أخر الاخبار

روايه غرام وحنين الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول


روايه غرام وحنين

الجزء الثالث 

بقلم هويدا زغلول

غرام وحنين بقلم هويدا زغلول

سماح :اسمع يا حمزه اي نعم أنا هطلق 

منك بس انا مافيش احسن مني الاستاذ 

كان هيشوف ليا محامي علشان أطلق 

منك انما انا عمري ما خونتك وأنا مراتك 

وكويس أن الطلاق جه منك 

حمزه :اه منا عارف 

سماح :هو انت عبيط انا لو عايزه ابعد 

عنك كنت قدمت الورق للمحكمه واطلقت منك 

اميره :اي ده في أي 

عمار :انا مش عايز ادخل علشان 

الموقف حساس بس الحق يتقال انا 

اول مره اشوف المدام فعلا 

حمزه :انت تخرس خلاص وحسابي معاك بعدين 

عمار :انا عامل علشان خاطر استأذه سماح انما غير كده انا هشوف شغلي معاك 

حمزه :انت ليك عين تتكلم 

عمار :الأمن تعالو خرجوا برا 

حبيبه :يلا بينا يا حمزه مش عايزين 

مشاكل ارجوك 

حمزه :ماشي يا سماح 

اميره :اهدي واقعدي 

عمار :انا مش عارف اعتزر ازاي 

اميره :وانت ذنبك اي بس 

سماح :انا عايزه اروح 

اميره :يلا بينا ومشيت سماح 

سماح :انا مخنوقه اوي انا اطلق بالطريقه دي 

اميره :المهم انك اطلقتي انا لو منك اتجوز بسرعه 

سماح :انتي رايقه جواز اي 

اميره :والله العظيم ده الكلام المظبوط

خلي يفرح ب ست الحسن بتاعته 

وعدا 5شهور وسماح مش عارفه تنسي 

اميره :مالك فيكي اي 

سماح :مافيش انا عارفه أن تقلت عليكي 

اميره :اي الكلام العبيط ده 

سماح :انا هشوف شقه اعيش فيها 

اميره :وربنا ابدا مش هيحصل الا لو 

اتجوزتي 

سماح :اتجوزت اتجوزت في أي 

اميره :قلبي وجعني اوي والله بسبب 

اللي حصل ونفسي أحرق دمه 

سماح :مش فارق بقي 

اميره : حبيتي ياريت كل الناس زيك 

سماح :هي البت دي بتكلمك 

اميره :ابدا وعمري ما هرد عليها 

دي واطيه والله 

سماح :ماشي انا هقوم اعمل الاكل 

انا انهارده 

اميره :تعالي نعمل سوا والجرس رن 

سماح :هو انتي مستنيه حد 

اميره :لا والله وفتحت اي ده استاذ 

عمار خير 

عمار :انا اسف أن جيت من غير ميعاد 

اميره :لا طبعا تحت امرك تعالي 

عمار :ازيك يا استاذه سماح 

سماح :ازي حضرتك 

عمار :بخير انا دائما كنت بطمن عليكي 

من اميره 

اميره :انت هتوقعني في مشاكل معاها 

ليه بقي ههههههههه 

سماح :هو في أي 

عمار :انا راجل بفهم في الاصوال كنت 

عايزا تقدم لكي وقولت مينفعش 

لا لما تعدي شهور العدا 

سماح :انا مش فاهمه حاجه هو حضرتك 

تعرفني اصلا 

عمار :اي نعم أنا شوفتك كام مره بس 

بس وربنا انا حبيتك اوي 

سماح : هو اي ده انت لحقت 

عمار:خدي وقتك وفكري برحتك 

وعرفني 

اميره :رايح فين 

عمار :أنا مينفعش اكون هنا 

مع بنتين لوحدهم سلام 

اميره :معقول اقسم بالله انسان في 

منتهي الذوق 

سماح :ذوق اي ده عبيط 

اميره : ده عبيط يا ياريت يطلب ايدي 

انا والله 

المجد للقصص والحكايات 

سماح :انا جعانه يلا نعمل اكل 

اميره :اكل مين هناكل برا  

سماح :انا مش معايا فلوس 

اميره :انا عازماكي 

سماح: ههههههههه لا والله 

اميره :يلا بينا وخرجت 

سماح :المطعم ده شكله غالي اوي 

اميره :لا حلو اقصد غالي يلا بينا 

سماح :مالك يا هبله 

اميره :مافيش يلا بينا 

سماح :فيه اي وبصت وراها لقت 

حمزه و حبيبه قاعدين وحبيبه بتاكله 

سماح :اي يعني اقعدي يلا 

اميره :بلاش مشاكل 

سماح :معاكي رقم عمار 

اميره :اكيد طبعا ليه 

سماح :هاتي الرقم 

اميره : بلاش مشاكل 

سماح :هاتي الرقم اخلصي

اميره :خدي ربنا يستر 

سماح :الو ايوه يا استاذ عمار 

انا فكرت ووافقت بس ينفع تيجي 

نتكلم في المحل اللي هبعت ليك 

اللوكيشين بتاعه 

يتبع 

الفصل الرابع

تعليقات