أخر الاخبار

اسكريبت الخيانة للكبار فقط كاملة

المجد للقصص والحكايات 

 


اسكريبت كامل../ أيه عامر

#الخيانه

ضحي: لو سمحت انا ست متجوزه.. مينفعش كده.. 

بعت رساله... 

أحمد: انا وانتي عارفين ان جوزك مش مهتم بيكي وسايبك طول الوقت لوحدك.. 

ضحي: بردو ملكش دعوه.. 

أحمد: طب مش يمكن مشغول بواحده تاانيه.. 

ضحي: انت قصدك اي.. 

أحمد: قابليني وانا اقولك كل حاجه.. 

ضحي:  علفكره انت شخص مش محترم اي أقابلك دي.. 

أحمد: انتي فهمتي اي.. هنتقابل في كافيه.. مكان عام يعني عادي.. ونتكلم.. 

ضحي: مش عارفه... 

أحمد: لو مكنتش عايزه تفهمي مكنتيش سيبتيني اتكلم كل ده وعملتي بلوك.. بس الظاهر ان قله اهتمامه مأثر علي نفسيتك... هاا قولتي اي.. 

ضحي: هنتقابل فين... 

أحمد:  هبعتلك العنوان والزمان في الرساله الجايه... 

ضحي:  ماشي.. سلام.. 

فكرت كثيرااا..لا اعلم ان كنت صواب او خطأ..او أعلم اني علي خطأ..اريد فقط معرفه الحقيقه..لم اعد اشعر به..نظرته..حبه..لمسته..اشعر وكأنه يريد ان يبتعد..يتركني..من قبل اهتمامه كان يأسرني..الان لم اعد اراه الا قليلا..حتي ان رأيته لم يعد مثلما كان سابقا..بدأت اشعر بالجفاء في حياتنا...

.... 

عقلها: أكيد اتجننتي.. اكيد.. اللي بتعمليه ده غلط.. 

قلبها:  لا مش غلط.. عايز اوصل للحقيقه وارتااح.. 

عقلها: حقيقه اي.. ده واحد بيضحك عليكي.. 

قلبها: وهو هيستفاااد اي.. ولا اي حااجه.. خليكي ورا الحقيقه وشوفيه متغير ليه كده..

ضحي: هروح اقابله... 

.... 

ضحي: انا عملتلك قهوه... جيبتهاا صح.. 

سليم: قهوه!! لا مجبتيش حاجه ي ضحي.. وانا مبشربش القهوه.. 

ضحي: اااه.. اه صح.. مش انت اتأخرت علي الشغل.. 

سليم: لا لسه في نص سااعه.. مالك ي ضحي.. 

ضحي: هااه.. لا لا مفيش.. هيكون في اي.. 

سليم: مش عارف مالك كده.. انتي مخبيه حاجه عني.. 

ضحي بخوف:  لا.. هخبي اي يعني.. مفيش حاجه.. 

سليم:  متأكده.. 

ضحي:  ايوه متأكده... يلا روح شغلك عشان متتأخرش.. 

سليم:  طيب.. خلي بالك من نفسك.. 

ضحي:  حااضر.. مع السلامه... 

سليم بإستغراب:  مع السلامه.. 

خرج من بيته..اغلق الباب خلفه..وتركها لنفسها تعاني بين الصواب والخطأ..تركها لشيطانها يسيطر عليهااا..

ضحي:  اهدي.. انتي مبتعمليش حاجه غلط.. انتي بس بتحاولي توصلي للحقيقه وتنقذي جوازك... مش هيحصل حاجه.. 

أبدلت ثيابها وهي تفكر ان كانت علي صواب او علي خطأ.. ولكن سيطرت عليها افكااار من نسج خيااالها جعلتها قلبها ينبض بعنف.. ايمكن ان يكون حبيبهااا اصبح اسيرا لعشق امرأه اخري.. 

خرجت من بيتها وعزمت ان تعرف كل الحقيقه.. هي فقط تريد انقاذ زواجهاا.. 

بعد قليل وصلت امام الكافيه.. رن هاتفهاا برقم ذلك الشخص... ترددت قليلا ولكن ليس الان.. لم يعد بإمكانها الترااجع... 

دلفت الي الكافيه لتجد ذلك الشاب يلوح لها..اقتربت بتردد منه.. 

ضحي:استاذ احمد!!؟ 

أحمد: ايوه انا ي مدام ضحي اتفضلي اقعدي.. 

ضحي: ممكن تقولي عندك اي عايز تقوله.. تعرف جوزي منين وتعرفني انا منين وجبت رقمي ازاي؟ 

أحمد: مش معقول هنتكلم كده.. اتفضلي اقعدي.. اطلبي حاجه تشربيها عشان نعرف نتكلم.. 

ضحي: قعدت.. لو سمحت انا معنديش وقت وكمان قعدتنا كده متنفعش.. 

أحمد: تمام.. بصي ي مدام ضحي.. تعرفي ان زوج حضرتك حاليا في مكتبه مع واحده ست بقالهم فتره.. 

ضحي: ما عادي جدا يتعامل مع ستات في شغله.. 

أحمد: طب لو عرفتي ان الست دي بتحب جوزك من زمان وكمان بتلف عليه.. وهو مستسلم ليها ع الاخر.. وبقالهم شهر يتقابلوا كل يوم.. 

ضحي بتردد: زي م قولتلك اكيد بينهم شغل.. 

أحمد: طب ولو وريتك الصور دي.. 

أمسكت الصور بسرعه.. ونظرت لهاااا... كانت صور لزوجها مع تلك الفتاه في مطعم.. وهي تمسك بيده.. او في مكتبه تجلس علي مكتبه قريبه منه.. 

ضحي بشك: يعني اي.. بيخوني.. 

أحمد: قولتلك بيخونك.. 

ضحي بدموع: يعني اعمل اي دلوقتي.. انا لازم اسيبه.. لازم اتطلق منه... 

أحمد: لا لا.. اهدي بس اهدي.. 

ضحي: اهدي اي بعد اللي قولته وبعد الصور دي.. 

احمد: اهدي وخدي حقك بالهداوه كده... 

ضحي: عايز تقول اي!! 

أحمد: هتسيبيه كده بعد م كسر قلبك واهانك وجرحك.. تطلقي منه وتعمليله اللي هو عايزه.. كده انتي الوحيده اللي هتبقي خسرانه.. 

ضحي: اومال عايزني اعمل اي يعني! 

أحمد: خدي حقك منه.. حق الاهانه.. عرفيه ان بنااات الناس مش لعبه.. خليه عبره لرجاله كتير زيه.. 

ضحي: انت معاك حق.. بس اعمل اي!! 

أحمد:  انا هقولك تعملي اي... 

استمعت له ولخطته.. وانصدمت تماما مما قال... 

ضحي: لا لا.. اكيد مش للدرجادي.. 

أحمد: واللي عمله معاكي هين يعني.. فكري كويس.. 

ضحي: تمام.. هفكر وارد عليك.. بس لازم امشي دلوقتي.. 

أحمد: تمام

..... 

عادت ضحي الي بيتهااا.. بمجرد ان دلفت جرت الي غرفتهاااا.. وارتمت علي فراشها.. مطلقه لدموعها العنااان.. ف انطلق سيل من الدموع معبرا عن الامهااا.. شعور بالخذلان.. جرحها بشده.. و أهانهااا.. هي لم تقصر في حقه ابداا.. لم تقصر.. انما هو من فعل.. لماذا فعل هذا بهااا.. احببته بشده.. احببته.. وثقت به ثقه عمياء.. احقا كما يقال ان الحب يجعل الشخص أعمي.. لا يري اي شئ.. هل كانت الامور امامها واضحه وكانت هي الحمقاااء.. اما انه يمثل بمهاره.. 

وقفت بصعوبه.. دلفت لحمامهااا.. وتوضأت.. خجرت تؤدي فرضهااا وهي تبكي.. ظلت سااجده تدعوا الله ان يخفف عنها وان يطيب قلبهااا.. ان يعطيها القوه.. واستغفرته كثير لانها قابلت رجلا غريبا عنهاا.. ولكنها كانت في حاجه لمعرفه الحقيقه.. 

ظلت تقرأ اياات من القرأن لعلها تهدءها وتطيب قلبهاااا.. لم تشعر كل هذا بالوقت اللذي يمضي.. لم تنتبه الا علي صوت الباب ينغلق.. ف علمت انه عاد من شركته... 

لا تعلم ماذا تفعل.. اتواجهه ام تصمت.. فكرت في كلام احمد كثيرااا.. وقررت الانتقام لكرامتهااا... 

سليم: مساء الخير... اي ده انتي معيطه.. 

ضحي: لا مش معيطه.. انا كويسه.. اسفه محضرتش غدا.. اديني بس نص سااعه هحضرلك حاجه.. 

سليم: لا انا كلت في الشغل.. كلي انتي.. 

ضحي: انا مش جعاانه... هخرج البلكونه اشم شويه هوااا.. 

خرجت من الغرفه.. بينما نظر لهاا سليم بإستغراااب شديد... ف خرج وجدتهاا تجلس شارده.. 

ضمهااا اليه.. ابتعدت عنه سريعااا.. 

سليم: في اي.. مالك ي ضحي انتي كويسه.. 

ضحي: ايوا كويسه.. 

سليم: طب بعدتي عني لي! 

ضحي: لا مفيش.. انا بس اتخضيت.. 

سليم: اتخضيتي مني!! 

ضحي: ايوا ي سليم معلشي كنت تعبانه شويه.. 

وصلتها رساله لي ذلك الوقت.. كانت من أحمد.. فتحتهاا بعيداا عن سليم الذي نظر لها بإستغراب.. 

احمد: اتصرفي طبيعي عشان ميخدش باله من حاجه.. 

ضحي: تمام.. 

.. اغلقت هاتفهااا ومن ثم عادت لتجلس.. 

سليم: مين! 

ضحي بكذب: واحده صحبتي.. انا هدخل أنام عشان تعبانه.. 

سليم: الوقت لسه بدري.. 

ضحي: معلشي ي سليم تعبانه اوي.. 

سليم: ماشي ي حبيبتي ادخلي ناامي.. الف سلامه عليكي... 

ضحي:  الله يسلمك.. تصبح علي خير.. 

سليم: وانتي من أهل الخير.. 

دلفت لغرفتهم.. وحاولت النوم كثيرااا.. حاولت ولكن منعهااا سيل الدموع الذي تدفق من عينهااا.. ظلت تفكر كثيرااا.. تلومه وتلوم نفسها احيانا.. تتذكر ماذا فعلت ليتركها زوجها وينظر لغيرهااا.. ظلت تتذكر ذكرياتهم سوياااا.. كيف كانت لا تفارقهااا الضحكه يوم عقد قرانهم سوياا... 

Flash back.. 

ضحي: لو سمحت ي بشمهندس.. ي ريت يبقي في حدود في الكلام.. وبعدين ده انا بقولك بحبك

سليم: ي بنتي احنا كتب كتابنا النهارده..

ضحي: بس لسه متكتبش.. 

سليم: تلات دقايق والمأذون يبقي هنااا.. ويكتب الكتاب وبعدهااا.. شايفه ابوكي الراجل اللي قاعد هناك.. والله م هيعرف يحوشني عنك.. ده انتي جيبتيلي جفاف عاطفي.. 

ضحي: طب روح اقعد مع الرجاله هناك.. متفضلش واقف معايا كده.. الناس تقول علينا اي.. 

سليم: هتشل.. ده انتب مستفزه والله.. 

ضحي: ربنا يساامحك.. 

سليم بضحكه: اااه.. اهو المأذون وصل.. دوري علي حد ينقذك مني.. 

... 

بارك الله لكمااا وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.. 

سليم بخبث: انا العريس بقي وانتي العروسه.. وكلك نظر يعني... 

ضحي بخجل: لو سمحت ي بشمهند.... 

لم تكمل كلمتهااا حيث وجدت نفسها بين احضااانه يدور بهااا في كل المكااان.. 

سليم: تعبتيني ااوي.. تعبتيني ي ضحي.. لا ضحي اي بقي.. ي مراتي ي حبيبتي ي اغلي حااجه ليااا.. 

خجلت بشده.. ووضعت يدها علي وجهها.. 

ازاح يدهااا ونظر لهاا ببعض الجديه.. 

سليم:  بتحبيني!! 

ضحي: ده سؤال تسأله واحنا لسه كاتبين كتابنا.. 

سليم: ضحي انا عايز اسمها منك.. 

ضحي بخجل: ايوه.. 

سليم: ايوه اي! 

ضحي:  ب.. بحبك.. 

سليم: ي فرحه قلبي.. 

ضمهااا مره اخري.. حتي اصبحت نسمع دقاات قلبه التي اعلنت عن فرحته الكبيره.. 

back

ضحي بدموع: كدب.. كله كدب.. ليه ي سليم.. ده انا بحبك.. بحبك اووي.. 

ظلت تبكي حتي تعبت ف غفت مكانهاااا.. دلف سليم للغرفه ونظر لها بحزن.. رأي دموعها وعينااها المتورمه.. نظر لها وكأن شئ اخترق قلبه.. 

سليم: مالك بس ي حبيبتي.. مالك ي روحي.. ي رب ريح قلبها.. ي رب طمنهااا.. 

ظل يتلو لهااا ايات من القرأن لعلهااا تريح قلبهااا.. استلقي بجوارهااا وضمهااا اليه... حتي غفااا... 

...

اليوم التالي..فاقت من نومهااا لتجد نفسهاا بين أحضاانه..لتبتعد عنه بسرعه..فاق من نومه علي حركتهاا...نظر لها بإستغراااب..

سليم:مالك..

ضحي:مفيش حاجه..هقوم احضرلك الفطار..

سليم:ضحي..النهارده الجمعه..

ضحي:اااه صح..طيب هقوم انا مش جايلي نوم..

سليم:اقعدي ي ضحي عايزك..

ضحي بتوتر:عايزني!! في اي؟

سليم:عايز اعرف مالك..بتتخضي لي كده كل م أقرب منك..امبارح كنتي بتعيطي طول النهار..مالك ي حبيبتي..

ضحي:مفيش حاجه ي سليم..انا..

سليم:انتي اي!!!

شعرت بغثيااان شديد...جرت مسرعه لحمامهاااا..افرغت كل م بمعدتهااا..حتي انها كانت تتألم..

سليم: انا هكلم الدكتور..

ضحي:لا...انا هبقي كويسه..

سليم:طب أكلم ماما تقولي تاخدي علاج اي..تلاقيكي خدتي برد من البلكونه امباارح..

نظرت له بتوتر..ودلفت للغرفه مره أخري..فتحت دولابهتت وأخرجت منه شيئا..نظر له بإستغراااب..ومن ثم ابتسم بشده..

سليم: اختبار حمل! ضحي انتي حاسه انك حامل..

ضحي:ايوه..شاكه..كنت جايباه عشان اتأكد..

دلفت الي الحمام...أجرت اختباارهاا ومن ثم خرجت له..كان يتطلع لهاا مبتسمااا منتظراا منها معرفه نتيجت اختبارهاا..

سليم:هااا..

ضحي بدموع: حامل.

سليم بفرحه: هبقي اب..الحمد لله..الحمد لله..الف مبروك ي حبيبتي الف مبروك..

ضمهااا سليم بشده حتي كاد.يكسر ضلوعهااا..بينما هي لم تضمه..وظلت ساكنه في مكانهااا..ف استغرب كثيرااا..

سليم:انتي مش فرحاانه..

ضحي:لا فرحانه ي سليم..انا هروح اعمل الفطاار...

تركته ودلفت للمطبخ..نظر في أثرهاا ب إستغراب شديد سرعان م تحول الي غضب حاول تمالكه حتي لا يفسد تلك اللحظه المميزه..

سليم ببعض الهدوء:ولأخر مره هسألك..في اي!!ازاااي مش فرحااانه..ازاااي مبهدلتيش الدنيا ومسكتي تليفونك وفرحتي كل اصحابك زي م كنتي بتقولي..

ده أول طفل!! دي أحلامنا! بيتنا الصغير وعيلتنا اللي اخيراا هتكتمل..كنتي كل ثانيه تقوليلي نفسي في ولد يكون شبهك ي سليم..فين فرحتك...فين!!!؟

ضحي: وهو معقول في أم مش هتبقي فرحانه ب طفلها الاول ي سليم... 

سليم: لا ي ضحي مشوفتش في عنيكي فرحه.. 

التفتت لتبعد بنظره عنه... لا تتخيل ان خيانته سرقت فرحتها بطفلها الاول... كيف يمكنه ان يكون طبيعي بتلك الدرجه... كيف يمكنه ان يكذب عليهااا بهذه الطريقه.. لم تؤذيه يومااا.. كانت تحبه بقدر كل العاشقين.. كيف امكنك #الخيانه.. 

تذكرت كلمااات أحمد.. ان تبدوا طبيعيه..رسمت ضحكه علي شفتيهااا.. ومن ثم نظرت له ونطقت بحماااس مزيف.. 

ضحي: اصل انا اصلا عارفه وكنت بعمل عليك حوار.. 

سليم: عارفه! من أمتي.. 

ضحي: عارفه من يومين ي حبيبي.. بس هرمونات الحمل كانت عملالي اكتئاب.. وفرحتك دي نستني كل حاااجه.. 

سليم: يعني انتي بجد فرحانه  .. 

ضحي: ده ابني اللي اتمنيته.. ولسه بتمني بقي انه يكون شبهك ي حبيبي.. 

سليم: هنسميه اي.. 

ضحي:  ياااه لسه بدري ي حبيبي انا لسه يدوب شهر ونص.. 

سليم: كويس ان احنا عرفنا بدري عشان نعيش كل تفاصيل الحمل ونعمل ذكرياات حلوه نوريها لابننا لما يكبر.. 

ضحي: ولو جات بنوته.. 

سليم: ياااه ده هيبقي أحلي يوم في عمري.. وبعدين جات بنت نجيبلهاا اخ.. جه ولد نجيبله بنوته.. عادي يعني.. 

ضحي: اااه م انت مش هتولد ولا هتتعب.. 

سليم: عارف اني مش هعرف اخد الوجع عنك.. بس هبقي معاكي في كل لحظه وكل ثانيه.. اهون عليكي وامسح دمعتك.. عشان بحبك.. بحبكوا اوي انتي وابننا القمر ده.... 

نظرت له والدموع تملأ عينهاا.. كلمااته لا تداوي قلبها بلم تمزقه لأشلاء.. تمزقه.. 

سليم: روحي ارتاحي انا اللي هعمل الفطار النهارده.. 

ضحي: لا. انا هعمله.. 

سليم: انا قولت انا اللي هعمله يلا مش عايز نقااش.. ادخلي ارتاحي.. 

دلفت ضحي الي غرفتها وسمحت لدموعهاا ان تسقط..

أمسكت هاتفهاا بغضب كادت ان تلقيه بغضب علي الأرض... لاحظت رساله من أحمد.. 

أحمد: افتحي الملف اللي هبعته وشوفي باقي الصور.. هبعتلك اللينك.. 

ارسل له لينكااا لتضغط عليه.. لتتفاجأ برساله علي هاتفهاا... جاري ارسال الصور والملفااات.. وضعت يدهااا علي فمهااا بصدمه... كله فخ.. للايقاااع بهااا.. لما.. لما يريد احد ان يؤذيهاا.. هاتفهااا.. صور لها.. بشعرهااا و صور أخري... مااذا تفعل... حاولت منع الهاتف من ارساال الصور ولكنهااا لم تستطيع... وتم إرسال الصور بنجاااح.. 

أحمد:  اللي عملته ده.. عشام مراتي اللي سابتني بعد م شافت جوزك.. وعلفكره هما مفيش بينهم حااجه غير الشغل.. بس لازم أحرق قلبه زي م حرق قلبي... 

نظرت للرساله بصدمه.. ودموعهااا تنهمر بغزاره.. ليس مذنبااا.. زوجهااا ليس مذنبااا.. اصبحت الان هي المذنبه الوحيده... سيتدمر زواجهااا.. سيتركهااا بعدما يري صورهااا علي هاتف ذلك الغريب.. ستصبح هي الخائنه.. ستصبح الجانيه لا المجني عليهااا.. ماذاا تفعل... 

خرجت من الغرفه بخوف كبير... لم تجد سليم في المطبخ انما في الصاله يجلس رأسه في الارض.. وعنيه يتطاير منها الشرار.. كان أحمد سريعاا ف بمجرد ان حصل علي الصور.. أرسلهاا ل سليم ومعه بعض الصزر أخذت لهم في الكاافيه... 

سليم تقدم بإتجاههااا... وصفههااا بقوه حتي سقطت علي الارض.. 

سليم بغضب: بتبعتي صورك لراجل غريب.. بتخونيني اناااا... انااا تعملي معاياااا كده... 

ضحي ببكاء: والله العظيم ي سليم هو اللي بعتلي لينك وانا فتحته.. ولقيته بعت كل الصور.. حتي اهوه شوفه.. اعطتهااا هاتفها.. ليمسكه بغضب.. ويبحث به.. 

وجد انها لم ترسل له الصور... امسك الهاتف بغضب وهو يقرأ كل كلامهم.. لتندم هي بشده وتنظر للأرض... 


سليم: ضحك عليكي.. خلاكي تصدقي اني خااين.. عشان كده كنتي مصدقه... في ست محترمه تكلم واحد غريب عنهااا.. جاوبي ي اللي حافظه كتاب ربنااا.. 


ضحي: انا عارفه اني غلط... بس انت كنت بعيد واهملتني الفتره اللي فااتت دي وهو جه أكدلي شكوكي.. وكمان الصور.. 


سليم: كان ممكن تيجي تسأليني.. مش هقدر اعيش مع واحده زيك.. مش هقدر اكمل معاااكي... 


ضحي:  سليم اسمعني عشان خاطري.. 


سليم بألم:  انتي طالق... 


ضحي بصرااااخ: لاااا... 


سليم: ضحي... ضحي.. اصحي ي حبيبتي.... مالك 

فتحت عينهاااا ببطأ.. لتري انه كاان كابوسااا.. هي مازالت علي سريرهااا.... لا تعرف أحد اسمه احمد ولم يرسل لها اي شخص شئ كهذااا.. كانت تتعرق كثيرااا... وتنظر حولها بعدم استيعاااب.. 

سليم: ده كابوس ي حبيبتي.. اهدي مفيش حاجه... 

نظرت له وتجمعت الدموع بعينهااا.. تعشقه كما قالت حب كل العاشقين..ارتمت بين أحضاانه تبكي بشده.. علت شهقاتها وبكاؤها الذي يكاااء يقطع قلبه.. 

ضحي: انا بحبك اوووي ي سليم بحبك اووي.. 

سليم: ياااه.. ده انتي كنتي بتنشفي ريقي علي م تقوليهااا.. 

ضحي: من النهارده هقولها في كل لحظه وكل ثانيه.. بحبك.. بحبك.. بحبك... بحبك.. 

سليم: وانا كمان بحبك ي قلبي.. 

ظلت هكذا بحضنه حتي بعدما هدئت رفضت الخروح من حضنه.. حتي استمعت لقرأن الفجر.. 

ضحي: ممكن متنزلش الجامع النهارده وتصلي بيا امام.. 

سليم: عنياا.. انا مش هسيبك في حالتك دي.. يلا قومس اتوضي وانا هتوضي في حمام الضيوف.. 

ضحي: حاضر... 

خرج سليم من الغرفه بينما دلفت هي اللي حمامهاا.. وتوضأت وخرحت لتصلي... وقفا امامهااا اماما يصلي بهااا.. يقرأ اياات القرأن بصوته العذب لتريح قلبهااا.. سجدت بااكيه تحمد ربهاا علي زوجهاا وتستغفره كثيرااا وتطلب انه يحميه ويرزقها بطفلا يكمل عائلتها الصغيره... 

بعدما انتهي من الصلاه امسك بيدهااا يسبح عليها ليأخذا الثواب سويااا.. 

سليم:  يلا قومي كملي نوم.. 

ضحي:  لا.. عايزه أتكلم معاك بره شويه.. 

سليم: مالك ي ضحي.. 

ضحي: مفيش حاجه ي قلب ضحي.. انا بس عايزه أقولك حاجه.. بس بره.. 

سليم: تمام.. تعالي نقعد بره.. 

جلس سليم وجلست امامه.... 

ضحي: سليم.. انا عايزه اعرف انا مقصره معااك! 

سليم: ابدا ي ضحي.. لي بتقولي كده.. 

ضحي: جاوبني بس.. انا مقصره معاك.. او شايف مني اي تصرف مش عاجبك.. 

سليم: لا خالص.. انا كل يوم عشقي ليكي بيزيد.. 

ضحي: سليم انت اهتمامك قل مبقيناش نقعد مع بعض زي زمان.. مش عارفه اعاتبك ولا لا.. بس حسلك بعدت عني.. 

سليم: اولا انتي من حقك تعاتبيني.. اذا كان انا نفسي عارف اني مقصر معاكي.. انا بس مكنتش عايز أقلقك.. 

ضحي: انا مراتك ي سليم.. لو مشكتليش همك هتشكي لمين ي حبيبي.. احكيلي مالك.. 

سليم: من شهرين المصنع اتحرق.. والخساير كانت كبيره ومن وقتها وانابشتغل علي أخري وكل الموظفين والعمال خدوا ساعات اضافيه عشان نعوض خسارتنا... 

ضحي: لا حول ولا قوه الا بالله.. حد جراله حاجه.. 

سليم: لا لا الحمد لله مفيش ارواح خسرناها.. 

ضحي: ليه ي سليم مقولتليش.. علي الاقل اهون عليك.. واقف جمبك..وكمان جايه بلومك.. انا اسفه ي حبيبي.. 

سليم: متقوليش كده.. انا بس مكنتش عايزك تشيلي الهم.. عمتا دلوقتي الحمد لله عوضنا كتير من الخساير.. ومن الاسبوع الحاي هترجع ساعات العنل الاساسيه وارجع زي زماان.. 

ضحي: الحمد لله.. اوعدني ي سليم بعد كده تحكيلي ونبقي سند لبعض في الحلوه والمره.. 

سليم: أوعدك ي حبيبتي..يلا قومي ننام عشان ساعتين وهروح المصنع..

ضحي:ماشي ي حبيبي..سليم!

سليم: نعم..

ضحي:ربنا يديمك ليا.

سليم:ويديمك ليا ي روحي..

(للنشر والإعلان والتواصل معنا)

                (اضغط هنا)

تمت..

اسكريبت نسمه عشق كاملة للكبار فقط

تعليقات