القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية متاعب الحياة الجزاء الثاني الفصل السابع



رواية  متاعب الحياة الجزاء

 الثاني الفصل السابع


الحلقه السابعه 


بقلم دوداا حوده


سهير :لا يا خالتو 


الخاله :طيب ليه كده 


سهير :انا اللي عملته مش هوين ومحدش هينسي 


الخاله :هو موافق ملكيش دعوه


سهير :خلينا كده احسن 


الخاله : انتي زعلانه مني صح 


سهير :لا بس انا نفسي اسافر برا 


وابدا حياه جديده 


الخاله :طيب اعملي كده مع محمود 


سهير : لا معلش انا لازم امشي 


الخاله :حبيبتي أنا اتمنالك كل خير 


سهير :انا لازم امشي 


الخاله :هتيجي تاني 


سهير : باذن الله 


اسامه :انا مش عارف اشكرك ازاي والله 


سهير :علي اي احنا فعلا اخوات انا وعبير 


اسامه :واتمني أن انا كمان اكون اخوكي 


لو عوزتي اي حاجه في أي وقت تحت امرك 


سهير :باذن الله هاجي 


الخاله :حقك عليا والنبي يا بنتي 


سهير : مبروك ل عبير يا خالتو 


عبير :اي ده انتي ماشيه 


سهير :ايوه ماشيه هكلمك 


عبير :حبيبتي خدي بالك من نفسك 


سهير : انتي كمان ومشيت 


وعبير كمان مشيت 


اسامه :حقك عليا 


عبير :كنت ندمانه علي كل لحظه قولتك 


فيا بحبك 


اسامه :وانا ندمان اني زعلتك 


عبير :زعلانين انتي كسرت خاطري 


اسامه :حقك عليا وأقسم بالله عمرها 


ما هتكرر تاني انا مكنتش متخيل انك 


ممكن تمشي فعلا 


عبير :لا والله فاكر أن انا هقول اي 


اسامه :خلاص بقي مش عايزين كلام 


في مشاكل حقك عليا 


عبير :خلاص 


اسامه :بحبك 


عبير :للاسف وانا بموت فيك 


اسامه : ربنا يخليكي ليا 


وفي فيلا حازم 


سهير :مساء الخير 


حازم :مساء الخير عامله اي 


سهير :الحمد لله تمام اي ده احنا 


عندنا ضيوف 


حازم :دي اميره زملتي


اميره :بس 


حازم : ههههههههه وحبيبتي كمان 


سهير :حبيبي اهلا بيكي يا اميره 


اميره :الحمد لله حازم كلمني عنك 


كتير اوي لدرجه اني بغير منك 


حازم :سهير دي حبيبتي 


اميره :بس انتي رجعتي من السفر أمتي 


حازم :منا قولتك من كام شهر بس 


اميره :سعيده اني شوفتك 


حازم :مالك فيكي اي 


سهير :ابدا وانا كمان سعيده اني شوفتك 


حازم :احنا خارجين نتغدا برا تيجي معانا


سهير :لاااااا مش عايزه اكون عزول 


اميره :اخس عليكي ازاي تقولي كده 


سهير :لا بجد مش قادره وبعدين هروح 


اشوف بابا 


حازم :فيكي حاجه متغيره 


سهير :والله هكون تمام 


حازم :اتمني كذلك 


سهير :هطلع اغير وانزل 


حازم :هستناكي اوصلك 


سهير :ماشي وراحت فعلا فيلا ابراهيم 


ابراهيم :سهير حبيبتي عامله اي 


سهير :الحمد لله تمام انت عامل اي 


ابراهيم :بقيت كويس لما شوفتك 


سهير :ربنا يخليك ليا 


ابراهيم :امال فين حازم 


سهير :خرج 


ابراهيم :مع اميره 


سهير :انت كمان عارف ب اميره 


ابراهيم :بنت حلال عقبال أبن الحلال 


اللي يجيلك يارب 


سهير. : ربنا يخليك وموبيل سهير رن 


حسام :عامله اي 


سهير :الحمد بخير 


حسام :مش عارف بقيت احس أن 


حاجه نقصاني عالطول عايزك جنبي 


سهير :انا مش مصدقك بعد كل اللي 


عرفته 


حسام :ايوه انا عايز اجي اتقدم ليكي 


سهير :معقول بسرعه كده


حسام :ايوه بسرعه ها اكلم اخوكي 


سهير :طيب اصبر شويه 


حسام  :لا انا حاسس ان انتي كمان عايزني 


سهير :طيب اظبط اومري 


حسام:هاتي رقم حازم 


سهير :طيب وفعلا كلم حازم وجه 


الفيلا بليل 


سهير :عامل اي 


حازم :بخير الحمد لله 


سهير :,اميره روحت 


حازم :ايوه 


سهير :طيب هقوم انام عايز حاجه 


حازم :,مش عايزه تقولي ليا حاجه 


ابراهيم :هو فيه اي 


حازم :,فاكر يا بابا الدكتور اللي 


عالجلك في المستشفي


ابراهيم :مالو فيه اي 


حازم  :عايز يخطب سهير 


سهير :هو برضه كلمك 


حازم :هو جاب رقمي منين 


سهير :مني انا شوفته امبارح وطلب


رقمي وفعلا خدو وبعدين طلب رقمك 


حازم :وانتي رايك اي 


سهير :اللي تشوفه 


ابراهيم :هو ابن حلال يابني ولا اي 


انت اكيد شوفته 


حازم : باين عليه كويس


سهير : وشكله طيب اوي وغلبان


حازم :يعني موافقه 


سهير :مش عارفه 


حازم : على العموم انا قلت له يجي يشرب معانا  الشاي بكره بعد اذنك 


طبعا يا بابا 


ابراهيم :حبيبي انت الخير والبركه برضه 


وتاني يوم كانت اميره مع سهير 


اميره :مالك متوتره ليه كده 


سهير :,خايفه اوي 


اميره ،:الف الف مبروك 


سهير :مش عارفه حاسه ان فيه مصيبه 


هتحصل 


اميره :ليه بس كده 


سهير :قلبي بيقولي 


اميره :ربنا يستر بس بابا شكله راجل 


عادي اوي يعني لابس جلابيه 


سهير :انتي شوفتيهم 


اميره :ايوه يلا بينا بقي وخرجت سهير 


سهير :مساء الخير 


برعي :مساء الخير 


سهير :المعلم برعي ووقعت اغم عليها 


وده المعلم برعي اول راجل راح بيت 


كوثر وشاف سهير هناك وعاملها زي بنته 


يتبع 

الفصل التالي

تعليقات