أخر الاخبار

احبني رغم اعاقتي الفصل التاسع بقلم هويدا زغلول


 روايه احبني رغم اعاقتي

الجزء التاسع 

بقلم هويدا زغلول

احمد :حنان انتي دخلتي هنا ازاي 

حنان :انت تخرس خالص 

احمد :هو فيه اي وازاي تعملي فيا كده 

ساره :اخد حقي وعالفكره انا معايا شهاده معامله اطفال هههههههههههه بسببك ميرسي روحي 

احمد :حنان انا عارف اني ظلمتك فكني ونتحاسب 

حنان ؛حنان انا قولت ليك اخرس مش عايزه اسمع صوتك 

احمد :حاضر بس عايزه اقولك انتي لو موتني هيكشفوا علي عقلك وهيعرفوا انك كويسه الموضوع مش سهل زي مانتي فاكره 

حنان :مهو انا في الفيلا نايمه محبوسه اصل عمتي واطيه زيك وحبستني 

احمد :طيب فكني عقليها يا عزيزه 

عزيزه :محدش هيقدر يوقفها هي شافت منك كتير ولازم تشوف شويه من اللي عملته فيها 

احمد : اعمل ايه دلوقت عشان تفكني ونخلص من الليله دي بقى

حنان :مش هيحصل الا لما ياخذ حقي مني و اخليك تتمنى الموت زي ما انا ما كنت بتمنى الموت بالضبط

احمد : انا مستعد اديك المبلغ ا اللي انت عايزاه

حنان فلوس ايه اللي انت بتتكلم عنها انت دمرتني وانا لازم ادمرك 

وفي القسم الظابط بيحقق مع سامح 

سامح: والله ما قتلته والله ما حصل

الظابط : بس موظفين قال لي ان انت خرجت من مكتبه وانت عمال تقول هقتلك يا عمي

سامح : كلام ساعه نرفزه بس انا عمري ما اعمل كده

الظابط : والجرح اللي في ايدو كان منك

سامح :ايوه هو كان ماسكني من القميص

وانا كنت باحاول اشيل يده غصبا عني اكيد ء خربشته

الظابط :حبس ٤ايام علي زمه التحقيق 

سامح :والله ما عملت حاجه والله فعلا محصلش مني كده ولسه بيتكلم معاه دخل الشاويش 

الشاويش :في واحد عايز يقابل حضرتك بيقول بخصوص جريمه قتل صحاب شركه نشات كوم 

الظابط :دخله وخد المتهم ده نزله الحجز ونزل ودخل ابراهيم  

ابراهيم :مساء الخير يا فندم 

الظابط :خير في اي 

ابراهيم :انا عارف اللي قتل استاذ نشات 

الظابط :مش انا جيت الشركه وقولته أن ابن اخو هو اللي كان بيهدووا 

ابراهيم :ايوه بس انا هقول لحضرتك عالحقيقه 

الظابط :اتفضل قول 

ابراهيم :انا ومحمد شغالين مع نشات بيه وبيعتبر اكتر اتنين بيامن ليهم المهم محمد كان رايح يجيب فلوس من الشركه التجاريه لينا معاهم شغل بمبلغ كبير كان المفروض هيحصل مليون ونص وجه محمد مدمر ووشه مبهدل وقابل استاذ نشات وقالو أن في ناس طلعت عليه وسرقت منه الفلوس وطبعا استاذ نشات قالو أن الموضوع ميخصهوش ولازم يجيب الفلوس دي في ظرف أسبوع ومضاه علي وصلات امانه اليوم اللي مات فيه استاذ نشات كلمت انا محمد وقولته 

ابراهيم :ايوه يا محمد عملت اي في موضوع الفلوس 

محمد :الحمد لله حلتها وباذن الله هروح لنشات بيه بليل 

ابراهيم :وانت جبت مليون ونص منين 

محمد :انت مالك المهم أن مشكلتي هتتحل بليل ومحدش في الشركه كان يعرف بوصلات الامانه دي الا انا وبليل لقيت محمد بيكلمني وبيقولي لو حد عرف موضوع الوصلات انا هخلص منك مفهوم 

ابراهيم :,انت بتقول اي مش فاهم

محمد :اللي سمعته انسي موضوع الفلوس وخاف علي عيالك 

الظابط :وفين محمد ده دلوقتي 

ابراهيم :معرفش بس ده تسجيل المكامله بيني وبينه 

الظابط:انت تعرف بيته 

ابراهيم :ايوه بس اكيد مش هيكون في بيته 

ومحمد كان في بيت حماته وقاعد مع مراته 

محمد :اسمعني بس انا مسافر تبع الشغل يومين اوعي تروحي الشقه خالص 

مراته :في اي يا محمد في الشقه مخوفك كده 

محمد:مافيش حاجه اسمعي الكلام اللي بقول عليه وخلاص ولسه قاعده بيتكلم الظباط كان بيخبط عالباب حاول يهرب محمد من الشباك معرفش واتقبض عليه واعترف علي كل حاجه وخرج سامح من الحجز 

سامح :امل انتي ازاي قاعده انتي وامك كده 

امل :امك هتموت بسببك 

سامح :كده يا امي 

الام :حبيبي اروح ازاي. وانت مش في البيت 

سامح :طيب يلا بينا وروح لقاه ساره مرميه على الارض مكانها زي ما كان سايبها

سامح ؛ساره حبيبتي انت كويسه

ساره : سيبك مني انا انت بخير

سامح : الحمد لله يا حبيبتي بخير كده يا امي بقي دي الوصيه اللي اوصلك تسيبي امراتي مرميه على الارض كده

الام : معلش انا كان هم حاجه في الدنيا انت غصب عني حقك علي يا ساره انا اسفه

سامح : امال فين عزيزه

امل الحق وعزيزه مش موجوده وكمان حنان

الام : يا نهار اسود هيكون روح فين ده البنت تعبانه اللي تكون عزيزه عملت فيها حاجه

ساره : يا نهار اسود احمد لكن احنا نفذت الكلام اللي في دماغك

سامح : حنان وكلام انتي تقصدي ايه يا ساره

ساره طيب تعال فوق وانا هاقول لك كل حاجه

وفعلا شال ساره وطلع وحكت ليه علي كل حاجه 

سامح : انت زي يا ساره ما تقوليش كلام زي ده

ساره : انا اسفه حقك علي من نطمن على حنان واعمل فيها اللي انت عايزه

سامح ماشي يا ساره حسابك معي بعدين

ساره : طيب رايح فين

سامح ؛سيبيني بقى في حالي ه دلوقتي

وفي بيت احمد 

احمد :ارجوكي فكني انا تعبت

حنان : هو انت لسه شفت انا هاسيبك مربوط كده وهافضل رايحه جايه عليك اخذ حقي منك

احمد : بالله عليك سيبيني بقى

حنان : باينك اه ووقعت علي الارض وكان سيد صاحب احمد جه الشقه وكان معاه نسخه من المفتاح لانه عارف ان احمد عالطول سكران وشاف حنان وهي عامله تكلم احمد وضربها علي دماغها 

سيد مين دي يا احمد

احمد : مش وقته في واحده كمان في المطبخ وتعالا فكني بسرعه

وفعلا دخل علي عزيزه وضربها وكفتها ولما فافت حنان 

حنان :ااااااه دماغي 

احمد :فاكره نفسك تقدري علي احمد يابت 

يتبع 

علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك اخر جزء

الفصل الاخير

تعليقات