أخر الاخبار

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل السابع بقلم هويدا زغلول

 رواية مشكله في ليله الدخله الفصل السابع بقلم هويدا زغلول 

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل السابع بقلم هويدا زغلول

مشكله في ليله الدخله

الفصل السابع 

بقلم هويدا زغلول


محمود /قصدك اي يعني مش فاهم 


مني /لا مش معقول الغباء يكون للدرجه 


سعاد /هو مين بقي اللي غبي 


مني /اي ده انتي وافقه من أمتي 


سعاد لا والله احنا فينا من كده المهم 


انتي لازم تعرفني أن لو في حد ولا لا لان 


احمد عايز يخطبك لاخو لو انتي ارتبطي بحد 


عرفني 


مني /لا ابدا ده حد من الشغل كان في 


شغل غلط وانا كنت بقولوا حاول تخلصه 


سعاد /والله همشيها شغل يلا علشان 


نتغدا بقي احمد جعان جدا 


ردت عليا مني لا لا مش قادره اكل معلش 


انا لازم انزل دلوقتي وبعدين بقي انتي 


عروسه لازم تركزي معاه جوزك شويه 


كنت مستغربه من كلامها اوي اي ده هي 


مالها فيها أي بس دخلت عادي وقولت 


خلاص برحتها بس كنت مضايقه برضه مني 


بتخبي عليا حاجه دي عارفه عني كل كبيره 


وصغيره ومسكت الفون لقيت احمد 


جاي يقولي بتعملي اي يا سعاد 


قولته مافيش هنزل كام صوره كده 


اللي لحقتهم قبل ما يحصل النكد 


في الفرح عايزه أنزلهم فيس 


لقيت احمد بيقولي ممكن يا مني 


تطبلي شويه من موضوع الفيس ده انا 


خايف بجد لازم حياتنا تكون بينا 


شويه انا خايف والله عليكي 


رديت وقولت ليه يا احمد ما كل البنات بتعمل 


كده اشمعنا انا يعني اللي هاخد عين 


بطل كلام ماما ده بقي 


رد عليا احمد يا مني مش كل الناس مبسوطين 


واكيد في ناس عندهم مشاكل في حياتهم 


حتي لو مش قصدهم يحسدوا ممكن غصب 


عنهم يقولوا اي ده اشمعنا احنا مش كده 


سعاد /حاضر يا حبيبي اللي تشوفوا 


احمد /ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي 


وبعدي دخلت المطبخ اعمل شاي 


لقيت موبايلي بيرن 


سعاد /الو ايوه مين معايا 


محمود انا مش مصدق انك اتجوزتي حرام 


عليكي يا سعاد ليه كده انا بحبك والله 


سعاد بتحب مين يا حيوان انت اتجننت 


محمود /والله العظيم انا لسه بحبك ومش 


مصدق أن انتي مش عارفه تحبني 


قفلت سعاد السكه 


احمد /كنتي بتكلمي مين يا سعاد 


سعاد /بكلم بكلم بكلم اه بكلم مني 


احمد /وهي لحقت وحشتك دي لسه نازله 


سعاد /لا لا دي كانت رايحه مشوار فقالت ليا 


انها روحت 


احمد مالك فيكي اي 


سعاد /مش عارفه انا اصلا كنت داخله اعمل 


شاي لاني مصدعه شويه 


احمد / الف سلامه عليكي طيب انا نازل عند ماما وطالع عالطول


سعاد /نعم نازل يوم الصباحيه 


احمد /حبيبتي انتي عارفه أن ماما تعبانه 


وليها ميعاد حقنه لازم تخدها هديها 

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل السابع

الحقنه واطلع عالطول 


سعاد /ماشي ونزل واتصلت ب مني 


مني فيه اي يابنتي 


سعاد /انا عملت مصيبه 


مني انتي لحقتي ده انتي لسه عروسه بوظتي 


اي يا فالحه 


سعاد /تخيلي مين اتصل بيا 


مني متقوليش نفين بنت عمك 


سعاد /لا لا محمود زميلنا في الكليه 


مني /مين مين مين وده عايز اي بقي 


سعاد المصيبه مش في كده المصيبه أن قولت 


لاحمد أن اللي اتصل انتي 


مني /طيب ليه عملتي كده يابنتي 


سعاد /مش عارفه خوفت تحصل مشكله 


مني /طيب اهدي وانا هيجيلك بكره ونحل 


الموضوع امال فين احمد 


مني /تحت عند مامته 


مني /طيب اهدي خالص وبكره هيجيلك 


محمود /انا زفت شكرا 


مني مش وقته كويس انك اتصلت وهي 


سعدتني وكدبت عليه المهم انا هجبها 


هنا الشقه وعايزه شويه صور ليها 

رواية مشكله يوم فرحي 

وهي علي سريرك تعرف تعمل كده 


محمود /طبعا هعرف اعمل كده انتي جيتي 


في ملعبي 


وعايزك كل شويه ترن عليها وانا هقولها 


انتي صح مينفعش تقولي لاحمد لاحسن 


يعمل مشكله معاك 


محمود هو انتي بتعملي فيها كده ليه 


مني /باخد حقي منها سلااااام ومشيت مني 


من عند محمود وعدا اسبوعين وانا قفلت 


تلفوني لان مش حباه أن عالطول يرن عليا 

رواية مشكله في ليله الدخله 

وجه في يوم احمد قالي 


هو اي حكايتك يا سعاد انتي عالطول قافله 


موبيلك 


سعاد /عادي يا حبيبي مش عايزه ازعاج وانت 


معايا 


احمد /بس سعات مامتك بتكون عايزكي 


سعاد / حاضر مش هقفله تاني 


احمد /طيب انا خارج عايزه حاجه اجبها 


سعاد لا خد بالك من نفسك وبعدها بشويه 


رن تلفونها كانت مني 


رديت عليها ايوه يا مني 


ردت عليا بنت غريبه الو ايوه معلش انا 


لقيت أن الرقم ده اخر وحده صاحبه التلفون 


اتصلت بيه هي كانت جايه عندنا بتقدم عرض 


للشركه بتعنها واغم عليها ممكن حضرتك تيجي 


وانا من كتر حبي في مني جريت وعامله اتصل 


ب احمد مش بيرد نزلت عند مامته وقولت ليها 

مشكله في ليله الدخله 

وقالت روحي يابنتي خدي بالك من نفسك 


وبعدها راحت مني عندي وهي عامله تعيط 


وقابلت حماتي 

وحماتي قالت ليها اي ده انتي كويسه سعاد 


راحت ليكي لما عرفت أنك تعبانه 


مني /تعبانه اي دي شنطتي اتسرقت فيها 


موبايلي وكل حاجه 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مشكله في ليله الدخله  )

يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك الحلقة.

يتبع

  1. الفصل الثامن من هنا

تعليقات