أخر الاخبار

رواية الشرسه الفصل الثامن الكاتبه هويدا زغلول






موقع المجد للقصص والحكايات

 رواية الشرسه 

الفصل الثامن

 الكاتبه هويدا زغلول 


#الشرسه
#الحلقه الثامنه

#بقلم دوداا حوده

شادي :سيبي الباب مفتوح

صافي :خايف تضعف

شادي :واثق في نفسي بس مش واثق في الشيطان

صافي :تشرب حاجه

شادي :شاي

صافي :مش خايف احطلك فيه حاجه

شادي : هههههههههههه لا ما خلاص بقي مانتي بقيتي عارفه أن امنيه مش هتقدر تعيش من غيري

صافي :ماشي يا سيدي

شادي اقعد يدور علي فون صافي ملقهوش طلع شقته من غير ما يتكلم معاها

امنيه :عملت اي

شادي :امنيه معلش متتكلميش معايا دلوقتي انا مش طايق نفسي

امنيه : انت زعلان مني

شادي :في حاجه اسمها لاب يا امنيه ازاي تخلي صورك علي الموبيل افرضي الموبيل اتسرق ازاي مش عامله باسورد ليه

امنيه :انا عمري ما فكرت أن حد ممكن يعمل فيا كده والله انا غلطانه بس محتطش في دماغي أن صافي ممكن تعمل فيا كده

شادي :انتي عبيطه ولا بتستعبطي يا امنيه وحده كانت عملت اللي عملته ده اول جوزنا

امنيه :شادي انا غلط بس مش هسمح تتكلم معايا كده وصافي دي انا هعرف انزل اخد حقي منها

شادي :رايحه فين يا مجنونه انتي عايزه تدمري اللي أنا بعمله

امنيه :امال عايزني اسكت علي اللي حصل .

شادي :انا هعرف اجيب حقك وحقي كويس ربنا يحلها وفي شقه محمد تعب جامد وكانت السخونيه عاليه عندوا

ريناد :ينهار ابيض فيك اي

محمد :فضل يقول صافي صافي

ونزلت ريناد لصافي

صافي :يادي الليله اللي مش هتعدي نعم

ريناد :محمد تعبان اوي وعامل ينده عليكي

صافي :ايوه يعني عايزه اي يعني

ريناد : اطلعي خليكي جنبه

صافي :مش انتي مراته برضه يالله يالله اطلعي خليكي جنبه

ريناد :هو محتاجك انتي وانا والله لو بقي كويس هبعد عنه بس حاولي تبقي كويسه معاه

صافي :اه هو اللي قالك تنزلي تقولي كده غوري من هنا وقفلت الباب وطلعت ريناد لقت أن محمد وافقه

ام محمد :فيه اي يابنتي

ريناد :ابدا مافيش يا ماما

ام محمد :انا سمعت كل حاجه

ريناد :محمد تعبان اوي

ام محمد :طيب اطلعي وانا جايه وراكي وطلعت ريناد وفضلت جنب محمد لحد ما الحراره نزلت

ريناد :حمد لله علي سلامتك

ام محمد :بوصي هو مش هيقدر يأكل الاكل ده اعملي فرخه مسلوقه وشويه لسان عصفور

محمد :مش عايز اكل

إم محمد :حبيبي لازم تاكل يالله يابنتي

ريناد :حاضر يا ماما وقامت

ام محمد: اسمعني يابني كويس البت دي بنت اصول واللي اسمها صافي دي اقسم بالله ما تستاهل ظرفك دي انسانه واطيه وخسيسه ومش فاهمه انت ليه عامل في نفسك كده

محمد :بحبها يا امي

ام محمد :والله ما تستاهل حبك ابعد عنها يابني وخليك مع بنت الاصول دي انا سمعت مراتك الجديده وهي بتتحايل عليها تطلع تشوفك علشان تبقي كويس واتكملت معاها بقله ذوق فكر يابني بعقلك مش بقلبك شويه

وطلع شادي

شادي :هو فيه اي مالك يا محمد

ام محمد :محمد كويس يا حبيبي

شادي :,, انا عايزك في موضوع

محمد :فيه اي يا شادي

شادي :صافي دي انسانه واطيه في اول ما رجعت من السفر حاولت تقرب ليا وانا بعت عنها وعلشان شايفك متعلق بيها قولت عيطت وهبعد انا بعدها لما اتجوزت كانت بتحط ليا في الاكل علشان مقربش من مراتي ودلوقتي وخدا صور مراتي ومديها لحد علشان يفضح مراتي

ام محمد :ينهار اسود دي شيطان مش انسان

محمد :وازاي متقولش ليا كل ده

شادي :كنت بقول ربنا يهديها وأنها ممكن تتغير بس لو فضلت في البيت اكتر من كده هتحصل مصائب كتير

محمد انا مش عارف اعمل اي

شادي :انا عايزك جمبي دلوقتي الاول عالشان اقدر اوصل للراجل اللي معاه صور مراتي

محمد :انا معاك شوف عايز اي وانا معاك فيه

وفضل شادي يكلم طارق من تلفون امنيه علشان يقدر يروح لطارق ويتكلم معاه طارق أنه يقابله برا الاول علشان طارق ميشكش في حاجه ولما في الاخر وافق اتصل بصافي

صافي :ها فيه جديد

طارق ؛اه موافقه تيجي البيت وراي بدل ما توري جوزها كلام توري فديو

صافي :انت متاكد من اللي تقولو

طارق : اه متاكد هي بعتت ليا كذه ريكورد بصوتها

صافي :حلو اوي عايزك تصورها وتبعد الفديو لجوزها

طارق :تمام ماشي وحدد ميعاد مع امنيه وراح ليه شادي ومحمد

طارق :ايوه انتو مين

محمد :انا شوفتك فين قبل كده

طارق :اه انت محمد جوز صافي

محمد :افتكرت شوفتك فيه بيت ابو صافي صح

طارق :اه انا اللي مراتك بتحبي وعائشه معاك كده

وشادي ضربه ومسك تلفونه افتح موبيلك

طارق :انت عايز مني اي

محمد :افتح التلفون

طارق :فتحه وشاف شادي محادثه امنيه

محمد :اتصل بيها خليها تيجي يا هنخلص عليك هنا

شادي :اقسم بالله لو ما عملت اللي بنقول عليه لحبسك

واتصل طارق بصافي

صافي :ها عملت اي

طارق :بصراحه البت عجباني ومش هعمل اللي قولنا عليه علشان تيجي

صافي :احنا هنهزر

طارق :لا والله بتكلم جد

صافي :طارق انت اكيد مش هتعمل كده انا مستعده اجيلك واعمل اللي انت عايزه بس لازم الفديو ده يروح لشادي

طارق :طيب تعالي ونتكلم ولبست صافي وراحت وفتح

صافي :اي اللي عامل في وشك كده

ودخلت صافي

محمد :اكتر انسانه واطيه وخسيسه في الدنيا

يتبع

الحلقه التاسعه


تعليقات