أخر الاخبار

رواية امراض نفسية الفصل الرابع لكاتبة هويدا زغلول

 

رواية امراض نفسية الفصل الرابع لكاتبة هويدا زغلول

رواية امراض نفسية

 الفصل الرابع

 لكاتبة هويدا زغلول 

امراض نفسيه
الحلقه الرابعه

بقلم هويدا زغلول

احمد اتصل بميار

ميار :خير في أي

احمد :امك ماتت ازاي

ميار :ينهار اسود امي ماتت

احمد :بلاش تعملي عبيطه مين اللي

ادي الدوا لامك

ميار :انت فين وامي فين

احمد :قالها علي اسم المستشفي وجايه

عامله تعيط جامد وطلع تصريح الدفن

وبعد العزا روحت ميار شقتها وأحمد

كان قاعد في العربيه تحت بيتها

لحد ما سامح ينزل وفعلا نزل وطلع

احمد

ميار :احمد جاي هنا ليه

احمد :مش هسكت الا لما اعرف

ميار :تعرف اي يا مجنون انت

احمد :انتي اللي قتلتيها صح

ميار :انت اتجننت صح اقتل امي

احمد :محدش يعمل كده غيرك

ميار :لايمكن انت اللي عملت كده

احمد :لا والله وانا مصلحتي اي ان امك

تموت

ميار :الفلوس

احمد :ملعون الفلوس انا مش عايز ها خالص

ميار :بعد ما قتلت امي انا هوديك في

داهيه

احمد :ازاي انا كنت مش عايز اكمل

ميار :ايوه أنت قولت بقي تموت وانا ابقي الواصي

الوحيد علي فلوس منه واخلص من كله

احمد :انتي عبيطه انا كنت رافض اعمل الحوار ده

ميار :تمثليه انت عاملها انا هنزل وأبلغ البوليس ونشوف

صرفه معاك

احمد :خدي هنا رايحه فين ومسك ميار وقعها عالارض

اتخبطت في التربيزه

احمد :ميار ميار فوقي والنبي ونزل جري وساب الباب

مفتوح جارتها اسماء شافت الباب مفتوح

اسماء :ميار يا ميار سيباه الباب مفتوح ليه ينهار اسود

ام احمد :مالك بتصوتي ليه

اسماء :ميار شكل جوزها اتخانق معاها وضربها دمغاها عامله

تجيب دم

ام احمد :ينهار اسود شيلها قدامي نوديها مستشفي

راح احمد المستشفي

منه :مالك يا احمد

احمد :ناقصني وجودك

منه :شكلك زعلان

احمد :انا عايزك تخرجي من هنا

منه :بجد هتعمل كده انا كمان عايزه

اروح ارجوك خرجني من هنا

احمد :حاضر

وراح للدكتور

احمد :انا عايز اخرج منه

الدكتور :مينفعش

احمد :نعم هو اي اللي مينفعش

الدكتور :لازم إذن من استاذه ميار

احمد :نعم ده اي ده حضرتك

الدكتور :والله انا عندي تعليمات من المدير

احمد :انا جوزها يعني اي

الدكتور :حضرتك بتزعق ليه انا مليش ذنب

احمد :انا هقلب الدنيا وممنوع حد

يدخلها ميار اصلا مش اخت منه

الدكتور :ده ازاي ده البطاقه بتعتها

مكتوب فيها نفس الاسم

احمد :انا هعرف اخرجك من حياتنا

يا ميار

وفي المستشفي اللي فيها ميار

احمد :حمد لله علي سلامتك

سامح :مين اللي عمل فيكي كده

ميار :انا فين

ام احمد :والله يعني مش انت

سامح :انتي عبيطه انا هعمل فيها

كده

ميار :انا وقعت اتخطبت

ام احمد :انتي برضه بدافعي عنه

بعد اللي عمله

ميار :عمل اي انا كنت لوحدي في الشقه

اسماء : مش انتي قولتي سمعتي زعيق

ام احمد :لما مكنش جوزها مين اللي كان

معاها في الشقه

ميار :انا عايزه اروح

سامح :حاضر والكل خرج

اسماء :طيب نمشي احنا بقي

سامح :ام احمد ثواني

ام احمد :خير

سامح :انا سمعتك جوا بتقولي أن كان

فيه صوت زعيق

ام احمد :انا معرفش حاجه

سامح.:بالله عليكي قولي الحقيقه

ام احمد :استغفر الله العظيم ايوه

اسماء :احنا ملناش دعوه

سامح :شكرا ليكم

ودخل ل ميار

سامح :اللي حصلك ده حصل ازاي

ميار :انت عارف ان اعصابي سايبه

علشان خاطر موت امي وانا ماشيه

وقعت

سامح :طيب يلا علشان نروح

ميار:براحه بس اااه دماغي

وروحت البيت

ميار :اي مش طالع

سامح :لا اطلعي انتي هجيب العلاج

وعشا

ميار :طيب انت عارف ان الاسانسير

عطلان تعالي طلعني

سامح :ماشي وطلعها ونزل شقه جارهم

رمضان اللي في التاني

سامح :مساء الخير

رمضان ؛مساء الخير يا استاذ سامح

سامح :انا كنت عايز استأذن حضرتك في حاجه معلش

رمضان :تحت امرك

سامح :انا كنت لابس ساعه غاليه جدا

وكنت عايز اشوف انا نزلت بيها من شقتي ولا لا ينفع اراجع الكاميرات

واشوف يمكن تكون مش وقعت مني

في الشارع

رمضان :هو انت مش نزلت في الاسانسير

سامح :الاسانسير عطلان

رمضان :طيب اتفضل تعالي ورجع الكاميرا اللي قدام شقته

سامح :ممكن شويه مياه

رمضان :ثواني ودخل علشان يعمل

قهوه ومياه وشاف سامح احمد وهو

طالع شقته

سامح :انا قولت برضه أن في حاجه

غلط بتحصل بينهم

وفي شقه ميار قاعده بتتكلم مع نفسها

لا يا ميار انتي مش غلطانه هي كانت

لازم تموت بعد اللي عملوا معاكي

                           #فلاش باك

عمه عزيزه منه كانت عندهم

عزيزه :انا مش موافقه البت دي

تعيش معاكم

الام :وطي صوتك البنات نايمه

عزيزه :ربنا كرمك ببنت عايزه اي تاني

الام :انتي عارفه أن مش هخلف تاني

عزيزه :وذنب اخويا اي

الام :حرام عليكي البنت يتيمه

عزيزه :واحنا مالنا

الام:انا هربي البت واللي يحصل

يحصل

عزيزه :ماشي بس مش هتاخد جنيه

من فلوس اخويا

الام :من غير ما تقولي احنا قولنا كل

حاجه هتكون باسم منه

ميار :اي ده انا مش بنتهم معقول

                #رجوع

ميار نايمه عالكنبه وسامح طلع

ميار :فين العلاج والحاجه مالك بتبص ليا كده ليه

يتبع

الفصل الخامس والاخير

تعليقات