أخر الاخبار

سكرييت حكايتي للكبار فقط الفصل الثالث



سكريبت حكايتي

___3____

بعد ما جوزي طلب حقه 

لاكن انا خجوله من عبدالله الا لازق فيا مكان ممشي يمشي ورايا 

جوزي قالي بقؤلك ايه كبري دماغك منه بقي هو فاهم احنا بنعمل ايه اصلا

قؤلت ياعم هو مريض نفسي اه لاكن شاب ومش صغير اكيد هيحس ويفهم

قالي حتى لو فهم هو بيتكلم اصلا عشن تخافي منه

قومت اغير ملابسي وانا مكسوفه اوي

ولسه بطلع لبس للنوم ياعم طيب مش هينفع الولد بيبص شكله فاهم

قالي سيبك منه وطنشي

ويادوب وصلت السرير ولقيت عبدالله سبقني جنب جوزي 😁

قؤلت اهو اتفرج بقي انت وشوف

راح قالي خلاص تعالي من الجنب ده وليسا رايحة وعبدالله نزل فيه ضرب في ضرب🤣فاكره بيضربني

وضرب جامد اوي وانا اضحك وطلعت اجري من جنبهم من كتر الضحك

لقيت جوزي طالع ورايا واخد ضربه في وشه واحمر😁قالي عليا الطلاق منا نايم خالص بقي قؤلت له احسن😄

دانا هجيب لك عبدالله كل مرة هنا

وزعل وقالي يلا غوري انتي وعبدالله بتاعك الا معرفش طلعلي منين ده

كل ده وعبدالله معي مش عايز يسيبني لبست وانا بضحك هموت من الموقف ده

وشويه وأم عبدالله جت تنادي دخلت عندي قالته يلا رفض قلتها استني انا هجي عندك الشقه عشن يجي معي

وفعلا دخلت قعدت عندهم لحد ما نام وهربت منه

رجعت شقتي

لقيت جوزي شكله نزل عالقهوة

قعدت شويه افكر واقؤل لنفسي معقؤل عبدالله ده مريض اه لو كان عاقل مكنش فيه راجل في جماله ووسامته دي وحنيته وغيرته عليا دي فرحت قلبي اوي

شوي ورجع جوزي وحسيته زعلان

قؤلته لو هتزعل من وجوده تاني بلاش منه قالي لا هو انا كل يوم هقعد من الشغل ده مجرد يوم خدي راحتك هو مش مداقني في حاجه خلاص حصل خير

وعدا اسبوعين

وجيت يومين ورا بعض كل يوم احلم اني شايله طفل وبرضع فيه

واصحي

تاني يوم نفس الحلم اتكرر لمده

قؤلت احكي لجوزي وبعدين خوفت يزعل لانه قالي بلاش نتكلم في موضوع الخلفه تاني وكله بتاع ربنا لما طلبت منه يتجوز عشن يخلف من غيري

لاكن الحلم بدا يراودني

كتير

فحكيت لجوزي قالي بس عقلك الباطن انك ديمنا بتفكري فالخلفه

قؤلت له لا انا اصلا نسيت الموضوع ده من زمان لاكن معرفش بقالي كتير بشوف نفس الحلم

ان دكتورة واقفه جنبي بتعطينب طفل وتقؤلي رضعيه واخده ارضعه وكأني والده لسه جديد

قالي طنشي ده تفكير كتير

لاكن بعد أيام هرب مني الحلم ده

لمده كبيرة

وطول المده دي وانا كالعاده كل يوم اصحى افطر جوزي وارتب الشقه وادخل عند جارتي اشوف عبدالله بدأت اهتم بيه اسحمه والبسه بقيت انا بالنسبه له اكتر من امه

حتي امه حسيتها مبقتش تهتم طول منا موجوده

وبدأ يخرج ويدخل شقتي كالعاده يقعد يتفرج عالتلفزيون

وفي يوم بغسل في شقتي لبسي انا وجوزي وعبدالله نايم في الصاله نايم نايم

وجيت طالعه ببص عليه شوفت حاجه غريبه وهو نايم وكأنه بيحلم  قؤلت سبحان الله معقؤل كدا رغم عقله الضايع

بس قؤلت الشهوة احساس فالجسم ملهاش دعوة بعقله

لاكن شدني الفضول اني اتابعه معرفش ليه وبعدين روحت جبتله غيار عشان احميه

حتي امه سألت بتقؤلي ليه كدا ده لسه مغير لبسه الصباح قلتها أصله دخل المطبخ وبهدل لبسه وانا كدا كدا مشغله الغساله عادي يعني

واخدت لبسه وخرجت اول مرة اخده شاور

وطول الوقت احسده علي وسامه واوسيه علي عقله الضايع


وبعد فترة بدا الحلم يظهر تاني لي نفس الحلم

بدأت اقلق

وقولت لجوزي لا الحلم ده وراه حاجه انا هتجنن ايه رايك اروح اكشف تاني يمكن فيه حاجه اتغيرت

قالي بصي بما انك مصممة

انا هقؤلك سر واريحك وارتاح انا وضميري

بقؤله قؤل

قالي ياستي انتي سليمة ميه الميه في التحاليل الا عملاها من سبع سنين وانا الا معييوب بس حبيت اخبي عنك عشن بحبك ومش عايزك تتحطمي

بقؤله اها

عشن كدا كل مقؤلك اتجوز تقؤلي لا يعني انت عارف انك عقيم

قالي اه لاكن جه الوقت الا تختاري حياتك فيه لو حابه

قؤلت له لا انا يستحيل اعيش بدونك وانت عارف لاكن بس كنت عرفني وعادي يعني انت عندي بالدنيا كلها

وفجئة لقيت عبدالله نازل خبط عالباب عشن افتحه الشقه فتحت له دخل وقعد مكان مابيقعد

واحنا لسه بننتانقش انا وجوزي في موضوعنا

وبقؤل لجوزي طيب ايه المشكله انك تتابع دكتور وتعالج مفيش حاجه مستحيله

قالي حصل بدون ما تقؤلي انا من زمان متابع لاكن اخر مرة الدكتور قالي خلاص مفيش امل للخلفه استعوض ربنا بقي وكدا

قؤلت عادي ولا يهمك المهم وجودك انت بالدنيا كلها

قالي انتي نفسك في طفل وبيبص علي عبدالله

قؤلته لا والله أمر ربنا كله بحمده عليه

قالي لاكن انا عندي الحل وحل حلو اوي كمان وشيفاة بيبص لعبدالله

بدأت اقلق من نظراته للولد وافكاره

بقؤله ايه هو الحل ان شاء الله

قالي موجود ومعنا وسهل جدا

قؤلته وضح وضح أكثر انت بتتكلم بالغاز ليه كدا

قالي......

 يلا نكمل بعد التفاعل علق عشرين ملصق 

الفصل التالي

تعليقات