أخر الاخبار

رواية أساطير حب الفصل الثاني

 رواية أساطير حب 

الفصل الثاني

للكاتبه سارة احمد 



المجد للقصص والحكايات 

هنا انا هقتلك انتي جننتني غير ما انا بكره كل الستات وخصوصا الا زيك


تبتسم اساطير وهي معلقه في يده من الارنب وتلتفت ليه وبنظره كلها فضول ليه يا امور بس علاجك علي ايدي


الشاب انتي جنسك ايه ويقاطعه صوت انين واهات تأتي من الشاب المصاب 

اساطير بضحكه هبله الله ده عايش


والشاب مستغرب

اساطير تحاول ان تفلت من قبضته سبني بقي وسبها تجري علي الشاب المصاب


وترفع راسه وتضعها علي قدمها وتملس علي شعره وبصوت حنون 


You,ok!

انت كويس

الشاب نعم انا بخير

اساطير بدهش انت بتتكلم عربي 

الشاب ايواه وبوجع اشكرك علي انقاذ حياتي


اساطير لا شكر علي واجب احنا اخوه في الانسانية

ما اسمك؟

الشاب اسمي سيبسيتين مورينا

وانتي

اساطير ده اسمي

سبيستين واو انتي جميله جيدا مثل اسمك

تنكسف اساطير مرسي بس هنديك ستن اوك

ستن اوك

وكان الشاب يشتعل غضب وعصبيه وميعرفش السبب


مش كفاية كده يا حلوة

اساطير الله مالك وقبل ان ينطق يري رجال مسلحين قادمين من بعيد

الشاب يجذب اساطير وستن حمله وجري بيه نحو سيارته ودخله فيها وادخل اساطير وكانت معجب بيه واو ده انت هيرو الشاب هو ده وقته خوشي بقي


وانطلق بسرعه جنونية

وانطلقت العصابه ورائهم وشرعت في ضرب النار

تبع

الخامس

اساطير بتصرخ روعه هو ده الااكشن

واخرجت رأسها من النافذه

الشاب يا بت المجنونة وجذبها لداخل

انتي اتهبلتي كده هتموتنا


اساطير متخفش انا هخلصك منها وفتحت شنطتها واخرجت منها كرات زرقاء ورمتها وثاوني العصابه كانوا في خبر كان اختفوا تمامنا


صعق الشاب هما رحوا فين؟

اساطير بلح يا امور

الشاب بعصبيه يخربيت ام لغتك السوقية فسري احسنلك


تقترب منه اساطير وتسند راسها علي كتفه وتمد يدها علي ذقنه ايه العسل ده يختي جماله حلوة اما تتعصب


تحمر عيناه ويشتعل غضبنا ويوقف السيارة فجأه


ستن علي رسلك 

وينظر الشاب لها بشر ويجذب يدها ايه الا عملتيه دي


اساطير بدلع مستفز بدلعك ياامور كتو موتو كتي


يصرخ الشاب غضبنا انتي ايه ويجذبها لحضنه وتتلقي العين وتسافر لعالم السحر


ستن يشعر بلغيره ويزعق عليهم ها يا اساطير الحقني


تجري عليه اساطير فيك ايه

ستن كتفي بيوجعني


اساطير تقترب منه وتلامس خصلاتها وشه

فيغمض ستن عيناه ويشم عبير شعرها الساحر


واساطير ها كده لسه بيوجعك 

ستن بهيام لا قلبي الا بوجعني

تضحك اساطير طيب اعلاجك ازي بقي


يتنرفز الشاب ويجذبها ليه بقوة بطلي مياسه بقي

اساطير بتحدي وانت مالك مش بتكره امثالي خلاص مالكش دعوه بي

يتبع

السادس

يفيق عمران من شروده علي صوت حسن يا باشا الوفد وصل وفي انتظار سعتك في القاعه 

عمران بصوت مهموم ماشي روح اطلب العصير وانا نازل وراك


حسن امرك يا باشا

عمران يتنهد باسم اساطير اهان يا متحديت قلبي

يدخل عمران قاعه الاجتماعات ويزهل حين يري؟


انتي مستحيل بعد كل السنين دي وكان نفسه يرتمي في حضنها ويقبلها برغبه جنونية لكن غرور قلبه منعه وادع البرود رغم انه يشتعل شوق ولهيب لضمها وتقبيلها


تجلس اساطير وهي تضع قدم فوق الاخر بشكل مغري ظاهره ساقها الناعمتان البيضاء كانت ترتدي فستان قصير بجاكت اسود بطول الفستان الابيض وحزاء دهبي ذو كعب عالي وتطلق العنان لشعرها المنسدل علي كتفها وظهرها


وبرقه ودلع هاي يا أمور

يبتسم عمران ويقترب منها انتي زي ما انتي الزمن مغيرش فيكي حاجه طيشه ومتهوره كأن لسه عندك 17سنة


تنهض اساطير وتقترب منه كثيرا وتنظر ليه وانت لسه مغرور ومعقد زي زمان مش عاوز تعترف بعشقك لي وتمنيك بأن تقبلني وتحضني زي زمان


وتلف يدها حولين عنقه والاخري تداعب شفته

عمران يتعرق وتشتعل اشواقه ولكن غروره يمنعه


وينزل يدها ببرود ويبتسم ساخرا


انتي لسه بتحلمي ان عمران مالك يعشق امرأه ها مستحيل ان تهركني او تثيرني امرأة

يتبع

الفصل التالي

تعليقات