قلب قاسي
الحلقه الخامسه
بقلم هويدا زغلول
الممرضه
هو انتي بتعملي اي
نجوي
اي مافيش انتي داخله هنا
الممرضه
وريني كده انتي بتعملي اي ينهار ابيض مش همك امك اللي تعبانه وهمك البيت
نجوي
اصبري بس هقولك اسمعي ارجوكي كلامي
وبعدين احكمي عليا
الممرضه
اطلعي برا لو سمحت بدل ما الم الناس عليكي
دلوقتي
اسماء
اي ده هو انتي ازاي تكلميها كده وحده
داخل تطمن علي امها
الممرضه
اتفضلي شوفي حضرتك اللي داخله تطمن علي
امها كانت بتعمل اي
نجوي
دي دي كدابه انا معملتش كده
اسماء
ينهار اسود بتبيعي البيت لعمك مش همك
امك تكون في الشارع ولا تكون فين
سامح
اخس عليكي والله انا قولت انك واطيه بس
مش للدرجه دي
الممرضه
لو سمحت كله برا والحاله دي ممنوع عنها
الزياره خالص لحد ما تفوق شويه
رقيه
برا انتي بجد يستحيل تكوني اختنا
اسماء
امشي يا نجوي ومش عايزه اشوف وشك تاني
نجوي
همشي بس لما امك تفوق ابقي اساليها مين
اللي موت ابوكم سلام ومشيت نجوي
وكان عمها في العربيه تحت اول لما شافها
نزل من العربيه وقال ليها
يحيي
حبيبت عمها عملتي اي فين العقد
نجوي
الممرضه الغبيه دخلت الاوضه وقالت لاخواتي
يحيي
وخدو منك العقد
نجوي
عقد اي يا عمي مكنتش لحقت اعمل حاجه
خالص ليها
يحيي
علشان غبيه بقالك وقت لي الاوضه
طويل ازاي معملتيش حاجه يعني
رواية قلب قاسي الفصل الخامس والسادس بقلم هويدا زغلول
نجوي
ومن أمتي يا عمي وانت بتتكلم معايا كده
يحيي
غوري بقي انا اتصرف ازاي دلوقتي واعمل اي
الزفت اللي اسمه سامح خلع وانتي انسانه فاشله
اعمل اي دلوقتي
نجوي
اكيد هنلاقي حل والله بس يلا نروح دلوقتي
يحيي
تروحي فين مش فاهم يعني
نجوي
هروح فين اكيد عندك يا عمي هروح فين يعني
يحيي
واعمل بيكي اي عندي روحي شوفي هتروحي فين
نجوي
قولتك اخواتي مشوني من البيت ومش لاقيه
مكان اروحه يا عمي
يحيي
بطلي كلمه عمي دي بتعصبني غوري في داهيه
أنا مش عايز اشوف وشك تاني وركب العربيه
ومشي وهي فضلت تعيط وفي الاخر كلمت
نورا صحبتها
نجوي
ايوه يا نورا انا مش عارفه اروح فين دلوقتي
حصل مشكله بيني وبين اخواتي
نورا
تعالي عندي يا حبيبتي بيت اختك مفتوح
نجوي
والله ما عارفه اقولك اي انا بجد منهاره اوي
نورا
طيب ابعتي اللوكيش وانا هخلي حد يجي ياخدك
نجوي
ربنا يخليكي ليا وفعلا بعتت اللوكيشن
نورا
طلبك جه يا يسري بنت انما اي عود فرنساوي
وجمال اي وبياض وملهاش أهل
يسري
معقول بسرعه كده طيب هي فين وهتيجي أمتي
نورا
لا اهدي عليا عقبال ما امهد ليها بلاش طريقتك
دي المهم روح هاتها من العنوان ده وانت
جاي هات معاك كباب وكفته
يسري
انا عنيا ليكي يا نورا
نورا
لا خلي عنيك ليك والفلوس ليا هههههههههههه
يسري
حاضر وراح العنوان اللي فيه نجوي وراح قبلها
نجوي
حضرتك قريب نورا
يسري
ايوه اتفضلي اركبي وركبت العربيه وراح بيت
نورا بعد ما جاب الاكل
نورا
اهلا اهلا اخيرا جيتي وشوفتي شقتي
روايه قلب قاسي الفصل الخامس والسادس بقلم هويدا زغلول
نجوي
ازيك يا نورا ربنا يخليكي ليا بجد ما عارفه
اقولك اي علي الواجب اللي عملته معايا ده
نورا
وربنا ازعل منك عيب عليكي ده احنا اخوات
يسري
طيب بعد اذنكم بقي هروح اغسل ايدي
نجوي
مين الجان ده
نورا
ده يسري ابن خالتي بس اي ادب واخلاق
نجوي
باين عليه والله انا محتاجه أنام اوي
نورا
وربنا ما يحصل لازم ناكل مع بعض الاول
نجوي
بجد مليش نفس اسكتي عمي شكله طلع
نصاب وماما كان عندها حق
نورا
هي دلوقتي بقت ماما
نجوي
بتقولي اي يا نورا
نورا
ابدا والله ما اقصد اقعدي كلي بس وهي
كانت قاعده كانت عامله تبص ل يسري
وتضحك ليه وبعدها حست أن دماغها تقيله
نجوي
لا مش قادره أنا تعبانه وعايزه أنام
نورا
تعالي يا حبيبتي وبعدها دخل يسري وحصل
اللي حصل 😧😧😧
ولما فاقت كانت من غير هدوم
نجوي
ينهار اسود هو اي اللي حصل ينهار اسود
نورا
اي يا حبيبتي مالك فيكي اي
نجوي
هو اي اللي حصل ده انا هوديكي في داهيه
نورا
ابقي تعالي خديني منها الساعه 6
نجوي
ليه عملتي فيا كده حرام عليكي ده انا كنت
مامناكي
نورا
عادي يعني ما امك كانت مامناكي وعملتي فيها
اي كنتي بتتعاملي معاها بمنتهي القسوه
والغباء وعارفه محدش يقدر يعمل حاجه
معايا ليه لان كل الناس شافوكي وانتي
طالعه مع يسري بنفسك بمزاجك
نجوي
انتي شيطانه والله ازاي تعملي فيا كده
نورا
قومي يا بت اللبسي هدومك ويلا ورانا
شغل كتير خدي الفلوس دي علشان تعرفي
إن انا حقانيه وبعدين في فديو
صغير كده ياريت تشوفي هو عندك عالواتس
والفيديو كان ل نجوي ويسري في السرير
وهي فضلت تعيط
وفي مكتب يحيي
يحيي
الو ايوه يا شيخ احمد معلش هناجل شويه
لان لسه معرفتش اخد البيت
احمد
بقولك اي انا مش فاضي ليك انسي
يحيي
انسي اي وربما ما يحصل الآثار والدهب دول
بتوعي امال انا كنت قتلت اخويا ليه
يتبع
قلب قاسي
الفصل السادس
بقلم هويدا زغلول
احمد
لا انت قتلت اخوك علشان حاجات كتير اوي
كنت فاكر أننا في فيلم عربي بقي ومراته تيجي
تقولك اتجوزني علشان نربي العيال سوا
يحيي
بقولك اي البيت هيكون بتاعي انا مفهوم ولا لا
وعمري ما هسيب البيت ده وانا واحد مش بيهمه الا الفلوس وبس
احمد
قدامك اسبوع لو البيت ده مكنش معاه
انسي اي حاجه بيني وبينك وقفل السكه
وفي المستشفي
اسماء
عامله اي يا ماما دلوقتي
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام (من هنا)
او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي
ماجد فادي (من هنا)
او متابعه جروب الفيس (من هنا)
وستحصل على اشعار لأننا سننشر الفصل هُناك بمجرد كتابته
الام
الحمد لله احسن امال فين نجوي
رقيه
غارت في داهيه
الام
وصيتي اختكم اوعوا تسبوها مفهوم
سوسن
ماما انتي عارفه هي عملت اي دي كانت
عايزه تمضيكي عالبيت
الام
انا خالص قررت اسيب البيت لعمكم
اسماء
انتي بتقولي اي يا ماما معقول ازاي يعني
الام
انا شوفت ابوكم ايوه جالي وقالي أن اسيب
ليه البيت وهو هيرجع ليكي تاني بس خدي الفلوس من يحيي
رواية قلب قاسي الفصل الخامس والسادس بقلم هويدا زغلول
اسماء
فلوس اي وهو عمي لو دفعلك تمن البيت
هيرجع ليكي البيت تاني
الام
ابوكي عمره ما ضحك عليا وانا واثقه من كلامه
رقيه
ماما ياريت متزعليش مني بس بابا ميت
الام
الكلام خلص وانا تعبانه مش قادره اتكلم تاني
اسماء
صحيح يا ماما نجوي قالت ابو اسالو ابوكم
مات ازاي هو انتي تعرفي حاجه عن موت بابا
الام
والله يابنتي كل حاجه كانت علي يدكم بس
والله ما فيه حاجه مخبيها عليكم
سامح
هو فين الدوا اللي كان هو بياخدو يا حماتي
الام
في اوضته يابني في وسط هدومه ليه بتسال
ليه
سامح
هقولك بعدين لان شاكك في حاجه كده
ودخلت نجوي
نجوي
ماما سامحني ارجوكي انا في مصيبه
اسماء
انتي اي اللي جابك هنا اخرجي برا يلا
الام
بس يا اسماء تعالي يا نجوي عمر ما كلام
ابوكي كان غلط عايش أو ميت تعالي
نجوي
والنبي يا اسماء تعالي عايزكي برا دقيقه واحده
رقيه دي لعبه جديده ولا اي
نجوي
ليكي حق تقولي كده بس والله العظيم انا
عايزكم كلكم تسموحني وخرجت من الاوضه
وقالت سوسن ل اسماء كل حاجه
اسماء
ينهارك اسود انتي بتقولي اي يعني اي
نجوي
والله العظيم انا ما كنت حاسه بحاجه وربنا
يعلم وهي عايزني دلوقتي اشتغل في الغلط
بوصي انا عملت مصائب بس والله العظيم
المره دي انا مظلومه
اسماء
طيب هنتصرف ازاي دلوقتي
نجوي
معرفش انا موبايلي بيسجل المكالمات
والمكالمه بيني وبينها متسجله بس انا
خايفه تشير الفديو
اسماء
اخرسي بقي وانا هتصرف وراحت ل زكريا
وقالت ليه علي كل حاجه
زكريا
طيب تعالي معايا
اسماء
ثواني وراحت ل نجوي وقالت ليها
اسماء
اياك ماما تعرف حاجه مفهوم ولا لا لحد ما نشوف هنعمل اي في المصيبه دي
زكريا
هي لازم تكون معانا علشان عارفه العنوان
نجوي
هو انت رايح عندنا طيب ليه
زكريا
تعالي بس وكان ليه صديق ليه اسمه محمود عقيد وراح
وقال ليه كل حاجه وسمعه المكامله
محمود
تمام يلا بينا وراح بيت نورا
نورا
نعم يا باشا فيه حاجه
محمود
مالك يابت اتعدلي وفضل يتكلم معاها وسمعها المكامله
نورا
وانا مالي يا باشا للي حصل ليها هي فعلا
كلمتني لما اهلها رموها وانا خدها في بيتي
انما اي حاجه تاني انا مليش فيها
نجوي
والله العظيم كدابه
زكريا
اسكتي انتي يا نجوي
نجوي
طيب اسالها علي يسري. وانا مستعده
للكشف الطبي عليا.والله
رواية قلب قاسي الفصل الخامس والسادس بقلم هويدا زغلول
نورا
سافر اه سافر بعد ما طلعتي انتي بساعه وبعدين هو انت معاك إذن نيابه علشان
كل ده
محمود
لا بس راجع ليكي تاني
نجوي
والله العظيم ما هسيب حقي ولو حصلت موتك
هيكون علي ايدي
نورا
شايف حضرتك بتهددني قدامك وأنا مش
هسكت هروح واعمل محضر
اسماء
انتي عبيطه يا بنتي امشي قدامي والكل راح
البيت واتصلت نورا ب يسري
نورا
بقولك اي اياك تيجي ليا الفتره دي وياريت
تسافر البت البجحه راحت عملت محضر فينا
يسري
انا مالي وبعدين مش قولتي عمر ما هيجلها
الجراه تعمل كده
نورا
اهي عملت خالص خلصنا بقي اياك بس تظهر
الفتره دي لحد ما اسال الباشا الكبير
هنعمل ايه
يسري
اللي يخربيتك انتي والباشا الكبير
انا كان ذنبي اي وقفل السكه واتصلت ام اسماء
ب يحيي
يحيي
اهلا مين اللي بيتصل انا كنت ممكن اصدق
أن اخويا الله يرحمه يتصل انما انتي لا
أم اسماء
انا جاهزه علشان ابيع ليك البيت
يحيي
انتي بتهزري ازاي يعني بسهوله كده
أم اسماء
بس تعبد عن بناتي مفهوم
يحيي
دول عيالي والله وحاضر هعملك اللي انتي عايزه
هجيلك أمتي علشان نخلص كل حاجه
أم اسماء
بكره هتصل بيك وهقولك بس الفلوس
تيجي معاك مش شيكات
يحيي
حاضر وقفل السكه واتصل ب احمد
احمد
خير ومش قولت ليك اياك تتصل من رقمك تاني
يحيي
البيت خالص من بكره هيكون ملكي
احمد
بسهوله كده ازاي يعني
يحيي
مش بتعتك بقي المهم هنبدا حفر أمتي
احمد
مش دلوقتي خالص خد البيت بس وبعدين
نتكلم وقفل السكه
يحيي
كده خد فلوس اخويا والبيت بتاعه ناقص مراته
بس
وفي بيت ام اسماء الباب كان بيخبط
اسماء
ايوه يا حضرت الظابط خير
الظابط
فين نجوي مطلوبه في القسم
اسماء
ليه خير هي عملت اي
الظابط
متهمه في قتل المجني عليها نورا محمد السيد
يتبع
- الفصل الأخير