ستعجبك

رواية غرام وحنين الفصل التاسع والاخير

 

رواية غرام وحنين

الجزء الاخير 

بقلم هويدا زغلول

سماح/مالك وشك عمل ليه كده 

ياسمين/هو في حاجه 

سماح /افتحي بس مش قادره اقوم وفتحت ياسمين الدولاب 

سماح /هاتي الفلوس اللي فوق دي 

ياسمين /اتفضلي 

سماح /امنيه حياتي من ساعت ما كنت متجوزة اول مره أن اخلف وربنا رزقني الحمد لله انا بصراحه كنت قولت مش هصاحب تاني بعد اللي حصلي من اغلي ناس كانو عندي بس انتي حاجه تانيه يا ياسمين الفلوس دي علشان تعملي العمليه لأختك ولو عوزتي تاني تعالي اوعي تتكسفي انا مش هقدر اجي الاتليه الفتره الجايه لو سمحت خلي بالك منه 

ياسمين /لا انا مستهلش الفلوس 

سماح /ليه بتقولي كده فتحت ياسمين الدولاب وخدت الشنطه 

سماح /الشنطه دي غريبه اي اللي جابها في الدولاب 

ياسمين /انا 

سماح /فيها أي ياسمين فضلت تعيط وخدت سماح الشنطه 

سماح /مش فاهمه اي ده 

ياسمين /حبيبه باعت بيت ابوها علشان خاطر تجيب البودره دي علشان تتحبسي وانا والله كنت محتاجه الفلوس اوي 

سماح/لا غدر تاني ليه عملت فيكي اي انا بعمل ليكوا اي حرام عليكم وسمعت صوت البوليس وقامت جري ياسمين عالحمام وفتحت اكياس البودره وفضتها وخرجت وكل ده سماح مصدومه ومش عارفه تتكلم 

عمار /حضرتك خير في أي 

الظابط /عندنا إذن بتفتيش الفيلا 

عمار /ممكن اعرف السبب 

الظابط /هتعرف دلوقتي 

عمار /حضرتك مينفعش كده ثواني طيب وبعد تفتيش محدش لاقه حاجه 

الظابط /احنا اسفين يا عمار 

عمار /بعد اي ممكن اعرف البلاغ كان علي اي 

الظابط /جالنا بلاغ أن حضرتك بتاجر في المخدرات ومشي الظابط 

سماح /شوفتي بعتك ازاي بلغت وانتي لسه عندي 

عمار /بلغت عن اي هو فيه اي 

سماح /اطلعي برا 

عمار/مش هتمشي الا لما اعرف فيه اي 

ياسمين /انا اسفه والله 

سماح /هاتي مفاتيح الاتليه 

عمار /عايز افهم فيه اي 

سماح /الهانم المحترمه كانت جايه علشان تحط مخدرات في دولابي 

عمار /نعم انتي ازاي تعملي كده 

سماح /خلاص بقي سيبها تمشي 

عمار /مش هتمشي الا لما ابلغ عنها 

ياسمين /ارجوكي انا ميعاد العمليه بكره 

سماح /غوري امشي ومشيت 

عمار /هو انت ازاي تسيبيها تمشي

سماح /حقي هاخده بس من اللي خليها تعمل كده

عمار /حمزه مش كده

سماح /لا حبيبه

عمار /ثاني حبيبه هي عايزه ايه البنت دي

سماح/عايزه تقف عند حدها وانا هاعمل كده

عمار /ملكيش دعوه بحاجه انا هتصرف

سماح /اناعمري ما كنت  وحشه مع احد نفسي افهم ليه كده

المجد للقصص والحكايات 

عمار /مش لازم تكوني وحشه عشان تشوف الشر

وفي بيت حبيبه عماله تتصل ب ياسمين مش بترد 

حبيبه /والله لو اوديك في داهيه مش عايزه تردي علي ماشي

والباب خبط وفتحت حبيبه 

حبيبه /حمزه خير في حاجه

حمزه /هو مش انا قلت لك لو قربت من ثاني هقتلك 

حبيبه /انا مش مصدقاك بعد اللي عملته معاك 

حمزه /عملت ايه انا اللي كنت واطي لما عرفتك 

حبيبه /احفظ لسانك انت متعرفش انا مين 

حمزه /انا عايز 2مليون بتوعي 

حبيبه /نعم انشاء الله 

حمزه /هو انتي متعرفيش أن واحنا بتكتب العقد مضيتك علي ورقه تذبت أن ليا عندك 2مليون جنيه 

حبيبه /كداب 

حمزه /ده اللي بتتمني 

حبيبه /ده أما هوديك في داهيه 

حمزه قرب منها مش هتلحقي علشان البوليس جاي ياخدك دلوقتي 

حبيبه /منك لله انا عملت معاك اي 

حمزه /ده انتي شر ماشي عالارض وكنت حاسس بغدرك برضه وفعلا اتقبض عليا ومكنش معاها فلوس تقوم محامي ولا حاجه وراح عمار لحمزه 

عمار /انا مش عارف اشكرك ازاي 

حمزه /مافيش حاجه استاهل عليها الشكر 

عمار بس انا عرفت باللي عملته 

حمزه /كان لازم تاخد جزئها

بجد انا اللي اسف علي اي حاجه حصلت مني وبعد9شهور خلفت سماح بنت وبعدها بفتره اتجوز حمزه اميره وراحت سماح ل ياسمين 

سماح  /مبروك علي نجاح العمليه وعارفه انها جت متاخره 

ياسمين /معقول حضرتك هنا 

سماح /ايوه وعايزكي ترجعي الشغل 

ياسمين /معقول بعد اللي حصل 

سماح /انا عارفه انك كويسه وكلنا بنغلط 

ياسمين /والله حقك عليا انا ندمانه فعلا والله 

سماح/هستناكي بكره باذن الله 

ياسمين /انشاء الله 

ورجعت فعلا الشغل وبقت تخاف علي سماح اكتر ما بتخاف علي نفسها 

تمت


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -