أخر الاخبار

رواية مين الجاني الفصل الرابع بقلم المجد للكتب

 رواية مين الجاني الفصل الرابع بقلم المجد للكتب  

رواية مين الجاني الفصل الرابع بقلم المجد للكتب


من الجاني 

الفصل الرابع 

بقلم 

سيد /اي بنتي انا مش بنت ازاي يعني 


الظابط /والله المفروض اللي يقول لينا الحوار 


ده هو انت يا عم سيد 


سيد /والله انا ما اعرف حاجه وبعدين انا قولت 


ليك أنها كانت عالطول خروج وفسح وانا 


كنت بجري علي اكل عيشي 


الظابط/انا عايز افهم بقي هي كانت 


بتهددك ب اي لان الواضح كده قدام 


مني إنك ليك يد في موت بنتك 


سيد /ربنا يعلم انا بحبها قد اي وعمري ما افكر 


أن اذيها ابدا 


الظابط /بس اللي قدامي ده مواعيد عملك 


في الشغل وكذه مره سبت الشغل بليل


ورجعت تاني اي السبب يا سيد 


سيد /انا هقولك على كل حاجه انا فعلا 


كنت ماشي غلط وبعمل كل حاجه حرام بس 


والله مش مع البنت اللي ربيتها ابدا وربنا 


العالم اه كنت ماشي غلط 


الظابط /غلط ازاي يعني 


سيد /انا هقول لحضرتك 

                      /فلاش باك

كان راجع سيد يوم من برا ومعاه واحده 


البنت هههههههههههه يخربيت فقرك 


سيد /اشششش وطي صوتك خالص 


البنت /مالك في اي مش قولت مافيش حد 


قاعد معاك هنا في الشقه 


سيد /قولتك لا بنتي موجوده بس نايمه في 


اوضتها ادخلي يلا الاوضه دي 


وقامت علا علشان تشرب سمعت صوت 


ودخلت الأوضه وشافت ابوها معاه واحده 

رواية مين الجاني الفصل الرابع بقلم المجد للكتب  

علا/اي القرف اللي انت فيه ده حرام عليك بقي 


سيد /اشششش بس يابنت صوتك 


علا/أنا قرفت منك ومن اللي بتعمله 


سيد /اعملك اي مانتي اللي رفضا أن اتجوز


علا/عيب علي سنك والله وانتي امشي اطلعي 


برا يابت ونزلت البنت 


سيد /عايزه اي يابت انتي وبعدين اي 


اللي صحاكي من نومك 


علا/انت ليه بتعمل كده عايز اي 


من الدنيا تاني حرام عليك اللي زيك مش 


بيخرجوا من الجامع


سيد /روحي يا بت اعملي لقمه اكلها 


علا/مافيش فايده فيك والله العظيم انا 


بعدها تعبت جدا وكنت حاسس ان بموت 


وفضلت اقول لو ربنا كان اخد في عمري في 

رواية مين الجاني الفصل الرابع بقلم المجد للكتب  

الوقت ده كان حصل اي وقررت أن عمري 


ما افعل شي حرام تاني وفعلا توبت اي 


نعم هي مكنتش اول مره علا تشوفني وتعمل 


نفس الكلام ده بس هي عمرها ما راحت 


قالت لحد علي حاجه ومش عارف ليه 


ولا برضه قدرت أنها تسامحني علي اللي عملته 


ده ومهما كنت بعمل ليها وأوضح أن 


خلاص توبت ل ربنا انما هي كانت 


زي ما هي ب أسلوبها الوحش معايا والله 


هو ده اللي كانت بتعملني وحش بسببه 


وبعدها مسك قلبه ووقع والظابط طلب 


ليه الدكتور وعرف أنه لازم يروح مستشفي 


حلا 


والظابط حبس سعاد وسهير 4ايام علي زمه 


التحقيق وكانو موجودين في حبس واحد 


سعاد /منكم لله علي اللي عملتوا 


سهير /انا مش مصدقه انك قولتي للظابط 


ان كنت معاكي 


سعاد /اه حولت اكون جدعه اتحبست معاكي 


سهير /والله العظيم ما قتلتها يابنتي ولا عمري 


ما كنت هفكر في كده انا بحبك يا سعاد 


وكنت عارفه أن علا بتاعت مشاكل 


سعاد /كنتي عالطول معاها ليه طلما انتي 


عارفه بكده 


سهير /غلطه عمري وندمت عليها لأنها 


مكنش ليها خير في حد حتي ابوها اللي ربها 


عملت فيه اي 


سعاد/ابعدي عني شويه بقي حرام عليكي 


أنا مش طايقه الريحه اللي انا فيها دي 


سهير /لو سمحت هو انا عطشانه ينفع اشرب 


المسجونه/خدي ياختي وجعتوا دماغي والله 


سهير /أي ده لا شكرا 


المسجونه/مالك فيكي اي 


سهير /ابدا بس المياه دي انتو بتشربوا منها 


ازاي دي معكره 


المسجونه /بقولك اي يابت شكلك مش عارفه 


انتي بتتعملي مع مين هنا 


سهير هتكوني مين يعني شكلك حراميه اصلا 


سعاد /الله يخربيتك انا معرفاش هي جايه 


هنا لوحدها 


سهير /مالك خايفه منها كده ليه مش كفايه 


ريحتك اللي مش حلوه وانا ساكته 


سعاد /يالهوي انا والله ما ليا دعوه بيها 


المسجونه/انا ريحتي مش حلوه طيب تعالي 


سهير /الحقني يا سعاااااااد 


سعاد الحقك اعملك اي ولا اعرفك ااااه انا مالي 


أنا معرفهاش قولت ليكم اااااااه وبعدين 


طلعوا للظابط 


الظابط اي عاملين فيها عصابه 


سعاد حضرتك احنا اللي جاين ليك بالمنظر 


ده وبعدين احنا اللي عاملين عصابه كمان 


دول موتونا تحت والله وانا عايزه حقي 


الظابط /بس اخرسي مش عايز اسمع 


صوت هنا مالك يابت فيكي اي 


سهير /حضرتك بتكلمني انا 


الظابط /امال بكلم مين شكلك مربق ليه كده 


سهير /سعاد هو بيكلمك انتي ولا انا 


سعاد /يخربيتك ده الظابط ردي عدل 


سهير /والله العظيم انا خد علقه مش مخلياني 


شيفاه كويس انا اصلا شيفاك اتنين 


الظابط /حد يودهم المستشفي روح معاهم 


يا شاويش 


سعاد /شكرا لحضرتك وفعلا راحت المستشفي 


وكانت سهير بتكشف عليها 


وبعدين الدكتور شاف حرج في أيدها 


الشاويش /الحرج ده من الضرب يا دكتور


سهير بخوف/لا ده قديم 


الدكتور /ممكن يكون امبارح أو قبلها بيومين 


وبعدين ده جرح سكينه 


يتبع

  1. الفصل الخامس من ( هنا

تعليقات