أخر الاخبار

روايه قلب قاسي الفصل الثالث والرابع بقلم هويدا زغلول

 
روايه قلب قاسي الفصل الثالث والرابع بقلم هويدا زغلول

قلب قاسي

الفصل الثالث

بقلم هويدا زغلول

يحيي 

اخص عليكي يا نجوي اقصدك اي انا كداب يعني

والله زعلتني 


نجوي 

طيب ليه انت مش عايزني اقولها 


يحيي 

خايف عليكي منها والله لو عرفت انك عارفه 

حاجه 


نجوي 

انا بقيت اكرها ومش عارفه اعيش معاها من يوم ما قولت ليا الحقيقه 


يحيي 

انا خوفت ابلغ علشان انتو تتربوا والله وكانت 

غلطه عمري أن عملت كده لان لازم اوديها 

في داهيه 


نجوي 

عمي انت بتعيط ارجوك لا دموعك غاليه عندي 

اوي والله 


يحيي 

مش أغلي منك يابنتي انتي الوحيده اللي عمري 

ما حسيت انها بنت اخوبا  


نجوي 

حبيبي يا عمي وانت بالنسبه ليا اب والله وبحبك اوي 


وبعدها روحت نجوي علي البيت 


الام 

خير اي اللي جابك تاني 

روايه قلب قاسي الفصل الثالث والرابع بقلم هويدا زغلول

نجوي 

ده بيت ابويا ولا انتي مش وخدا بالك من الموضوع ده


الام

هو فيه اي يا نجوي عايز اعرف انتي ليه بتتعملي 

معايا بالطريقه دي


نجوي 

عمي اللي انتي بتكرهي قالي مينفعش تسيبي 

امك لوحدها وغصب عليا ان اجي هنا تاني 


الام 

لا والله فيه الخير يشكر علي الواجب اللي عمله 

ده 


نجوي 

اه ياريت بقي تشكري وتبطلي هكرهك ليه 


الام 

انتي مش عارفه حاجه خليني ساكته 


نجوي 

انا داخله أنام مش ناقصه وجع دماغ ودخلت الأوضه وفضلت الام تعيط 


الام 

منك لله يا يحيي علي اللي بتعمله فيا كرهت 

بنتي فيا وبعدها دخلت نامت وفي شقه سوسن 


سوسن 

اي ده مالك فيه اي قاعد كده ليه 


سامح 

امك دي انانيه مش بتفكر الا في نفسها وبس 

مش كلكم ليكم في الورث المفروض تبيع 

وتدي كل وحده حقها 


سوسن 

مالك يا سامح  فيك اي من أمتي وانت بتتكلم 

معايا بالطريقه دي


سامح 

لما اكون خالص جبت اخري وتعبت انا زهقت 

من الشغل عند الناس وعايز اعمل مشروع 


سوسن 

ما تعمل  حد قالك لا شوف فلوس من ابوك 

واعمل اللي انت عايزو 


سامح 

اخرتها بتقولي كده يا مراتي يا حبيبتي بدل 

ما تقولي اقف جمب جوزي حبيبي واعمل 

ليه اللي هو عايزو 


سوسن 

وهو انا معملتش جبتلك شغل عند عمي وانا 

بكره عمي وقولت يا بت معلش بيتك محتاج 

اول لما بابا مات كل وحده فينا خدت مبلغ 

وانا اديتك الفلوس 


سامح 

بقولك اي يا سوسن يا انا يا البيت عندكم 

عمك عارض عليا مبلغ حلو اوي لو هو خد البيت


سوسن 

يبقى امي ومش هبيع امي اكتر من كده سلام 


سامح 

رايحه فين يا مجنونه دلوقتي 


سوسن 

هسمع كلامك وامشي وفعلا راحت بيت امها 


نجوي 

اي ده فيه اي اي اللي جابك دلوقتي


سوسن 

اوعي كده من وشي أنا مش نقصاكي 


نجوي 

اي مالها دي ودخلت عند امها وهي عامله 

تعيط وقالت ليها 


الام 

والله يا بناتي انا مش ظلماكم بس انا مقدرش 

امشي من هنا ده انا اموت 


سوسن 

واحنا يا امي عمرنا ما نرضي أن احنا نزعلك والله 

روابه قلب قاسي الفصل الثالث والرابع

الام 

ادخلي نامي يا حبيبتي وريحي جسمك شويه 


سوسن 

حاضر يا امي ودخلت فعلا الاوضه واتصلت

نجوي بعمها 


يحيي 

بنت حلال كنت لسه هكلمك 


نجوي 

سوسن هنا وحصل مشكله بينها وبين زوجها


يحيي 

كويس علشان الضغط يكون عليها اكبر 


نجوي 

مانا كده مش هقدر اعمل حاجه في الاكل او 

العصير اكيد هيتشك فيا يا عمي 


يحيي 

اسمعي مني يا حبيبه عمك هقولك ايه


وتاني يوم راح سامح 


سامح 

مساء الخير يا نجوي 


نجوي 

مين سامح تعالي ادخل 


سامح 

سوسن رجعت من الشغل. ولا لسه 


نجوي 

اه وقاعده مع ماما جوا ادخل ليهم ودخل 


سوسن 

انت اي اللي جابك هنا يا سامح 


سامح 

مساء الخير يا ماما ازيك عامله اي 


الام 

عيب كده يا سوسن ده جوزك تعالي يا حبيبي .


سوسن 

حبيبك بعد اللي عمله 


سامح 

والله انا عارف ان انا غلط بس كانت ساعه شيطان وانا ندمت بس والله لما غصب عني يا امي زهقت من شغلي ومش لاقي مكان تاني اروحه 


الام 

وأنا عارفه انك كويس يا حبيبي وانتي قومي ارجعي مع جوزك يلا قومي جهزي الاكل الاول 

هنتغدا سوا 


سامح 

ربنا يخليكي ليا يا ماما وما اتحرم من كرمك أبدا عليا 


الام 

عايزك يا سامح استني وخرجت سوسن وطلعت الام من الدولاب مبلغ 


سامح 

اي الفلوس دي يا ماما 


الام 

انا عارفه انك كويس خد الفلوس وشوف هتعمل 

مشروع اي بس دي فلوس جواز نجوي يعني لازم يكون المشروع اللي انت هتعمله تكون واثق فيه 


سامح 

معقول يا ماما تعملي معايا انا كدم 


الام 

والله دائما حساك ابني مش جوز بنتي وربنا يعلم 

غلاوتك في قلبي يلا شيل الفلوس قبل 

ما مراتك تيجي والموضوع ده سر بيني وبينك ياريت محدش يعرف بيه 


ودخلت نجوي 


نجوي 

واللي انتي مديالو فلوسك دي اللي هي فلوسنا كلنا عارفه أن هو شغال مع عمي يحيي اللي انتي 

بتكرهي 


الام 

اي معقول الكلام ده يا سامح 

يتبع 

باذن الله بعد العيد هنزل القصه علي 3اجزاء بس مش هعرف دلوقتي لضيق الوقت كل سنه وانتم طيبين 

قلب قاسي 

الحلقه الرابعه

بقلم هويدا زغلول

سوسن 

والله ومين جاي يتكلم اللي رميا نفسها نفسها 

في حضن عمها 

رواية قلب قاسي الفصل الثالث والرابع بقلم هويدا زغلول

نجوي 

اه يا حبيبتي بس مش بقول حاجه وبعمل عكسها 


سامح 

بقولك اي يا نجوي اي حاجه بيني وبين ماما بلاش انتي تدخلي فيها 


نجوي 

بس لما تيجي هي تديك فلوسنا لا انا مقبلش

كده  خالص 


الام 

بس بس أنا تعبت حرام عليكم 


نجوي 

خدي التقيله بقي جوز بنتك اللي حضرتك 

كنتي عايزه تدي فلوسنا كان عايزنا نرفع 

عليكي قضيه حجر 


سوسن 

بس بس اخرسي بقي انتي اي يا شيخه مش

وراكي الا الأذاي 


نجوي بقولكم اي انا فلوس ابويا مش هسمح 

لحد أنه ياخدها مفهوم 


الام 

اطلعوا برا كلهم مش عايزه حد معايا هنا في الاوضه والكل خرج 


سوسن 

استني يا سامح جايه معاك 


نجوي 

هتوحشني يا قلبي 


سامح 

والله ما هسيبك يا نجوي وبكره تشوفي انا 

هعمل فيكي اي 


نجوي 

اتكلم علي قدك يا حبيبي مفهوم 


سامح 

يلا بينا يا سوسن ومشيت سوسن وجوزها 

وبعد يومين كانت نجوي بتتكلم في 

التلفون 


نجوي 

لا مش هقدر اجي معاكم دلوقتي ياقلبي

اعمل اي يعني 


الام 

يا نجوي نجوي حرام عليكي يابنتي تعالي 

هاتي اشرب 


نجوي 

يووووو اقفلي يا بنتي لما اقوم اشوف ماما 

عايزه اي وخرجت نجوي 


الام 

حرام عليكي هموت واشرب


نجوي 

هو فيه اي عيالك رمينك ليا شايله الهم 

لوحدي أنا قرفت 


الام 

في حد يعمل في أمه كده يا بنتي ده انتي 

هتدخلي الجنه بسببي 


نجوي 

ليه انشاء الله عملتي ليا اي ده كفايه الفقر 

اللي انتي معيشاني فيه


الام 

فقر اي يا بنتي حرام عليكي انا عمري ما قولتك 

لا علي حاجه 


نجوي 

المهم انا زهقت ما تخلي بناتك بقي يشيلوا 

معايا شويه 


الام 

هو انا بقيت حمل كبير اوي كده عليكم يابنتي 

وبعدها الام اغم عليها 


نجوي 

بطلي تمثيل بقي وقومي خدي المياه اهي 

اللي كنتي عايزها ماما يا ماما قومي فضلت 

تفوق فيها مافيش اتصلت ب سوسن مش 

بترد عليها وفي الاخر اتصلت ب اسماء 


اسماء 

الو ايوه يا نجوي عامله اي 


نجوي 

الحقي ماما مش راضيه ترد عليا 


اسماء 

ازاي يعني اطلبي إسعاف عقبال ما اجيلك 


زكريا 

اي فيه اي يا اسماء


اسماء 

بعدين نتكلم بسرعه وديني القاهره امي تعبانه 


زكريا 

حاضر قومي بينا بس اهدي شويه علشان خاطري

وفعلا راحت القاهره ووصلت المستشفي 


اسماء 

مالها ماما فيها أي 


نجوي 

مش عارفه انا كنت بتكلم معاها وفجاه لقيتها 

مش بترد عليا 


اسماء 

عملتي ليها اي اكيد لو حصل حاجه هتكوني انتي 

السبب في كده 


زكريا 

خالص يا اسماء نشوف ماما الاول وبعدين 

نشوف في اي اللي حصل 


سوسن 

ماما عامله اي يا اسماء 


نجوي 

لا والله مجتيش الا لما اسماء كلمتك 


سوسن 

اسماء قولي ليها أن مش وقته خالص اللي 

بيحصل ده انا مش عايزه اتكلم معاها 


اسماء 

بس بس انتو اي حرام عليكم نشوف ماما 

الاول انتو اي 


رقيه 

اي فيه اي ماما مالها 


نجوي 

والله كل واحده جايه دلوقتي لما بتصل بيكوا 

محدش بيعبرني وانا محتاجه حاجه 


زكريا 

نجوي تعالي عايزك معلش وادخلي انتي يا اسماء اطمني علي ماما 


نجوي 

نعم يا زكريا عايز اي 


زكريا

هو انتي ليه كده مش بتخلي حد يحبك اقرب 

الناس ليكي بعيد عنك 


نجوي 

علشان بحب عمي وعمري ما هسيبه 


زكريا 

محدش طلب منك كده بس عمك مش عايز 

غير أنه ياذي امك وبس 


نجوي 

وانت عارف ليه بقي هو بيعمل كده 


زكريا 

لا طبعا معرفش حاجه 


نجوي 

يبقي تسكت خالص لو سمحت يعد اذنك 


زكريا 

مافيش فايده فيكي عمرك ما هتتغيري 

وبعدها راح لقاه اسماء عامله تعيط 


اسماء 

ماما جالها جلطه يا زكريا 


زكريا 

لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم

معلش يا حبيبي اهدي بس وجودكم جنبها 

باذن الله هيشيفها 


اسماء 

أنا مش هينفع ارجع اسكندريه الفتره دي


زكريا 

ولا انا كمان لازم نكون جمب ماما 


رقيه 

الدكتور عايزك يا اسماء 


اسماء

حاضر هروح اشوف عايز اي 


زكريا 

بقولك يا رقيه انا عايز اروح لعمك تعرفي 

عنوانه 


رقيه 

بلاش انت فاكر أنه إنسان هيسمع ليك 

ده حيوان وكانت سوسن بتتكلم في التليفون


سوسن 

معلش يا رقيه انا لازم امشي وهاجي ليكم 

تاني سامح في القسم ومعرفش ليه 


زكريا 

استني هاجي معاكي خدي بالك من ماما يا رقيه 


رقيه 

اي يا ربي المصائب اللي بتحصل لينا دي ورا 

بعضها وراحت سوسن القسم 

روايه قلب قاسي البارت الثالث والرابع بقلم هويدا زغلول

سامح 

سوسن شوفتي اللي حصل ليا 


سوسن 

انت هنا ليه عملت اي يا سامح 


سامح 

عمك المفتري كان واخد عليا وصلات امانه 

ازاي معرفش اكيد مضاني علي ورق 

وانا مش واخد بالي ودلوقتي علشان سبته 

عايز يحبسني


سوسن 

منك لله يا يحيي اي فيه اي هو مش ورا 

غيرنا ولا اي 


زكريا 

خليكم انتو هنا وانا هكلم المحامي بتاعي 

متخافش والله لو هدفه الفلوس من جييي 

مش هتفضل هنا يوم واحد 


سوسن 

يا حبيبي يا سامح حقك عليا انا اللي قولت ليك 

اشتغل معاه وفي المستشفي


نجوي 

مش عارفه اشكرك ازاي يا عمي علشان حبست 

سامح احسن يستاهل 


يحيي 

انتي تؤمري يا حبيبت قلبي  المهم احسن 

وقت تمضي امك دلوقتي 


نجوي 

ازاي يعني بقولك اسماء معاها 


يحيي

 انا هقولك ازاي اقفلي السكه وراح 

المستشفي


رقيه 

نعم عايز اي بعد اللي عملته يا يحيي 


يحيي 

دلوقتي بقيت يحيي جاي اطمن علي امك 


اسماء 

اوعي كده يا رقيه تطمن علي مين عالاساس 

مش انت السبب ونجوي سابتهم 

يتكلموا مع عمهم ودخلت تمضي امها علي 

بيع البيت 🥺🥺🥺😱😱

يتبع


  1. الفصل الخامس والسادس


تعليقات