ستعجبك

روايه غرام وحنين الفصل الخامس بقلم هويدا زغلول


 

غرام وحنين بقلم هويدا زغلول



حصرياً على موقع 




 المجد للقصص والحكايات 

رواية غرام وحنين 

الفصل الخامس 

بقلم هويدا زغلول

حبيبه:استني هفهمك 

حمزه :افهم اي انتو اي الشر ده 

حبيبه :والله غصب عني 

حمزه :خليتني أطلق مراتي علشان 

واحده واطيه زيك 

حبيبه :انت اللي بعتها انا مليش دعوه 

حمزه:مهو بسببك انتي 

حبيبه :لو كنت بتحبها مكنتش سبتها 

حمزه :كان نفسي اكون اب 

حبيبه :هي كانت بتحبك وضحت علشانك انت بعتها في أول محطه 

حمزه :انا هقتلك 

حبيبه :اوعي ايدك من عليا اميره 

اللي كانت معايا ولو حصل ليا 

حاجه هتبلغ البوليس 

حمزه :انا مش مصدق انتو ازاي كده 

حبيبه :هديك ربع مليون 

حمزه :اطلعي برا 

حبيبه :اسمعني بس عمار مستعد يدفع 

ثروته كلها قدام جوزه من سماح 

حمزه :اطلعي برا قولتك 

وخرجت حبيبه واتصلت ب اميره 

اميره :انتي غبيه ازاي مش مامنه 

حبيبه :خايفه يروح يقول ل سماح 

اميره :انا مش عارفه اتصرف ازاي 

حبيبه اوعي تخليها ترد عليه 

اميره :اقفلي دلوقتي سماح جت 

سماح :عامله اي 

اميره :الحمد لله 

سماح :مالك وشك مخطوف كده ليه 

اميره :ابدا تعبانه شويه 

سماح :انا مش عارفه اشكرك ازاي أنك 

كنتي مخلياني في البيت عندك الفتره 

دي ده لو ليا اخت مش هتعمل معايا كده 

اميره :هو احنا مش اخوات ولا اي 

سماح :طبعا ونعم الاخت والباب خبط 

اميره :ادخلي ريحي شويه 

سماح :مش اشوف مين الحمار اللي بيخبط كده 

اميره : هشوف انا 

سماح:طيب افتحي مالك فيكي اي 

وفتحت اميره 

اميره :حمزه اي اللي جابك هنا 

حمزه :فين سماح 

سماح :انت اي اللي جابك هنا 

حمزه :انا عارف انك عمرك ما هتسمحني 

بس انتي لازم تمشي من عالانسانه دي 

دي واطيه وبعتك ل عمار 

سماح :ودي لعبه جديده جاي تقولها 

حمزه :والله دي الحقيقه لعبوا علينا 

علشان أطلقك وتتجوزي عمار 

سماح :لعبوا عليك انت انا محدش يقدر يلعب عليا خالص 

اميره :انتي مصدقه الكلام ده 

سماح :لا طبعا لو حبيبه واطيه 

اميره عمرها ما تبعني 

حمزه :والله دي الحقيقه صدقني 

سماح :اطلع برا 

اميره :سمعت الكلام برا يلا 

حمزه :والله لوريكي انتي وهي 

اميره :برا وبصت ل سماح 

سماح :عبيط فاكر أن ممكن اصدق الكلام

ده معقول انتي تبعني فاكره يا اميره 

يوم ما مرات ابوكي قالت ليكي امشي 

وانتي مش كنتي لاقيه مكان تروحي  

وانا بعت دهبي وحصلت مشكله بيني 

وبين حمزه 

اميره :اه فاكره بس لازمته اي الكلام ده

سماح :اقصد اقول إن طول عمرنا واحنا 

اخوات 

اميره :واكتر والله 

سماح :عمار مصمم الفرح يكون الخميس 

الجاي 

اميره :بسرعه كده 

سماح :باين عليه انسان كويس 

اميره :جدا جدا والله محترم اوي 

سماح :واضح انك بتعزي 

اميره : ها زي اخويا 

سماح :عارفه انا داخله انام 

اميره :برحتك يا قلبي ودخلت سماح 

واتصلت اميره ب عمار 

عمار :يوم الخميس تيجي تاخدي فلوسك 

المجد للقصص والحكايات 

اميره :انت بتهزر يوم الفرح 

عمار :انتي عارفه أن انا نصاب يعني 

اميره :ماشي موافقه والطلاق أمتي 

علشان نشوف غيرها 

عمار :ليكي فلوسك بس تيجي 

تخديها يوم الخميس سلام 

ويوم الفرح 

سماح :رايحه فين 

اميره :هنزل اشوف البوفيه 

سماح :بجد ربنا يخليكي ليا 

اميره : انتي كمان مبروك يا قلبي 

 نزلت وردت علي حبيبه 

حبيبه :مش عارفه لازمته اي ان اجي 

اميره :عمار مصمم 

حبيبه :افرضي شفتني 

اميره :هناخد الفلوس.ونمشي انتي فين 

حبيبه :عند البسين 

وقابلو عمار 

حبيبه :متشكره اوي 

عمار :بتعملي اي 

حبيبه :هعد الفلوس 

عمار:في بيتك يلا عندي فرح 

اميره :مبروك 

عمار :انتي هتمشي 

اميره :اه هروح بقي سلام 

وخرجوا 

عمار :واطين واتصل ب التلفون نفذ 

وفي الكوشه 

عمار :تعرفي انك حلوه اوي 

سماح :مشيوا 

عمار :ايوه انسي بقي 

سماح :الفلوس هترجع صح 

عمار :ركزي في فرحك وبكره يجوا 

ليكي 

سماح :تمام ماشي وهما في العربيه 

حبيبه :الفلوس شكلها حلو اوي 

اميره :اي ده في عربيه ورنا 

حبيبه :اجري بسرعه 

اميره :اي ده فيه اي وجت قدامهم العربيه 

اميره :عايزين اي 

رجل مخبي وشه :ابدا حمزه بيسلم عليكم وضربهم وخد الفلوس 

ولما فاقوا 

اميره :ينهار اسود الفلوس اتسرقت 

حبيبه :عملها حمزه الكلب 

اميره :اعمل اي انا عليا وصلات امانه 

حبيبه :هروح واجيب فلوسي 

اميره :ياربي الناس جايه تاخد الفلوس 

اجي آبات عندك والنبي الليله دي 

حبيبه :انا مش عايزه اعرفك تاني 

انتي وشك نحس غوري وفضلت في عربيتها للصبح وراحت الشغل لقت 

الناس اللي ليهم فلوس عندها 

قدام الشركه مشيت وراحت لسماح. 

اميره : الحقني يا سماح 


سماح :خير مالك فيكي اي 


اميره :عليا وصل امانه ولازم اسد 


الفلوس واناةسبت الشغل 


سماح :تؤتؤ تؤ ليه كده بس سبتي ليه 


اميره :كنت عملت مشروع وكسبت منه مبلغ 


كويس بس والله طلع علينا حراميه وسرقوا الفلوس 


سماح :عليكم عليكم مين 


اميره :انا وحد كان معايا 


سماح :اه واي المشروع بقي اللي كسبتي 


منه مبلغ كويس ده وشكل كان وشي وحش 


عليكي اوي ما سبتك تدخلي مشروع وكمان تكسبي فلوس 


اميره :ارجوكي مش وقته انا فعلا محتاجه الفلوس 


سماح :مقابل اي انتي عارفه أن كل حاجه 


بتاعت عمار 


اميره :بس هو بيحبك وعمره ما هيقولك لا 


سماح :انا محتاجه خدامه عندي لو قولت ليه 


انك هتشتغلي اكيد مش هيقول لا 


قولتي اي موافقه 

يتبع 


الفصل السادس




تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -