ستعجبك

رواية سلفتي الملعونه الفصل الثالث والرابع

 المجد للقصص والحكايات

 رواية سلفتي الملعونه

 الفصل الثالث والرابع 

بقلم هويدا زغلول 

رواية سلفتي الملعونه الفصل الثالث والرابع

#سلفتي الملعونه

#الحلقه الثالثه 

#بقلم هويدا زغلول


شيماء :لا اللي بيحصل فيا 


ده كتير حرام ياربي انا عملت اي لكل ده وكتب الكتاب تم 


وروحت البيت وسلفتي اللي كنت مستنيه رد فعل منها 


قوي معملتش حاجه ازاي ده جوزك متجوز عليكي 


كانت قاعده عند حماتي وعامله تبص ليا وفي الاخر 


اتكلمت وهي باصه ليا بس بتكلم جوزها 


شهد :احمد تعالي عايزك 


احمد :حاضر حاضر يا حبيبتي 


الحماه:اطلعي يا حبيبتي شقتك 


شيماء :يالله يا عيال 


الحماه :عيال اي لا تعالو يا حبايبي هما هيباتو هنا 


معايا 


شيماء :لا عيالي في حضني 


الحماه:يابنتي معقول احمد يزعل 


شيماء :قدامي يا عيال وطلعت وانا بكلم نفسي


معقول ابنها اللي مات اتنسي معقول هي عادي كده 


وبارده اي ده في ام كده يارب يا شهد تقولي ليه بات


معايا انهارده يارب ما ينزل 


وكلمتهاجودي بنتها :ماما هو كده عمو احمد هيعيش معانا


شيماء :ايوه يا حبيبتي 


جودي :يعني اقولو يا بابا 


شيماء :لا انتي ملكيش الا اب واحد بس مفهوم 


رامي :بس يا ماما تيته قالت لينا نقولوا يا بابا 

 {كن ضمن فريق الموقع }

شيماء :قولت اسمه عمه احمد 


رامي : حاضر يا ماما 


شيماء :يلا علي اوضتكم 


رامي :تصبحي علي خير 


شيماء :وانتو من اهل الخير وقعدت علي السرير 


واقتكرت يوم فرحها علي محمد 


                      #فلاش باك 


محمد :حبيبتي الف الف مبروك 


شيماء :الله يبارك فيك يا حبيبي 


محمد :معقول اتجوزنا انا مش مصدق نفسي 


شيماء :ولا انا والله يا محمد 


محمد:عايز اطلب منك طلب 


شيماء :تحت امرك يا حبيبي 


محمد : متزعليش من امي في اي حاجه 


شيماء :امك في عيني يا محمد 


محمد :انا عارف انك بنت ناس والله 


شيماء :علشانك انت موافقه استحمل منها أي حاجه 


محمد :ربنا يخليكي ليا والله العظيم انا ربنا بيحبني 


علشان رزقني ب انسانه طيبه زيك 


شيماء :حبيبي وشويه لقت احمد عامل يكلمها 


احمد :شيماء يا شيماء مالك قاعده كده ليه 


شيماء :اي ده مش تعمل صوت 


احمد :صوت اي انا بقالي ساعه اكلمك 


شيماء :هو انت مش نمت عند شهد ليه 


احمد : وانتي عايزني ابات فوق 


شيماء :اه علشان متزعلش 


احمد :نعم 


شيماء :بقولك اي يا احمد انا مش عايزه اتجوز 


احمد : هو انتي  عبيطه احنا اتجوزنا خلاص


شيماء : عارفه يا احمد بس يا ريت يكون على الورق بس


احمد :والله ده اسمه اي بقي 


شيماء :,انا مش عايزه اكون متجوزه حد غير اخوك 


احمد :هو انتي فاكره نفسك مين فاكره أن هموت عليكي 


لا فوقي انا اتجوزتك علشان الم فضيحتك 


شيماء :حرام عليك سيب ايدي 


احمد :انا اصلا مش بطيقك


شيماء :طيب ليه اتجوزتني 


احمد :علشان عيال اخويا مش هيعيشوا بعار امهم 


شيماء :والله حرام عليكم انا معملتش حاجه 


احمد :اوعي كده من وشي وخرج في الصاله 


ليه كده يا احمد انت بتحبها ليه عملت كده حرام عليك 


البت دي طيبه ومش زي شهد لو شافت منك حنان 


اكيد هتعملك كويس انت غيرت انها بتحب اخوك اللي مات 


المفروض مش تزعل طيب ادخلها لا لا انت عبيط 


علشان تقول انك ضعفت طيب اعمل اي اطلع لشهد 


بعد ما قولت ليها مش هبات عندك علشان تقول 


شيماء مشتك نام عالكنبه للصبح وخالص .


وفي يوم الكل كان متجمع عند ام احمد 


يحيي :هنروح امتي علشان نقرا الفاتحه 


الام :بكره باذن الله بس مافيش خطوبه 


احمد :ليه كده يا امي 


الام :,خالتك عايزه كده جواز علي طول 


شيماء :اي ده هو انت هتخطب سماح 


الام :اه عندك مانع 


شيماء :لا لا دي سماح طيبه وبنت ناس 


الام :,اه طبعا مش بنت أختي 


شيماء: الف مبروك يا يحيي


يحيي :الله يبارك فيكي وتم الموضوع ويوم الفرح 


شيماء :البدله يا يحيي


يحيي :ماشي يا شيماء 


شيماء :مالك يا يحيي حاسه انك مش فرحان 


يحيى: مش امي فرحانه


شيماء : هو انت متجوز عشان امك


يحيي: شيماء مالوش لازمه الكلام


شيماء : عندك حق بس والله العظيم سماح باين عليها كويسه


 وبنت حلال 


يحيي :اه اه منا عارف انا طالع شقتي اللبس 


ومكنتش أعرف إن الايام السودا هتبدا عندي من يوم ما 


سماح تدخل البيت 

سلفتي الملعونه 

#الحلقه الرابعه 

#بقلم هويدا زغلول


شهد :اخرجي برا انا اللي هعمل العشا 


شيماء :شهد وربنا انا ما ليا ذنب د


شهد:تمام خلصتي برا 


شيماء :والله انا بحب محمد اوي وعمري ما كنت 


هفكر اتجوز بعدة بس انتي عارفه حماتك 


شهد :انتي عارفه أن انا لو مش عايزه ينزل عندك هعمل كده 


كل حاجه بمزاجي


شيماء :عارفه وبتمني تعملي كده


شهد :تعالي امسحيها 


شيماء :امسح اي 


شهد :مش انا عيله صغيره امسحي الرياله


شيماء :هو انتو ليه كلكم كده حرام عليكم والله 


انا نفسي في حد يحس بيا


شهد :برا يا شيماء 


شيماء طلعت شقتها معيطه وجه يحيي هو وعروسته 


الام :الف الف مبروك يا حبيبي 


سماح :الله يبارك فيكي يا خالتي 


الام :مالك يا يحيي 


يحيي :مافيش 


الام :عملتي الاكل يا شهد 


شهد :اه يا ماما 


ام سماح :منا عامله اكل ليهم 


سماح :انا مش هاكل الا من أكل امي 


ام احمد :اخس عليكي وأكل خالتك لا 


سماح :انا بحب أكل امي 


يحيي :هنفضل وافقين نتكلم عالاكل طول الليل 


الام :اطلع يا حبيبي لولولوللوي 


وطلع يحيي وهو وسماح 


سماح :الف مبروك يا يحيي 


يحيي :الاوضه اهي 


سماح: هههههههههههه هو انت هتعرفني الشقه 


يحيي :مقصدتش 


سماح :ماشي هدخل اغير 


ودخلت غيرت 


يحيي :ازاي تعمل كده علشان ترضي امك تاخد وحده مش 


بتحبها ازاي كده حرام عليكي يا امي والله علشان تراضي 


اختك مش فارق معاكي عيالك 


وفي شقه شيماء 


احمد :شيماء انتي فين شيماء ودخل لقاها نايمه عالسرير 


احمد :شيماء مالك 


شيماء : تعبانه شويه من الفرح 


احمد :هو انتي جيتي علشان تتعبي 


شيماء :في البيت يا احمد 


احمد :تصدقي اول مره اخد بالي انك حلوه 


كده اي الجمال ده 


شيماء :هو انت عايز اي 


احمد :ما تقومي تقلعي الاسود ده 


شيماء :احمد انا قولت ليك تعبانه 


احمد :وانا بصراحه يا شيماء حبيتك اوي 


شيماء :طيب ارجوك ابعد عني


احمد :مش قادر 


شيماء :هعيش عمري كله كرهاك 


احمد:انا هعرف احببك فيا 


شيماء :ابعد عني وقامت ومسكت السكينه 


احمد :انتي عايزه تموتني 


شيماء :لا هموت نفسي 


احمد :طيب سيبي السكينه 


شيماء :اخرج برا 


احمد : حاضر بس هاتي السكينه دي 


شيماء :قولتك برا والله العظيم هموت نفسي اخرج 


احمد :انا مش هفضل كده كتير 


شيماء :قولتك برا 


احمد :ماشي وخرج وطلع لشهد


شهد :مالك يا احمد 


احمد :بقولك اي انا مش ناقص 


شهد :انت جاي تتشطر عليا انا 


احمد :شهد قولتك مش ناقصك 


شهد :انا سكت عالجواز وانت عارف ليه بس اقسم 


بالله لو حصل حمل مش هتعرف هيحصل اي 


احمد :ريحي بالك مش هيحصل 


شهد : هههههههههههه ده منك ولا منها 


احمد :قصدك اي 


شهد :عيب ده انا عارفك اكيد هي اللي مش عايزك تقرب 


منها صح وجاي عامل عليا انا راجل 


احمد :انا راجل غصب عنك 


شهد :بوص يا احمد انا ولا فارق معايا جوازك ولا 


وجودك في حياتي اصلا بس يوم ما صوتك يعلي عليا 


علشان خاطر وحده زي دي متعرفش انا ممكن اعمل اي 


احمد :انا هغور في داهيه ونزل تحت ودخل الشقه 


عند شيماء 


شيماء :مالك في اي 


احمد :هقولك دلوقتي وقرب منها 🥺🥺😔😔


وبعدها قام 


شيماء :عمري ما هحبك يا احمد 


احمد :ليه عمر ما. حبني اشمعنا كنتي بتحبي محمد 


شيماء :مش خد اللي انت عايزو اطلع برا 


احمد:انا بحبك من زمان وكنت بموت لما بشوف 


حبك لمحمد عمر ما شهد عملتني كويس وعارف 


انها معايا علشان الفلوس وبس 


شيماء :وانا ذنبي اي تطلع قعدك عليا هي معاك فلوس 


وانت معاها ليه 


احمد :بص ليها وبعدين خرج 


وبدأت سماح تنزل عند حماتها وشيماء كانت عالطول في 


شقتها مش بتنزل تحت وحماتها كل يوم كانت بتتعب 


عن اليوم اللي قبله 


وفي يوم خبطت شهد علي شيماء 


شيماء:شهد تعالي 


شهد :انا عايزه اتكلم معاكي في موضوع 


شيماء ادخلي تعالي 


شهد :هو انتي شيفاه حماتك طبيعه


شيماء :بصراحه لا بس سماح مش عايزه حد يرعها 


غيرها بتقول خالتي وانا اولا بيها 


شهد :بصراحه انا مستغربه حاجات كتير اوي 


الاول يحيي مكنش بيحب سماح 


ودلوقتي بيعشق التراب اللي بتمشي عليه 


شيماء :طبيعي يحصل ده مع العشره ممكن يكون فيه حب 


شهد :وحماتك اللي فجاه بقت عالطول مريضه 


شيماء :انتي عايزه تقولي اي 


شهد :مش عايزه اقول حاجه اااااااه 


شيماء :مالك فيكي اي 


شهد :بطني بتتقطع ااااااااه 


شيماء :ينهار اسود انتي مش جايه تتعبي الا هنا عندي 


انا ناقصه مشاكل هيقولوا عملت فيكي اي دلوقتي 


يتبع


علقي ب١٠ تعليقات علشان يوصلك الجزء الجديد


  1. الفصل الخامس والسادس 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -