أخر الاخبار

رواية الشرسه الفصل الرابع لكاتبة هويدا زغلول





 المجد للقصص والحكايات

 رواية الشرسه

 الفصل الرابع 


#الشرسه
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
شادي :انتي اي يا شيخه وعايزه مني اي
صافي :انا انسانه وعايزك انت اللي طول عمري بدور عليه
شادي :وانا يستحيل اكسر قلب اخويا وشايف أن اخويا بيحبك
صافي : وانا مش بحبه
شادي :واكيد مش بتحبني لانك متعرفنيش
صافي :حبيتك والله ازاي وانتي معرفش بس قلبي اتعلق بيك من يوم ما شوفتك
شادي :مينفعش يا صافي وارجوكي ابعدي عني متعرفيش انا بحب محمد قد اي
صافي :انت كمان قلبك اتعلق بيا
شادي :عادي قلبي ممكن احطه تحت رجلي واللي حسه من نحيتك مش حب يمكن اعجاب بجمالك بس موصلش لحب ارجوكي خليني اخ ليكي
صافي :ماشي يا شادي اللي يريحك ودخلت ام محمد
إم محمد :اخوك عايز يصالحك يا شادي
شادي : وانا مش زعلان من اخويا يا امي محمد اخويا الكبير وعمري ما اقدر ازعل منه
ام محمد : ربنا يخليكم لبعض يا حبيبي تعالي يا محمد
محمد ؛متزعلش مني يا شادي
شادي :حبيبي انت اخويا الكبير ومقدرش ازعل منك
محمد :اي ده انت كنت محضر شنتطك انت كنت عايز تدبسني في حساب الفندق ولا اي هههههههههههه
شادي :حبيبي الفلوس كلها تحت رجلك وانا مقدرش امشي واسبكم  وفضلوا اسبوع في شرم الشيخ وكان بيحاول شادي يبعد عن صافي حتي أقل الكلام معاها وهي كمان كانت بتعمل كده ورجعوا القاهره
صافي :انتي بتعملي اي يا ماما
ام محمد :عزما اختي عفاف علشان عايزه تشوف شادي
صافي : تحبي اساعدك في حاجه
ام محمد :ياريت يا حبيبتي مانتي طلعتي عسل اهو امال كنتي مرخمه ليه
صافي :معلش يا ماما مش عايزكي تزعلي مني
ام محمد :مقدرش ازعل منك
صافي :هي طنط عفاف دي عندها بنات
ام محمد :اه امنيه وايه
صافي :اه ربنا يخلي كبار بقي
إم محمد : امنيه ٢٨سنه وايه ٢٥
صافي :واكيد مش منتجوزين صح
ام محمد :لا يا صافي لسه مش متجوزين
صافي :قولت كده برضه
ام محمد :مش فاهمه كلامك
صافي :اكيد يعني بتشوفي عروسه لشادي
ام محمد :ادعي وحده فيهم تعجبه
صافي :يارب بعد اذنك دماغي صدعت
ام محمد :لا سلامتك ادخلي ريحي ودخلت صافي
صافي :اي انا زعلانه ليه ما يتجوز ولا يعمل اللي هو عايزه
بس انا فعلا قلبي اتعلق بيه ومينفعش اسيبه بس هعمل اي يعني خلاص ياصافي قررتي أن البنات عجبته ما يمكن يرفض يارب يرفض وجم وفضل شادي يتكلم مع امنيه وهي كمان وبعد ما مشيوا
ام محمد :ها اي رايك
شادي :راي فيه اي مش فاهم
إم محمد :في امنيه
شادي :يا ماما اهدي شويه
صافي ؛يعني عجبتك ولا لا
شادي :,اي يا جماعه انتو زهقتوا مني
صافي :, ابدا بس عايزه اعرف هي عجبتك ولا لا
محمد :امنيه بنت محترمه ومتعلمه وبصراحه شيفاها عروسه كويسه
صافي :والله ومالك بتتكلم عنها كده ليه
ام محمد :يابنتي اكيد بيقصد لاخو طبعا
صافي :ماشي
شادي :انا عندي خبر ليكم حلو اوي
ام محمد :خير يا حبيبي فيه اي
شادي :انا اشتريت بيت ٤ادوار
ام محمد : حبيبي مبروك
محمد :مبروك يا حبيبي
شادي :مبروك علينا كلنا
محمد :مش فاهم
شادي :كلنا هننقل فيه طبعا
صافي :بجد وفين بقي البيت ده
شادي :بكره هاخدكم تشوفوا وراحوا فعلا شافوا البيت وبدات صافي تفرش شقتها بس حست بخانقه لأن خلاص شادي كده مش هيكون معاها في شقه واحده وعدا شهرين
شادي :نويت تريحك مني يا امي
ام محمد :ليه يا حبيبي بتقول كده
شادي :انا خلاص هتجوز امنيه
ام محمد :بجد الف الف مبروك يا حبيبي
صافي :,مبروك يا شادي
شادي :الله يبارك فيكي يا صافي محدش ح
هيفرش شقتي غيرك
صافي :اكيد طبعا بعدت اذنكم ونزلت شقتها عامله تعيط
محمد :مالك يا صافي عامله كده
صافي :, مافيش انا مخنوقه اوي ابعد عني دلوقتي
محمد :فيكي اي طيب
صافي :قولت اطلع برا بقي سبني دلوقتي وفضلت تفكر ازاي تخرب الفرح بس مقدرتش تعمل كده وتم الفرح وخلاص شادي اتجوز امنيه
وفي شقه شادي
شادي :مبروك يا امنيه
امنيه :الله يبارك فيك
شادي : بجد يا امنيه بحمد ربنا أن رزقني بيكي
امنيه :بس بقي بتكثف
شادي :طيب يالله نصلي الاول وصلوا
امنيه :اممممم الاكل شكله حلو اوي
شادي :لا واكيد الطعم كمان ياالله نأكل الاول
امنيه :تمام هروح اجيب الاطباق وفي شقه ام محمد
محمد :الفرح كان حلو اوي
ام محمد :اه يا حبيبي ربنا يكملوا علي خير بصراحه مراتك طلعت بنت اصول مش رديت تخليني اعمل حاجه في العشا بتاعهم
محمد : شادي اخوها يا امي ولا اي ياصافي
صافي :اه طبعا وفي سرها هههههههههههه مهو كان لازم انا اللي اعمله العشاء هههههههههههه مبروك يا عريس
يتبع

الفصل الخامس 

تعليقات