ستعجبك

رواية غرام وحنين الفصل الثامن الكاتبه هويدا زغلول



 روايه غرام وحنين 

الجزء الثامن 

بقلم هويدا زغلول

حبيبه /انا هعمل لعبه واخليها تيجي شقتي وتكون انت موجود وهكلم جوزها ويشوفها وتقول إن هي اللي كلمتك وقالت عايزه اشوفك

حمزه /السم اللي انتي فيه ده جايبه منين حرام عليكي

حبيبه /واللي عملته فيك شويه 

حمزه /هي اللي عملت برضه حرام عليكي غوري من هنا 

حبيبه /اسمعني بس 

حمزه /عارفه لو حصل حاجه ل سماح هعمل فيكي اي اقسم بالله هقتلك 

حبيبه /مش مهم اموت بس اخد حقي منها 

حمزه /هبلغ عنك يا حبيبه 

حبيبه /وطي 

حمزه /اطلعي برا يلا وخرجت 

وفي الاتليه 

سماح /ياسمين خلصي بقي وقفلي 

ياسمين /حاضر بس مالك شكلك مرهق ليه 

سماح /مش عارفه تعبانه اوي 

ياسمين /تحبي اطلب ليكي دكتور 

سماح /لا لا انا كويسه وجريت عالحمام 

ياسمين /انتي كويسه يا بنتي 

سماح /اه تعبانه اوي والله 

ياسمين /طيب انا عايزه اطلب استاذ عمار بس خايفه 

سماح/لا كلمي خلي يجي بس متقوليش ليه حاجه 

ياسمين /حاضر واتصلت بيه 

الو ايوه يا استاذ عمار 

عمار /خير يا ياسمين حد جه ل سماح 

ياسمين /لا لا بس هي مش قادره تسوق بتقولك تعالي علي الاتليه 

عمار /فين السواق 

ياسمين /هي قالت ليه يروح 

عمار /طيب انا جاي حلا وراح ليها 

سماح /حبيبي 

عمار /مالك نايمه كده ليه 

سماح /حاسه ان تعبانه شويه 

عمار /تحبي اطلب دكتور ولا اقولك تعالي علي الفيلا وانا هخلي يجي علي هناك 

سماح /انا كويسه بس شكلي لما كلت اكل من برا تعبت شويه 

عمار /اسمعي الكلام يلا وخدها علي البيت 

سماح /قفلي يا ياسمين 

ياسمين /حاضر ماشي ونزلت وكانت بتقفل ياسمين وطلعت حبيبه وكانت عامله تبص علي المكان 

ياسمين /حضرتك في حاجه 

حبيبه /حلو الاتليه

ياسمين /ميرسي ليكي اقدر اساعدك في شئ

حبيبه /اه منا جايه هنا علشانك 

ياسمين /مش فاهمه قصدك اي 

حبيبه /تعرفي انا شقه بابا في المعادي بعتها بكام 

المجد للقصص والحكايات 

ياسمين /حضرتك وده يهمني في أي 

حبيبه /يهمك لما تعرفي انا هدفع ليكي اي 

ياسمين /ممكن تقولي انتي عايزه اي 

حبيبه /انا عارفه أن اختك عايزه تعمل عمليه الاسبوع الجاي وانتي مش دفعتي الا 25الف وسالفهم من سماح ومحتاجه كمان 50الف علشان باقي مصاريف العمليه وكمان مصاريف معاكي 

ياسمين /وحضرتك عرفتي منين 

حبيبه /شي من عند ربي خلاني ابيع شقه بابا علشان اساعد مريضه 

ياسمين /انا مش فاهمه كلامك 

حبيبه /بوصي انا عارفه انك لسه شغاله هنا جديد وهعرض عليكي عرض تحطي الشنطه دي في فيلا عمار 

ياسمين /الشنطه دي فيها أي 

حبيبه /مخدرات 

ياسمين /ينهار اسود بتقولي اي 

حبيبه /اختك هتموت لازم تعمل العمليه بسرعه 

ياسمين /اطلعي برا 

حبيبه /اسمعي بس انا هقولك اي 

شنطه هتحيطها في أي مكان وتخدي 75الف جنيه اي رايك 

ياسمين /وانا هروح الفيلا بصفه اي 

حبيبه /انا شوفت عمار وهو نازل شيلها لأنها تعبانه روحي كانك بتزوريها

ياسمين /طيب ليه مش احطها هنا في الاتليه 

حبيبه /علشان محدش يشك فيكي انا برضه اخاف عليكي 

ياسمين/بس انا ممكن اروح في داهيه 

حبيبه /ليه هي اللي هتروح في داهيه 

ياسمين /انتو ليه بتعملوا معاها كده 

حبيبه /انتو مين 

ياسمين /وحده كانت عايزه ترمي في وشها مياه نار ووحده عايزه تسجنها

حبيبه /اصلها مؤذيه اوي والله 

ياسمين /لولا أن محتاجه الفلوس انا عمري ما كنت عملت كده 

حبيبه /حبيبتي ربنا يقوم اختك بالسلامه سلام 

وفي فيلا عمار 

الدكتور /مبروك المدام حامل

عمار /انت بتتكلم بجد يا دكتور 

الدكتور /ايوه 

سماح /لا مش مصدقه نفسي انا هكون ام 

عمار /بقولك اي بشويش بقي والنبي وكل حاجه هتيجي ليكي وانتي نايمه 

سماح /ههههههههه في الاول كده 

عمار /ايوه طبعا في الاول كده والباب خبط

سماح /ادخل 

ام حسن/في وحده تحت اسمها ياسمين عايزه حضرتك 

عمار /اي اللي جبها دلوقتي 

سماح /عيب كده خليها تفضل 

عمار /طيب هنزل انا اعملك اكل بايدي 

سماح /تسلملي يا حبيبي 

ياسمين /مساء الخير 

سماح /تعالي يا ياسمين

ياسمين /معرفتش اروح الا لما اجي اطمن عليكي 

سماح /انا حامل 

ياسمين /بتتكلمي بجد 

سماح /حلم حياتي وقامت جريت عالحمام وفتحت ياسمين الدلاوب وحطت الشنطه وسط الهدوم 

وقعد عالسرير تاني 

وخرجت 

ياسمين /الف سلامه عليكي 

سماح/تعبانه اوي وقعت 

افتحي الدولاب ده يا ياسمين 

ياسمين /وشها احمر اوي ليه

يتبع

الفصل التاسع

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -