ستعجبك

رواية مين الجاني الفصل الخامس بقلم المجد للكتب

رواية مين الجاني الفصل الخامس بقلم المجد للكتب


 من الجاني الخامسه 

رواية مين الجاني الفصل الخامس بقلم المجد للكتب 

سهير /كنت بعمل اكل واتعورت عادي 


سعاد /هو انتي قولتي علا ماتت ازاي 


سهير /ماتت مدبوحه بالسكينه 


سعاد /ااااااه 


سهير /مالك اي نظرتك دي 


سعاد /ابدا مافيش حاجه وبعدين رجعوا الحبس 


بعد ما تم الكشف عليهم وبان في تقرير الطب 


الشرعي أن اللي قتل علا كان يستخدم ايدو 


الشمال وسيد كان بيستخدم اليمين فتعرف 


أن مش هو القاتل 🥰🥰


وفي السجن كانت سعاد عامله تبص ل سهير 


سهير /اااااه يا جسمي مش قادره والله 

قصص ورويات 

سعاد /ليه عملتي كده 


سهير /عملت اي مش فاهمه كلامك 


سعاد/موت علا مخرجش عنك 


سهير /اشششش بس اخرسي كلامك ده 


يوديني في داهيه قولتك معلمتش كده 


سعاد /لقوا السلسله بتاعتك عندها 


وبعدين ايدك متعوره في نفس اليوم اللي 


ماتت فيه علا كل دي صدفه 


سهير /ايوه صدفه أن ايدا متعوره وممكن 


تكون هي اللي وسكتت 

رواية مين الجاني الفصل الخامس 

سعاد /مالك فيكي اي سكتي ليه 


سهير /انا لازم اشوفه ضروري 


سعاد /هو مين 


سهير /ابدا ابدا مافيش حاجه 


سعاد /والله عارفه أن انتي كمان وراكي


مصيبه كبيره اي هي مش عارفه طول 


مانتي بتحاولي تسكتي كتير كده ده أكد 


ليا انك عارفه حاجه ومش عايزه تتكلمي 


سهير /طيب اسكتي انتي 


وفي بيت سيد الباب خبط 


احمد /ازيك يا عم سيد عامل اي 


سيد /هموت والله يا احمد تعبان اوي


احمد /الف بعد الشر عليك كلنا هنموت 


سيد /انت كنت بتقول انك سامع صوت 


زعيق حد معاها متعرفش 


مين اللي كان بيزعق معاها 


احمد /لا والله بس عالعصر قبل ما تروح 


شغلك انا شوفت علا كانت طالعه من عند 

رواية مين الجاني الحلقا الخامس 

عمتها ومخنوقه جدا وكانت 


مضايقه جدا


سيد منيره طيب انا لازم انزل معلش 


احمد /فيه حاجه يا عم سيد ولا اي 


سيد /معلش ابقي اقفل الشقه وراك انا نازل 

.

ونزل فعلا عند أخته 


منيره /مالك يا سيد شكلك عامل ليه كده


سيد كنتي عامله تزعقي مع علا ليه 


يوم ما ماتت 


منيره /عادي يا سيد مانت عارف ان عالطول 


أنا وهي كنا في مشاكل 


سيد /انتي طول عمرك كنتي مش بتحبيها 


منيره /قصدك اي يا سيد 


سيد يعني ممكن تكوني انتي اللي خلصتي منها 


منيره /سيد انا سكاته علشان انت اخويا 


وبعدين هو انت ليه بتقول كده علشان عرفت 


أنا عارفه انك معاك فلوس وانك كاتب الفلوس 

رواية مين الجاني البارت الخامس 

دي ب اسمها 


سيد /ايوه كده بقي قولي أه كنت كاتب 


الفلوس ب اسم علا علشان تخدها بعد ما 


تموت وانتي عرفتي اكيد خلصتي عليها 


منيره /بطل جنان انا عمري ما هفكر اخد 


الفلوس دي مش علشان انت كتبها ب اسمها 


لا علشان انا معرفش مصدر الفلوس دي اي 


وانا عمري ما اكل عيالي فلوس حرام 


سيد /حرام مين انا بعت كليتي علشان خاطر 


اسيب ليها فلوس تعتمد عليها وكنت شايل 


الفلوس دي في بنك بقالي سنين علشان خاطر


تزيد وهي شخصيا متعرفش عنهم حاجه 


انتي عرفتي منين الكلام ده


منيره ازاي تعمل كده وعلشان خاطر مين دي 

ي كانت كل يوم خناق معاك حرام عليك 


تضحي بعمرك علشانها 


سيد /ولو يرجع الزمن اعمل كده تاني والله 


أنا كنت فعلا بحبها وبحب كل تفصيلها 


وعمري ما اتمنيت حاجه في الدنيا غيرها 


منيره /ليه هي عملت ليك اي لكل ده 


داه انت مش شوفت منها إلا كل بهدله واهانه

رواية مين الجاني الفصل الخامس بقلم المجد للكتب 

سيد /لو عرفت أن ليكي يد في موضوع موتها 

.

والله العظيم انا مش هبلغ عنك لا ده انا 


هقتلك ب ايدي مفهوم 


منيره /ربنا يهديك يا اخويا وفي السجن 


راح احمد يزور سهير 


احمد /شكلك اتجننتي صح ازاي تبعتي ليا 


اجيلك هنا 


سهير السلسله بتاعتي كانت بتعمل اي عند 


علا 


احمد /وهو انا اعرف منين الكلام ده


سهير /بقولك اي السلسله دي كانت معايا 


اخر يوم كنا فيه في شقتنا انا وانت ومن بعدها 


مشوفتش علا ازاي يعني وصلت بيتها 


احمد /وديني في داهيه بقي وطي صوتك 


لو حد عرف ان انا وانتي متجوزين هيقولوا 


أن احنا اللي قتلنها 


سهير /انا شكه فيك انت دلوقتي اللي 


عملت كده


احمد /وانا هعمل كده ليه مانتي عارفه أن 


من يوم ما هي قررت تبعد عني وانا اتجوزتك 


في السر وانا نسيت اصلا علا هعمل كده ليه 


سهير /رد عليا سلسلتي كانت بتعمل اي 


اخر يوم احنا اتخنقنا سوا وبعدين انت شدتني من رقبتي و سبتك 


ونزلت وانت ومخدتش بالي السلسله 


أنا لبسها ولا لا 


احمد /ايوه انا اللي قتلتها عارفه ليه 


يتبع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على

 ( رواية مين الجاني   )


يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك الحلقة.

الفصل الاخير من هنا

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -