أخر الاخبار

غرام وحنين الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول

غرام وحنين بقلم هويدا زغلول



 روايه غرام وحنين

الجزء الرابع 

بقلم هويدا زغلول

اميره : بلاش مشاكل ويلا نمشي 

سماح :انا جعانه هتاكلني اي 

اميره :من أمتي وانتي كده 

سماح :انا هطلب عصير عقبال ما 

عمار يجي 

اميره :انا مش فهماكي 

عمار :وعمار جه 

سماح :اهلا ازيك باس أيدها 

واقعد 

عمار :انتي لحقتي خدي قرار بسرعه 

كده بجد انا مبسوط 

وفي التربيزه التانيه كان قاعد حمزه 

وحبيبه 

حمزه :انتي قولتي ل اميره أننا جاين 

هنا يا حبيبه 

حبيبه :والله ما حصل يلا بينا نمشي 

حمزه :لا نمشي ليه خلينا نقعد نتفرج 

حبيبه :هو انت لسه بتحبها 

حمزه :لا طبعا مش بحبها بس مش مصدق أن هي قدرت تخدعني كده 

حبيبه :قلبي انا مش عايزك تكون زعلان والله هي ما تستهلك 

حمزه :ازاي كنت مصدق كلامها ونظرتها 

ليا ازاي كنت مهوم كده طيب لو هي 

كانت عايزه تطلق مقلتش ليه أن مشكله 

الحلقه مني وكانت سبتي 

حبيبه :كانت عايزه تضمن الاول عمار 

حمزه :مش فاهم انتي تعرفي حاجه 

انا مش عارفها 

حبيبه :كل اللي اعرفه ان عمار كان 

متجوز وكان في مشاكل بينه وبين 

مراته وكان عايز يطلقها بس اكيد سماح 

هي اللي قالت ليه أنه يطلق مراته 

وفي ترابيزه سماح وعمار 

اميره :اي ساكتين ليه 

عمار : اشمعنا المطعم ده 

سماح :مش فاهمه 

عمار :مش ده جوز حضرتك 

سماح :طلقيي 

عمار :طيب ليه جبتينا هنا 

سماح :انا اسفه لو سببت ليك احراج 

بس والله ما كنت اعرف ان موجود هنا 

عمار : مسك سماح من أيدها ونزل 

علي ركبه وطلع خاتم وفتح العلبه 

قدامها وقدام كل الموجودين 

اميره :قامت وفقت وسقفت وكل 

اللي في المطعم بص وسقف 

عمار :حساب المطعم كله عليا انا 

اميره الاميرات وافقت انها تتجوزني 

وده احلي خبر في حياتي 

حمزه :يلا بينا 

حبيبه :ماشي وخرجوا 

اميره :طيب نقعد انا عالتربيزه دي 

علشان تعرفوا تتكلموا 

عمار :اتفضلي اقعدي 

سماح :انت انسان طيب بجد 

عمار :أنا موافق علي اللي انتي عايزه 

سماح :مش فاهمه كلامك 

عمار :يعني لو عايزه نقضيها لعبه 

انا موافق تحرقي دم طلقيك 

سماح :لا طبعا وانا مش موافق ب كده 

عمار :بس انا غيور جدا في حبي 

سماح :ممكن افهم اكتر 

عمار : يعني لو موافقه تتجوزني 

تكوني بتتجوزني علشان خاطري انا 

مش علشان عايزه تكيدي طلقيك 

سماح :اكيد أنا مش وليك حق تقول 

كده طبعا بعد ما جيت لقيته هنا 

بس كل الموضوع أن كنت فاكره أن حبيبه نذوه وهتعدي بس للاسف كنت 

غلط مش هكدب عليك من٥دقايق بالظبط انا كنت بحب حمزه اوي وكان نفسي أن يرجع عليا بس دلوقتي الحوار خلص بالنسبه ليا ومش عايزه في حياتي 

المجد للقصص والحكايات 

حتي لو هو فكر يرجع ليا تاني 

عمار :وانا مصدقك 

سماح : بجد انا مش عايزه في حياتي 

تاني وبجد انا عايزه اتجوزك لأن 

حاسه انك انسان كويس وهتعرف 

تحافظ عليا 

المجد للقصص والحكايات 

عمار :وهتشوفي 

وفي بيت حمزه 

حبيبه :اي مالك فيك اي 

حمزه :حبيبه ابعدي عندي دلوقتي 

حبيبه :قد كده مقصره فيك 

حمزه :انا مش ناقصك 

حبيبه :المفروض تخاف علي 

شعوري اكتر من كده انا بحبك ودلوقتي 

بقيت مراتك وعايزه احس أن انا اللي 

لوحدي في حياتك 

حمزه :انتي عبيطه يا بيتي مانتي 

لوحدك شوفتيها رجعت 

حبيبه :لا حضرتك اللي مش بتحس 

بنفسك وانت نائم انت بتنام تحلم بيها 

حمزه :انا سيبلك الشقه ونازل 

حبيبه :مع السلامه وخرج حمزه من الشقه 

وفي عربيه عمار 

عمار :دي العماره صح 

اميره :اه اتفضل شويه 

عمار :بعد اذنك انا عايز سماح شويه 

سماح :واميره 

عمار :مش هخطفك يا سماح 

اميره :طيب تمام ماشي 

سماح :رايحه فين طيب ما تخليها 

تيجي معانا 

عمار :حابب نكون لوحدنا شويه 

اميره :طيب تمام ابقي كلمني سلام 

ونزلت اميره ومشي عمار راح الفيلا 

سماح :اي ده احنا فين 

عمار :دي فيلتك من انهارده

سماح :معقول انت عايش هنا 

عمار :ايوه تعالي و نزلت ودخلت الفيلا 

ام ابراهيم :,حمد لله على السلامه يا بيه 

عمار :الله يسلمك استأذه سماح خطيبتي 

ام، ابراهيم :اهلا بيكي نورتي الف الف مبروك 

عمار :هتحبيها اوي تعالي ودخل 

اوضه المكتب 

سماح :اي ده دي صوري 

عمار :انا اصلا رسام الصوره دي 

اول مره شوفتك فيها والصوره دي 

يوم ما كنتي عايزه تشوفني والصور 

دي كانت من خيالي قبل ما اجي 

اقولك أن بحبك وعايز اخطبك 

سماح :معقول انا مش مصدقه عيني 

عمار :انا مش عايز جوزنا يبقي علي 

غش انا هقول ليكي موضوع وعارف 

بعدها انك ممكن متوفقيش تتجوزني 

سماح :لسه بتقول كده 

عمار :هقولك 

وفي بيت اميره 

اميره :اي يا زفته بترني ليه 

حبيبه :ها الموضوع خلص انا عايزه 

أطلق بقي 

اميره :اصبري اسبوع واحد بس

حبيبه :بجد انا مش عارفه هي 

كانت بتحبه علي اي ده انسان مقرف 

اميره :,خلصنا بقي وبعدين مانتي 

تهدي مليون جنيه

حبيبه :بس خلاص يا حبيبتي 

نبقي مطلقه 

اميره :والله وجايه تقولي كده دلوقتي 

حبيبه :بجد انا كرهت حمزه اكتر ما 

كنت بكره وكان حمزه واقف وراها 

وكان جايب مع ورد واكل 

وراما الحاجه عالارض 

حبيبه :حمزه اسمعني بس هفهمك 

حمزه :مش فاهم كل ده كان لعبه عليا 

يتبع 

الفصل الخامس

تعليقات