المجد للقصص والحكايات
رواية متاعب الحياة
الكاتبة هويدا زغلول
متاعب الحياة
الحلقه الثانيه
بقلم دوداا حوده
وفضلت سهير مصدومه من اللي حصل
غير انها خايفه من ابوها ومش فاهمه
اي حاجه ومحمد صحي من النوم
محمد:اي ده انتي صاحيه
سهير :امشي غور برا
محمد:ماشي بس جايلك بليل يا
عسل خدي الفلوس دي اوعي
تديها لابوكي ده مني ليكي وخرج ورمت
سهير الفلوس علي الارض وبعدها بساعه
دخل ابوها الاوضه
عتمان :اي ده اي الفلوس دي
سهير :جريت علي ابوها واترمت في
حضنه الحقني الراجل ده دخل عليا
الاوضه وانا فضلت اصوت بس انت
مش سمعتني وبعدها بعد عتمان عن
سهير ولم الفلوس
عتمان :اه منا هقولك بس غيري هدومك
وتعالي معايا برا
سهير :هو انت بتعمل اي بقولك الراجل
دخل الاوضه وعمل معايا حاجات مش
كويسه اعمل اي
عتمان :بس دفع فيكي فلوس كتيره اوي
انا هقولك كل حاجه بس اللبسي
وخرجت سهير بعد ما غيرت
عتمان :اسمعني بقي الراجل ده كان
ليه عندي فلوس كتير وطلب مني
يتجوزك وإنا رفض بس عرض أنه
يقضي معاكي ليله وشكلك عجبتي
علشان هيجي تاني بليل
سهير :وانت عادي كده
عتمان :بقولك اي بابت انا عامل اتكلم
براحه وانتي شكلك مش هتيجي الا
بالعافيه
سهير. :ده انا هفضحك في البلد كلها
وهقول للناس كلها انت ازاي وسخ
عتمان:مش لو شوفتي الشمس بعنيك
تاني ادخلي قدامي وربط سهير في السرير طول النهار وبعدين دخل ليها
سهير :والنبي يا بابا فكني انا جعانه
عتمان:مافيش فلوس اجيب اكل
سهير :الراجل اداني فلوس كتيره اوي
عتمان:اتصرفوا عايزه تكلي لما يجي بليل تكوني كويسه
سهير :حاضر هعمل اللي انت عايزه وبقي عالوضع ده لمده شهر
وراحت اسماء خاله سهير ليها
عتمان :سهير خالتك برا
سهير :بجد دي وحشاني اوي
عتمان :لو عرفت حاجه عن اللي بيحصل
هقتلك انتي فاهمه
سهير :مش هقول ليها والله وخرجت
اسماء : عامله ايه يا سهير وحشاني
سهير : وانت كمان يا خالتي قلبي وحشاني جدا
اسماء : ايه اللي انت عاملاه في وشك
ده
سهير : ده مكياج يا خالتي ما انا قاعده في البيت
عتمان : ما تخلي البنت تعمل اللي هي عايزاه
اسماء : ده بجد وانت موافقها علي كده
عتمان: طالما جوه البيت تعمل اللي هي عايزاه
اسماء : مش مرتاحه لك يا عتمان
عتمان: دي حاجه ترجع لك انتي
سهير :المهم انتي عامله اي يا خالتي
اسماء :كويسه اي مش بتيجي ليه
عتمان :مافيش مش فاضيه
اسماء :طيب احنا كنا عايزين نيجي
ليك انا ومصطفي ومحمود
عتمان :خير يارب
اسماء :عايزين نخطب سهير
عتمان :مش موافق
اسماء :ليه انشالله
عتمان :أنا حر مش موافق
اسماء : وانت رايك ايه يا سهير
سهير : ما بقاش ينفع يا خالتو
عتمان: ادخلي جوا يا سهير
اسماء : هو في ايه بالضبط
عتمان: ولا انا موافق ولا البنت موافقه عايزه ايه
اسماء : في حاجه غريبه بتحصل انا مش فاهمها
عتمان: هو الجواز بالعافيه
اسماء : لا مش بالعافيه سلام يا جوز اختي
عتمان: مع السلامه يا اختي
وفي بيت اسماء
محمود : عملت ايه يا ماما
الام: كل شيء قسمه ونصيب يا حبيبي
محمود : ليه عتمان ما وافقتش
الام: وسهير كمان
محمود: ازاي انا واثق سهير بتحبني
الام: والله يا حبيبي رفضتك
محمود: انا لازم اشوف سهير
الام: مش عايزين مشاكل يا محمود
محمود: اصل اكيد في حاجه غلط
الام: انساها يا حبيبي
وفي بيت عتمان
عتمان: مالك يا سهير بتعيطي ايه
سهير : انت فاهم ان انا فيه انا كده عمري ما هاتجوز
عتمان: واحد يسيب الفلوس الكثيره اللي بتجي ليه ويتجوز
سهير: مش عايزاها يا بابا
عتمان:قومي قومي بطلي الكلام الهبل ده وغيري هدومك
سهير : انا مش عايزه اعمل كده ثاني
عتمان: هو بمزاجك ولا ايه قلت لك قومي
سهير فضلت تعيط وبعدها دخل شاب وكان اول مره يجي ليها شاب مش راجل كبير كام اسمه حازم
حازم: معقول انت شكلك صغير قوي
سهير: اخلص انا ما بحبش الكلام الكثير شوف هتعمل ايه وخلص واخرج
حازم : هو انت ليه بتعملي كده
سهير : مش بمزاجي والله انا هاموت واهرب من هنا
حازم : هو ابوك بيعمل كده غصبا عنك
سهير : للاسف ايوه
حازم: خذي الفلوس دي خليها معك انا مش عايز منك حاجه
سهير : انا مش عايزه فلوس عايزه منك خدمه ثانيه
حازم: لو بيدي مش هتاخر عليكي
سهير : ينفع تقول لبابا ان انا اجي لك البيت
حازم: وبعد كده هتعمل ايه
سهير : انا عايزه اهرب
حازم : طيب ما هو كده يسالني عليكي ده لو وافق اصلا اني ده يحصل
سهير : خلينا نجرب
حازم: وانا موافق وبعدها خرج
عتمان: ايه ده انت خرجت بسرعه ليه
حازم: انا عايزه اطلب منك طلب
عتمان: اتفضل يا أمر
حازم: هادفع لك الضعف بس سهير تيجي عندي انا البيت
عتمان: لا مش موافق عمرها ما حصلت
حازم: يا خساره انا كنت ناوي اديك 5000 جنيه
يتبع
ياتري هيوافق ولا اي علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا
ولو جاب ١٠شير هنزل جزء جديد دلوقتي