أخر الاخبار

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثامن بقلم هويدا زغلول

 مشكله في ليله الدخله

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثامن بقلم هويدا زغلول 

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثامن بقلم هويدا زغلول

الفصل الثامن 

بقلم هويدا زغلول

ومن كتر حبي في مني كنت ماشيه طول 


الطريق اعيط في الشارع اه اختي اللي 


بخاف عليها وبحبها من قلبي 


الوقت ده قابلت نفين بنت عمي 


نفين :سعاد مالك فيكي اي 


سعاد :ابدا مافيش حاجه بعد اذنك انا لازم امشي 


نفين :شكلك غريب والله ما هسيبك كده 


سعاد :نفين مني تعبانه ارجوكي لازم امشي 


نفين : هاجي معاكي والله ما هسيبك 


وبجد كنت مستغربه رد فعلها اوي ازاي 


بعد اللي عملته معايا يكون ليها عين تعمل  


بس كان كل تفكيري في مني مش وقته 

.

وانا طالعه لقيت نفين بتقولي رايحه فين 


رديت وقولت ليها 


سعاد :طالعه طبعا الشركه اللي المفروض 


مني فيها ردت عليا نفين 


نفين :يابنتي اهدي بس مافيش يافطه أن 


فيه شركه هنا مينفعش نطلع كده 


رديت وقولت ليها بعصبيه 


سعاد ؛لو خايفه خليكي انتي انا هطلع بعد 


اذنك 


نفين :انا مش هسيبك يابنتي وكلمت البواب 

مشكلة يوم فرحي الفصل الثامن

لو سمحت في شركه هنا ب اسم .....


البواب :خالص العماره كلها سكان مافيش 


شركات هنا هما قالو ليكي فين


نفين :مش قولتك مينفعش نطلع 


سعاد :طيب معلش هو الدور التالت فيه مين 


البواب :دي شقه فاضيه ياست هانم مفيهاش 


حد خالص هو انتو عايزين عماره كام 


سعاد :طيب ليه اللي ادتني العنوان ادتني 


غلط اكيد فيه حاجه 


نفين:يلا بينا بقي نمشي 


سعاد :يلا بينا. مشيت وأنا مش بتكلم خالص 


اي اللي حصل ده بعدين روحت البيت 


احمد :كنتي فين يا سعاد وازاي تنزلي من 


غير ما تعرفني 


سعاد :حد كلمني وقالي أن مني وشافت 


مني موجوده ردت اي ده انتي كويسه ازاي طيب 


ليه اللي كلمتني دي عملت كده ليه 


احمد :سعاد ردي عليا انا بكلمك كنتي فين 


نفين :براحه عليها يا احمد هي جالها تلفون 


أن مني تعبت  وجريت علشان تطمن عليها 


بس طلع ولا مني تعبانه ولا حاجه 


مني :انتي كدابه وبعدين هو انتي هنا ليه ازاي 


يا سعاد رجعتي تكلمي الشخصيه دي تاني 


نفين :سعاد هو انتي كويسه ساكته ليه 


سعاد كلمت مني هو تلفونك فين يا مني 


مني :اتسرق مني 

رواية مشكله في ليله الدخله الفصل الثامن 

سعاد :طيب مين اللي اتصل بيا وكانت عايزه 


اي مش فاهمه ليه ادتني عنوان غلط وشقه 


فاضيه مش ساكت فيها حد 


مني :هو نتي بتقولي اي احنا مش فاهمين 


سعاد قالت علي اللي حصل واتصلت ب 


الرقم عالطول مقفول 


مني :ومش غريبه انك تقبلي اللي خربت فرحك 


صدفه يا سعاد برضه 


سعاد :انا مش عايزه اتكلم معاه حد 


وطلعت شقتها 


احمد :انا عايز افهم بقي فيه اي 


سعاد :انا قلبي مش مرتاح والله يا احمد 


احمد : طيب فيه اي قوليلي 


سعاد :معقول كل اللي انا فيه ده يكون 


من مني صحبتي 


احمد :هو انتي بتقولي اي مش فاهم يا سعاد 


سعاد :فاكر يوم ما دخلت عليا المطبخ وقولت 


ليك بكلم مني 


احمد :ايوه مالو بقي قالت ليكي اي 


مضايقك اوي كده 


سعاد :انا مكنتش بكلم مني انا كان فيه 


واحد بيحبني جدا بس انسان مش كويس والله 


يا احمد انا ما فيه بيني وبينه اي حاجه لقيته 

مشكله يوم فرحي 

بيكلمني استغربت جدا اللي حصل ده اشمعنا 


دلوقتي كلمني عدم ان أقول ليك خوفت 


من المشاكل والله مش اكتر انك 


تتخانق معاه وكنت بقفل تلفوني بسببه 


وبعدين وحده تكلمني وتقولي أن مني 


تعبانه مني عامله باسورد لفونها ازاي اللي 


كلمتني دي جابت رقمي انا مخدتش بالي 


بعدين مني تيجي هنا علشان تاكد ان هي 


برا اي حوار لولا أن ربنا بيحبني يخلي أن 

.

نفين تقبلني علشان خاطر مطلعش الشقه 

رواية مشكله في ليله الدخله 

أنا مش فاهمه حاجه 


احمد :تعالي وريني العماره اللي قالت ليكي عليها 


وراحت العماره 


احمد :اي ده معقول مش مني دي اللي طالعه 


العماره 


سعاد :معقول طيب جايه هنا ليه 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مشكله في ليله الدخله  )

يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك الحلقة

يتبع

  1. الفصل التاسع من هنا

تعليقات