ستعجبك

رواية مين الجاني الفصل الاخير بقلم المجد للكتب

 

رواية مين الجاني الفصل الاخير بقلم المجد للكتب

رواية مين الجاني الفصل الاخير بقلم المجد للكتب 

من الجاني 

الاخيره 

سهير /ينهار اسود قتلت مين علا طيب ليه 


مش اللي كان بينكم تنتهي وانت قولت ليا 


كده 


احمد /دي عرفت أن انا متجوزك وكانت عايزه 


تروح تعرف مامتك 


سهير /انت كداب ولو عرفت يبقي منك انت 


اي اللي كان بينك وبين علا رد عليا قولي 


احمد /مش وقته انا هجيب ليكي محامي كبير 


ولازم تخرجي من هنا بس انتي عالشان مراتي 


حبيبتي اللي بتخاف عليا لازم متقوليش لحد 


سهير /قتلتها ليه يا احمد 


احمد كانت انسانه انانيه وكانت لازم تموت 


كانت شر علي كل اللي تعرفه وانتي وحده 


منهم وعارف انك اكيد مش هتبيعي جوزك 


علشان خاطر وحده زي دي 


سهير /جوز مين انا ندمت يوم ما اتجوزتك من .


ورا اهلي انت انسان اناني 


احمد /طيب اسمعي بقي يا حلوه التهمه 


لبساكي لبساكي خليني اخرجك ومن سكات 


ولا هتحبي اخلص منك زيها اه نسيت اقولك 


أنا متمكن جدا أن استعمل ايدي الاتنين وقتلت 

رواية مين الجاني الفصل الاخير بقلم المجد للكتب 

علا ب ايدي الشمال وانتي بتستخدمي الشمال 


والسلسله اه والكاميرا اللي صورتك وانتي نازله 


من عندي اقصد من عند علا مش انا وعلا


 ساكنين في بيت واحد نسيت اقولك السوبر 


ماركت اللي قدام بيتي عندو كاميرا وانا ممكن 


ادخل اقول للظابط كده واليوم ده 


احنا اتخنقنا سوا وكنتي نازله مخنوقه 


وشكلك كان باين بس الظابط 


هيقول انك نازله كده علشان خاطر قتلتي علا 


سهير انت شيطان والله 


احمد /انا لو منك اسكت ومجبش سيره بدل 


ما تموتي وسبها ومشي ونزلت الحجز تاني 


سعاد /كنتي فين مين اللي كان جاي يزورك 

رواية مين الجاني الفصل الاخير بقلم المجد للكتب 

سهير /احمد جار علا وجوزي 


سعاد /انتي بتقولي اي انتي متجوزه 


سهير /هقولك كل حاجه 


                   


الاول كنت بروح عند علا وكنت يشوفها عالطول 


وافقه مع احمد جارها وبعدين هو طلب رقمي 


ورسم عليا الحب وانا عالشان عبيطه قصدته 


وجه في يوم كان جاي ليا عريس وروحت علشان 


أقوله لقيته بيتكلم معايا بهدوء وبرود واتخنقنا 


وحاول أنه يخنقني والسلسله وقعت والمشكله 


أن كنت في بيته يعني في بيت علا وبيقول أن فيه كاميرا مصوراني 


سعاد:انتي لازم تبلغي عنه 


سهير :محدش هيصدقني 


سعاد :انا هقولك وراحت قالت الظابط 

رواية مين الجاني الفصل الاخير بقلم المجد للكتب 

علي كل حاجه وطلبت منه انه يسعدها 


علشان يقبض علي احمد وخرجت سعاد 


وراحت لاحمد 


احمد :اي ده سعاد 


سعاد :ازيك يا احمد بخبط علي عم سيد 


بس لقيته مش هنا 


احمد :اه هو لسه نازل هو انتي خرجتي ازاي 


سعاد :انا معملتش حاجه يا احمد دي سهير 


اللي قتلت علا 


احمد :معقول تعمل كده 


سعاد :ايوه وهما اتاكدوا من ده  


احمد :طيب اتفضلي ادخلي 


سعاد :بس علا كانت قايله ليا أنها متجوزاك 


عرفي هي سهير عرفت بالكلام ده علشان 


كده قتلتها 


احمد :انتي بتقولي اي دي انسانه كدابه 


سعاد :احمد انا كنت واثقه وشوفت كلامكم 


عالطول مع بعض ومافيش حد يتكلم 

رواية مين الجاني الفصل الاخير بقلم المجد للكتب 

معاها بالطريقه ويكون جارها بس 


احمد :انتي عايزه اي يا سعاد 


سعاد :انا بصراحه حقي جه من علا وسهير 


ومليش دعوه بالحوار ده بس كنت عايزه اكد 


ليك أن عارفه بكل حاجه 


احمد : خدي هنا رايحه فين ايوه انا اللي قتلتها 


كنت متجوز علا وسهير وعلا سمعت الكلام 


اللي بيني وبين سهير 


               :فلاش باك


علا دخلت عند احمد 


احمد :فيه اي مالك 


علا:سهير كانت هنا بتعمل اي 


احمد :وانتي مالك 


علا :معقول الكلام اللي انا سمعته ده كان 


حقيقي انت متجوز سهير 


احمد :دي كدابه والله ابدا 


علا :انت اللي كداب انا سمعت كل حاجه 


انت ليه كده ده انا حبيتك من قلبي وعمري 


ما زعلتك وعرفت أن سيد سايب ليا 


فلوس كتير قولتك هتاخدها وتعمل بيها 


مشروعك تعمل فيا كده وديني لفضحك 


واحبسك انا عارفه عنك كل مصايبك وكنت بقول 


بكره تتغير تحرش بالأطفال اللي في البيت 


متاكده انك انت اللي عملت كده والله لفضحك 


ودخلت شقتها وسابت الباب مفتوح من 


كتر حبها في احمد كانت فاكره أن هيدخل يهديها ويصالحها بس للاسف دخل قتلها 


ولما لقا سلسله سهير خلها في أيدها 


علشان يخلص منهم هما الاتنين 

                    #رجوع 


سعاد :انت مش انسان 


احمد :انا خلصت من علا  ومن سهير وهخلص 


منك انتي كمان وكده خالص اكون ارتحت 


منكم وحاول أنه يقتلها ودخل الظابط 


سعاد وهي بتحاول تاخد نفسها :اه اه كنت 


هموت حضرتك سمعت كل حاجه 


الظابط :ايوه وشكرا ليكي يا سعاد وخرجت 


سهير وشكرت سعاد جدا لان لولا هي كانت 


زمانها ميته بس دفعت تمن الغلطه ده كبير 


جدا لانها مش هينفع تتجوز تاني 


وسعاد بدأت حياه كويسه بدون مشاكل 


اما عن سيد اتعزر لأخته علي اللي حصل وكتب 


كل حاجه ب اسم عيلها لأنهم هما بقوا اغلي 


شي في حياته الصداقه لازم تكون بحدود ولو 


اتاكدي أن صبحتك بتعمل شي غلط لازم تبعدي 


عنها لان اكيد اكيد هتتاذي من وراها 


تمت


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -