أخر الاخبار

رواية لعبة القدر الفصل الخامس لكاتبة هويدا زغلول

رواية لعبة القدر الكاتبة هويدا زغلول


 رواية لعبه القدر 

#الحلقه الخامسه 

#بقلم هويدا زغلول

نجوي :ينهار اسود معقول تكون ياسمين 

احمد :منك لله يا شيخه هعمل اي دلوقتي قومي ادخلي الحمام 

نجوي :وافرض شافتني هعمل اي انا هنزل هستخبي في الدولاب  وفعلا نزلت ودخلت الدولاب 

فتح احمد :ياسمين انتي كنتي فين 

ياسمين:روحت الصداليه هي نجوي مقلتش ليك 

احمد :نجوي مين اه نجوي لا انا اصلا مش شوفتها اصلا 

ياسمين :بجد انت طلع عندك حق في كل كلمه قولتها جوزها والله قالي كلام بجد مش عارفه هو ساكت عليها ليه متزعليش مني اني كنت دائما بزعل منك لما بتتكلم عنها 

احمد :بس بس هو انتي كنتي مع صبري 

ياسمين :ايوه كنت تعبت وروحت الصيدليه 

احمد :وازاي تروحي معاه من غير ما تعرفني 

ياسمين :والله ما كنت اعرف انه هيجي معايا نجوي قالت ليه يوصلني 

احمد :انا مالي بنجوي ليكي راجل تعرفي انك خارجه 

ياسمين:حقك عليا مش هتتكرر تاني 

احمد :ماشي يلا ادخلي خدي دش خلينا ننزل 

ياسمين : حاضر ودخلت قفلت الحمام وفتح الدولاب وخرج نجوي من الدولاب 

نجوي :كلمنا بعدين علشان اعرف كنت بتقول اي عليا 

احمد :مش وقته اخرجي وخرجت وراحت الاوضه بتاعتها 

صبري :اي ده انتي كنتي فين 

نجوي :انت اللي كنت فين مطلعتش عالطول معاه ياسمين ليه 

صبري :صاحب الشركه شوفته تحت وقفت اسلم عليه انتي ازاي تخرجي بالروب 

نجوي :لما عرفت أن ياسمين جت روحت اطمن عليها 

صبري :بالروب يا نجوي 

نجوي :مالو الروب مقفول اهو المهم يلا علشان عايزه انزل افطر ولبست وراحت اوضه احمد فتح احمد 

نجوي :امال فين يا سمين يا احمد 

احمد :جوا بتسرح شعرها 

نجوي :عامله اي ياقلبي 

ياسمين :الحمد لله تمام بقيت احسن لما خدت العلاج 

نجوي :طيب تمام يلا بقي ننزل شويه علي البسين 

ياسمين :تمام روحي وانا جايه وراكي 

نجوي :لا انا قاعده مستنياكوا 

ياسمين :معلش عايزه احمد في كلمتين 

نجوي :اه تمام هستناكوا تحت 

احمد 'اي قله الذوق دي 

ياسمين :قله ذوق انا بحاول نكون لوحدنا زي ما انت عايز 


احمد :مين قالك اني عايز كده 

ياسمين :احمد حبيبي فيك اي 

احمد :معلش يا ياسمين ابعدي شويه الجو حر 

ياسمين :حر التكييف شغال فين الحر ده 

احمد :يوووووو اخلصي بقي انا زهقت 

ياسمين :انت زعلان اني نزلت مع صبري صح حقك عليا والله ما هتتكرر تاني 

احمد :ماشي خلاص يالله بينا ونزلوا تحت يفطروا 

صبري :انا داخل الحمام 

احمد :اي ده مامتك رنت عليا والفون فصل اتصلي بيها 

ياسمين :سووو موبيلي فوق هاتي موبيلك يا نجوي 


نجوي :فوق برضه 

ياسمين :هطلع اجيبه واجي 

احمد :تمام ماشي وطلعت ياسمين 

نجوي :مالك شكلك مضايق ليه 

احمد :انتي يابت اي شيفاه اللي عملنا ده سهل 

نجوي :احمد انت حبيت الموضوع معايا وباين في عينك اوي اوي 

احمد :والله ما شوفت زيك انتي اي 

نجوي :انا اللي عجباك انا اللي بقيت بتشوفي بتبقي عايز تكلني بعينك انا اللي هتموت دلوقتي تطلق ياسمين واتجوزني بقولك اي يا احمد متعرفش انا بحبك من امتي اقسم بالله حياتي جحيم بسببك انت كل لما اشوفك بتمناك من الدنيا انا مش عايزه حاجه من الدنيا الا يومين سعاده معاك والله ما عايزه غير كده اليومين دول واوعدك هنرجع من هنا هنسي اي شي حصل بينا 

احمد :بجد يا نجوي انا مش عارف فيا اي 

نجوي :عيش يومين يا احمد سيبك من النكد بقي 

ياسمين :ماما بتسلم عليكم 

نجوي :دي وحشتني اوي 

احمد :أنا طالع الاوضه 

ياسمين :ليه يا احمد والنبي خليك 

احمد :تعبان شويه معلش 

صبري :اي ده رايح فين 


احمد :طالع الاوضه شويه وطلع الاوضه وفضل يفكر في نجوي وهي كانت معاه مهي لو ياسمين كانت كده عمري ما كنت فكرت في نجوي خالص بس انا الراجل وزعلان وهي الست ولا همها

المجد للقصص والحكايات 

 فكك يا احمد وافرح يومين زي ما قالت وانت كده كده مش هتتجوزها ياسمين دخلت اااوضه 

ياسمين :احمد عامل اي دلوقتي 

احمد :انتي طلعتي ليه 

ياسمين :محبتش اسيبك لوحدك يا حبيبي 

احمد :يعني العفاريت هتطلع ليا 

ياسمين :احمد ليه طريقه كلامك دي انا كان عندي خبر حلو ليك 

احمد :خير فيه اي 

ياسمين :لما روحت اجيب العلاج حسيت اني تعبانه اوي وقولت للصيدالي قالي اعملي اختبار حمل وجبته وعملت أما حامل 

احمد :اي بتقولي اي 


ياسمين:اخير العلاج جاب نتيجه وانا حامل 

احمد :مبروك يا حبيبتي بعد اذنك 

ياسمين :اي طريقه الكلام دي

احمد :ياسمين انتي بقيتي رخمه اوي وسابها ونزل واتصل بنجوي 

نجوي :حياتي عامل اي 

احمد :انا لازم اتكلم معاكي في موضوع مهم 

نجوي :اعمل اي صبري معايا مش هعرف اسئله دلوقتي 

احمد :احنا لازم نهرب 

نجوي :بتتكلم جد اكيد معاك طبعا 

احمد :ياسمين حامل وانا لازم بجد اكمل حياتي معاكي انتي 

نجوي :اه طيب يا احمد حاضر هطلع ليها دلوقتي 

صبري :فيه اي 

نجوي :احمد وياسمين متخانقين 

صبري معقول لا روحي شوفيها وعدا اليوم والساعه ٣الفجر الباب عند أحمد وياسمين بيخبط جامد 

فتحت ياسمين 


ياسمين:فيه اي حد بيخبط كده اي ده مالك يا نجوي 

نجوي :الحقني صبري وقع في الارض ومش راضي يرد عليا دخلوا جري وجاب الدكتور 

الدكتور :البقاء لله 

نجوي لااااا 😭😭😭😭😭

الفصل السادس 

تعليقات