روايه أسيرة الشيطان جيساك
للكاتبه فاطمه حجازي
•9•
{للعصور زهور ولكل زهره معني ومغني وانتي ليستي اي زهره انتي زهرتي زهرة هالفيتي السوداء الفريده من نوعها انتي عشقي الفاني انا مش اناني بس انتي محبوتي الازليه للعصور يااغلي من اجمل انواع العطور احببتك واحبك دائما تعذبيني لانك لم تخضعيلي ولكن لن استسلم ابدا } بقلم فاطمه حجازي
رايلا::لاااااا وبتنهج جااامد وهي بتفتح عيونها ولقت نفسها محبوسه في الاوضه لوحدها ومحدش جمبها ولبسه هدومه عادي ومفيش فستان ولا زينه ولا اي حاجه وخد نفس وكان روحها كانت هتطلع وردت فيها تاني يعني كا دا حلم ومحصلش حاجه الحمد لله
الباب اتفتح وجبه دخااان في كل مكان
جيساك : انتي كويسه انا كنت بحكيلك عن الزهرة وبقولك عن موت زوجتي الي قاتلها سائر وفجاه نمتي
روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل التاسع للكاتبه فاطمه حجازي
رايلا:يعني انت متجوزتنيش صح و..و..مقربتليش صح
جيساك :قربتلك ازاي مش فاهم مالك النهاردة شكل اعصابك تعبانه من الي حصل يعني موقف سائر وصدمتك فيه لسه مقصره عليكي طب اهدي اهدي
رايلا :ابعد عني يااخي انت السبب في كل الي انا فيه اعتقني بقي وسبني في حالي مبحبكش قولتلك مبحبكش بقيت بخاف ودماغي تعبتني من كتر رعب انك عايز تتجوزني كوابيس وقرف وكله بسببك ماتسبني في حالي بقي ابعد عني وهي بتعيط
جيساك :اششش اهدي وضمها لحضنه يهدي فيها لانها كانت منهارة وبتكلم بغضب وقهره وهو عيط يارايلاتي صدقيني لو اقدر ابعد كنت بعدت بس حبك في قلبي بيحرقني ويعذبني انا بحبك ونفسي تتقبليني وتبقي ملكي انا وبس اناا بس الي ابقي حبيبك وقلبك وحبك دا ميبقاش ملك حد غيري انا وبس مش هسيبك ابدا انتي ملكي انا وبس
روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل التاسع للكاتبه فاطمه حجازي
رايلا:ابداا عمري ماهخضعلك ولا هستسلم ابدا وابقي ملكك ابدا انا مش ملكك وقلبي عمره ماهيبقي ليك ابدا
ودموعها وصوت عياطها زاد وهي منهاره
جيساك :هو بيقربلها بس انا بحبك ليه مش بتحبيني
يعني معرفش المسك ولا اقربلك غير في منامك وبس وانتي نايمه ليه متبدلينيش نفس شعور حبي ليكي
وهو بيقربلها وماسك شعرها
رايلا :زقته باايديها ابعد ايديك دي عني متقربليش متامسنيش الاحلام الي انت بتقول عليها دي بالنسبالي كوابيس مقرفه انا قرفانه منك وايديك الي بتعلم عليا دي وانا نايمه مش طيقهاا مش طايقه جسمي ولا شكلي منك هرجع يااخي انت مقرف حتي انفاسك ولو في منامي لما بتخاط انفاسي مش طايقهاا مش طياقك ولا طايقه شكلك ولا حتي فكرة اني موجودة في قصرك
وتحت اسرك ومهما حاولت معايا مستحيل ابدا ابدا اخضعلك انا بكرهك بكرهاك ومش بحبك افهم بقي
رواية أسيرة الشيطان جيساك الفصل التاسع للكاتبه فاطمه حجازي
جيساك : بغضب وقعد يكسر كل حاجه في الاوضه
وقلب وشه قولتلك انت ملكي اناااااا وبسسسسس فهمه ولا لاااا ومهما تقولي بردو هتخضعيلي وفرحنا بكره سامعه وخرج بغضب وبيحاول يتمالك اعصابه ورزع الباب وراه
اخوه الصغير :ابيه جيساك مالك متعصب اووي كدا ليه هي العروسه الجديده مزعلك
جيساك:حاول يهداء مفيش حاجه سبني دلوقتي ممكن ونزل عند البار وهو عيونه مولعه نار ومسك الخمرا وقعد يشرب بشراهه بالغه وبيرمي الكاس على الارض بعصبيه وحاطت ايديها علي كتفه اهدي
امه الملكه :جيس انت اول مرة تشرب بالمنظر دا كدا هتازي نفسك يابني اهدي شويه مش كدا اعصابك ياحبيبي احكيلي بس مالك ايه الي معصبك كدا
جيساك: امي لوسمحتي سيبيني لوحدي انا بتعذب وهي رفضاني مبتحبنيش هو انا وحش ياامي انا بحبها هي ليه مش متقبلاني زي ماانا بحبها مش هضيعها مني مرتين ياامي كفايه الاولي الي سابنتي بتعذب والتانيه رفضه وجودي في حياااتها وكسر الكاس وجاب غيره
روايه أسيره الشيطان جيساك الفصل التاسع للكاتبه فاطمه حجازي
امه الملكه: اهدي لا ياقلب ماما انت مش وحش ولا حاجه هي بس الوضع جديد عليها طبيعي تبقي مخضوضه بس هتاخد علينا وعلي المكان وهتحبك انت تتحب ياجيسي ياحبيب ماما انت خلاص بقي اهدي وحضن امه وقعد يعيط في حضن امه بوجع
الملك : ايوا دلعيه دلعيه دا هيجبلنا العار مش كفايه جيبلنا انسيه وكان عند اهلها منسيه خلاص ملكش كبير ولا حاكم وبقيت تتصرف من دماغك انت خذلتنا هو علشان هي شبه مراتك وانك تنتقم من جوزها وتنول مرادك علي حساب اسمانا وسمعتنا احنا ملوك الشياطين
هتمرمغ اسمنا في الطين يقولوا ابن الملك عشق انسيه لاا انت اتجننت داانا احرقك
جيساك : اعذرني ياابي ومتغضبش مني داعشقها بيجري في دمي دا مش ذنبي الذنب ذنب قلبي الي هواها وعشقها وحبها وبقي مينبضش غير بنفسها ودقات قلبها ونظرات عيونها بتدوبني وتقتلني وبتذيد في لهيبي وعشقي وتعذيبي ارجوك افهمني عمري ماقدر اسيبها ولا اتخلي عنها داانا عاشقه وبروحي وحياتي بروحلها انا عارف انها رفضاني بس مسرها تحبني يابابا انا بحبهاا
الملك :هيحل عليك غضبي لانا ابوك ولا انت ابني ولو مرجعتش عن الي راسك مش هتلقي في طريقك غير دمارك وهلاكك وهتندم ومش هتلقيني جمبك لانا ولا امك انت فاهم هي مش مراتك وانا مش راضي عن جوزك من انسيه هي مش ايفانجلين ياجيساك انت فاهم دمرت حياتها وهي مش مننا مش من جنسنا ولا من دمنا
وانت كدا بتعصانا وبتخالف اومرنا يااهلك وملك وعشيرتك ياما حبك وعشقك واختار داهي من طين واحنا من نار دي نغويها نوسوسلها نخليها تعصي ربها لكن مش نعشقها ونحبها رد علينا وبصلنا واحنا بنكلمك
جيساك:بخذلان وحزن ومش بيرد عليهم مش عارف يقول ايه يخسر اهله ولا يخسر حبه بقي بيعيط في صمت يعني مش هتحضرو فرحي بكره
الملك والملكه وباقي العيله : كدا ردك وصل لينا واختفوا وبنت عمه بقي كدا بتخسرنا علشان دي يااااه للدرجادي احنا مش فارقين معاك وبتبصله بعتاب هي واخواته بيبصوله بحزن وعتاب كنا فكرينك بتحبنا بس للاسف هي الي اتملكتك مش انت وعيونهم مدمعين عيش بقي في القصر لوحدك احنا هنمشي ونرجع لقصرنا تحت الارض خليك انت في قصر عالم الانس زي مانت مش عايزنا احنا كمان مش عايزينك خليهاا تنفعك ......
(عند ليل وتيا في الكليه )
ليل: تيا تيا بقولك استني انتي بتجري كدا ليه قطعتي نفسي حرام عليكي
تيا:مش انت الي صممت تيجي الملعب بتاع الكليه تجري معايا فيه اشرب بقي وبعدين عايز ايه مش خلصت محاضرات انت جايلي ليه
ليل:يابنتي هو انا غلطان يعني اني بكلمك يعني كنت عايز اسالك وهو بينهج وبياخد نفسه من الجري وراكي حاجه بعد الكليه نشرب كوفي سوا كنت عايزك في موضوع مهم بجد ومش هاخرك هوصلك بعد مانخلص هاا ايه رايك وبالمرة اديكي المحاضرات المتاخرة الي فاتتك وصحابك مش عايزين يدهولك
تيا : اممم افكر يلا سلام دلوقتي لما اخلص هبقي ارد عليك تشااوي وشورلته باايديها
ليل :انتي لسه هتجري تاني لا ربنا معاكي بقي ووقع وجاب ازاه المياه وكبها عليه لااا انا مش قادر خلاص
تيا ::شفته وضحكت وجات عليه قوم قوم ياخرع مش قادر من ٣٥ لفه بس قوم كنت همشي بس صعبت عليا
ليل ::لا قلبك ابيض ياختي مفتريه بتقوليهم كانهم لفتين بس وبيخد نفسه طب اقعد اقعد ووقاعدو علي الكراسي الاستراحه الي في الملعب تشرب مياه واديته ازازه مياه
تيا:بس شكلك جامد اووي وانت بتنهج وقعدت علي الارض كدا متتتتت ضحك
روايه اسيرة الشيطان جيساك الفصل التاسع للكاتبه فاطمه حجازي
ليل : بغيظ وبيضيق عينه كدا والله عجبك اووي المرمطه الي انا فيها دي طب والله لاوريكي ورش عليها مياه وفضل يجري وراها
تياا:اعااا لااااا بس يارخم مش بحب المياه خلاص بقي كفايه لااااا وبيضحكو وهي لوت بوزها زعلانه علشان غرقها بالمياه
ليل :يالهووي علي العسل دا وهو لوي بوقه كدا شكلك جامد وانتي مبلوله وقعد يضحك
تيا:قعدت تضر___ب فيه بالكتب يابارد يارخم اعاا والله ماهسيبك
وتعبو من الجري ورا بعض وقعدو ...
ليل :خلاص ياكابتن مسامح مش زعلان علي البله دي
تيا :لا خلاص كدا خلصين انا ضحكت عليك وانت ضحت عليا خلاص كدا حاطو كففهم علي بعض
ليل :فضل مسك ايديها وتنح وسرح في عيونها وشعرها ورجعه لورا ووشها الرقيق وبيقولها كدا شعرك احلي
تيا :احم ايدي يابا اوعي ايدي ايه في ايه احسن وربنا هغير رايي ومش هاجي اشرب كوفي معاك
ليل :يعني مواقفه طب يلا مستنيه ايه يلا بينا
تيا : بصتله كدا بهدوء وتعجب يعني مش شايف منظري اكيد مش البعيد اعمي هروح اغير هدومي وبعد كدا هروح معاك
ليل: طب يلا اوصلك علي البيت قدامي ياعم اللمض وضحك وركبت تيا العربيه مع ليل واح يوصلها لبيتها
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ وَمَن يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَى مِنكُم مِّنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيم)
صدق الله العظيم
طه : الله عليك ياازان وعلي تلاوتك الي تشرح القلب دي يااخي داانا جسمي اشعر من جمال صوتك معجب اووي بصوتك في تلاوة القران ربنا يحفظك ويحميك يارب يارب ويبالكلك يااخي ماشاء الله اللهم بارك نفسي ابقي زيك والله
ازان :وليه لا ياصحبي وتبقي احسن مني كمان ربنا يديم صدقتنا ياحبيبي بقولك ايه كنت عايزك معايا في مشوار اصلا انا لسه جاي من برا مصر ومسكت وظيفه مرموقه في معهد اسلامي مشهور هبقي داعي ياصحبي
طه :مبارك ياصحبي والله فرحتلك اووي وربنا تستهل كل خير انت مفيش منك اصلا هنروح فين ياصحبي
ازان :لما نروح هناك هتعرف يلا بينا وركبوا العربيه وتوجهه ل...........
...يتابع ....
#بقلمي_فاطمه_حجازي
#اسيره_الشيطان_جيساك
للتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇