روايه احبني رغم اعاقتي
الجزء الاخير
بقلم هويدا زغلول
حنان :ايوه هقدر عليك يا احمد
احمد طيب ما توريني شطارتك
حنان : انت مش هتموتني يا احمد ليه ان انت جبان ويوم ما اخرج من هنا هاخد حقي منك ثالث وامتلت
سيد :مش لو خرجتي يا حلوه اصلا
عزيزه :انت عملت فيها ما يعمل وهي خدت حقها يبقي خالصين
احمد :انتي كمان تخرسي خالص
احمد :انا هخليكي تندمي قبل ما تفكري تعملي ليا حاجه تاني سيد أنا عايز اصور البت دي فديو معاك وهمسكه عليا ولو فكرتي يا قطه تقلي عقلك معايا اقسم بالله ما هيحصلك كويس
سيد :انت تومر يا كبير عنيا ليك حاضر
حنان :كلب لاااااا ابعد عني يا حيوان
عزيزه :سيبها الله يخليك ارجوك سيبها
احمد :اخرسي انتي وخد حنان وقعلها هدومها في اوضه النوم ولسه هيقرب منها لقاه الباب انكسر ودخل الظابط
احمد :في اي
سامح:هو ده اللي خاطف مراتي
احمد :مرات مين
وخرج سيد ودخل الشاويش ولقاه حنان مرميه عالسرير بدون ملابس دخل سامح ولبسها هدومها وكلهم راحوا عالقسم
احمد: والله هي اللي جت البيت عندي وحاولت تضربني
سامح :كداب انا مراتي تعبانه نفسيتها تعبانه اوي
عزيزه :ايوه حصل هو جه الفيلا هو وسيد صاحبه وخطفونا من هناك وفعلا تم حبس احمد وسيد ومشيت حنان وسامح وعزيزه
حنان :انا اسفه
سامح :ليه كنتي هضيعي نفسك كده
حنان :انت متعرفش كان بيعمل فيا اي
عزيزه :بس هو انت عرفت منين
سامح :من ساره
حنان :وهي ساره عرفت منين
سامح :طبعا شكت لما لقيتك برا الفيلا انتي وعزيزه وقالت ليا علي كل حاجه
حنان :طيب عمتي عرفت حاجه
سامح :لا ساره محبتش تتكلم قدامهم .
حنان :مراتك دي محترمه اوي
سامح :جدا انا عارف بس كان لازم تقولي من يوم ما انتي قولتي ليها انك كويسه وعامله كده علشان تخدي حقك
حنان :اكيد كانت خايفه عليا
سامح :مني ده انا اتجوزتك بس علشان اعالجك
حنان :بس يعني انت مش بتحبني
سامح :حنان انتي اختي وانا بحب مراتي اوي
حنان :وانا فخوره أن يكون ليا اخ زيك ورجعت الفيلا وايدها في ايد سامح
سنيه :حنان بنت اخويا انتي كويسه
حنان راحت في حضنها الحمد لله يا عمتي
امل :كنتي فين وليه كنتي قايله انك تعبانه
سامح :ده موضوع كبير مش وقته ساره لو سمحت عايزك
حنان :لو سمحت عايزه ساره معاك
سنيه :خير في اي
حنان :بعد اذنك دقيقه ياعمتو ودخلوا المكتب وصوت ساره مخنوق جدا عايزه تعيط ومش عارفه
حنان :انا عمري ما كان ليا اخوات بس بامانه انتي احسن اخت ليا. كمان سامح احسن اخ
ساره :اخ اي ده جوزك
حنان :لا من انهارده مش جوزي طلقني يا سامح
سامح :دلوقتي
حنان :ايوه بس اتمني انكم تفضلوا معايا هنا في الفيلا لان مليش حد
ساره :انا مش هكون مضايقه لو فضلتي مرات سامح
حنان :انا هكون مضايقه لان الزعل مش كويس علشانك وانا عايزكي تقفي علي رجلك تاني طلقني لو سمحت
سامح :انتي طالق يا حنان وحنان بدأت تشوف شركه باباها ورجعت لعمتها ورثها كامل وفضلوا شغالين مع بعض بس شركع واحده وطبعا سامح خد ورث عمه لأن عمه مكنش ليه اولاد وفي يوم كانت حنان قاعده في الشركه مع عميل عندها
حنان :اهلا بحضرتك هي الشحنه موصلتش لحضرتك
شريف :لا وصلت انا عايز حضرتك في موضوع تاني
حنان :تحت امرك
شريف :انا معجب بيكي جدا وكنت اتمنى انك توافقي أن أتقدم ليكي
حنان :اه تمام بس ممكن تتكلم مع اخويا في المواضيع دي
شريف :اخو حضرتك
حنان : ايوه استاذ سامح
شريف : بس انا سمعت ان ده طليق حضرتك
حنان :الموضوع مش كده خالص هو ابن عمتي وكان متجوزني بس علشان مبقاش لوحدي وانا كنت تعبانه نفسيا انما هو مكنش جوزي اصلا
شريف :طيب ينفع اقابله امتي
حنان :بكره في الفيلا وجه ومعاه اخو محمد ومحمد شاف انا واعجب بيها وطلبها للجواز وعمله فرحهم في يوم واحد واحنا المفاجاه لما ساره دخلت عليهم الاوضه وهما بيتمكيجوا وهي وافقه علي رجليها
حنان :ساره معقول
امل :لا مش مصدقه عيني
ساره :انا بقيت امشي الحمد لله
حنان :احمدك يارب وكان اسعد يوم بالنسبه للكل وسنيه كانت فرحنا كده وكانت دايما تقول لحنان سامحني علي اللي كنت بفكر فيه
تمت
جاسمين :بس اللحمه مش منتهيه الصلاحيه
سعاد :واحنا مالنا مش لينا أننا هناخد الفلوس وخالص وبقولك أي عايزه تكلمي في الشركه دي تحطي لسانك جوا بوقك احسن
جاسمين؛لا مش عايزه اشتغل وانا هخرب بيتكم
سعاد : بقولك اي ياحلوه اخر وحده قالت الجمله دي شيماء الله يرحمها تحبي تروحي ليها ولا تمضي وانتي ساكته
جزء من قصه #صفقه مشبوهة مين متابع