القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الشرسه الفصل السابع لكاتبة هويدا زغلول

 
المجد للقصص والحكايات

المجد للقصص والحكايات 

رواية الشرسه 

الفصل السابع

 لكاتبة هويدا زغلول 


#الشرسه
#الحلقه السابعه

#بقلم دوداا حوده

طارق :ماشي هستني وشاف الصور

واتصل بصافي

طارق :اي الجمال ده مين القمر ده

صافي :قمر فيه عينك اي اللي بتقولوا ده

طارق :خلاص انتي قولتي اللي انت عايزه هتعملي

صافي :اه وانا عند وعدي

طارق :عايزها

صافي :هو فيه اي انتو هتموتوا عليها كده ليه كتكم القرف

طارق :انا مقصدتش يا قلبي ده انتي اللي في القلب

صافي :غور في داهيه من هنا بقي

طارق :قولتك حقك عليا بقي انا اسف متزعليش هاتي الرقم بقي

صافي :, لولا عمري ما اثق في حد غيرك والله ما كنت خليتك تعمل كده

طارق :ماشي هاتي الرقم بقي بعتت صافي رقم امنيه وجه محمد وريناد عروسته الجديده ودخل لامه

ام محمد: داخل هنا ليه اطلع يلا شقتك

شادي :فيه اي يا امي انتي ليه بتتكلمي معاه كده

ام محمد :بعد ما مراته ما اتعدلت يتجوز عليها

شادي :اطلع انت يا محمد وانا هفهم امي كل حاجه وطلع محمد ومراته الجديده الشقه

ريناد :تحب تاكل

محمد :, لا مش عايز حاجه لوسمحت ادخلي نامي وانا لما اعوز حاجه هعملها

ريناد :تحت امرك اللي تومر بيه

محمد :,هو انتي كل كلامك كده ليه

ريناد :كلامي كده ازاي مش فاهمه

محمد : يعني تحت امرك واللي تومر بيه حتي لما قولتك أننا هنتجوز علي الورق بس وافقتي

ريناد :, اقولك الحقيقه انا مش عارفه صدفه زي ما شادي قالك انا اعرفك من زمان شادي كان زميل اخويا ولما جيت عندنا كام مره كانت عيني مش بتنزل من عليك وكتب اخوك لاحظ الموضوع ده انا كنت بحبك من زمان يا محمد

محمد :وانا بحب مراتي

ريناد :وانا مطلتبش منك انك تسبها بالعكس عايزك تقرب منها اكتر واكتر وحاول تغيرها المهم اني اكون جنبك يا محمد

محمد :طيب انا نازل وطالع عالطول

ريناد:هستناك مش هنام

محمد :ماشي ونزل وخبط علي صافي

صافي :نعم عايز اي

محمد :مش عارف اشيلك من قلبي

صافي ؛هههههه ليه هي العروسه الجديده مش عارفه تعوض غيابي ولا اي

محمد :ليه مش عارفه تحبني

صافي :ومين قال اني مش بحبك

محمد:أفعالك بتقولي كده

صافي :ده طبعي ومش هيتغير ملوش دعوه بحب أو كره

محمد :بس انتي بعداني عنك

وشادي كان نازل

شادي :اي يا عريس سائب عروستك ونازل ليه

صافي :اصله مش بيقدر يبعد عني

شادي :ربنا يخليكوا لبعض يا مرات اخويا

صافي :يارب وجوازه ده غلطه وهو هيحصلها

شادي : مش انتي اللي تقولي هو اللي يقول بقولك اي العروسه كده هتنام انا هجيب زبادي وجاي عالطول

محمد :لو مش عايزني اطلع هعمل كده

صافي :لا عايزك تطلع وبعدين هنشوف موضوع العروسه الجديده دي يالله يا محمد وعايزك تشيل من بالك موضوع اني مش بحبك ده

محمد :بجد يا صافي

صافي :اكيد بس يلا اطلع وطلع محمد شقته التانيه وفضلت وافقه فاتحه الباب واول ما شادي جه

صافي :عارفه أن جوازه ده بسببك

شادي :بسبب راحه اخويا

صافي :كويس انك عملت كده علشان تبعدوا عني شويه

شادي :انتي عايزه اي

صافي :,عايزك

شادي :بتحلمي انا بحب مراتي اوي ومش ممكن اعمل كده في اخويا

صافي :نفس اللي بعمله في اخوك انت بتعمله معايا

شادي :, انتي غبيه يابت ده جوزك وانا اخو وعمري ما ازعل اخويا مني ولولا عارف أنه ممكن يتعب فيها كنت قولت ايه علي حاجات كتير علي خيانتك ليه وأنك كنتي بتحطي ليا حاجات في الاكل علشان اكون بعيد عن مراتب انتي شيطانه جمالك ده مش هيفيدك بحاجه وبكره هخليه يحميكي علشان اللي فوق دي دفرها برقبتك وبكره هتنسي صافي واللي جبها اوعي بقي من قدامي

صافي :, ماشي والله لوريك يا شادي وامنيه كانت قاعده في الشقه عالفيس ولقت رساله عالواتس بصوره ليها ورساله معايا كل صورك ولو معملتيش اللي عايزه هبعت الصور دي لجوزك

امنيه :ينهار اسود وبعتت رساله انت مين وجبت الصور دي ازاي

ودخل شادي

شادي :مالك يا امنيه وشك اصفر ليه كده

امنيه :في رقم باعت ليا صوري اللي متصورها معاك

شادي :وريني كده وشاف الصور

واتكلم عالاساس أنه امنيه

والنبي اوعي توري الصور دي لحد

طارق :ماشي تعملي اللي أنا عايزه وانا همسح الصور

امنيه :حاضر حاضر هعملك اللي انت عايزه بس جبت الصور دي ازاي

طارق :ملكيش فيه بس لو مجتيش بكره عالعنوان ده هشير الصور وهبعتها لجوزك

امنيه :هيجيلك وبها العنوان

شادي :, امنيه الصور دي كانت مع مين

امنيه :معايا انا بس والله

شادي :اختك او حد خدهم

امنيه :لا طبعا

شادي :اديتي موبيلك لحد

امنيه :هو انا بروح لحد او حد بيجي محدش دخل الشقه دي غير اهلي واهلك

شادي:صافي يابت الكلب اقسم بربي لو انتي لولع فيكي

ونزل شادي لصافي

صافي :اي نزلت تاني ليه

شادي :عايز اتكلم معاكي شويه ينفع

صافي :اكيد ادخل

يتبع

الحلقه الثامنه

تعليقات