أخر الاخبار

رواية كسرني ولكن الفصل الثالث

   رواية كسرني ولكن

 الثالث 


في قصر الشيطان 

وبالتحديد في جناحه

اخذ الشيطان هاتفه واتصل علي عدي 

الشيطان:عدي احجزلي تذكره لاسكندريه النهارده بالليل لازم اكون بكرا في اسكندريه 

وخلي الاء تيجي لايمان النهارده 

عدي:ناوي علي ايه ياشيطان دووول بنات صغيرين 

الشيطان:انا سليم القاضي الي القضاه بيعملوالي الف حساب ورجال الاعمال وكبار الدوله تتمني سليم القاضي يمسك قضاياهم 

تتجرا عليه بنتين ويهزقوني لا مش كدا وبس واحده بنهم تطلع بنت اكتر شخص اذاني في حياتي وحولني للشيطان 

ابدا داانا حااتسلي بيهم  خصوصا انهم بنتين زي القمر وحلوووين وهما الي لعبوا بالنار الاول 

عدي:حرام عليك دوول اصغر من ايمان اختك مفكرتش فيها دي كمان 

الشيطان:عدي كلمه كمان واخسرك ايمان دي الحاجه الوحيده الي فاضله من حطام سليم القاضي  دي النقطه البيضا الي في حياه الشيطان 

   عدي:ارحم صغر سنهم وبعدين لو كانوا يعرفوك ماكنوش عملوا كدا 

الشيطان:19سنه مش صغيره وبعدين يدوب تستحمل الي حايجرالها وبعدين انا بشكر القدر الي خلاني اتعرف علي بنت الد اعدائي

عدي:بس

الشيطان:من غير بس اتحكم عليهم بالذل وخصوصا صبا حااحرق قلبها بطريقه شيطانيه مش تنساني من خلالها طووول عمرها

سلام دلوقتي 

ودلوقتي نعرف ماضي الشيطان 

1992

تخرج  الشيطان من كليه الحقوق بتقدير امتياز 

وعمل في مكتب للمحاماه ولكن لسؤ الحظ كان رجل فاسد 

في مكتب المحامي الشهير نصيف داوود 

نصيف :تعالي ياسليم 

سليم:حضرتك طلبتني 

نصيف:ايوا اتفضل اقعد 

دا ملف قضيه قتل عايزك تدورلي علي ثغره نطلع بيها القاتل 

سليم:بس يافندم دا ظلم ازاي نطلع القاتل احنا بنترافع عن البرئ ونخفف عقوبه الجاني مش ندور علي ثغرات ونترافع عن مجرمين اخطئوا 

نصيف:ههههههههه انت لسه صغير مش عارف حاجه دا مجرم ودا مجرم والي يدفع اكتر يخرج 

سليم :انا مستحيل اخون مبادئي واخلاقي وتربيتي 

نصيف:انت مطرود اطلع براااااااااا

في منزل سليم القاضي (الشيطان) 

ايمان:الحقني ياابيه الحقني 

سليم:ايه في ايه مالك 

ايمان:ماما تعبانه قوووي 

اخذ سليم والدته الي المستشفي 

الدكتور :لو سمحتم خليكم هنا نكشف علي المريضه وبعدين حااقولكم تشخيص الحاله 

بعد نصف ساعه 

الدكتور:للاسف المريضه محتاجه عمليه قلب مستعجل حالا 

سليم:تتكلف كام يادوكتور 

الدوكتور:100الف جنيه 

ايمان :حاتعمل ايه ياابيه واحنا مش معانا المبلغ دا 

سليم:خليكي هنا وانا حااروح واجي كمان ساعه 

ايمان:حاضر 

في مكتب نصيف 

نصيف:هاااا ياعماد عملت ايه 

عماد:اسف يافندم مش لاقي اي ثغره 

نصيف:وانت ياحمزه 

حمزه:اسف يافندم مش لاقي اي ثغره 

دق دق دق دق 

نصيف :ادخل 

دخل سليم 

نصيف :طب روحوا علي شغلكم دلوقتي 

حمزه وعماد بنفس الصوت حاضر يافندم 

سليم :100الف جنيه 

نصيف:لادا كدا كتير قوووي 

ابتسم سليم مش كتير علي نجل الحديدي 

نصيف :الطمع وحش 

سليم:محتاجهم لعمليه امي 

نصيف:لقيت الثغره 

سليم:ايوا 

نصيف::عدي علي الحسابات حاتلاقي المبلغ 

سليم:في 3ثغرات في الملف دا تقدر تستخدمهم 

نظر نصيف الي الملف وتحدث :حل شيطاني 

كنت عارف انك الوحيد الذكي الي حاتقدر تحلها انت الشيطان 

في المستشفي 

ايمان تبكي بحرقه علي والدتها المتوفاه 

ايمان: كان ن نفسها تشوفك قبل ماتموت 

سليم:تحجرت الدموع في عينيه اصبح الشيطان الذي لا يقهر 

لم يستطع الحزن امتلاكه  فهو الشيطان الذي بدا طريقه القذره في مهنته سيجمع المال لان فقره اضعفه سيجمع المال فقط المال فقط 

مرت السنين علي ذالك الشاب الي ان اصبح الشيطان 

سليم القاضي 

فكان في الماضي له صفحه علي الفيس بوك اعتاد ان يكتب خواطره او لنقل حين كان قلبه مازال طاهر

دق دق دق دق 

انتبه الشيطان للذي يطرق علي باب الغرفه 

سليم :ادخل 

ايمان:ابيه سليم شوف صورتك حلوه ازاي في الجرنال بس 

سليم:بس ايه 

ايمان:دايما بلاقيهم كاتبينك الشيطان ليه مش بيكتبوا اسمك 

سليم:دا لقب ياحبيبتي 

ايمان:بس لقب وحش ليه يقولولك كدا 

سليم:انتي عملتي الاكل لحسن انا جعان موووت 

ايمان:تفهمت انه لايريد الحديث 

بعد الشر عنك ثواني وااحضرلك المحشي بتاعي 

سليم:ههههه محشي  طب الحقيني بيه 

علي مائده الطعام 

ايمان:ابيه هو حاتيجي من السفر امته 

سليم:شهر كدا 

ايمان:ليه كدا دا كتير قووي 

سليم:اصلها اصعب قضيه في حياتي 

ايمان :ربنا يوفقك يارب 

في المساء في بيت صبا 

(الساعه 12 منتصف الليل) 

صبا:لا لا لا لا لا متسبنيش لا حرام عليك لا لا متسبنيش لا 

عااااااااااااااااااااااا

دخلت مني مفزوعه 

مني:صبا صبا اصحي يابنتي اصحي ياحبيبتي 

صبا:كابوس  كابوس ياماما انا قلبي مقبوض خايفه ياماما 

مني:استعيذي بالله من الشيطان الرجيم قومي صلي وفوضي امرك للخالق ربنا كش بيسيب حد 

صبا:حاضر 

مني:انا حااروح اصلي وادعيلك يابنتي

انهت صبا صلاتها واخذت تدعو الله باان يساعدها ويحميها 

فتحت كتاب مذكراتها 

وكتبت ماحدث معها 

كنت سعيده ولابسه الفستان والطرحه 

وحبيبي جمبي في الزفه 

معازيم وناس كتير بتقولي مبروك 

والدموع من عيني بتنزل بحور 

مالك ياحبيبتي 

دي دموع الفرحه 

ايامنا كلها فرحه وسعاده مش عايز اشوف الدموع تاني علي الخد الجميل 

فجأه كله راح 

راح 

الزغاريط والفرح انقلب نواح 

الفستان بقي كفن اسود 

والدموع بقت شلالات 

والعريس 

قال  

انا مش عايز اتجوز واحده زيك 

زيك 

زيك 

واتلموا وقالوا 

وكملوا كماله كلامه  والكلام يزيد ويزيد 

اشي يقول اصلها كانت بتكلم رجاله 

واشي يقول اصلها فيها حاجه 

واشي يقول ربنا يستر علي وليانا 

وفضلت حزينه 

وحيده مكاني 

وطلع فجاه والدي وقالي 

سامحيني يابنتي سامحيني الظلم الي عملته في الناس اترد ليا في كسرك وحزنك 

كان هذا حلم صبا الذي احتلها منذ خمس سنين 

خمس سنين وهي تحلم بذالك الحلم

ولكن الجديد انها لم تكن تري وجه العريس الا منذ يومان ا

ورات سليم القاضي في منامها هو ذلك العريس  

انهت الكتابه في مذكراتها وقالت يارب فوضت امري اليك

معقوله ممكن اقابله معقوله ممكن يحبني ويتجوزني 

يارب انا راضيه بكسر قلبي لو حااسمع منه كلمه حب 

في الصباح الساعه 8والنصف 

مني:صباح الخير ياحبيبتي جاهزه للامتحان 

صبا:بااذن الله ياماما 

مني:ربنا يوفقك يارب انت والهبله ريهام 

رن رن رن رنر رن 

ريهام:مني يامني يامني افتحيلي يابيبي 

مني:داهيه الي عايزه خلف زي بت الكلب دي 

ريهام:دا كله عشان تفتحي يامني ايه يابيبي انتي عجزتي ولا ايه 

مني:فشر يابت سنيه داانا اصبي من امك حتي اساليها يااما اتعاركت معاها واشتكت من شبشبي 

ريهام:ايه جو ليالي الحلميه دا المهم ادعيلي 

مني:عارفه يامفعوصه احيانا بتنرفزيني بس مش خساره فيكي الدعوه دي يا رب ادي ريهام  بت سنيه و كامل علي قد تعبها في المذاكره 

ريهام:بس بس بس بس يالهوي انا كدا حااسقط ياوليه 

مني:وليه انا غلطانه اني دعيتلك 

يولولوا عليكي ساعه وننفض يابت الكلب

مانا حااقول ايه هي الهبله حاتجيب دكتور 

صبا:هههههه مين الهبله دي ياماما 

ريهام:ههههههه انتي مش عارفه 

قصدها امي يابت العبيطه 

صبا وريهام قعدوا يضحكوا 

ريهام:جر ايه يامني كل شويه بت كلب بت كلب انتي معندكيش غير الكلمه دي ممكن اطلعلك واحده من قاموسي لو عايزه 

مني:انا بقول كدا بردو وراحت علي طووول  👞👞👞👞👞👞👞👞👞👞👞👞👞👞👞👞👞👞

غوري 

صبا:هههههههههه ماما مش تخليها تغش مني 

مني:ماهو انتي كمان بت كلب عشان بتغشيشيها غوروا فورتوا دمي 

ريهام وصبا فضلوا يضحكوا لانهم خدوا بالشبشب محدش بيسلم من شبشب طنط مني 

في الكليه 

ريهام :اخيييييييه دا يوم استغفر الله العظيم 

صبا:ليه في ايه 

ريهام:بصي قدام حجه شايطه والاخت جورنال 

صبا:هههههههه داانتي مصيبه بوظتي اسامي البنات فكك منهم 

ريهام:بكرهم تحسيهم ملزقين كدا 

دخلت جايدا وجلنار اصدقاء ريهام وصبا 

جايدا :هاي صبا ازيك ريهام :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته يااخت شايطه 

اه سوري جايدا 

جايدا:funny

So funny ريري

صبا:صباح النور ياجايدا 

جايدا:دي دعوه ليكي ياصبا عشان عيد ميلادي النهارده اتمني تحضري وتشرفيني 

اه نسيت ودي بتاعتك ياريري 

ريهام:مسميش ريري اسمي ريهام 

جايدا:اه sorry

What ever 

يعني مش فارقه 

سلام ياصبا 

ريهام:بكرهها بكرهها بنت الملذقه دي 

صبا:كانت في عالم اخر سرحانه 

ريهام:🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌

ان الاوان انك تحكيلي بقي 

صبا:هو ممكن الشيطان يلاقيني ياريهام 

ريهام:صبا دي كانت مراهقه انسي ياحبيبتي 

صبا:ممكن ولا لاء 

ريهام:لاء

صبا:طب لو لقانا وعرفنا ممكن ينتقم مننا لاننا اهاناه 

ريهام:طبعا لا دا موضوع تاف  جدا يعني ولو فكر انا حااقف له هو والي يتشددله 

صبا:بس انا غلطت 

ريهام:انتي حبيتيه يابت 

صبا:اه جدا جدا يعني ناقص اطلع من عيوني قلوب وفراشات 

ريهام:حدثت ريهام نفسها فراشات وقلوب ماانا حااستني ايه من بنت مني غير الهبل  😒

ريهام:خلاص حااكلمهولك تاني 

صبا:لا والنبي كفايه اولاني  ياصاحبه اللسان السليط 

ريهام:اومال عايزه ايه 

صبا :عايزاه يحبني 

ريهام:ودا ازاي يابت مني 

صبا:مش عارفه 

ريهام:مش عارفه بس هو لو شافك متوقعش يحبك 

صبا:ليه بقي 

ريهام:لاني احلا منك وشخصيتي جامده عنك فاحاينجذب ليا اكيد 

صبا:رخمه بارده تنجه 

ريهام:خلاص خلاص مش تزعلي حاارفضه عشانك 

سرحت ريهام تتحدث نفسي اقولك الحقيقه بس خايفه اجرحك  انو اول حب في حياتك عايز يااذيكي ومستني الوقت المناسب عشان يدمرك 

في سياره تقف علي شط البحر 

هاااااه 

جايدا:كله تمام صبا وريهام حايكونوا موجودين النهارده في الحفله 

المهم انت حاتعمل ايه وليه عايزني اشغل ريهام عن صبا ناوي علي ايه 

ميخصكيش 

بس متاذيش صبا ااذي ريهام صبا دي طيبه 

ابتسم الشيطان بخبث 

خودي دووول ياجايدا عشان تجهزي للحفله وزي مافهمتك 

ابتسمت للمال 

حاضر متقلقش 

جاء المساء 

في منزل صبا 

مني:الله اكبر بسم الله ماشاء الله الفستان حاياكل منك حته ياقلبي 

صبا :تسلميلي ياامي انا مش حااتاخر حانروح انا وريهام ونيجي بسرعه 

رن رن 

صبا :اهي جت اهي 

كانت صبا ترتدي فستان اسود بسيط ويزين وجهها حجات نبيتي اظهرها كمي هي ملاك 

صبا:اي دا 

ريهام:اي 

صبا:انت لسه ملبستيش 

ريهام :لا انا حااروح كدا

مني:مالك مستغربه ليه انت اول مره تعرفي انها دكر يابت 

صبا:ريهام كنتي البسي فستان حلو 

ريهام:انا اصلا مش بحب شايطه بس قولت اروح معاكي عشان متجيش لوحدك 

مني:انا كنت الاول فاكراكي ياصبا حاتجيلي بعريس دلوقتي اتاكدت انك بسبب ريهام حاتجيلي بعاهه مستديمه 

صبا:ههههههه ماشي ياماما 

في الطريق 

صبا:هاااا جبتي لجايده ايه 

ريهام:دي مفاجاه 

في فندق 5star 

دخلت صبا وريهام الحفله 

جاءت جايدا وسلمت عليهم 

صبا:اتفضلي ياحبيبتي الهديه دي عشانك 

جايدا:الله حلوه قوووي ياصبا تسلميلي ذوقك حلو قوووي في الساعات 

ريهام:اتفضلي يا حبيبتي الكيسه دي 

جايدا :😨😨😨😨😨😨😨

اي دا 

ريهام:دوول فضله خيرك شويه ماكينات حلاقه للدقن علي شويه ابر خياطه اهو ينفعوكي 

جايدا:ماكينات حلاقه ايه  شايفاني راجل قدامك  ولا ايه وبعدين ايه ابر الخياطه دي 

ريهام  بدل ماتشكريني ماكينات الحلاقه دي عشان الشعر  الي في دقنك وقفاكي ورجلك وانت فاهمه بقي احنا بنات زي بعض متتكسفيش مننا 

والابر عشان هدومك المقطعه 

ذهبت جايدا من ريهام مشتعله

الشيطان :هااااا جم 

جايدا :مش شايف جايبالي ايه ريهام ماكينات حلاقه 

الشيطان:ههههههههههه 

المهم نفذي الي قولتلك عليه 

جايدا اعطت لصبا كاس العصير وسكبت علي ريهام الكاس الاخري 

جايدا:اسفه والله مكنش قصدي 

ريهام :انتي اتعميتي 

صبا :معلش ياريهام روحي نضفيها 

ريهام:ماشي مش حااتاخر عليكي 

شربت صبا العصير وحست بدوخه 

صبا:اه راسي 

جايدا:مالك ياصبا

صبا:حاسه بدوخه 

جايدا:طب تعالي معايا ترتاحي في حته تقعدي فيها 

صبا:حانروح فين 

جايدا :حانبعد عن الدوشه 

فجاه اغمي علي صبا وكادت ان تسقط علي الارض 

ولكنهاوقعت في احضان الشيطان 

حمل الشيطان صبا 

الشيطان:جايدا روحي اشغلي ريهام 

جايدا:حاضر 

صعد الشيطان بصبا واخذها الي غرفه قد حجزها بالفندق 

Stop

وتوقعاتكم بقي 

#حبيبي السري#👈💪🏅👇👇👇

👈لو سمحت علق 20 مصلقات ومتابعه لصفحتى الشخصية فهى جميله للغايه تابعوها🌹

التكمله بعد التفاعل 👉

 الفصل التالي

تعليقات