القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية البحث عن محلل الفصل 11,12,13,14للكبار فقط

 #الحلقات11__12___13___14

#البحث_عن_محلل_للكبارفقط


الجزء +11

 

الجزء الحادى عشر

كاد عقل محسن ان يجن

لم يشعر بنفسه الا وهو يفتح درج المكتب وياخذ المسدس

ويضعه بين ملابسه

وخرج مسرعا وقد عقد النيه

علي قتل خالد الروش

ركب سيارته 

وانطلق مسرعا

حتي وصل الي العماره

ودخل العماره يجري

ركب الاسانسير

اخرج المسدس في الاسانسير

وضع فيه الطلقات وهو يتمتم

بصوت يملاؤه الغيظ والغل

وحياه امك ياخالد ليكون اخر يوم في عمرك النهارده

خرج مسرعا من الاسانسير

فتح الباب بنسخه المفتاح التي معه

دخل الشقه مسرعا

بحث عن خالد الروش فلم يجده

دخل غرفه النوم

فوجد امال نائمه في نوم عميق

صرخ فيها

قومي ياست هاانم

انتي كمان نايمه بقميص النوم

فزعت امال

نظرت الي محسن وهو يحمل المسدس

انفزع قلبها زهلت من نظره محسن الغاضبه

احست انه عرف انها سلمت نفسها لخالد الروش وجاء لينتقم منها

لكنه قال بصوت عالي

فين ابن الكلب دا راح فين

قالت امال بصوت مرتجف قصدك مين

قالها فين خالد

قالتلو خالد نزل من بدري

قالها انا لازم اقتلو

ابن الكلب مش عايز يطلقك وحجته انه لازم يعاشرك

قالت امال بصوت مرتجف

اه بس انا ماوافقتش انه يلمسني

قال محسن

انا عارف انك رفضي انه يلمسك وعارف انك مش هتخليه يمس شعره منك

اطمئن قلب امال

‘قالت 

انت عايز تقتله عشان تروح في داهيه

هتضيع نفسك عشان واحد زي دا

تلاقيه عايز فلوس زياده

اوعي تتهور عشان ختطر عيالنا

ثم قامت وتقربت منه وقالت اهدي دلوقتي الموضوع مش مستاهل في طرق تانيه كتير

جلس محسن وقال

انا اصل ماستحملتش لما قالي انه عايز يعاشرك اتجننت ماقدرتش امسك نفسي

قالت امال بصوت حاد

هو يقدر يلمس شعره مني دنا كنت قتلته

ارتاح بس هدخل اعملك لمون يهدي اعصابك

جلس محسن

ودخلت امال المطبخ

ورنت علي خالد الروش

وقالت له بصوت واطي

اوعي تيجي دلوقتي محسن هنا وحالف يقتلك

تابع¥

بخمس ملصقات😟

البحث عن محلل

جزء ١٢

قالت بصوت واطي 

اوعي تيجي دلوقتي محسن هنا وحالف يقتلك

كان حظ خالد الروش افضل بكثير

فقد خرج قبل مجئ محسن بدقائق معدوده

ولكن خالد الروش احس ان محسن خصم صعب ولن يستطيع التفاوض معه

في الجهه الاخري امال احضرت عصير الليمون لمحسن وقدمته له

وجلست وهي تقول 

انت لازم تروح لبابا دلوقتي وتقعد معاه وتفكرو في حل بالعقل كدا وبلاش العنف 

وانا ماتفلقش عليه ابدا انا اعرف احمي نفسي كويس اوي 

قالها محسن يعني الواد دا محاولش يتحرش بيكي

قالتلو بصراحه هو محاولش بس ساعات بيلمح انه عايز يتكلم معايا بس انا بصدو ومش بديلو فرصه

بس هو بصراحه كويس وفي حاله اوي

بس تقريبا لما شاف الشقه والعيشه والعز  فا عمل كدا عشان ياخد فلوس زياده

ارتاح محسن لكلام امال

وانصرف

وقد اخرج فكره القتل من تفكيره

وزهب الي والد امال 

ليبحث عن حل سلمي وسريع

ليجبر خالددالروش علي تطليق امال

زهب محسن الي والد امال ليبحث عن حل

قال محسن

انا اتصلت بخالد الروش عشان يطلق زي مااتفقنا لاقيتو بيماطلني وبيقولي انه ماينفعش يطلقها غير لما  يعاشرها وقالي انه سآل شيخ والشيخ قاله لازم تعاشرها

قال والد امال احنا كمان لازم نروح لشيخ نسآله عشان نرتاح

زهب محسن برفقه والد امال الي شيخ معروف عنه انه علامه في الفقه

عرضو عليه الامر وحكو له القصه

فقال الشيخ

اذا وافقت الزوجه برضاها علي الزواج ولم يجبرها احد فيجب عليها ان تلتزم بشروط الزواج وهي السمع والطاعه فيما يرضي الله ورسوله وهو له حق ان يعاشرها لانها زوجته وتزوجته برضاها 

وازا رفضت ان يعاشرها فتصبح زوجه ناشز ويكون الزواج غير صحيح وناقص

وهو لا يجوز له ان يطلقها بدون رضاه

فيجب ان يكون الزواج شرعي

والا اصبح الزواج محرم

قال له محسن يعني ياشيخ لازم يعاشرها

قال له الشيخ نعم 

ويجب ان يطلقها برضاه دون غصب

خرج محسن ووالد امال 

قال محسن بصوت مرتجف

خلاص ياعمي انت لازم تقنع امال انها تسلم نفسها لمحسن الروش عشان يكون الزواح صحيح 

حاول تقنعها مع ان انا عارف ان امال هترفض بس بردو انت كلمها

قال والد امال خلاص انا هكلمها النهارده وهحاول معاها

اتصل والد امال بها

ردت امال وقالت

بابا اخبارك ايه محسن جالك ولالا

قال والد امال

ايوه جالي وروحنا للشيخ نسآل والشيخ بيقول انه عشان يكون زواج صحيح لازم يعاشرك معاشره الازواج

قالت امال

لالالا مستحيل ابدا انا ماقدرش اخليه يلمسني دنا اقتله

قال والد امال

معلش يابنتي لازم تسلميلو نفسك لانه جوزك قدام ربنا

قالت امال 

لا ماقدرش يابابا 

انا بردو اسلم نفسي لواحد زي دا 

دا بيئه وهمجي لالا ماقدرش

قال والد امال 

يابنتي اسمعي الكلام لازم تضحي عشان اولادك

قالت امال 

مش هقدر يابابا

حاول والدها معها كثيرا ولكنها رفضت

وكان محسن جالس بجوار والد امال يستمع الي المحادثه

قال والد امال 

انا حاولت معاها وهي رافضه مش عايزه انه يقربلها

قال محسن 

انا عارف امال دي صعبه اوي وبتتكسف وانا واثق فيها اوي

وصعب نقنعها 

بس ياريت تحاول معاها ياعمي

رجاء طلب الصداقه أو المتابعه

البحث عن محلل

جزء ١٣

بس ياريت تحاول معاها ياعمي

قال والد امال انا هحاول بس انت بردو لازم تراضي خالد الروش وتكلمه عشان يطمن 

قال محسن انا هكلمه واراضيه

اتصل محسن بخالد الروش 

قال محسن

اتصل محسن  بخالد الروش

قال محسن

الو خالد انت سامعني

قال خالد ايوه ياباشا سامعك

قال محسن ياخالد احنا اتفقنا اتفاق رجاله ولازم نلتزم

قال خالد والله ياباشا انا ملتزم بس لازم احلل لقمه عيشي ولازم يكون الجواز شرعي عشان اكون برئ قدام ربنا

قال محسن بصوت هادي

ياخالد دي مراتك وليك حق عليها وخد حقك الشرعي منها

قال خالد طيب هي رافضه ان اقربلها وخايفه منك ومش طايقاني

قال محسن

ياعم خالد دانت راجل خبره وتعرف توقع احسن واحده سايسها وخدها براحه وحاول تحايلها

قال خالد بس ياباشا كدا الموضوع هيطول وانا بصراحه الفلوس خلصت مني والحاله جبس

قال محسن انا هبعتلك فلوس

قال خالد هتبعت كام

قال محسن هبعتلك خمس تلاف

قال خالد ماشي بس دول هيبقو اوفر تايم يعني شغل زياده 

والعشر تلاف زي ماهما 

قال محسن ماشي ياخالد اللي انت عايزه بس تسمع الكلام وتطلع راجل معايا

قال خالد 

طبعا ياباشا هكون راجل معاك بس في طلب صغير

قال محسن خير طلب ايه

قال خالد. ياباشا الاكل خلص عايزك تجيب بقي حمام وبط اصل انا مابحبش الفراخ وياريت اتنين تلاته كيلو لحمه وكمان الفاكهه وماتنساش تجيب تفاح امريكاني وياريت ياباشا تجيب الحاجه الساقعه عشان مافيش 

وماتنساش البرفان بتاعي والشامبو وقاروصتين سجاير مارلبورو وطلب تاني مهم اوي علبتين فيتامين وعسل جبلي ومربه توت عشان انا هفتان اوي

قال محسن 

بس كدا ماجبلك كمان استكوزا وجمبري 

قال خالد

ياريت ياباشا تجيب خمسه كيلو جمبري اتسلي بيهم

قال محسن  بغيظ

من عنيه هبعتلك الطلبات مع البواب

بس يارب تطلع جدع معايا

قال خالد

ماتقلقش يامحسن بيه 

انا هظبطلك الامور وهتدعيلي

بس ماتنساش الاستاكوزا

تابع لو في تفاعل هنزل كمان جزء

😁😁😁😂😁😁😁😁😁😁

البحث عن محلل

جزء ١٤

انا هظبطلك الامور وهتدعيلي

بس ماتنساش الاستاكوزا

لم يمضي وقت طويل حتي جاء البواب وهو يحمل شنط كثيره مليئه بطلبات خالد الروش

واعطاه البواب ظرف مقفول بداخله خمسه الاف جنيه

اخذ يفتح الشنط شنطه تلو الاخري وامال واقفه تنظر اليه في زهول

قالت امال مبتسمه ايه كل دا 

شكل خالد راضي عنك اووي

قالها خالد الروش

الراجل بيحايلني عشان اتمم الجوازه وادخل عليك ياقمر

ابتسمت امال وقالت 

وبابا كمان بيتحايل عليه عشان اسلملك نفسي 

قال خالد الروش

وانت هتسلم امتي ياجميل

ابتسمت امال وقالت 

هسلملك نفسي لما تنزل تجيب لوازم السهره وتشتري شيشه نفسي اجرب الشيشه

نظر اليها خالد الروش وقال بس كدا

الفلوس جات ومحسن بعتلي خمس تلاف هنزل اظبط الدنيا

قالت امال في دلع

وانت بقي علي ماتيجي هاخد الشاور بتاعي وازوقلك نفسي وفي جوه في الدولاب بدلتين رقص ماما جابتهملي في الجهاز من قبل ماتجوز ومالبستهمش غير مره واحده بس ومحسن من ساعتها سد نفسي

قال خالد الروش

يعني السهره النهارده مع فيفي عبده

قالتلو لا مع صافينار

قالها اموت انا في الدلع ظبط نفسك ياجميل انا هجيلك بسرعه

ثم قبلها قبله طويله وفتح باب الشقه

قالت له امال

اوعي تنسي الشيشه

قال خالد 

حاضر ياقمر ليه مفيش تفاعل

😜😜😜😜😜😛😛😛😍😍😍😍😍😍😳😳😳😳😢😳😳😳😳😳😳

      الفصل التالي

تعليقات