أخر الاخبار

رواية الشرسه الفصل الخامس





 المجد للقصص والحكايات 

رواية الشرسه

 الفصل الخامس 

لكاتبة هويدا زغلول 


#الشرسه
#الحلقه الخامسه

#بقلم دوداا حوده

صافي :يالله يا ماما عايزه حاجه انا تعبانه اوي وعايزه انام

ام محمد :لا يا حبيبتي كتر خيرك كفايه تعبك طول النهار

محمد :عايزه حاجه يا امي

ام محمد :عايزك كويس وبخير يا حبيبي

ونزل محمد وصافي

محمد :هتنامي

صافي :اه تعبانه اوي

محمد :انا عايزه اتكلم معاكي شويه

صافي :ممكن بكره

محمد :لا ياصافي انهارده

صافي :خير اتفضل سامعه

محمد :انتي هتفضلي بعيده عني كده لحد امتي

صافي :اه نفس موال كل شويه محمد انا نفسيتي مش متظبته قولتك وعايزه اكون لوحدي شويه

محمد :, انا من حقي ابقي اب

صافي :وانا مش مستعده لخلفه دلوقتي

محمد :وانا هتجوز

صافي :ههههههه انت قولت اي

محمد :هتجوز يا صافي وحده تقدرني تبقي حباه تخلف مني

صافي :وانت داخل تنام اطفي نور الصاله اه والصبح لما تصحي ابقي خبط عالباب علشان اصحي ورايا حاجات كتير

محمد :هو انا مش بكلمك

صافي :اه لو عملت شاي متنساش تغسل الكوبيا أما بقيت بتعب اوي

محمد :هو انتي اتجوزتني ليه

صافي :تصبح على خير يا محمد ودخلت

صافي :ياتري بتعمل اي دلوقتي قاعد بتتكلم معاها ولا اي يارب زيت الكافور طعمه ميبنش في الاكل بس الراجل قالي مش هيبان طعمه هههههههههههه اسبوع بقي علي كده وأشوف ست امنيه هتعمل اي هي واهلها اصلك مش هتبقي لحد غيري يا شادي لا وجاي محمد يقولي هتجوز هههههه فاكر اني هزعل ياريت تعمل كده انا نفسي تتجوز علشان اخلص من قرفك وزنك ده فكرني أمه ولا اي بجد انا مش عارفه احبه ولا بطيقه يلا بقي انام علشان انا اللي اقوم الصبح احضر الفطار ونامت وصحيت تاني يوم

ام محمد : بتعملي اي

صافي :حرام عليكي يا ماما خضتني

ام محمد:صباح الخير بلاش تتتعبي نفسك عفاف زعلت اوي لما احنا حضرنا الاكل امبارح وقالت هتجيب فطار العرائس معاها

صافي :وهما لسه هيستنوا لما تيجي انا هطلع الفطار وبعدين لما هي تيجي تبقي تجيب الغدا

ام محمد :حبيبتي يا صافي تعباكي معايا والله

صافي :عيب متقوليش كده وطلعت صافي

صافي :الف الف مبروك يا امنيه

امنيه :الله يبارك فيكي يا حبيبتي ادخلي

صافي :هو شادي نائم ولا اي

امنيه :لا بياخد شاور

صافي :اه شاور هو انتو عاملين اي

امنيه :بخير يا حبيبتي

صافي :يعني الدنيا تمام

امنيه :مش فاهمه قصدك

صافي :لا ابدأ مافيش طيب الفطار وانا نازله

امنيه :ماشي شكرا ليكي ونزلت صافي

شادي :امنيه انا .....

امنيه :شادي كفايه كلام بالله عليك انا مش مضايقه والله النظره في عينك بالدنيا

شادي :بس والله مش عارف انا ازاي كده

امنيه :ممكن نفطر وبلاش كلام في الموضوع ده لو سمحت

شادي :ماشي تمام يلا وجت ام امنيه

امنيه :ماما حبيبتي تعالي اتفضلي تعالي يا خالتو

ام امنيه :,الف الف مبروك يا حبيبتي

شادي :ازيك يا خالتي عامله اي

ام امنيه :بخير يا عريس بنتي تعالي يا امنيه عايزكي

شادي :تعالي يا محمد

صافي :ماما بعتا معايا مانجه انا هعمل ليكوا عصير

محمد :شادي انا عملت اللي قولت عليه

شادي : قولت ليها انك هتتجوز

محمد :ايوه والغريبه أنها مش اضايقت كانت عادي

شادي :خالص اتجوز

محمد :لامقدرش انا بحب صافي

شادي :انت من حقك وحده تحبك برضه ومش قولتك طلقها خليها علي زمتك برضه

محمد :مقدرش اعمل كده

شادي :وحرام عليك نفسك برضه

محمد :ربنا يهديها المهم انت شكلك مضايق ليه كده

شادي :ابدأ مافيش حاجه وخرجت ام امنيه من الاوضه بتزغرط الف الف مبروك يا جوز بنتي

شادي :مش فاهم

امنيه :مش فاهم اي ماما بتبارك ليك اه صح اي جوز بنتي دي

ام امنيه :صح انا غطلانه معلش

امنيه :ده ابنك

شادي :امنيه تعالي عايزك ودخل عند اوضه النوم

شادي:فيه اي

امنيه :ابدا ماما سالتني قولتها كله تمام

شادي :امنيه بجد انا مخنوق

امنيه :ممكن تروح تقعد عيب كده أن مرات اخوك في المطبخ انا داخله ليها ودخلت

امنيه :,اي ده انتي بتحطي اي في الكوبيا دي

صافي :خطتني ده الدواء بتاع محمد

امنيه :اه ماشي طير هاتي الصينيه عنك

صافي :لا والله انا نخرجها وخرجت وراحت صافي تكلم محمد

شادي :مانجه انا بحبها

امنيه : اصبر دي كوريا محمد علشان فيها العلاج بتاعه

شادي :علاج علاج اي محمد مش بياخد علاج

يتبع

الحلقه السادسه

تعليقات