رواية لعبه القدر
#الحلقه السادسه
#بقلم هويدا زغلول
ياسمين /لاااا طيب من اي
الدكتور /ساكته قلبيه
نجوي /جوزي حبيبي حرام ليه كدهياربي
ياسمين / حرام عليكي ايه اللي بتقولي ده
نجوي /اعمل اي بس جوزي مات يا ياياسمين
احمد / خديها يا ياسمين واخرجي ياياسمين
ياسمين /حاضر وخرجت ياسمين ونجوي
احمد /انا عايز اعرف هو مات ازاي يا دكتور ده طان كويس واقعد معانا
الدكتور قولت لحضرتك ساكته قلبيه واحمد اتصل وعمل الاجرائات عالشان ينزل صبري القاهره وفعلا خلص الاجرئات وادفن ةكانت مديحه اخت صبري في العزا وشيفاه نجوي وهي بتعيط
مديحه/ بطلي شغلك ده الكل عارف انك مكنتيش بتحبي اخويا الله يرحمه منك لله يا شيخه انتي الي قصرتي عمره
ياسمين مش وقته كلامك ده يا مديحه واختي لو كانت بتكره اخوكي كانت هتكمل معاه ليه
مديحه /انتي عارفه وانا عارفه مين كان هيقدر علي مصاريف اختك الا اخويا الله يرحمه
نجوي قامت جمب مديحه / عالشان رحمه اخوكي الغالي عندي مش هكلمك دولةقتي اطلعي برا
ياسمين / عيب كده يا نجوي بس يا جماعه احنا في عزا
مديحه /ورحمه اخويا ما هسيب حقه ماشي ومشيت مديحه والعزا خلص
ام ياسمين/ روحي انتي احنا مصدقنا تبقي حامل يا حبيبتي وانا هبات مع اختك
ياسمين / لا يا ماما خليكي انتي مع بابا وانا هبات هنا وتعالي الصبح
الام/علشان جوزك يا حبيبتي اسمعي الكلام
ياسمين /انا عايزه افضل مع نجوي روحي انتي ياماما
الام /ماشي ياحبيبتي مع السلامه وطلع احمد
احمد/هي ماما مشيت ازاي امال مين هيبات مع نجوي
المجد للقصص والحكايات
ياسمين /احنا معلش يا احمد هنبات هنا انهارده انت عارف ان ماما ونجوي مش بيرتاحوا مع بعض خلينا هنا معلش
احمد /مافيش مشكله والتلاته كانو في الصاله
نجوي /انا هقوم احضر الاكل
ياسمين خليكي انتي انا هقةم وقامت
احمد/صبري مات ازاي يا نجوي
نجوي ربنا بعت عزرايل اخد روحه وطلع
احمد/ انتي بتهزري
نجوي /هو وقته هزار
احمد/ الراجل كان كويس لحد ما قولنا اننا هنرب
نجوي / اديك قولت قولت هنهرب ليه اقتله بقي
احمد /مش مرتاح ليكي والله
نجوي /اخس عليك وانا اللي فرحنا انك بايت هنا علشان تصبرني عن بعد صبري تصدق مطلع اغنيه كويس
احمد /انسي اي كلام بينا حصل انسي
نجوي /كان زمان دلوقتي مش بمزاجك اقسم بالله اقول انك علي علاقه بيا واسمع مراتك التسجيل واقول اننا اتنقنا علي قتل صبري واوديك في داهيه
احمد/اي كميه الشر دي الله يخربيتك
ياسمين /خدي يا حبيبتي اللبن اشربي وقومي نامي
نجوي / انام ازاي من غير صبري حبيبي جوزي
ياسمين /معلش ياقلبي وشربت ودخلت الاوضه
اجمد /مالك شكلك متغير
ياسمين مصدق الحوارات دي انا خايفه تكون نجوي االي قتلته احنا عارفين انها مش بتحبه
احمد /اي اللي بتقولي ده بطلي خرافات
ياسمين /عيطها عليه قلقني كمان
احمد نامي نامي شكلك بتخرفي ونامت وتاني يوم
ياسمين /انا رايحه لماما وهجيلك بليل
نجوي /ماشي يا حبيبتي ونزلت ياسمين واتصلت نجوي ب احمد
نجوي/ الو ياسمين راحت لماما هنفذ الخطه
احمد/لاا انا مش موافق
نجوي /وانا مش هتجوز الا في النور قدام الناس
احمد/حرام عليكي وابني اللي في بطنها
نجوي /بقولك اي اي اخلص روح علي هناك وقفلت السكه
احمد منك لله يا نجوي شيطان وخرج
دعاء اخته /مالك يا ابيه
احمد/مافيش لازم انزل ونزل
الام /مال اخوكي
دعاء /مش عارفه بس كان بيقول منك لله يا نجوي تفتكري تكون نجوي اخت ياسمين
الام / اكيد هي في حد شر غيرها اسمه نجوي وياتري مدبسه ابني فيه اي وفيه بيت ام ياسمين نجوي بتخبط جامد
الام /ياساتر فيه اي وفتحت نجوي مالك فيكي اي
نجوي /هي فين خطافه الرجاله
ياسمين /بتقولي اي مين دي
نجوي انتي ياالي منك لله
احمد /احفظي ادبك
نجوي خد اقرا الاول وبعدين كلمني الجواب ده كان في جيب صبري الله يرحمه وقرا الجواب
حبيبتي نجوي ياريت تسامحني انا غلط مع اختك ياسمين يوم ما روحنا الصيداليه سوا ومش مسامح نفسي وخد دواء الضغط كله ولو الجواب ده معاكي دلوقتي يبقي انا ميت
ياسمين /اي الكلام الفارغ ده اقسم بالله ما حصل
احمد/ اخرسي يا خاينه
يتبع