أخر الاخبار

رواية الشرسه الفصل الثالث لكاتبة هويدا زغلول

 



المجد للقصص والحكايات 

رواية الشرسه 

الفصل الثالث

 لكاتبة هويدا زغلول 


#الشرسه
#الحلقه الثالثه

#بقلم دوداا حوده

صافي :صباح الخير

شادي :انتي ازاي تقفي هنا لو سمحت أخرجي عايز اللبس

صافي :انا دخلت علشان اجهز ليك الفطار

شادي :هنا لو سمحت أخرجي برا

صافي :عارف اكتر حاجه كانت عجباني فيك ضحكتك بس لما شوفتك مكشر لقيت التكشيره عليك قمر

شادي : يا صافي لو سمحت أخرجي مينفعش كده وراحت صافي قعدت عالسرير

صافي :هو اي اللي مينفعش تعرف من أسبوع كنت بقرا روايه اسمها العنيد بالظبط حساك البطل بتعها

شادي :طيب ممكن تقومي تخرجي وهلبس وهاجس برا نتكلم

صافي :اكتر حاجه كان نفسي محمد يحبها الرويات الرومانسيه بس للاسف ملوش خالص في الرومانسيه

شادي :لو لو لو انتي بتحبي بجد هتعرفي توصلي ليه أنه يحب الحاجه اللي انتي بتحبيها

صافي :مش لو بقي

شادي :لو اي مش فاهم

صافي :محمد مش مخليني احبه

شادي :نعم يعني انتي مش بتحبي محمد

صافي :مقولتش كده مش كل المتجوزين بيحبوا بعض في ناس عايشه علشان اتعودا علي بعض

شادي :وانتي عارفه تعيشي كده

صافي :بصراحه لا كام نفسي اكمل حياتي مع واحد بحبه بس انا مطلقه ٤مرات ومافيش مره لقيت فيها حبي بجد

شادي :شكلك مش بتعرفي تتنزلي والحب بجد لازم تتنزلي شويه عن حاجات علشان تقدري توصلي للحاجه اللي انتي عايزها

صافي :بصراحه انا عمري ما تخيلت اني اقدر اتنازل طول عمري شيفاه نفسي اني احسن وحده في الدنيا لحد ما ظهر قدامي بطل روايه العنيد وانا حاسه اني ممكن ابيع الدنيا علشان اقضي ساعه واحده معاه

شادي : اطلعي برا

صافي :بتقول اي

شادي مسكها من أيدها اطلعي برا انا اخويا اتجوز وحده زيك ازاي برا وقفل الباب يستحيل تكون بشر دي شيطان بس قمر اوي لا لا فوق يا شادي دي مرات اخوك لا ونداله كمان وبليل جهزو نفسهم علشان يسافرو

ام محمد :عربيه مين دي

شادي :عربيتي اتفضلي يا امي

ام محمد :جبتها امتي دي

شادي :نزلت اشتريتها العصر

صافي :حلوه اوي

شادي :شكرا يا مرات اخويا

محمد :ربنا يبارك فيها يا حبيبي

شادي :ربنا يخليك يا محمد وركبوا العربيه

صافي :عندك اغاني رومانسيه

شادي :لا معنديش

محمد :اسمعي من الموبيل

صافي :لا ملوش لازمه

شادي :صحيح يا محمد هو انتو ليه مخلفتوش لحد دلوقتي

محمد :اصل اصل

صافي :لسه معنديش استعداد اني احمل وبطني تكبر وأرضع

شادي :امال امتي يامرات اخويا لما يبقي عندك ٥٠سنه

صافي :فيه اي يا شادي حديتكلم كده

محمد :حبيبتي هو والله ما يقصد

شادي :انا فعلا مقصدتش بقولك اي يا حاجه مش ناويه تشوفي ليا عروسه بقي

ام محمد :نرجع بس بالسلامه يا حبيبي وعندي كذه عروسه

صافي :بسرعه كده

شادي :اصلي مش بحب اضيع وقت ووصلوا الفندق وطلبوا اوضتين وطلعت صافي ومحمد

محمد :مالك يا صافي

صافي :والله مالي مش شايف اخوك قليل الذوق

محمد : فعلا هو ذودها اوي

صافي :اقسم بالله انا سكت عالشانك

محمد :حقك عليا انا هتكلم معاه

صافي :تمام ياحبيبي ربنا يخليك ليا بقولك صحيح شوفت المايو ده

محمد :مايو اي يا صافي

صافي : فيه اي يا حماده احنا في شرم الشيخ يعني عادي

محمد :بس ده مش لبس برضه

صافي :علشان خاطري يا حبيبي والنبي

محمد :ماشي يا صافي علشان خاطرك اعملي اللي انتي عايزه وفي اوضه شادي

ام محمد :عالفكره انت غلط

شادي : ليه بس يا امي عملت اي

ام محمد:ينفع تقول اللي انت قولته ده لمرات اخوك

شادي :بصراحه مش مرتاح للبت دي

ام محمد :ولا انا والله بس علشان خاطر اخوك

شادي :الصبح هعتزر ليها حاضر

ام محمد :والله قولت لاخوك ابعد عنها يابني دي مطلقه كام مره مسمعش كلامي

شادي :مسحور قدام جمالها يا امي

ام محمد:ربنا يهدي ويعقل وتاني يوم نزلت صافي عالبلاج ونزلت البحر بالمايو

شادي :محمد اي اللي مراتك نازله بيه ده

محمد :, خليها تتبسطت يا شادي

ام محمد :انت راجل انت لما تخلي كل الرجاله تبص علي مراتك بالمنظر ده

محمد :مالناس كلها نازله كده يا امي اهي

شادي :هما حريم احنا عقلنا فين

محمد :والله انا حر واعمل اللي أنا عايزه

شادي :يا خساره عليك يا محمد كنت فاكرك راجل

محمد :اخرس انا راجل غصب عنك

شادي :والله مش شايف اي رجوله خالص

محمد : شادي اقسم بالله كلمه كمان وهعرفك شغلك

شادي :والله ده اللي هو ازاي يعني

محمد :كده وضرب شادي بالقلم

ام محمد :لا يا محمد ليه كده وطلع شادي اوضته وطلعت ام محمد ورا وبعدها محمد ومراته

صافي : انت بتعمل اي

محمد :يجهز الشنط لازم نمشي

صافي :انت ازاي تضرب اخوك

محمد :اللي حصل بقي

ودخلت ام محمد

ام محمد :ليه كده يا محمد معقول انت عمرك ما عملتها

محمد :عجبك اللي هو عمله ده

صافي :برضه انت غلطان

ام محمد: اخوك مصمم يمشي

صافي :لا طبعا محمد لازم يصالحوا انا هروح اجيب شادي

ام محمد :انت ملكش غير اخوك يا محمد وراحت صافي اوضه شادي

شادي :اطلعي برا لوسمحت

صافي : انت اي حجر حرام عليك

شادي : وانتي اي معندكيش دم

ووقعت العبايه اللي كانت لبساها فوق المايو

صافي :والله انا عارفه اني عجباك وقربت منه وباست شادي وهو استجاب معاها 😧😧😧

يتبع

الحلقه الرابعه

تعليقات