ستعجبك

رواية بنت الأصول الفصل الرابع عشر بقلم عمر يحيي

 المجد للقصص والحكايات

رواية بنت الأصول الفصل الرابع عشر بقلم عمر يحيي


 رواية بنت الأصول 

الفصل الرابع عشر

 بقلم عمر يحيي 

#رواية 

#بنت_الأصول 

#البارت_الرابع_عشر 





_

====== ======= =======

عند هدي بالشركة وباباها ......

هدى

صباح الخير ي بابا ....


الأب 

صباح النور ياقلب بابا .... 


هدي

بابا في مناقصة كبيرة انتا عارفها والمناقصة دي الدولة عاملاها زي ماحضرتك عارف .....


الاب 

ايوا عارف وهنقدم العطا بتاعها وهندخلها ان شاء الله ..... 


هدي 

طيب يا بابا بس في موضوع كده عاوزة اكلمك فيه .....


الاب 

عارفه الشراكة بينا وبين احمد صح ..... ؟


هدي 

ايوا صح ياحبيبي ..... بس انتا عرفت منين .....


الاب 

علي قالي ياحبيبتي ..... وعلى فكرة انا عن نفسي موافق ..... بس زي ماقولت ل علي دي شراكة وفي شركاء لازم يوافقوا وفيه مجلس إدارة لازم يقيم الوضع مابينا عشان يأشر على الموافقة باتحاد الشركات .....


هدي 

خلاص نعمل اجتماع ونجمع رؤساء وأعضاء مجلس الإدارة للشركتين وندرس ونناقش ونشوف القرار النهائي بعد التصويت عليه طبعا .....


الأب

تمام يابنتي حددي ميعاد الاجتماع وبلغي الحضور ..... انا عندي كام هدي يعني وبعدين دي حاجة كويسة وهتكبرنا وتكبر احمد كمان بالسوق ونبقى قوة بإذن الله بوش الكبار والحيتان اللي عايزين يبلعوا السوق .....


هدي 

خلاص انا عندى اقتراح ..... احنا نعمل اجتماع مصغر كدا ونتفق وناخد التصويت على موضوع الشراكة ده ..... وبكرة نكمل باجتماع اكبر بين الشركتين ان شاء الله ...... عشان ندخل المناقصة كشركة واحدة ليها قوتها ووزنها بالسوف ايه رأيك ياسي بابا ...... ؟؟


الأب

تمام يافندم موافق ..... ? 


هدى

تسلملي ي أحلى بابا بالدنيا ..... يالا سلام مؤقت ياحااج☺️? .....



_ _

◇■□●○◇■□●○◇■□●○

خرجت هدى فرحانة من مكتب باباها عشان تبشر أحمد بموافقته وتبلغه بموضوع الاجتماع


دهدى

الووو

ايوا ياحبيبي بابا موافق على فكرة وشكلك انتا سبقتني وبلغته بالموضوع ?? ..... بس عايزين نعمل اجتماع مصغر كده و نتفق فيه على الشراكة ..... و بابا مستنيكم خلال ساعتين ماشي .....


أحمد 

ايه ده ياقلبي داخلة كدا حامية على الشغل ..... طيب مافيش وحشتني الاول .....


هدى

اوبا حقك عليا ياقلبي 

مانتا فعلا واحشتني وبحبك وباموت فيك☺️ ..... يالا بقا خلص عشان عندنا شغل كتير لسه?? ....


أحمد

طيب طيب خلاص يامدير هنجهز كل حاجة انا وعلي نيجي علطول سلام ياقلبي? .....


هدي 

سلام ياقلب قلب قلبي ☺️❤ .....


أحمد 

رايحة فين استني ..... نسيت حاجة مهمة .....


هدى 

ايه هي ياقلبي .....


أحمد 

بحبك طيب .....


هدى

وانا بابحبك اكتر ياحبيبي يالا سلام .....


احمد 

سلام ياحبي .....


_ _ _

****** ****** ****** ******

أحمد 

علي يالا عشان هنعمل اجتماع صغير في شركة باباك عشان موضوع شراكتنا مع مجموعتهم .....


علي 

طيب يالا انا جهزت كل حاجة أصلا وقولت للكل عالاجتماع وكلهم جاهزين .....


أحمد 

انتا عملت ده كله امتا? .....


علي 

من وقت ماخرجت من عندك يا صاحبي .....


أحمد 

طيب يالا بينا ..... 


علي 

يالااا .....


وراحوا على الإجتماع 

وتناقشوا مع بعضهم الاربعة ونوابهم واخدوا التصويت على الشراكة ..... والكل خرج من الاجتماع وهم راضين عن الشراكة دي ..... متأملين خيرا في أن ترسي المناقصة على شركتهم ..... وخلص اليوم على خير .....



_ _ _ _ 

◇■□●○◇■□●○◇■□●○

احمد وهدى وصلوا البيت بعربية واحدة وهي عربية أحمد .....


أحمد وهدى بصوت واحد

مساء الخير ياماما .....


الأم 

مساء النور ياحبايبي .....


أحمد 

دادة الاكل بسرعة وحياتي عندك لاني جعان أوييي .....


الدادة 

حاضر يابني عشر دقايق والسفرة تكون جاهزة .....


أحمد 

طيب هاخد شاور على السريع كده يا ماما .....


الام 

طيب ياقلبي ...... حمام الهنا .....


احمد 

هدي مش هتطلعي تغيري لبسك ده وتاخدي شاور من تعب الشغل .....


هدي

اه اكيد اطلع انتا وانا هطلع وراك علطول .....


هدى 

بعد اذنك يا ماما .....


الام 

اتفضلي ياحبيبتي ..... خودوا راحتكم لحد ما نجهز الاكل .....



احمد وهدى دخلوا الأوضة ..... وعمنا أحمد مصدق استفرد بجميلتنا وراح ضمها من الخلف ..... يالا بقا مين هينقذك من أيدي بالوقت☺️?


هدى

احممممممد ..... عيب كده ما ينفعش ده مش وقته على فكرة .....الاكل هيجهز وماما هتنادي ..... وغير كده لسه هغير هدومي ..... وتعبانة اوي يا أحمد ..... فسيبني عشان خاطري? .....


أحمد

يووووه ..... لا مش هينفع اسيبك انا ما صدقت لاقيتك بعد عك اليوم الطويل ده ..... 


هدى 

هعوضهالك يابيبي ..... يالا بقا يا حمادة خود شاور وانا كمان هاخد شاور وانزل اساعدهم وأحضر السفرة .....


أحمد 

طب ما تيجي ناخد شاور سوى واهو ننجز ونخلص عشان نتغدى ?? ......


هدى

لا ياعم ..... ما ينفعش وقولنا مش وقته خالص ..... ويالا بلاش شقاوة بقا .....


أحمد

بقا كده ياهدهد ..... طيب انا مخاصمك ..... وهنام بالصالة النهاردة ..... نامي لوحدك بقا .....


هدى

قعدت تداعبه ..... اهون عليك يابيبي ..... امممممواه وباسته بشفايفه .....وطلعت تجري عالحمام قبل ما يتهور ? .....


واحمد فضل بناره ..... اه منك اه ...... بس هتروحي مني فين .....ماااااشي ياهدهد انا وانتي والزمن طويل ??☺️ ......



_ _ _ _ _ 

****** ******* ******* ********

ودخل احمد الحمام واخد شاوره ..... وكانت بتلك اللحظة قد اخدت هدى الشاور بتاعها عالسريع ومشطت شعرها ديل حصان وارتدت بيجامة حمرا قطنية ونزلت تحت قبل ما يخرج المجنون ويمارس جنونه المعتاد .....


نزلت هدى ونزل احمد بعدها ..... ودادة حضرت الاكل 

والام عالسفرة ...... 

الأم

عملتوا ايه النهاردة في الشغل والشراكة دي ياحبيبي .....


احمد 

كل خير ياماما الشراكة تمت الحمد لله وهندخل المناقصة كشركة واحدة مع بعض خلاص وكل حاجة هتبقى أحسن بإذن الله ......


الأم

يارب دايما ..... خير ان شاء الله ياحبيابي ..... و الف مبروك ربنا يوفقكم يااارب .....


هدي وأحمد ..... يااااارب ..... تسلميلي يا ماما ..... ايوا كده ادعيلنا انتي دايما ..... وان شاء الله خييير .....


الأم

بدعيلكم دايما .....



_ _ _ _ _ _ _

◇■□●○◇■□●○◇■□●○

عند اهل هدي .....

علي 

النهاردة كان يوم صعب جدا ...


الأب 

صعب إيه ..... ده لسة الصعب بكرة ويوم المناقصة ياعلي أصعب .....


علي

على خير إن شاء الله ..... على فكرة انا حاسس ان المناقصة دي من نصيبنا المرادي ان شاء الله .....


الاب 

يارب يابني ..... بس ماينطش فيها الزفت اللي اسمه حازم ده ويقرفنا زي عوايده .....


علي 

بإذن الله احنا اللي هناخدها .....


الأب 

يارب يارب ..... 



الدادة 

العشا جاهز يابيه اتفضلوا على السفرة .....


الام عالسفرة

ايه عملتوا ايه يابو علي النهاردة .....


الأب 

كل خير يا حبيبتي .....


الأم 

ياسلام ياسلام ايه الروقان ده كله .....


الأب 

بس النهاردة اكتر بقا ☺️ ..... عشان بقينا شركا إحنا وأحمد خلاص .....


الأم

مانا عارفة أصلا هدى قالتلي .....


الأب 

هدى قالتلك امتا .....


الأم 

بعد الاجتماع علطول ..... ودي هاتفوت هدى برضوا يا أبو علوة ?? .....


علي 

اه ماهي اللي بالقلب وعالحجر ياام علي ? .....


الأم 

ياواد اتلم اي الالفاظ دي ..... والنبي دي ألفاظ واحد من مجتمع رجال الأعمال .....


علي 

وهو المجتمع ده ليه ألفاظ تانية غير ألفاظنا ولا ايه ..... ولا هما بتوع مامي وبابي ولا دادي والمياعة دي ..... لا ياام علوة احبش انا الحاجات دي .....


الام 

اومال بتحب ايه ياسي علوة أفندي .....


علي 

بحب البلدي يابلدي انتا ?☺️ ..... 


الأم 

اتلم ياوااد ..... غلبتني يخربيييتك? .....


_ _ _ _ _ _ _

******* ******* ******* *******

عند احمد و هدى خلصوا أكل وطلعوا اوضتهم .....

هدى

أنا فرحانة اوي اننا هنبقى مع بعض علطول بالشغل والبيت .....


أحمد 

وانا كمان ياقلبي فرحان اوي اوي اوي ..... وراح قرب من هدى وحضنها اوي وقالها مشتاقلك بجنوووون ياهدهد .....


هدى

وانا كمان اشتقتلك اوي ياحمادة ياحبيبي .....


أحمد 

يا ايه قوليها تاني كده .....


هدى 

ياحماده .....


أحمد 

لا ..... التانية ياهدهدتي .....


هدى

اشتاقتلك ياحماده ......


أحمد 

ياحماده يا إيه ......


هدى 

بصتله بخجل ووشها احمر وبصت للارض ..... ياحماده ياحبيبي .....


أحمد

طالعة منك تجنن ياجميلة قلبي وروحي وحياتي كلها .....


هدى

انتا أحلى وأعظم حمودة بالدنيا كلها ياحبيبي ❤ .....


أحمد.

وانتي اجمل هدهد بالعالم كله ..... بحبك ياعمري انتي .....


هدى 

وانا بحبك ياقلب قلب هدى? .....


_ _ _ _ _ _ _ _ 

◇■□●○◇■□●○◇■□●○

تاني يوم .....


صحيت ابتسام من نومها وصلت واخدت شاور ولبست واستعدت لاول يوم شغل ليها بالشركة ......

ابتسام

صباح الخير ي ماما .....


الام

صباح الجمال ياحبيبتي ...


ابتسام

يالا بقا انا رايحة الشغل بالوقت ..... وده اول يوم ومش عايزة اتأخر .....


الام

يابنتي افطري بالاول طيب الدنيا مش هتطير .....


ابتسام

لا ياماما اتاخرتو لازم الحق مواعيدي بدري ..... مش عاوزة اتاخر من اول يوم كده .....


الأم 

طيب ياقلبي خلي بالك من نفسك .....


ابتسام 

حاضر ياست الكل ..... سلام بقا☺️ .....


_ _ _ _ _ _ _ _

******* ******* ******* ******

عند علي صحي ولبس واتشيك وفطر .... وخرج وركب عربيته وراح عالشركة بدري عن كل يوم ..... وفضل يرقب الجايين والرايحين ..... وده كله عشان يشوف القمر اللي بيطلع عالصبح ☺️?? .....


واول ماشافها داخلة الشركة و لابسة طقم شيك فانبهر بيها وبجمالها وسرح فين ..... وصرخ بصوت مسموع

آنسة ابتسااام ........... ???


يا ترى ايه قصة المناقصة دي ومين الكبار دووول وهيعمل ايه حازم وفارس عند سماعهم باتحاد الشركات ..... وايه العطا اللي هيقدمه كل من احمد وهدى وعلي من أجل المناقصة ..... وشقاوة عم احمد وستنا هدى هنروح منها فين ......ويا ترى فين عمنا شادي والشرير عادل ......هذا وأكثر ما سنعرفه الحلقة المقبلة ان شاء الله ...... فانتظروناااا ......

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ......

تحياااااااااتي ❤☺️ ......


(للنشر والإعلان والتواصل معنا)

                (اضغط هنا)




#بقلمي 


. عمر يحيى

   الفصل الخامس عشر 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -