أخر الاخبار

رواية احببت طفله كامله للكبار فقط

 


حصريآ علي موقع 

المجد للقصص والحكايات 

رواية احببت طفله كامله 

كل عام وانتم بخير وعيد سعيد عليكم

( احببت طفله ) 

البارت الاول  والثاني 

ليلة : انا بحبك يا أبيه مصطفى 

مصطفى : وانا كمان بحبك يا ليلة بس زي اختي

ليلة ببكاء : بس انا عاوزة اتجوزك والاخوات مش بيتجوزوا بعض 

مصطفى بحزن : انتي لسة صغيرة علي الكلام ده يا ليلة يلا ادخلي اوضتك ومش عاوز اسمع الكلام ده منك تاني 


بعد مرور  عشر أعوام 

ليلة بقي عندها20 سنة ومصطفى بقي عنده 31 سنة ليلة ومصطفى ولاد عمه بابا ليلة ومامتها مسافرين برة بس هي قاعدة مع عمتها تحت رغبة والدتها انها تعيش في مصر ولما تخلص تعليمها تيجي معاها مصطفى بيحب ليلة من وهيا صغيرة بس رفضه لحبها علشان ميوعيش مخها لحاجة اكبر من سنها بس بعد اليوم ده العلاقة بينهم بقي فيها حاجز كبير 

ليلة بقت بتحاول تبعد عنه كتير وحست أن هو ما بيحبهاش  علشان كده رفض الحب ده 

ليلة : صباح الخير يا عمتو صباح الخير يا مي صباح الخير يا أبيه مصطفى 

ردوا جميعهم في نفس واحد : صباح الخير يا ليلة 

مصطفى محاولا فتح حديث معها : احم عاملة ايه في الدراسة يا ليلة 

ليلة وهي تنظر امامها : الحمدلله 

مصطفى : لما اكلمك تردي عليا عدل 

ليلة بغضب : وانا برد عدل اهو 

مصطفى تجنبا للمشاكل : انا ماشي يا ماما 

ليلة : وانا كمان هكلم دادي ياخدني عندو العيشة هنا بقت تقرف 

مصطفى : انا هنزل علشان لو قعدت هعمل تصرفات اندم عليها بعدين 

للنشر  والإعلان والتواصل معنا

         اضغط هنا

حميدة : ماشي يا ابني سلام وانتي اهدي يا ليلة مفيش حاجة حصلت لكل ده 

ليلة بغضب طفولي : انا هدخل اوضتي 

حميدة : قومي يا مي شوفيها 

مي : حاضر يا مامتي

مي فتحت الباب لقت ليلة بتعيط : مالك بس يا بنتي انتي عارفه ان مصطفى بيحبك 

ليلة ببكاء : مش بيحبني الحب اللي انا عايزاه يا مي نفسي يحس بيا مش عارفه ابطل احبه مش عارفه خالص

مي بحنان : خلاص يا حبيبتي اهدي بقي 

ليلة : سيبيني لوحدي شوية يا مي 

مي : حاضر 

ليلة اتصلت على مامتها 

ليلة : الو يا ماما 

مامتها ببكاء : بباكي مات يا ليلة محمد مات 

ليلة بصدمة : بابا مات ازاي ؟؟

مامتها : تعب ونقلوه المستشفي ومات وانا خلاص هنزل مصر 

ليلة ببكاء : لا يا بابا لا ما تسيبنيش عااا

حميدة ومي راحوا الاوضة 

حميدة :فيه ايه 

ليلة : بابا مات يا عمتو مات خلاص 

حميدة ببكاء وهي تحضنها : معلش يا حبيبتي اهدي 

لتشاركهم مي البكاء 


بعد مرور بعض الوقت 

مصطفى : ماما انتي فين 

مي ببكاء : ماما في اوضة ليلة خالو مات 

مصطفى بصدمة ' بجد طب فين ليلة 

مي : في الاوضة بتاعتها 

جري مصطفى وراح لليلة اول ما شافتوا اترمت في حضنه : بابا مات يا مصطفي

مصطفى بحنان : معلش يا حبيبتي اهدي بس 

نامت ليلة في حضنة وهو ماعرفش يقوم فنام جنبها لحد ما قامت انصدمت من الوضع 

ليلة بغضب : انت ازاي تنام جنبي 

مصطفى بصدمة : به شغل الزهايمر ده مش عليا يا اختي مش انتي اللي خدتيني في حضنك وقعدتي تعيطي 

ليلة بتذكر : اها 

لتردف بخجل : طب يلا قوم 

مصطفى : شكلك حلو اوي وانتي مكسوفه ليتحدث مع نفسة : يعني كان لازم تصحي دلوقتي

ليلة : بتقول حاجة 

مصطفى : ما بقولش البقاء لله 

ليلة بحزن : كتر خيرك اه صحيح ماما هتنزل مصر بكره علشان الوصية وكده هنروح انا وانت نجيبها من المطار 

مصطفى : حاضر 

ليخرج من غرفتها وهو مبتسم كان نائما في حضن حبيبته حضنها دافئ 

في صباح اليوم التالي 


مصطفى : صحي ليلة يا مي يلا 

مي : حاضر يلا يا ليلة علشان تروحي المطار 

ليلة بنعاس : انا صحيت اهو 

مي : يلا البسي بسرعة علشان مصطفى مستعجل 

ليلة لبست فستان اسود قصير بس كان روعه عليها 

مصطفى بدهشة : قمر 

ليلة باستغراب : ايه

مصطفى : مفيش بكلم نفسي يلا بقي 

حميدة ومي يلا سلام 

راحوا المطار وبعد مرور بعض الوقت خرجت مامت ليلة وحضنت ليلة اوي وسلمت علي مصطفى وبعدين راحوا لمكتب المحامي 

المحامي بدأ يقرأ الوصية : وقال إن من شروط الوصية أن ليلة تتجوز مصطفى 

ليلة ومصطفى بصدمة : ايه 

ايه اللي هيحصل؟؟! 


علق ب 20 ملصقا (احببت طفله )( 2 )

ا 👀♥️


في مكتب المحامي 

ليلة : وانا مش موافقة 

مصطفى :. ولا انا موافق 

الاتنين في نفس الوقت : احنا ما بنطيقش بعض ( بيموتوا في بعض بس عمري ما روح اقول 😂) 

المحامي : بس دي الوصية ولو ده ما حصلش يبقي مفيش فلوس يا ليلة ويا مدام كريمة 

كريمة : خلاص شكرا يا استاذ فتحي هنشوف ونكلمك 

فتحي : ماشي خلاص ما تتاخروش في الرد 

كريمة : يلا يا ولاد 

كريمة بمكر : وانت مرتبط بقي يا مصطفى يا حبيبي 

مصطفى باستغراب : لا مش مرتبط 

كريمة بفرحة : طب انت في كلية طب مش كده وبتشتغل في مستشفي كبيرة في مصر صح؟

مصطفى : ايوة يا طنط 

كريمة : بتصلي يا مصطفى يا حبيبي 

مصطفى بدهشة : ايوة يا طنط 

ليلة باحراج : في ايه يا ماما سيبي مصطفى في حاله 

كريمة في نفسها ( وده وقتوا يا ليلة عايزة أأمن مستقبلك يا بنتي ) 

ليلة : بتقولي حاجة يا ماما

كريمة بضيق : ما بقولش 

مصطفى : يلا يا طنط وصلنا 

كريمة سلمت علي حميدة ومي وقعدوا مع بعض يعيدوا ذكرياتهم سوا هما والمرحوم أما مصطفى كان نفسه يوافق على موضوع الجواز بس حس أن ليلة بتكرهه وليله كذلك بس حست انو بيكرهها 

كريمة : لو سمحت يا حميدة انتي ومي عايزة مصطفي وليلة علي انفراد 

حميدة ومي باستغراب : حاضر 

كريمة : طبعا يا ليلة انتي عارفه ان الموضوع كان مفاجئ لينا كلنا بس انتي عارفة برضو أن انا وباباكي تعبنا لحد ما جمعنا الثروة دي ولو انتي موافقتيش علي موضوع الجواز كل حاجة هتضيع من ايدينا يا روحي وانت يا حبيبي انا عارفة انك بتحب ليلة زي اختك بس انا عارفة كمان انك هتساعدها مش كده على العموم هسيبكم تفكروا 

ليلة : انا هروح اوضتي وهرد عليكم بكرة 

مصطفى : وانا كمان 

قعدوا طول الليل يفكروا هما الاتنين لحد ما وصلوا لقرار واحد 

في صباح اليوم التالي قعدوا فطروا وبعدين راحوا هما الاتنين لكريمة وقالولها أنهم موافقين 

خلاص اتفقنا الفرح هيبقي بعد الاربعين أن شاء الله 

كريمة : لحد الوقت ده هتكونوا مخطوبين يا ولاد 

ليلة : خلاص يا ماما ما قولنا موافقين 


يلا يا حبيبتي ويا حبيبي خد خطيبتك خرجها 

ليلة بغضب : ماما 

كريمة : بنت انا قولت كلمة يلا يا صاصا 

مصطفى بضحك مكتوم : حاضر 

حميدة ومي باركولهم وفرحوا جدا بالخبر 


مصطفى : يلا يا ليلة 

ليلة : يلا يا اخويا 

مصطفى بغضب مكتوم : اتعدلي في الكلام

ليلة بغضب طفولي' انا ساكتة اهو

مصطفى : تعالي معايا في مكان حلو اوي عايز اوريهولك 

ليلة بفرحة : الله حلو اوي 

مصطفى : كان نفسي اجي المكان ده مع البنت اللي بحبها

ليلة بغضب : ويا تري مين هي 

مصطفى بخبث : مش لازم تعرفي

ليلة بغضب:طب يلا نروح بقي علشان ما قلش أدبي 

مصطفى بمكر : اتضايقتي ليه يا ليلو ده انا حتي هبقي جوزك 

ليلة : دي مجرد تمثيلية يا استاذ 

مصطفى : بخ يا به مفاجأة يا به اول مره اعرف

ليلة بضحك من كلامه : والله 

مصطفى : ايوة كده اضحكي ما حدش واخد منها حاجه 

ليلة ومصطفى قعدوا يتكلموا عن حياتهم وكل حاجة فيها وبقوا أصحاب اكتر من الاول وجه الوقت المنتظر 

يا تري ايه اللي هيحصل ؟؟! 

اتفاعلوا يا قمرات 👀♥️

علق ب 20 ملصق

لتكمله باقى الاجزاء القصه كامله

علق ب 20 كومنت ومشاركه الاجزاء ب 5جروبات ليصلكم الاجزاء الجديده فور التفاعل والمشاركه

وتابعوني هنا 👈 المجد للقصص والحكايات 

(احببت طفله)

البارت الثالث

ليلة :انا مش هحضر الفرح 

مي : يعني ايه ياحبيبتي بعد ما جهزنا كل حاجة 

ليلة ببكاء: حاسة انو عمره ما هيحبني كان نفسي اتجوزوا وهو بيحبني لكن دلوقتي لا 

مي بتفكير ؛طب ما تخليه يحبك انا متأكدة انك هتعمليها ده انتي ما شاء الله قمر 

ليلة : يارب يامي يا رب وبعدين أنا متوترة 

مي : اهدي بقي علشان الميكب ارتيست تدخل 

عند مصطفى

مصطفى : الله الله ايتا ايتا ده الواد ده عنيه حلوين كده ليه مين قده يا ناس ومين قد عينيه 

عمرو ( الحلاق ) : ماشاء الله قمر يا باشا 

مصطفى : اوعي تكون اللي بالي بالك لا بقولك ايه انا شريف وهفضل طول عمري شريف 

عمرو بضحك : خلاص يا عم انا لقيتك بتغني لنفسك فقولت يعني اقولك اي حاجة بدل ما الناس يقولوا عليك مجنون 

مصطفى : مجنون مجنون المهم اني هتجوز حبيبتي 

عمرو بابتسامة : يا بختها بيك 

مصطفى بصدمة : انت متاكد انك مش اللي بالي بالك 

عمرو بضحك : يا عم بص قدامك علشان اخلص في اليوم ده 

عند ليلة ومي 

مي بدهشة : ما شاء الله تبارك الله قمر 

ليلة بفرحة : ايوة انا حلوة اوي 

حميدة : قمر يا حبيبتي ربنا يسعدكم 

كريمة : لا انا خلاص مش هجوزك لمصطفى هجوزك لتوم كروز 

ليلة بضحك : لا يا ماما توم كروز كبير عليا شوفيلي حاجة اصغر 

حميدة : ابني احلي من توم كروز 

لتردف مي : يا ماما القرد في عين امه غزال 

لتردف مي بصدمة : القرد جه قصدي مصطفى جه 

ليلة بانبهار :. قمر اوي لتلف بسرعة 

مصطفى في نفسه هي لفت ليه 

مصطفى : ليلة 

لتلف ليلة مرة أخري 

مصطفى : ما تخلصي في أم يومك ده اه انتي بتلعبي وكده 

لتلف ليلة مرة أخرى 

مصطفى ذ: لا خلاص مش لاعب 

لتلف ليلة له 

مصطفى بانبهار : ماشاء الله قمر 

ليلة بخجل : شكرا هات الورد 

مصطفى بضحك : لا انا اللي هشيلة 

ليلة بضحك : هات يا مصطفى انا العروسه

مصطفى : خدي يا ستي مش خسارة فيكي 

وبدأ الحفل 

ليلة : الفرح حلو اوي انا حاسه اني في حفلة سندريلا 

مصطفى : وانا الامير صح 

ليلة ؛ لا انت مرات الاب 

مصطفى بهمس هعديهالك يا سندريلا 

لتضحك ليلة كثيرا 

انتهي الحفل 

ليذهب مصطفى وليلة الي غرفتهم 

ليلة : انا هدخل اغير في الحمام 

مصطفى : وانا هاجي اساعدك 

ليلة : مصطفى اتلم 

مصطفى  :انا قاعد اهو يلا بقي بسرعة 

ليلة دخلت وبعد مرور ساعة ونصف 

مصطفى : انتي موتي 

ليلة: خلاص طالعة اهو 

مصطفى : ايه ده انتي اتحجبتي

ليلة : اه 

مصطفى : نعم يا اختي لا احنا نرجع ولاد عمة احسن 

ليلة : يا ريت علشان انا خايفة اوي 

مصطفى: طب يلا ننام 

ليلة :. انت هتنام فين 

مصطفى ببرود : علي السرير 

ليلة : وانا هنام فين 

مصطفى : ع السرير برضو 

ليلة : لا والله جو الروايات ده ما يمشيش معايا 

مصطفى : روايات ايه يعني انا هنام فين ع الأرض مثلا 

ليلة : طب هنعمل ايه اروح انا في اوضتي 

مصطفى : روحي علشان نتفضح بقولك ايه انا هنام جنبك بس هبقي محترم 

ليلة : والله 

مصطفى : اه والله انا اساسا محترم 

ليلة : هنحط المخدة دي في النص ويلا نام بقي يا استاذ 

مصطفى بضيق : انا نمت اهو 

ليلة بضحك : تصبح علي خير 

مصطفى : وانتي من اهلي 

ليلة : ايه المحن ده يا صاصا 

مصطفى : محن طب اتخمدي

نامت ليلة ونام مصطفى لتستيقظ ليلة وتنصدم بشده 

يتبع ......

اتفاعلوا يا قمرات 👀♥️

وتابعوني هنا 👈 المجد للقصص والحكايات 

علق ب 20 ملصق

لتكمله باقى الاجزاء القصه كامله

علق ب 20 كومنت ومشاركه الاجزاء ب 5جروبات ليصلكم الاجزاء الجديده فور التفاعل والمشاركه

(احببت طفله )

البارت 4 و الاخير 

ليلة بصدمة : ايه ده فين مصطفى مش المفروض اللي انا اصحي الاقي المخدة متشالة زي اصلي وفرحات ده طلع محترم بجد 

ليلة طلعت تدور عليه : ماما ياماما  عمته يا عمته مي انتوا فين يا جماعة 

ليلة بخوف : هما ماتوا ولا ايه هتصل عليهم 

ليلة : ايوة يا ماما 

كريمة : ايوة يا حبيبتي 

ليلة ؛ انتوا فين ؟؟

كريمة : انا عند المحامي وعمتك نزلت السوق ومي راحت الجامعة ومصطفى كان عنده شغل متأخر 

ليلة بحزن : هو نزل واحنا في شهر العسل 

كريمة : معلش يا حبيبتي وبعدين ايوة صحيح مبروك علي الحجاب يا ليلة 

ليلة بضحك:هو لحق يقولكم 

كريمة بضحك :والله هبلة زي امك يلا سلام بقي 

ليلة : سلام 

ليلة : ايه ده انا اول مرة اقعد لوحدي انا هفضل قاعدة لوحدي كده كتير 

بعد مرور بعض الوقت 

ليلة : لا انا حاسه بملل هتصل بمصطفي ليرد مصطفى : الو يا ليلة معلش نزلت علشان كان عندي شغل 

ليلة : طب هاتيجي امتي انا حاسه بملل 

مصطفى بمكر : أفتحي الدولاب كده 

ليلة باستغراب : ليه 

مصطفى : افتحي بس 

ليلة فتحت الدولاب واتفاجات أن الدولاب مفيهوش غير فستان واحد احمر بس كان روعه 

ليلة : الو يا مصطفى مصطفى 

مصطفى :.........

ليلة : الخط قطع باين كده 

ليلة : طب انا هعمل ايه دلوقتي هلبس الفستان اهو اسلي نفسي باي حاجة 

ليلة بعد ما ارتدته لتردف : جمل يا با الحج جمل 

وتضع بعض من مساحيق التجميل 

ليلة باستغراب : ايه الورقة دي 

لتقرأ الورقة احم احم كل سنة وانتي طيبة يا ليلة ومبروك عليكي الفستان ما تنسيش تلبسيه وتيجي علي المكان المفضل عندي 

ليلة بفرحة : ايه ده انا كنت ناسية عيد ميلادي 

لترتدي الحذاء وتهبط مسرعة الي المكان المقصود 

ليلة : هو المكان ماله ضلمه كده 

لتتفاجا بفتح النور وتظهر العائلة كلها مجتمعة 

لتبكي من كثرة التأثر : انتوا اللي عملتوا كل ده يا ماما 

كريمة بضحك  : لا مصطفى اللي عمل ياحبيبتي

ليلة باستغراب : اومال هو فين 

لتسمع صوت من بعيد 

ياللي شمس الدنيا تضحك لما تطلع ضحكة منك حسي بالناس الغلابه اللي زيي بعد اذنك بطلي تحلوي اكتر وأوعى وشك يوم يكشر

و أضحكى دايما يا سكر ياللى سابقه بجد سنك

أضحكى خلينى أضحك ضحكتك بترد روحى ربنا وحده اللى يعلم بعشقك إزاى يا روحى

لتعلوا صيحات الاعجاب والتصفيق لكل من بالمكان 

ليلة ببكاء وهي تجري عليه لتحتضنه 

مصطفى بضحك : ايه ده صوتي كان وحش لدرجة أنك تعيطي وانا اللي كنت بفكر اقدم في ذا فويس اخص عليكي يا ليلة 

ليلة بضحك من كلامه : ما بتعرفش تتكلم كلمتين جد ابدا 

مصطفى وهو يمسح دموعها : استني اتفضلي يا ستي ايفون 11 برو ماكس بمناسبة عيد ميلادك وخدي الورد بيقولوا لزوم الرومانسيه وكده 

مصطفى وهو يركز علي قدميه ويفتح العلبه ليظهر خاتم من الالماظ : تقبلي تتجوزيني 

ليلة : اومال ايه اللي كان امبارح ده 

مصطفى : اللي كان امبارح ده كان تمثيلية وخلي بالك انا اكتر واحد كنت عاوزه يبقي حقيقي علشان انا بحبك يا ليلة بحبك يا مجنونة 

ليلة بفرحة : وانا كمان بحبك يا أبيه مصطفى قصدي يا مصطفى 

مصطفى : خدي الخاتم بقي مش هفضل راكز علي الارض كده كتير 

ليلة بضحك : طب ما انت طلعت رومانسي اهو 

مصطفى بغمزة : رومانسي بس اللي يقدر  

لتعلوا صيحات الموسيقي مرة أخرى ليمسك مصطفى الميكروفون ويكمل الغناء: يانور جديد في يوم سعيد

ده عيد ميلادك احلى عيد يوم ما اتولدتي البدر قال يا حسنها

قلبي انا وهي ينور مطرحي والشمس مالت م الخجل في برجهااحلفي يا دنيا بنورها غني وافرحي الطير صبح سبح بقدرة ربناومن الفرح غنى وقال يا سعدناالورد فتح يا عيد ميلادي ع الحسن صبح يا عيد ميلادي

ليكمل اغنيه أخري :👀😻 Happy birthday to you

Happy birthday to you Lila♥️ Happy birthday to you 💞✨

لينتهي من الغناء تحت بكاء ليلة وتأثر كل الموجودين 

ليلة بفرحة : ده احسن يوم في عمري وحياتي كلها وصوتك طلع حلو يا مصطفى 

مصطفى بفرحة : انا فرحان أن هو عجبك يا حبيبتي انتي مش عارفه انا بحبك من امتي انا بحبك من اول يوم جيتي عندنا فيه 

ليلة بعشق : وانا كمان يا حبيبي بحبك اوي 

مصطفى : قوليها تاني كده ما سمعتش وسأل الموجودين حد سمع حاجة ليردف الجميع بالنفي 

مصطفى : شوفتي ما سمعوش عيدي الكلام ده تاني  

ليلة بفرحة وخجل : بحبك يا مصطفى 

ليمسكها مصطفى ويلف بها فهي حبيبته الأولي والأخيرة واخيرا اجتمعت الأحبة بعد مشقة وعناء 

كريمة : وفيه كمان مفاجأة تانية

ليلة باستغراب : ايه هي ؟؟! 

كريمة : محمد ما ماتش باباكي عايش وكان عارف بحكايتك انتي ومصطفى فعمل كده 

ليردف الجميع بصدمه : ايه 

ليدخل محمد والد ليلة ويحتضنها وهو يقول لها : كل سنة وانتي طيبة يا حبيبتي

لتبكي ليلة بتأثر وهي تقول : ينفع كده يا بابا 

محمد : انا اسف يا حبيبتي بس كان لازم اعمل كده علشان تاخدوا خطوة في موضوعكم ولا ايه يا مصطفى

مصطفى بضحك : ده انت اللي عملت مفاجأة مش انا يا خالو 

لتقترب منه حميدة : انا فرحانة اوي انك عايش يا اخويا

محمد بفرحة : حميدة وحشتيني اوي أي يا اختي 

لتقترب منه مي : ازيك يا خالو 

محمد : والله وكبرتي يا مي هاتي حضن يا حبيبتي 

ليلة ببكاء : النهاردة فعلا اسعد يوم في حياتي 

ليحتضنها الجميع 

وهكذا عاد شمل العائلة مرة أخرى 

تمت ........

رايكم يهمني👀♥️

وتابعوني هنا 👈 المجد للقصص والحكايات  ليصلكم القصه الجديده

روايه احببته رغم عقله كامله

تعليقات