أخر الاخبار

رواية زواج مصلحه الفصل التاسع

 رواية زواج مصلحه 

#الحلقه التاسعه 

موقع المجد للقصص والحكايات


#بقلم دوداا حوده

سمير : حنان انتي اي اللي جابك هنا 

وسيم :كلامك معايا انا ملكش دعوه بيها 

احمد :هو فيه اي انت تعرفه يا وسيم 

سمير : هههههههههههه اه يعرفني مهو اخوك اللي خلاه مراتي تطلب الطلاق مني عالشان يتجوزها 

احمد : اي ده هي مراتك يا وسيم كانت متجوزه قبل كده 

وسيم :اه ومحدش ليه دعوه واتعرضت كمان لحادثه اغتصاب والحيوان ده فضل ماسك فديو عليها بالكدب علشان يعني ال اي يستر عليها 

حنان :لو سمحت يا وسيم انا عايزه امشي

سمير :حادثه اغتصاب هههههههههههه خليني ساكت احسن 

وسيم :عالفكره انت مش راجل والله علشان تفكر تكسرها كده انت انسان مريض لازم تروح تتعالج احسن 

سمير :انا والله جاي هنا لقريبتي بس بالنسبه انك فتحت بقي يبقي اهلك يعرفوا كل حاجه 

مروه :سمير لو سمحت متعملش ليا مشاكل اكتر من كده واتفضل برا مش عايزين نعرف حاجه 

سمير :دي اخرتها يا مروه بتضرني انا علشان وحده ماشيه علي حل شعرها وكانت مستخفلاني 

مروه :سمير لو سمحت برا انا زمان زعلت من ماما وفضلت مقطعها اكتر من سنتين علشان جرحتك بحاجه انت ملكش ذنب فيها وقولت ليها هو مالو ذنبه اي وكل انسان بيغلط المهم انو ميكررش الغلط ومامت سمير غلطت بس تابت تيجي انت وتعمل كده 

سمير :هي مش زي امي هي كانت مش كويسه حتي بعد ما سترت عليها 

مروه :لو سمحت اخرج برا وشكلي اني غلط أن حبيت ارضيك علي موقف حصل زمان 

سونيا : هههههههههههه لا وانا اللي اول ما شوفتكم اتكسفت اني راقصه ده انتو طلعتوا عيله وبلاش علشان سموره 

احمد :راقصه بسم الله ماشاء الله لو سمحت يا استاذ سمير وجودك غير محبوب فيه 

سمير :والله يا حنان ما هسيبك تتهني يوم 

وسيم مسكه من القميص :انت اتجننت يلا انا ممكن اوديك ورا الشمس 

سمير :هنشوف بكره نشوف مين هيودي مين وعالفكره الفديو بكره هيبقي معروض في شركتك كلها 

وسيم :بحق الله لو مش بعد عننا مش هيحصلك كويس 

حنان :والنبي يا وسيم سيبه ويلا بينا 

مروه :لا سمير لو سمحت برا 

سمير :طالع من شقتكم بس مش طالع من حياتكم ودفعك تمن القميص اللي اتقطع ده غالي اوي بكره تندم يلا يا سونيا 

سونيا :يلا ياقلب سونيا ومشيوا وراحوا بيت مامته 

مروه :والله انا اسفه لو اعرف أن هيحصل كده ده اقسم بالله ما كنت خليتوا جه 

احمد :انا اول مره اشوف حد من أهلك واطي كده 

مروه :معلش والله هو فعلا مريض نفسي اكيد بسبب ماما 

وسيم :مش فاهم 

مروه :زمان سمير جه اتقدم ليا هو مامته وكانت مامته مش بتزورنا معرفش السبب وبعدها ماما اتكملت قدامنا كلنا في موضوع يخص مامتع أنها غلطت مع واحد زمان وخالي اتجوزها علشان متفضحش بس طبعا علشان مجتمعنا مريض واللي غلط لازم بتحاسب طول عمره ماما مش قالت خالص ست وغلطت لا فضحتها قدامنا كلنا وكانت صدمه بالنسبه لسمير 

احمد :يعني انتي كنتي عزما حبك القديم هنا 

مروه :لو سمحت يا احمد الموضوع ده انتهي بمجرد دخولك حياتي وسبب اني عملت كده كنت عايزه احسسه أن اللي حصل ده اتنسي مش مقصود اي حاجه وحشه بس معرفش أنه فعلا بقي مريض نفسي كده 

حنان :بجد انا تعبانه اوي وعايزه اروح 

مروه :مش هيحصل امال الاكل اللي جوا مين هيكلوا يلا يا هانم قدامي علي المطبخ 

احمد :وسيم هي ماما عارفه أن حنان كانت متجوزه قبل كده 

وسيم :الموضوع ده يخصني انا بس وانا مرتاح مع حنان ماما تعرف أو متعرفش مكنش هيغير حاجه في الحوار 

احمد :وفديو اي اللي بيتكلم عنه ده 

وسيم :حاول يتغط عليها بالضرب وللاهانه لحد ما قالت إنه حصل كده بمزجها ومصورها 

احمد :طيب دي مصيبه لو اتشيرت في الشركه عندك 

وسيم :مش هيحصل الموضوع ده هيخلص انهارده 

احمد :ربنا معاك بس البنت باين عليها بنت حلال 

وسيم :احمد بالله عليك حنان كانت تعبانه نفسيا بسبب الكلب ده خلي مروه قريبه منها دائما وتخرجها من اللي هي فيه 

احمد :من غير ما تقول والله تعالي نشوف بيعملوا اي وفيه بيت ام سمير 

سمير :مالك يا ماما مش فرحنا اني اتجوزت ولا اي 

الام :لا ازاي هو انا اطول ابني الوحيد يتجوز راقصه 

سونيا :ومالها الراقصه يا عنيا 

سمير :سونيا فيه اي دي امي 

الام :بسم الله ما شاء الله 

سمير :امي انا روحت لمروه وشوفت حنان هناك 

الام :مروه مين بنت عمتك واي اللي جاب حنان عندها 

سمير :جوز مروه يبقي اخو جوز حنان 

الام :هي حنان اتجوزت ليه يابني ضيعتها منك 

سونيا :جرا اي يا حاجه ماتخدي بالك من كلامك مراته قاعده 

سمير :مش دي المشكله انا ناوي اربيهم علي أن جوزها يبهدلني كده ويهددني كمان بالقتل 

الام :يابني ابعد عنهم بقي 

سمير :والله ما يحصل هو بيعمل راجل قدامها والله لعرفه مقامه وطلعوا الشقه وتاني يوم طلعت ام سمير خبطت فتحت سونيا 

الام :سمير فين 

سونيا :نايم تعالي يا حاجه 

الام :حاجه لا شكرا لما يصحي قولي ليه اني روحت لخالتو علشان تعبانه 

سونيا :ماشي ماشي وراحت ام سمير ورجعت بليل اي ده هو انا مش سامعه صوتهم ليه وطلعت فضلت تخبط مش بيفتح شويه وسونيا جت 

الام :اي ده انتي كنتي برا 

سونيا :اه روحت شقتي اجيب حاجه 

الام :سمير جوا 

سونيا :اه تعالي اتفضلي ودخلوا لقوه سمير مقتول ومرمي قدام الحمام 

الام:ابني يا نهار اسود مين عمل فيك كده وفضلوا يصوتو والبوليس جه وسونيا وأمه راحوا القسم وسونيا هناك قالت إن وسيم هددوا بسبب الفديو اللي كان معاه 

يتبع 

فاضل اخر جزء

الفصل التالي

تعليقات