أخر الاخبار

رواية الأم الحياة الفصل 43و44و45

 



حصرين علي موقع المجد للقصص والحكايات 





الكاتبه اسماء ندا 



رواية الأم الحياة 



الفصل 43و44و45

الطبيب / بالبدايه الحمد لله استخرجنا الرصاصه والوضع مستكر وهو هيتنقل لحجره على طول مش محتاج عنايه الرصاصه فى كتفه يعنى مافيش خطر و ....


فايد / ثانيه الرصاصه فين فكتفه 


الطبيب / ايوه


فايد نظر لهشام / انا هموت من ولادك يا عمى وانا لسه صغير الرصاصه فى كتفه واللى يشوف ادهم يفكر يرتب الجنازه اذاى ....... حسبى الله ... حسبى الله


الطبيب / ههههه استنى ما حسبن بعد طلب ياسين منكم 


فايد / طلب ايه المعتوه اللى جوه ما اناعارف


الطبيب / اول ما فاق من البينج طلب منى اقول لادهم يخلى بالله من بتعه هههه يقصد انسه اسمها ريتاج ومن الاستاذ فايد ههههههههه عايز منك تفرق على روحه جمبرى و كابوريه


فايد / ليه هيموت ويروح الجنه ومحتاج فسفور 


الطبيب /ههههههههههههههه ابقى اسئله لما يروح اوضته سلام وتمنياتى ليه بصحه جيده


فايد / وحياتى يا دكتور تشوف حد يجبسهم الاثنين لانهم هيحتجوه


ابتسم الطبيب وغادر المكان وسط ضحكات ادهم وهشام و وافى وبعد نصف ساعه تم نقل ياسين الى حجرة خاصه وبعد ان ساعده الممرضتان على السترخاء بالسرير وخرجا لم يستطع ادهم الصمت اكثر 


ادهم / اه يا جزمه بقى بتحت ايدك ناحية قلبك وتعمل نفسك مغم عليك يا حيوان بتشتغلنى 


ياسين بضحكه / ما انت اهبل قلبى اذاى وانا لابس واقى وكمان فوق القميص يعنى ظاهر للعين هههههههههههه بس ايه شكلك تحفه ما كنتش اعرف انى غالى عليك يا دومه 


ضربه ادهم فى قدمه فصرخ ياسين 


ياسين / واحده بواحده كده خالصين يابتاع جينفر 


امسك فايد ياقة قميص ادهم / مين دى جينفر يالى بتقول مش عارف انسى بسمه حببتى مش قادر ابدأ حياه جديده يا روح الوالد انت 


ادهم بهستريا ضحك / ج جينفر ههههههههههههههههههههههههه اعرفك بيها 


واشار لياسين واردف مكملا 


ادهم / هو جينفر اللى ضحك على سها 


وافى / مش فاهم 


ياسين / اخوك المحترم طبع كارت عشان اقدمه لسها على انى واحد اجنبى وهى عجاه الكارت باسم جينفر 


جلس فايد ارضا من كثرة الضحك 


فايد / يا ختى قمر يا جوجو 


ياسين / عجبك البهدله دى يا ادهم 


ادهم / انت اللى اتكلمت وانا مالى مهما ما كنوش يعرفوا 


دخل الطبيب ليعاين ياسين قبل ان يكتب له خروج وعندما اقترب همس فى اذن ياسين بعد ان غمز بعينه 


الطبيب / الاصابه فى زراعك مش هتأثر على حب مراتك ليك 


يا سين / هههههههههههههه كنت تحت البينج يا دكتور بقى 


الطبيب / بينج موضعى يا باشا موضعى يعنى يا دوب الجرح 


رفع ياسين يده على وجهه ضاحكا / بهزر يا دك هو انت ما بتهزرش 


الطبيب / ههههههههههه على فكره الممرضات متجوزه وفهموك ههههههههههه


ضحك الجميع على ياسين حتى خرج الطبيب بعد ان قال لادهم / ياريت قريبه يخلص الاوراق ويقدر يروح قبل ما ابلغ مراته بالتفاصيل هههههههههه 


ياسين / وقسم الاطباء 


الطبيب / القسم على الكلام اللى تحت تأثير البينج وانت كنت فايق 


انتهى فايد من انهاء الاجراءات الورقيه واخذوا ياسين وعادوا للفيلا بالقاهره 


############################################################################


امريكا 


مطار امريكا بكليفورنيا السعات الاولى من النهار تهبت الطائرة التى تقل سها لتترجل سها من الطائره وهى تأخذ نفس عميق كمن كان يغرق واستطاع النجاه وبعد ان مرة بنقطة التفتيش اتجهت الى مكان حجز التذاكر لتحجز باول رحله الى برلين والتى كانت ولحسن حظها بعد نصف ساعه وبها مكان واح فقط ، اتفقط مع مسؤول المطار على ارسال حقائبها التى اتت بها من مصر الى برلين عن طريق الشحن لعدم قدرتها على الانتظار لجمعها ثم اتجهت الى الطائره التى تستعد للاقلاع من امريكا باتجاه برلين 


################################

برلين 


احدى المستشفايات تحت حراسه خاصه من الامن الالمانى يرقد عطيل لا يستطيع الحركه 


دخل ضابط المسؤول عن القضيه الموجه الى حجرة عطيل 


الضابط بالالمانيه/ عطيل مقدم بلاغ باتهامك بالتعدى على املاك خاصه 


عطيل / بلاغ كاذب انا كنت هناك بناء على طلب مرات خالى عشان اخد اولادها من فايد لانه خاطفهم منها كنت رايح اتكلم بعاه من غير قضيه ولا مشاكل 

سلط عليه حراسه ضربونى وكسرونى لو انا اللى رايح اعتدى عليهم انا اللى هتكسر 


الضابط / معك ما يثبت كلامك 


عطيل / ايوه معايه تسجيل مكالمه من خالى بيطلب منى اروح اجيب الاولاد اتفضل التليفون اهو اخر مكالمه متسجله فيه معلش مش هعرق امسكه 


اخذ الضابط الهاتف بدرج الدولاب الصغير بجانب السرير وارسل التسجيل الى هاتفه ليقدمه كدليل يأكد كلام عطيل 


الضابط / تمام سأرسل التقرير الطبيى والتقرير الشرطى مرفق بالتسجيل للمحكمه 


خرج الضابط من الباب وبعد ابتعاده دخل حارس من حراس فايد كان مشترك مع الحارس الذى تم القبض عليه 


الحارس / متقلقش مش هيتكلم وهيكذب كل حاجه والبنت كمان هتكذب الكلام وانا قيدت بالمحضر انى شوفتك داخل من بوابة القصر الضهر ومعاك لعب لاطفال وما خرجتش 


عطيل / جدع وهيتحول لحسابك نص مليون دولار لوحدك غير راتبك هيوصلك كل شهر بمعاده اختفى انت عشان ما حد يشك فينا 


خرج الحارس ليبتسم عطيل لنفسه (فكرك يا وفيه هتروح من ايدى ابدا بس اصبر اخف وارجعلك مصر ) 

###############################

فيلا فايد باسكندريه 


انتقل الجميع مره ثانيه لاسكندريه بعد ان ظنوا ان الخطر قد زال بموت جابر حاول ادهم ان يعود الى شقته بالحى الذى كانت تعيش بها امه زينب قديما ولكن هشام رفض واخبره بانه يجب ان يقيما مع جده لان المرض اشتد عليه ولا يستطيع ان يحى بمفرده واستعدت بسمه ونهال للسفر الى برلين للعمل مع ازواجهم هناك ليستقر بالفيلا وافى و رنا و فايد وسيليا 


وافى / شوفوا انا وفايد عشنا هنا عمر وبصراحه انا مش قادر اروح اعيش فى الفيلا انا ورنا لوحدنا اه انا جبتها ليكى يا رنا وجهزنها وعارف انه حقك تعيشى بفيلا لوحدك بس والله ما قادر ابعد عنه 


فايد / وافى وافى 


وافى / نعم 


فايد / على فكره الفيلا بتعتك مفتوحه على الفيلا بتعتى من الجنب انا شيلت السور يعنى تقف على الباب تقول يا فايد هرد 


رنا / يلا يا حبييى هنتمشى الجنينه دى وندخل فيلتنا الشباب تعبانه وعايزه تنام 


عامر /عموا وافى امشى كده على طول هتلاقى باب انا حاتط عليه ورد انا وماما سيليا 


سيليا / عامر كده بوظت المفجأه 


عمران / لا ما هو ما قال 


صمت عمران ونظر لوافى وابتسم ثم اكمل 


عمران / ماما سيدة بتنادى انا طالع انام. ههههههههه 


عامر / جبان خدنى معاك 


وافى / العيال دى شبهى اكثر منك يا فايد انا بقول نعيد DNA ونتاكد ليكونوا ولادى انا 


فايد / تصدق احتمال روح نام يا وافى شكلك جعان 


وافى بوجه طفولى / بتطردنى 


سيليا / خلاص خليك قاعد ورنا تروح تاكل الاستاكوزا والجمبرى لوحدها 


وافى / ايه يلا يارانا الناس تعبانه وعايزه تنام 


امسك وافى يد رنا وجرى مسرعا وهى تضحك على ما يفعله 


ريتاج / هو ماله سمع سيرة الاكل جرى كده ايه هو ما كان بياكل قبل كده 


فايد / بالنسبه لوافى فده سببه الادويه والحاجات اللى كانت سها بتجبره ياخدها فالهضم عنده سريع او عيب خلقى ممكن ههههههههههه المشكله بقى فى ادهم مش عارف السبب ده ممكن ياكلنى شخصيا 


ريتاج / على اسا س انك انت اللى ياعينى بتاكل معلقتين وتقوم 


فايد / نعم سمعينى كده بدفعى عن مين 


ريتاج / هااااااا عن عن وافى اكيد فكرك مين يعنى 


فايد / بحسب 


سيليا / ولو عن ادهم عند مانع ولا ايه 


نظر فايد لها ثم ابتسم بخبث / ريتاج انتى مش تعبانه من السفر وهتنامى ولا مش جعانه انت كمان 


ريتاج بضحكه / فهمت هههههههههههه بطرد بزوق يلا سلام 


صعدت ريتاج لحجرتها وهى تضحك بعد ان نظرت لسيليا وجدت وجهها احمر 


فايد / كنت بتقولى ايه 


سيليا رفعت يدها وهى تتراجع للخلف / بقولك مش جعان اجيب لك جمبرييايه 


ثم فجأه جريت وابتعدت لتصعد السلم سريعا فينظر بأثارها مبتسما 


فايد / اجرى هتروحى فين لينا اوضه تجمعنا 


########################################################


منزل والد هشام 


يدلف هشام وادهم الى منزل الجد بعد ان فتحت لهم الممرضه المقيمه ويسمعا صوته ينادى 


الجد / مين يا دينا 


هشام / انا يا بابا 


الجد / انا بالمكتب تعالى 


تقدم ادهم قبل والده ودخل المكتب لينظر له الجد ثم يبتسم 


الجد / واد يا هشام انت صغيرت كد ليه ما تقولى السر يمكن ارجع شباب واجنن الستات 


يدخل هشام خلف ادهم / ما انت لسه بتجنن الستات ولا ايه يا دينا 


دينا / من ناحيت مجننى فهو مجننى ومش عايز يتعشي وياخد الادويه 


اقترب ادهم وجلس بجوارجده الذى يجلس على اريكه سمراء تليق بغوامق الحجره من اساس ولكن تعاكس بياض لون الجدران الرائع 


ادهم / وحشتنى اوى يا جدى أنا اسف انى ما وفيت بوعدى وخرجتك من القضيه زمان 


الجد / ادهم اذاى انت مش قتلوك 


هشام / شوفت طلع عايش ومش لوحده ده سها كمان عايشه 


الجد / الحيوانه لسه عايشه يعنى شافت اللى عملته فى ابنها وسبته يشيل الليله 


ادهم / مهو طلع مش ابنها ده ابن مفيده مرات بابا برده 


الجد / لا ده انا اقوم انام واما اصحى تحكوا بتفصيل امال فين وافى هو هيفضل زعلان وبيعاملنى من بعيد كده مش كفايه انى ماقدرت احضر فرحه اه هو خلى دنيا تفرجنى على جزء فى التليفون بس انا عايزه هو بقى يسامحنى ويجى فى حضنى زى ما كان وهو صغير 


ادهم / على فكره يا جدوا رغم انى ما اعرفش هو زعلان منك ليه بس هو اللى قال ان احنا نيجى نعيش هنا غير انه طيب اوى واكيد مش هيزعل من جده 


هشام / بكره هخليه يجيب مراته ويجى لك يا بابا ما تزعلش 


الجد / امممم طيب هستناه عارف هخلى البت دنيا تطبخ له المحشي اللى بيحبه وجنبه دكر بط ايه 


ادهم / لاكده انا هقوله ما يجيش واكل لوحدى ههههه


الجد / هههههه لا هعملك انت اللى انت عايزه كل يوم بس هاته يقعد فىةحضنى زى زمان 


ادهم / عارف يا جدى انت هتصحى من النوم تلاقيه هنا هجبهولك من قفاه 


ضحك الاب والجد على كلام ادهم ثم ساعد ادهم جده لينتقل الى حجرة النوم ليرتاح قليلا ثم خرج ليجد والده يقف بممر الحجرات ويشير له على حجره 


هشام / دى كانت اوضتى زمان ادخل نام فيهامن هنا ورايح ليك 


ادهم / وحضرتك هتنام فين 


هشام / هنام فى حجرة اختى الله يرحمها امامك على طول يلا تصبح على خير 


ادهم / هدخل المطبخ الاول وبعدين انام 


هشام / هههههههه هو انت واخوك على طول جعانين كده 


ادهم / تمارين الجيم يا بابا بتجوع انا بشيل اثقال و كابتن مصارعه حره عايزنى اكل ايه ربع فرخه ومعلقة روز ما ينفع اقل حاجه فرخه كامله وضنية بطاطس باللحمه وحلة ارز ياسلام وجنبهم بقى السلاطات والطحينه ورغيف العيش البلدى اهو ده الاكل ولا بلاش 


هشام / ربنا يكون فى عون ريتاج يا جدع 


ادهم / صحيح اروح اصلحها احسن انا هببت الدنيا بكلامى وما بحب حد يزعل منى 


هشام / امممم حد ولا حدايه 


ادهم / الله بقى يا بابا ما تفهمش صح خالص هههههه لا والله بس هى اخت فايد وفايد وقف مع وافى بدل عنى وعيب اوى حتى لو انا قلبى اتقفل اجرح اخته بدون قصد حتى 


هشام / يابنى عدى كام سنه على موت بسمه 8 حرام عليك هفرح بيك امتى بس ده انت البكرى بتاعى 

اول فرحتى افتح قلبك واديه فرصه وبعدين يمكن ربك بعت ريتاج تعوضك عنها 


ادهم بحزن / حاضر يا بابا اوعدك انى مش هصدها بس برده لازم احكى لها كل حاجه عن بسمه عشان تفهم ان الموضوع صعب عليه اه هى عجبانى كشخصيه واخلاق وجمال لكن مش عارف انسيى مش عارف 


هشام / ربنا يصلح حالك ويجعل قليك يتعلق بريتاج لانى حاسس انها مياله ليك 


ختم هشام حديثه ودخل الى حجرته تاركا ادهم متوجه الى المطبخ يفكر ماذا يفعل وكيف يصارح ريتاج واثناء اعداده للطعام رن الهاتف برساله برقم غريب 


الرساله //////


فكرك هسيبك واللى خلق الخلق لهحرق قلبك على احب ما ليك 

////////


ادهم / مين مش ممكن انت .....


جلس ادهم على احد كراسي المطبخ وهو لا يصدق ما قرأه ولا يعلم ماذا يفعل حاول الاتصال برقم الرساله وجده مغلق ارسل الرقم لضابط البغدادى بعد ان اتصل واخبره ما حدث بعد قليل رن هاتفه معلن وصول رساله من البغدادى 


####### الرساله ######

الرقم تابع لجابر لكن الرساله مسجله بتاريخ قديم وتم اعادت ارسلها مره اخرى ثم غلق الجهاز ممكن تكون سها او ابنها عطيل ما تقلقل هما تحت المرقبه 


###########


هدأ ادهم وردد بنفسه (تمام يا سها العبى معايه تانى وانا المره دى هخليكى تحصلى اخوكى ) قطع تفكيره صوت الهاتف ووجد المتصل ريتاج 


ادهم / القمر صاحى لسه 


ريتاج / والله قمر تصدق انك بكاش وبعدين مش تعرفنى اتكبمت فى ايه مع فايد لما رجع من السفر ها 


ادهم / مش فاكر بتكلمى على ايه بس انا عايز اقبلك ضرورى بره فى نفس المطعم اللى رحنا قبل كده 


ريتاج بتنهيده / وانا كمان عايزه اكلمك ضرورى ليك امانه ما اخدتهاش 


ادهم / بكره 10 الصبح وما تنسيش لو روحتى قبلى انا بفطر ب 


ريتاج / 20سانوتش و10كيك للتحليه وكوب شاى ثقيل حاجه تانى يا اخر صبرى 


ادهم / اه ببكرون جنب الشاى ولب وكده 


ريتاج / انا غلطانه انى اتصلت نام يا ادهم نام 


ادهم / لا هاكل الاول 


ريتاج / يا لهووووووووى سلام سلام يا ادهم 


واغلقت الهاتف فنظر ادهم لنفسه فى احدى زجاج المطبخ 


ادهم / ايه مالها دى يعنى الجسم ده هيعيش اذاى يعنى اموووووه قمر وجامد يا انا ههههه


###############################


اليوم التالى باحدى مطاعم الاسكندريه ذات الاطلاله الرائعه على البحر يجلس ادهم من التاسعه بنفس الطاوله التى جلس مع ريتاج عليها وهى نفسها التى كان يجلس هو وبسمه عليها وقبل العاشره بخمس دقائق دلفت ريتاج الى المطعم وقبل ان تتحدس مع النادل رأته فاتجهت اليه 


ريتاج / لا جيت قبلى 


ادهم / انا هنا من ساعه بس حلو انتى جايه فى معادك 


ريتاج / ......


وضع النادل الطعام قبل ان تتكلم ريتاج فصمتت الى ان انهى النادل عمله وانصرف 


ادهم / ناكل وبعدين نتكلم 


ريتاج / تقصد تاكل مش ناكل 


ادهم / ليه هتصورينى ولا انا ماانفعش تاكلى معايه 


رفعت ريتاج يدها على جبهتها بنفاذ صبر 


ريتاج / هاكل يا ادهم هاكل ابدأ بسم الله 


بدأ ادهم بالاكل كما بدأت هى و كل فتره تنظر اليه 


ريتاج / هو انت كده طبيعى يا ادهم بتاكل كدا ده ومش بتتخن ليه 


ادهم / بروح جيم وبلعب كمال اجسام غير انى مدرب مصارعه حره وطبعا ضابط ميدانى طبيعى اكل كده 


ريتاج / اممممم طيب انا خلصت 


ادهم / خمسه اخى شنوش 


ريتاج / براحه هتشرق هستناك مش هطير 


ادهم فى نفسه ( انا اكلت ضعف الطبيعى عشان مش عارف هبدأ الكلام اذاى ) 

الفصل ٤٤.                               ريتاج / اممممم طيب انا خلصت 


ادهم / خمسه اخلص شنوش 


ريتاج / براحه هتشرق   هستناك مش هطير 


ادهم فى نفسه ( انا اكلت ضعف الطبيعى عشان مش عارف هبدأ الكلام اذاى ) 


انهى ادهم الطعاك واشار للنادل لياتى  لينظف الطاوله واثناء عمل النادل 


ادهم / ها تشربى ايه ولا الحلو  الاول 


ريتاج فتحت فمها ورمشت بعينها ثم اردفت 


ريتاج / حلو هو لسه فى مكان للحلو  يا ادهم ده انت غلبط وافى والله  هات فوار للاستاذ يا بنى 


ادهم / فوار ليه كوب زبادى والدنيا تمام  روح هات انت كوب زبادى  واثنان ليمون باللبن مثلج فاهم 


النادل/ حاضر يا باشا 


بعد ان ذهب النادل ابتسمت ريتاج على مظهر ادهم الذى كان يحارب الطعام لا يأكل  ثم قالت 


ريتاج / لا مهو كده مش هنخلص  شوف انا هتكلم الاول وبعدين اسمعك ماشى 


ادهم بضحكه  / ماشي ولا قاعد  


ريتاج بعصبيه / اللهم طولك يا روح 


ادهم / خلاص يا ستى  وادى الوش الجد اتكلمى


ريتاج / اسمع يا ادهم لازم تعرق كل حاجه قبل ما نبدأ مشروع بينا و..


اشار ادهم بيده بتصمت  واردف 


ادهم / مشروع ايه ده 


ريتاج /  هفهمك بس اصبر  الاول لازم تعرف كل حاجه عنى منى انا قبل ما تسمعها من غيرى  


ابتلعت ريتاج بعض الماء من الكأس امامها عندما قاطعهم النادل بوضع مشروب الليمون  و كوب الزبادى  وبعد انصراف النادل اكملت 


ريتاج /  انا كنت البنت الوحيده لبايا وماما وكان لينا اخ ثالث اسمه مراد بس اتوفى وهو صغير  كنت انا البنت المدلعه فى البيت منهم كلهم ومن فايد اكثر واحد   كنت يحب الدراسه جدا وبحب الرسم اكثر دخلت كلية فنون جميلة قسم ديكور وهناك  عرفت عطيل كان اكبر منى سنتين فى الدراسة لانه كان بيسقط بمزاجه كان ما بيدخل الامتحانات  كان شخصية غامضه  قليل الاصدقاء لكن رسام مدهش لدرجة ان احد المعيدين كان بيخليه يشرح مكانه لينا ودايما كان يجى وقت المحاضره ويمشى بعدها على طول كنت فكرا انه محترم ومؤدب لحد فى يوم كنت بكافيه خارج الكلية وهو كان قاعد فى طاولة امامى ظهره لى ومعاه واحد صاحبة وسمعتهم وهما بيتفقوا على بيع مخدرات بمجمع الكليات يومها روحت قولت لبابا عنه وبابا نصحنى انى اعمل نفسي ما سمعت حاجه وهو هيتصرف ويكلم جابر مسؤول الأمن  بالشركه لانه وقتها كان لسه بالخدمه بعدها بابا مات وفايد اتهم بقتله وعمى اخدنى اعيش فى فيلاته بس مراته بتكرهنى  عيشت بحجرة فى بدروم(حجرة مكانها اسفل الفيلا للخزين )  الفيلا  وكنت بساعد الخدم فى التنظيف والطبخ وعمى كان بيعاملنى وحش بس انا مافيش مكان اروحه خاصة انه رفض يخلى دادا مفيده تراعينى زى ما كان بابا وماما عاملين  كان كمان عايز يخلينى ما اكمل الكلية لولا ان العميد صحبه فكان شكله هيكون سئ ، اخر سنه بالكلية  لما رجعت من الامتحان الاخير لقيت جابر وعطيل مع عمى بالمكتب وعرفت ان عطيل ابن اخت جابر  عمى يومها قالى ان عطيل عايز يتجوزنى وانه موافق طبعا انا رفضت يومها عمى ضربنى بالحزام وحبسنى فى الحجرة بتعتى وقال انى هتجوزه وكمان مفيش خطوبه كتب كتاب على طول  بعد كام يوم الخدامه اللى كانت بدخلى الاكل كنت اتفقت معاها  واديتها ذهب من اللى كنت بخبيه  من مرات عمى  وهربتنى بالليل  يومها جيت عند داده مفيده وقابلتك  دى كل حاجه عنى 


نظر لها ادهم وابتسم واشار ان تكمل حدثها 


ريتاج / طيب مش عندك سؤال قبل ما اقولك المشروع 


ادهم / كملى وبعدين انا كمان هحكى 


ريتاج / تمام  المشروع  انى عايزه افتح قسم ديكور فى مكتب فايد لكن هو قالى عشان يكون مطمأن لازم يكون لى الامن الخاص بالفرع بتاعى و وافى رشحك انت 


ادهم / عايزنى البدى جارد الخاص يعنى  اممممم وهتدفعى كام 


ريتاج بسخريه / فطارك وغداك وعشاك عندى 


ادهم / ليه مربيه كلب حراسه بت اتعدلى لاعدلك بمعرفتى  ..... فين الحلو يابنى انا جعت 


ريتاج / ايه نهار ملون 


ادهم ببتسامه / ما تخفيش مش هحلى بيكى 

الدور عليه شوفى يا بنتى  


ريتاج / نعم يا بابى  


ادهم / احنا هنبتديها تريقه  مش هتكلم وانا بتلكك اصلا 


ريتاج/ خلاص هسكت اتكلم 


ادهم / انا حبيت جرتى اللى كبرت على ايدى واستحملت فرقها سنتين عشان تكمل كليتها بره وبعد ما رجعت باسبوع سافرت انا مهمه على الحدود الليبيه بعد ما جمعت اثباتات كثير على جابر وده كان بعد بلاغ من والدك فيه هو وعطيل وسها كانت اول قضيه فعليه ليه وخلاص كنت هقبض عليه  حضرت الكمين ورتبت كل شئ مع حرس الحدود ولكن قبل الهجوم جت رساله على تليفونى تهديد انى ابعد والغى الهجوم او هتموت خطيبتى ومش بس كده عطيل كتب اسمه بنهاية الرساله  افتكرات انه مجرد تهديد ومتوقعت ابدا انه يكون فعلا نفذه وبدأت الهجوم انا وياسين  ورامز ضابط من حرس الحدود 

##F.B.###


يتحرك ادهم شاهرا سلاحه للامام وبيده الاخرى يشير الى رجاله بمحاوتط المكان والاستعداد للهجوم على احدى البيوت الموجوده بمكان متطرف بطريق الحدود الليبيه بعد ان نظم مع حرس الحدود كمين لاصتياد  صفقة كبيرة لنقل السلاح من الاراضى الليبيه الى داخل الاراضى المصريه وتم تحديد المنزل المشتبه بوجود زعيم عصابه بتجارة السلاح بها لاستلام الصفقه وتبادل السلاح والمال بها . تحرك ببطأ فى ظلام حالك لا ينيره الا ضوء القمر المكتمل فى السماء يلمح عدد من حراس البيت يطوق البيت ويستعد لاستقبال الوافدين بسيارات  دفع رباعى زجاجه مضاد للرصاص من النوع الغامق الذى لا يظهر ما بداخله  وبعد مرور السيارات لداخل ممر البيت اشار  ادهم لرجاله بالهجوم ومحاولت عدم اصابة اصابات قاتله بقدر الامكان وانتهز فرصة انشغال الحراس بقتال رجاله ورجال حرس الحدود وتسلل الى الداخل ليحاول القبض على رأس العصابه ولكنه لمحه يحاول الهرب من باب بسطح  البيت فى طائره معده مسبقل  صاح به 


ادهم / اقف فى مكانك يا جابر المكان كله محاصر والادله كلها عليك معايه 


جابر /  هههههه هتسبنى اهرب بمزاجك يا ادهم وهتنسي موضوع اثبتاتك دى كمان ده لو عايز حبيبت القلب تعيش  ما هو لتلحقها يا تقبض عليه  


ادهم/  نسمه 


جابر / خمس دقائق والباب اللى هى فيه هيتفتح الكترونى لوحده وهى خايف من الذئاب الجعانه اللى جوه القفص امامها اصل القفص بتيمر واول ما الباب 

يتفتح القفص هيتفتح لايكلوها لتلحقها  ها اختار 


ادهم / هتقع فى ايدى تانى يا جابر صدقنى مش هسيبك 


جابر / اللى اللقاء يا عزيزى ههههههه 


جرى جابر وركب الطائرة وعاد ادهم سريعا ليبحث عن الحجرة المحبوسه بها حبيبته ولكن سرعان ما لمحها تعدوا باتجاهه وهى تصرخ فذعا ويقفذ عليها ذئب من الخلف ليقضم كتفها ولكن اصاب الذئب رصاص اطلق من ضابط تابع للحرس االحدود ثم تابع الضابط اطلاق النار بصورة هستيريه نظرا لظهور العديد من الذئاب منهم من نجح الضابط بقتله ومنهم من نجح بالوصول للضابط والتهام الضابط  كانت بسمه نجحت للوصول لادهم الذى احتضنها وهو يطلق على الذئاب بيده الاخرى  وبعد ان اجتمع العديد من الضباط ونجحوا بقتل تقريبا 25 ذئبا  انتبه ادهم لسكون بسمه بين يديه فابعدها عن حضنه ليفاجأ بدماء تسيل من اجزاء عده من جسدها ووجود لرصاصة مخترقه الصدر  ضمها له وهو يصرخ ويبكى على فقدانها حملها على زراعه تاركا المكان ووضعها باحدى الطائرات المتواجده مع الكمين واخذها لاقرب مستشفى عسكرى  وعند دخوله للمستشفى ظل يصرخ بهم  وضعها على الترولى (سرير متحرك ) ليأخذوها منه الى حجرت العمليات التى جلس ارضا امام بابها ظل هكذا منتظرا وحيدا لم يستطع حتى الاتصال بوالده او باى احد  حتى خرج الطبيب بوجه حزين واخبره انهم فعلوا ما بوسعهم ولكن المصابه توفها الله 

######END F.B .####

كانت عين ادهم تفيض بالدمع وهو يروى ما خدث  توقف عن الكلام   عندما فجأ بيد ريتاج تمسح دموع عينيه لتتحدث هى 


ريتاج / عارفه اد ايه مؤلم ان حب عمرك يموت بين ايدك يمكن لن استطيع الشعور بالمك كله بس يا ادهم انا هستنى ولو فرصه صغيره اخد جزء من قلبك  جنبها  عارفه ان غلط البنت تعترف هى بالحب بس حقيقى انا حبيت احساس الامان جنبك وده كان اول مره احسه بعد موت بابا لما جيت معاك هنا اول مره يمكن احتياج اكثر من انه حب بس انا متأكده ان ربنا بعتك لى عوض عن بابا ويمكن كمان بعتنى ليك  تصبير لحد ما تقابلها فى الجنه 


ادهم بعد ان استعاد هدوءه / بصى يا ريتاج انا ما هقدر اوعدك بحب انا قلبى مقفول من يوم ما ماتت بسمه لكن لو وافقتى تكونى مراتى اوعدك انى عمرى ما هبص لوحده غيرك وانى هصونك وهحاول على اد ما اقدر انى افتح قلبى من تانى انا بجد محتاج وقت بس وانت حلالى  بصراحه انا مش عايز خطوبه و كلام ده انت انسانه جميله وطيبه  واخلاق وتشرفى اى راجل  توفقى يا بنت الناس تكونى مراتى 


ريتاج /  موافقه بس بشرط 


ادهم / اشرطى  


ريتاج / جواز على الورق لحد ما تحبنى ولو ربع حب بسمه  وما فى فرح ممكن بعدين نعمل حفله لوحدنا لما يتحقق شرطى 


ادهم ببتسامه / موافق   اتقدم لفايد النهارده 


ريتاج/  تمام   اروح انا بقى  وما تنساش هتسيب الشرطه وتمسك فرع الامن بالشركه كله 


اتحركت ريتاج قبل ان يجيب ادهم مبتعده 


ادهم / اتجنت دى شغل ايه اللى اسيبه هتتجوز سوسن وتصرف عليه


نهض مسرعا خلفها وهو ينادى بعد ان وضع مبلغ من المال يكفى الفاتورة ويزيد 


ادهم / انت يا بنتى  راحه فين كده 


ريتاج بعد ان التفت له /ادهم احنا فى الكافيه اكيد مروحه 


ادهم / مطعم مش كافيه وبعدين انت شايفه راجل ولا كيس جوافه اركبى العربيه هروحك واموت فايد بالمره 


ريتاج / تموته ليه 


ادهم / عشان مش هعرف اموتك انت دلوقتى 


تحرك وفتح لها باب السياره لتركب وهى تبتسم ولكن قبل ان يغلق الباب سمعها تهمس 


ريتاج / لا مش متخيله انك جنتيل كده وبتفتح باب العربية 


ادهم بضحكه / لا و بقفله كمان تخيلى 


ثم دار من خلف السيارة وجلس بمكان المقود  لتهتف هى 


ريتاج / سوق العربية بسرعه واناهفتح الشباك واصرخ واقول حرامى 


ادهم/ لا هتجوز  هبله  ضابط وحرامى الاثنين  اهدى يا ماما 


انطلق ادهم بالسيارة ولكن ببطأ على غير عادته حتى لا تنفذ ريتاج ما قالت  وعند وصلهم لشركة فايد خرجت ريتاج من السيارة تضحك 


ريتاج / انا لو نزلت اجرى جنب العربيه هسبقك  حتى شوف هوصل لفايد بالدور 3وانت لسه بتركن 


تحركة مسرعه من امامه ليركن هو السيارة جيدا ويتحرك بهدوء على اثارها ويلمحها تدلف للاسانسير وتخرج له لسانها كلأطفال  فيسرع باتجاه السلم ويصعد مسرعا ثم يدخل مكتب فايد دون استئذان تحت صياح السكرتايرة 


السكرتايرة/ يا فندم رايح فين ما ينفعش كده 


يشير فايد لها لتخرج  وينظر لادهم الذى يحاول كتم ضحته 


ادهم / قبل ما توصل الهبل  انا هتجوز اختك الليله  وهتفضل عندك لحد ما اوضب شقة ال


فايد/ شقة ايه ما فيلات بابا هاشم وافى اشترها ومقفوله زى ما هى 


ادهم /الفيلا اللى سها باعتها


فايد / ايوه هبعت الداده سيده مع الخادمات ينظفوها وريتاج  تغير فرشها لان وافى حرقه 


ادهم / لا بعها او احرقها  انا ماشى  


نهض ادهم والغضب يتاكل بداخله فيصيح فايد 


فايد / طيب وافى وفاهم كرهه للفيلا انت ليه بقى 


توقف ادهم عند باب المكتب وظهره له وقال 


ادهم / عارف يعنى ايه ليك اخ صغير ومش قادر تشوفه وتعرفه بسبب ان مامتك خايفه عليك من امه عارف احساسك لما تعرف انه اتأذى والمفروض ان دورك تحميه لانك الكبير بس ما كنت موجود جنبه  الفيلا دى بتفكرنى اد ايه انا كنت بعيد عنه اد ايه انى حتى نا استهل اكون اخوه مش اخوه الكبير  ....... عارف امتى ادخلها لما اخد حق وافى من عطيل وسها بايدى و اوعدك هاخده 


فايد / عطيل مرمى فى المستشفى وقربب فى السجن 


ادهم / خرج امبارح من المستشفى والقضيه اترفضت  وكمان هتدفع تعويض ليه   


فايد / ايه اذاى 


ادهم / 

فى 2حراس شهدوا انه كان جاى لاولاد وانت جمعت الحرس يضربوا 


لم يعقب فايد لدخول ريتاج وهى تتحدث 


ريتاج / شوفت يا فايد ادهم مشي حتى من غير ...


انت وصلت هنا امتى با ادهم انا سيباك تحت 


ادهم/ طلعت على السلم  وطلبتك من اخوكى و وافق  


فايد/ انا ما قولت انى موافق 


ادهم / امال بتناقش مكان ما هنعيش ليه 


فايد / مش يمكن هى ترفض يلا سبنى افكر  وانت فكر  بفيلا  البطاش طيب  بتاعت اخوك 


ادهم / لو ريتاج موافقه هوافق لحد ما اشترى بفلوسي 


بدخول وافى المكتب 


وافى / فلوس ايه انت ناسي انك ليك حق من نصيب ابوك زى زيك  خد من البنك نصيبك غير اسهم الشركه بتاعت جدك وابوك انت هتديرها انا هنا وانت هناك ابوك مشغول بجدك والشركه هناك محتاجاك 


ادهم / اسهم ايه وابوك عايش


وافى / هو اللى كاتبهم باسمك واسمى ونهله وبسمه

انا مالى بتشخط ليه 


فايد / مش تبارك لاخوك هيتجوز ريتاج وانا وافقت 


وافى / الف مبروك يا ريتاج 


ادهم / وانا 


وافى / البقاء لله احنا السابقون وانت اللحقون 


ليأتى صوت من خلفهم 


شخص ما /الجوازه دى ماتنفعش لانها متجوزة وورقها معايه 

################################


يا ترى مين الشخص ده وريتاج اتجوزت اذاى وورق ايه اللى معاه 


انتظروا المفجأه ASMAA NADA.


لا تنسوا التعليقات والتصويت لكل بارت  


تعليقاتكم دافع لى للكتابه

اافصل ٤٥.               بشركة عندما ادهم كان يطلب من فايد الزواج من ريتاج يدخول وافى المكتب 


وافى / فلوس ايه انت ناسي انك ليك حق من نصيب ابوك زى زيك خد من البنك نصيبك وكمان فى الشركه بتاعت جدك وابوك انت هتديرها انا هنا وانت هناك ابوك مشغول بجدك والشركه هناك محتاجاك 


ادهم / شركة ايه وابوك عايش


وافى / هو اللى كاتب اسهم الشركه دى باسمك واسمى واسم نهال وبسمه وا نا مالى بتشخط ليه 


فايد / مش تبارك لاخوك هيتجوز ريتاج وانا وافقت 


وافى / الف مبروك يا ريتاج 


ادهم / وانا 


وافى / البقاء لله احنا السابقون وانت اللحقون 


ليأتى صوت من خلفهم 


شخص ما /الجوازه دى ماتنفعش لانها متجوزة وورقها معايه 


فايد / انت بتعمل ايه هنا مش طردتنى زمان جاى ليه يا عمى اقصد يا سفيان بيه 


سفيان / جاى لبنت اخويه اللى انت قتلته يلا يا ريتاج عشان جوزك باعت تسافرى له 


ريتاج / جوز مين انا متجوزتش 


سفيان / بلاش غباءك ده انا كتبت كتابك بالتوكيل اللى معايه و المأذون اخذ موفقتك وانتهى الموضوع 


ريتاج / مأذون ايه انا ما قابلت اى مأذون 


ضحك سفيان / بنت عمك قبلته على انها انت واناحليت الموضوع امال اسيب واحده سفيها زيك تفضحنى وتضيع على شراكه مع جابر باشا 


ادهم فى نفسه ( والله ما فى حد سفيه غيرك ) اشار ادهم ل فايد ان يصمت ثم تقدم ليقف امام سفيان 


ادهم / فين الورق اللى يثبت انها متجوزه عطيل 


رفع سفيان يده بورق عقد قران ريتاج على عطيل وهو مبتسم وسط نظرات فايد الغاضبه و وافى الذى لا يعلم كيف يساعد صديقه وريتاج التى تبكى بحرقه على ما اوقعها به عمها ليمسك ادهم الورق ويقلبه بيده ويردف


ادهم / امممممم الورق سليم لا ومختوم ومتسجل كمان همممم حلو اوى 


كان وصل بنفس اللحظه احد اصدقاء ادهم من الضباط كان قد اتصل به بعد دخول عم قايد 


ادهم / حسن باشا تقدر تقبض عليه بتهمت تزوير عقد زواج واقبض على بنته بتهمت انتحال شخصيه واتفضل ادى الورق اللى يثبت انه مزور وادى التسجيل باعترافه ان بنته انتحلت شخصية ريتاج 


سفيان / ايه 


فايد / ادهم ده عمى مهما عمل هو بينتقم منى لانه ما يعرف الحقيقه 


ادهم / خلاص يعرفها ... شوف يا عم سفيان جابر قتل اخوك ومراته ولبسها لفايد عن طريق خطبته اللى كانت بتحت مخدرات ومواد منشطه فى قهوة فايد وهدد فايد انه لو دافع عن نفسه هيستخدم سلطته ويلبس ريتاج قضيه اداب طبعا انت عايز دليل اتفضل اسمع تسجيل صوتى لسها اخت جابر وام عطيل . 


بعد ان استمع سفيان الى التسجيل لم يتحمل ان يظل واقفا فسقط على اقرب كرسي له وهو يبكى 


سفيان / انا ايه اللى عملته ده اذاى المى على موت اخويه يخلينى اصدق الحيوان جابر كده يلعن الفلوس على اللى بيحبها حزنى على اخويه خلانى اظلم ابنه وبنته 


جريت ريتاج وحضنت عمها وهى تبكى وتردد 


ريتاج / انا مسمحاك والله عارفه انه كان ضاحك عليك وان مراتك السبب لانها بتكره ماما وبتكرهنى 


سفيان / انا طلقتها وتردتها لما عرفت انها اتبلت عليكى وانك بريئه ومغلطيش مع الحيوان ابن اختها بعد ما سمعتها بتكلمه بالصدفه بس كنت فاكر ان عطيل شخصيه محترمه لانى عرفت ان عمره ما كان ليه علاقه مع واحده عشان كده جوزته ليكى 


وافى بضحك / صح يا عمى هو عمره ما كان ليه علاقه بالبنات لانه بيحبنى انا 


سفيان بدهشه / ايه نهار ما طلع له شمس لا لا ما فيش جواز وباطل انتى ما وفقتي وهربتى وانا معترف انى زورت الورق قال بيحبه هو قال 


فايد / عمى يعنى سامحتنى 


فتح سفيان يداه على مصرعيها وقال 


سفيان / تعالى يا حبيب يا ابن الحبيب والله لاخد حقك من الحيوان ده بس يرجع من السفر وانا هوريه 


ادهم/ مش هينفع مات خلاص 


سفيان / مين اللى مات 


فايد / جابر 


سفيان / مات اذاى وهو لسه مكلمنى من ساعه من امريكا 


ادهم و وافى و فايد معا / ايه اذاى 

###############################

ASMAA NADA ( تم ترا رارا صدمه )

#############################


برلين 


وصلت سها الى مطار برلين واستنشقت هواء الحريه بسعاده وهى تبتسم وتقول لنفسها 

(وقت راحه وبعدين هتشوف هعمل فيك ايه يا وافى انت وفايد وادهم ده انا سها يا اطفال ) 


خرجت سها من المطار متجه الى بيت جابر وعند وصلها فجأت ان البيت تم بيعه ويوجد به اسرة الان عادت الى احدى الفنادق رخيصت الاسعار فجميع مالها لم تحوله بعد دخلت غرفتها الصغيرة ذات الاساس البسيط تجلس على السرير تعبث يهاتفها الخاص على الانتر نت فهو لا يعمل كهاتف الان ولكن حظها الوفير فالانتر نت يصل الى جميع الغرف مجانا لتفتح الماسنجر الخاص بعطيل وتراسله 


سها / عطيل انا موجوده ب برلين فندق (.........) 

تعالى خدنى لان جابر باع البيت قبل ما يموت الحقير ده ماما حببتك 


بعد دقائق جاء الرد 


عطيل / سها انا بمكان (.........) متجبس بعد ما فايد الكلب كسرنى عشان خاطر مرات اخوكى تعالى واما تيجى نتفق و اعرف جابر مات اذاى ووحيات نفسك يا شيخه بلاش كلمة ماما دى احسن باطنى يتقلب 


اغلقت الهاتف والقته على السرير بانفعال ثم نهضت لتاخذ شاور وتبدل ملابسها ثم تذهب الى العنوان الذى ارسله لها 


مرت ساعه عليها قبل ان تصل لشقه لمبنى متهالك يوحى منظره انه مهجور من السكان لتصعد بحظر الى الدور 15 وتبحث عن رقم الشقه وعند اقترابها تجد الباب مفتوح وصوت اهات عطيل يعلوا من الداخل كمن يتم ضريه اسرعت خطاها لتدخل شقه مكونه من حجرتان وصالة صغيره يوجد بها حمام لا يتجاوز المتران و مطبخ بداخل الصالة فقط موقد و ثلاجه دفعت باب احدى الغرفتان لتقع فاقده الوعى من منظر وجود ثلاث رجال يتناوبن ضرب واغتصاب ابنها عطيل .


يلتفت الرجال لصوت ارتطام جسد سها بالارض ويقول بلالمانيه الذى يمسك رأس عطيل ليثبته ارضا 


الرجل 1/ من هذه ايها المخنث الم نخبرك بعدم وجود نساء بحياتك انت ملك لنا مقابل ما تدين به لنا 


عطيل / هذه امى ابتعدوا الم تكتفوا اليوم 


الرجل 2/ لا لم نكتفى جاسون احملها للحجره الاخرى حتى ننهى ما بدأناه 


يتحرك جاسون ويحمل سها ك كيس قمامة ويلقيها بالحجرة الاخرى ارضا ولم يهتم بكبر سنها ويخرج بعد ان اغلق الباب عليه ويعود الى الحجرة التى بها عطيل 


جاسون / القتها هناك تيم هيا تحرك هذا دورى 


تيم / حسنا انتهيت هو لك انتظرنا انت روول بالاسفل حتى ينتهى جاسون 


روول / تمام ..... تذكر عطيل لازال لنا عوده معك لشهر اخر واخبر هذه الماما ان اعترضت فيوجد من يحب النساء العجائز لدينا 


بعد مرور ثلاث ساعت فاقت سها لتجد نفسها ممددة ارضا و لا يوجد بجسدها مكان لا يؤلمها تذكرت ما رأته قبل ان تفقد وعيها نهضت مسرعه وخرجت من الحجرة لتدخل وتجد عطيل نائم على وجهه عاريا 

اسرعت اليه 


سها/ عطيل حبيبى فوق رد علي


عطيل / اممممم سها اسندينى عايز اروح الحمام 


سها / فين تليفونك لازم نب.... 


عطيل / مفيش حاجه حصلت اوعى انا هروح لوحدى 


ظهر صوت من باب الشقه 


الصوت / عطيل حبيبى انا جيت. ..... كام مره اقولك اقفل باب الشقه 


ليدخل شاب بسن عطيل من باب الحجرة وعندما يرى سها يضع يده على قلبه بحركه دراميه 


الشاب / ها بتخونى ومع ست 


عطيل / مريانوا انت تعلم من هى ساعدنى اريد ان استحم 


مريانوا بضحكه / اهلا بالام ..... هيا يا فحلى اساعدك وايضا اروى لك ما حدث من امس 


وتحت نظرات سها المصدومه يسند مريانوا عطيل ويخرج به باتجاه الحمام ويجلسه حتى يحضر المسبح (بانيو) موضوع باحد جوانب الصاله لم تراه سها بدخولها ويملأه بالماء الدافق ويضع به بعض من الصابون المعطر ثم عاد الى حيث عطيل واسنده الى المسبح وساعده لجلوس به 


مارينوا / عزيزى رأيت رجال رامولت بلاسفل ماذا يريدون 


عطيل وهو ينظر لسها / الحقير جابر كان اخذ منهم مبلغ ضخم وبعدين باع كل شئ هنا وهرب لمصر وما كلف نفسه حتى يقول فأتوا يطالبوا. بفلسهم وقدموا التحذير بجسمى و لو ما دفعت المبلغ هتكونى انت يا سها هانم التحذير الثانى تقدرى تقولى بقى بموت الحقير اخوكى هندفع اذاى 


نظر مارينوا وعطيل الى سها ينتظران الاجابه 


سها / متقلقش انا حولت كل الفلوس اللى فى مصر لامريكا ووكلت محامى بمصر يبيع الممتلكات ويحولها لهنا قول المبلغ كام 


عطيل ببسمه / 3مليار وطبعنا بعملة المانيا ها تحبى نتباع جمله ولا قطاعى 


سها بخبث / لا هروح ل رامولت واتفق معاه ياخد نص المبلغ والباقى يمهلنى وقت هجمعه ليه ارتاح انت وابقى فهمنى بعدين مين ده 


عطيل / وبعدين ليه اعرفك مراتى مارينوا اصل القانون هنا بسمح بكده 


سها / انت اتجنيت نتجوز راجل زيك 


مارينوا / انا هدخل انام عزيزى اووف تفكير الماما عقيم اموه 


تركهم وعاد للحجرة التى كان بها عطيل وصاح من الداخل 


مارينوا / عطيل يا خبيث لا تفكر فى عدم الدفع ما بحب يكون لى شركاء بك هههههههه


عطيل / سها ستدفع فهى لا تريد ان تباع هنا كممومس 


اغمض عطيل عيناه وانخفض بجسده داخل الماء 

اما سها فكانت فى حاله من الصدمه من ما رأته وما اكتشفته عن ابنها الوحيد وايضا هذه المصيبة الذى تركها بها جابر قبل موته وبعد لحظات من التيهه نهضت تاركه عطيل كما هو وخرجت من الشقة ضاربه بابها خلفها وهى تفكر بما ستقوله ل رامولت عند وصولها الى باب المبنى وجدت احد الرجال يعترض طرقها وهو يشير لاحدى السيارات قايلا باللغه العربيه 


الرجل / مستر رامولت يطلبك للحضور 


سها / جيد انا كنت ذاهبه لفاشيوا لطلب ميعاد منه جيد جدا 


ثم اتجهت الى السيارة وبعد ان جلست بداخل وضع احد الرجال عصبه على عينها و سمعات بموسيقى هادئه على اذونها وانطلق بالسيارة 


رامولت (كابوا بالمافيا الالمانيه يتاجر بالسلاح والمخدرات و الادويه والنساء والاطفال وكل ما يباع ويدخله مال ) 


################################


قصر رامولت باقصى برلين محاط بحراسه تشبه الجيش قصر مبنى على اكثر من فدان ويحاوط القصر اراضى تشبه الغابات تقدر ب 10فدادين بشكل دائرى حول القصر يربى بجزء منها محمية للحيوانات المفترسه يلقى بها من اعداءه من يتحداه 

لا احد يستطيع مقابلته دون اراده منه وميعاد مسبق 


بعد مرور 4ساعات توقفت السيارت بداخل ممر القصر امام الباب الداخلى لاحدى اسطبلات الخيل المتواجده بالجانب الاخر البعيد عن محمية الحيوانات المفترسة ليزيل الحارس العصبه من عين سها وياخذ السمعات ويقول 


الحارس / اتجهى هناك رابع ابواب وانتظرى قدوم الكابوا 


تنزل سها من السيارة وهى تحاول التظاهر بالقوة رغم الرعب الكامن بقلبها تتوجه كما قال الحارس الى الباب الرابع وتدخل لتجد طاوله مستديرة وعليها كرسي واحد فقط ومواجهه للطاوله سرير حديد به قيود حديديه وقبل ان تتجه للطاوله ظهر حارس اخر خلفها وهتف 


الحارس / اجلسى ارضا قدماك اسفلك ويداك خلفك وعينك بالارض ان ارتفعت ستجلدين 


نفذت سها ما قاله الحارس وجلست ارضا امام الطاوله ناظرة للارض تسمع صوت اقدام تتحرك وتحرك الطاوله ثم يقرب الكرسي امامها ويتحركوا الى الخارج مع توقف احدى الاقدام خلفها 


مر على هذا الوضع ما يقارب نصف ساعه بدأت تتململ سها وحاولت ان ترفع رأسها لتنظر ولكنها شعرت بجلده قويه على ظهرها لتعود تنظر للارض ودموعها تنهمر من عينها الما من الجلده ومازاد الوضع الاما اقتراب الحارس من خلفها ووضع قيود بيدها وقدمها مرتبطة معا لتعجز عن الحركة وبعد دقائق استمعت لدخول عدة احذيه ثم صوت ضحكات وبعض الكلام بالالمانيه التى لم تفهمها تبعها بعض الخطوات لشخص واحد جلس على الكرسي امامها بعد القى ارضا صورتان للرجاله يغتصبون عطيل واردف قائلا بالالمانيه وقام بترجمه احد رجاله 


رامولت / هذا فقط تحذير لمن يفكر ان يتلاعب معى 


سها / جابر من فعل هذا وليس عطيل لمالم تفعل هذا له 


رامولت/ الست انتى اخته الوحيده وهذا ابنك ويده الاولى بكل شئ 


سها / اه انا اخته بس ابنى ما له علاقه باعمال جابر وعلى الرغم من ده لما عرفت بما فعل جابر اتيت لالمانيا لاسدد جزء من المبلغ. واطلب بعض الوقت وسادفع الباقى 


همهم رامولت بضيق / تمام ولكن متى الدفع 


سها / عندما احول جميع اموالى من امريكا الى هنا وايضا سيحول المحامى بمصر المال مقابل الاملاك التى يبيعها سوف احضرها 


رامولت / باقى المبلغ كم من الوقت تريدى 


سها / اثنى عشر شهر فقط


رامولت / 6 اشهر وسوف تقيمى انت وابنك بفندق بجوار احدى  الكازينواهات (ملهى ليلى) التابعه لى و الى ان تحضرى الدفعه الاولى من المبلغ سيعمل ابنك كبائع هوى لى وما يكسبه من مال لى به 20% 


نهض رامولت وخرج دون انتظار جوابها واثناء خروجه اشار الى الحارس قائلا 


رامولت / اعلمها ما نتيجت من يحاول خداعى 


بعد خروج الكابوا واتباعه رجاله ما عدا ثلاثه ظلوا مع الحارس اغلقوا الحجرة عليهم وقام الحارس بفك قيود يدها وقدمها وحملها الى السرير وقاموا بتقيدها ولم يهتموا بصراخها ومحاولتها البأسه للهرب ثم قاموا بتقطيع ملابسها وجلدها الاربع سويا بنفس الوقت على جميع انحاء جسدها من الامام ثم تغير جهة جسدها ليصبح وجهها مقابل للسرير و اعادوا جلدها واستمر هذا الوضع بتغير جسدها كل فتره واعادة جلدها بانواع مختلفه من الكرابيك المستخدمه للخيل لمده ساعه كاملة وبعدها همس احد الحراس فى اذنها 


الحارس / هذا فقط انذار واتمنى ان لا تدفعى المبلغ فسوف تكونى ملكا لى واحظى بمال عديد ببيع جسدك يا عجوز فعندنا من يهوى هذا الجسد 


فك قيودها واحاط جسدها بشرشفة السرير ثم حملها والقاها بالسيارة لتغيب عن الوعى وعندما فاقت كانت نائمه بسرير فى احدى الفنادق وجالس عطيل على الكرسي امامها 


عطيل / لو مكان اخوكى الحقير ده مات كنت حرقته قبل ما اقطع جسمه قطع صغيره بس ملحوقه ولاده عايشين 


سها / مش ولاده يا عطيل دول ولاد وافى و شاهنده وجابر لبسوهم لفايد ولعبوا بتقارير DNA المهم دلوقتى انا لازم اسرع تحويل الفلوس عشان ندفعها فى اسرع وقت ونفضى بقى ل فايد و وافى واذاى ناخد منهم باقى الملغ اللى جابر دبسنا فيه 


################################


يا ترى اللى كلم سفيان مين 


يا ترى سها هتعمل ايه عشان تاخد فلوس من فايد 


وازاى هيكتشفوا ان الاولاد يبقوا ولاد وافى وليس فايد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 


ASMAA NADA

الفصل التالي 

تعليقات