أخر الاخبار

رواية توكيل زراج الفصل 31,,32,33



رواية توكيل زواج 

المجد للقصص والحكايات

الحلقة ٣١ و ٣٢ و ٣٣ 💁


الواحدةوالثلاثون .🙂🙂

ندي وهي تنظر حيث ينظر يوسف .وجدت منه تمسح دموعها حتي لا يراها أحد فهتفت بخبث.مش هتيجي تسلمي علي يوسف يمنه.ولا ايه.

منه.وهي تتجه له حمد الله علي سلامتك يايوسف .

يوسف وهوا ينظر لها بحب فلأول مره يري الحب في عينها له وخوفها عليه.الله يسلمك يامنه اناكويس متقلقيش.

استاذن محمود وخرج من الغرفه متوجها للطبيب يطمئن منه علي نتيجه الإشعات وجلست راجيه وهناء علي الكنبه بطرف الغرفه بينما بقيت ندي ومنه بجانب يوسف. وجدت منه ويوسف ينظرون لبعضهم بحب ابتسمت وذهبت تجلس بجانب امهاوخالتهاحتي تتركهم يتحدثو

يوسف وهوا ينظر لهاويتحدث بهمس.انا لوأعرف اني هشوف النظره دي في عينك كنت خليت حد يضربني بالنار من زمان.

منه.بعد الشر عنك يايوسف سلامتك ياحبيبي. ولاكن انتبهت لماقالت فهمت تغادر ولاكن اسرع يوسف وامسك يدها.

يوسف .انتي قولتي ايه الوقتي.

منه.مقولتش انا لازم أمشي اتأخرت.

يوسف.تمشي مين انا مش هسيب إيدك الا لما اعرف قولتي ايه .

منه مقولتش حاجه سيب إيدي لو سمحت.ميصحش كدا.

يوسف.وهوا ينظرلها بحبك يامنه والله بحبك وعمري ماكان في قلبي غيرك.

منه وهي تبتسم له ولا تنطق بحرف.

يوسف ارجوكي اتكلمي هموت واسمعها.

منه.بعد الشر متقولش كداانامقدرش اعيش منغيرك يايوسف.

يوسف وقد نسي نفسه فهتف بصوت عالي .الله اكبر.وأخيرا نطقتي.

التفت له كل من بالغرفه حتي والده الذي دخل في نفس الوقت.فتكلمت امه.

راجيه.فيك ايه ياولدي .

يوسف وهوا ينظر لابيه.مفيش انا بس أول ماابقا كويس هأخد الحاج ونروح نخطب البت دي بعد إزنك ياوالدي.

محمود وهوا يبتسم علي تهور ابنه .هتخطبها لمين ياولدي.

يوسف. ليا انا ياحج انا عايز اتجوز منه اول ما أخلص السنه دي وهتخرج ونتجوز

محمود.ماشي ياولدي نطمن عليك ونخلص موضوع ندي الاول وبعدين نخطبهالك منه ست البنات ومفيش منها

ندي وهي توجه كلامها لعمها موضوعي خلص ياعمي من زمان الاحسن نركز مع يوسف ومنه انا هلاص هطلق.

محمود.اسمعي يابنتي انا عارف ان ولدي غلطان بس هوا معزور الموضوع كان مترتب صح وهوا اتدحك عليه.

ندي ياعمي ابن حضرتك كان بيشك فيا من الاول ده فاكر اني انا ويوسف بنحب بعض من قبل موضوع عمي كمان.

نظر محمود ليوسف فأخبره يوسف بكل ماحدث وكلام كامل له .

صرخت به ندي.يعني شويه كلام سمعهم عني حكم منغير مايفهم ولا يسألني حتي صدق الي عايز يصدقه فيا لان مفيش بينا ثقه ولا تفاهم انا عايزاك تطلقني منه ياعمي زي ماجوزتني ليه 

محمود.لما نعاود البيت نبجا نتكلم يابنتي استهدي بالله.

خرج يوسف بعد يومين من دخوله المستشفي .بقيت ندي مصره علي موقفهاوطلبت من الجميع ان لايخبروا كامل بما حدث.حتي يتم الطلاق.

انتهي العام الدراسي وكان يوسف خطب منه بعد شفاؤه وتحدد موعد الزواج بعد شهر من انتهاء الامتحانات وهوا مابقي عليه اسبوع.

جلست ندي مع امها وخالتهاولاكن شارده الزهن وليس علي وجهها ابتسامه فقط حزن علي فراق حبيبهاوسؤء ظنه بها.

دخلت ندي ومعهايوسف فقد كانوا بالخارج وقررت ان تأتي لتزور ندي.وبعد وقت استأذنت منهم تغادر ومعها يوسف لكي يوصلها للبيت تحدثت معه منه وبعدين يايوسف هنفضل سايبين ندي كدا انتامش شايف بقت ازاي .

يوسف اعمل ايه يامنه هيا رافضه ان حد فينا يقول لكامل حاجه وخلتناكلنا نحلفلها اننامش هنعرفه حاجه .

منه بس مقالتليش انا.

يوسف قصدك ايه.

منه ابعتلي الفيديوا الي معام ومتسجل لبن عم ندي ورقم كامل وانا ابعتهولو من تلفوني ولما يشوفو اكيد هيكلمني فهفهموا الي حصل.

يوسف .يابنت الناصحه كانت غايبه عني فين دي .تستاهلي بوسه علي الفكره دي.

منه.احترم نفسك يايوسف وابعد انتا اتجننت ابعد وركزفي السواقه.

يوسف. أعوذ بالله ايه ده هتجوز بلطجي مابراحه ياست الدكتوره ايه هتكليني دي حتي قبله بريئه.

منه.ولا بريئه ولا دنيئه انتاخطيبي ياأستاذ ميصحش الكلام ده.

يوسف.خلاص خلاص كلها اسبوع وتبقي في بيتي يامنه ووقتها هحاسبك علي الي بتقوليه ده. خودي التلفون وابعتي لنفسك الفيديو ياختي والرقم متسجل.

منه وهي تضخك علي كلامه ماشي ياسيدي هاخد التلفون بس براحه علي نفسك.هههههههههه النرفزه وحشه ليك.

يوسف.والله لو مابطلتي ضحك لسكتك بطريقتي يامنه وإقترب منها فصمتت بعد ان فهمت قصده من كلامه.

يوسف هههه أيوه كداأحبك وانتي مطيعه

أخذت منه الفيديو والرقم وقررت ان ترسل له رساله تفهمه فيها الاول ثم الفيديو.

في امريكا كان جالس مع مجموعه من العملاء في مكتبه ومعه كرستين فهوا ينهك نفسه في العمل بشكل مستمر انتهي الاجتماع وخرج من المكتب لكي يغادر الشركه ونسي هاتفه علي المكتب .

وهوا متجه بسيارته لبيته تزكر الهاتف فعاد مره أخره في هذا الوقت كانت كرستين تجمع أغراضها لتغادر ولاكن سمعت التلفون يرن فأخذته وجدته تلفون كامل وجأته رساله من رقم مصري.فخافت ان يعود مره أخره لهم بعد ان جاء وعاد معها كما كان ففتحت الرساله وقرأتها ولاكن مسحتهافي الحال

توقعاتكم ورأيكم


الثانيه والثلاثون.🙂🙂

انتهت من قرأة الرساله فخافت ان يعود لزوجته فقد اخبرها كامل ما حدث معه وانه سيطلقها فحذفت الرساله والفيديو ايضا ولاكن وجدت فيديو ايضا من نفس الرقم فجأت تفتحه سمعت صوت كامل يتحدث في الخارج ارسلته لتلفونها سريعا حتي تعرف ما به ثم حذفته من تلفون كامل وأغلقته ووضعته مكانه .

دخل كامل وجدها تجمع اغراضها فسألهاان يوصلها معه .

اخذ هاتفه وغادرو الشركه وعاد لبيته .وجلس يحاول ان ينام ولاكن لايستطيع فندي لاتفارق خياله حتي انه ليس قادر علي تطليقهابعد كل ما حدث منها شي بداخله يمنعه كلما اراد الطلاق .

فتحت كرستين الفيديو وشاهدت ما به وأغلقته وهي تحدث نفسها انه لايجب ان يعود كامل لمصر مره أخري.

في مصر انتهي اليوم ولم يتحدث كامل لها ولاكن بقي علي زفافها ثلاث ايام وهي أرادت ان يكون مع أخاه فالجميع يرفض التحدث اليه بسبب ندي.

قررت الإنظار يوم أخر لعله لم يشاهد الرسائل بعد .

في اليوم التالي عندما لا يتحدث معها قررت ان تحدثه هي.

كان في بيته بعد عناء الشغل وجد رقم غريب من مصر يحدثه فتح الهاتف.

كامل .ايوه مين.

منه.انا منه صاحبه ندي .وخ...قبل ان تكمل كلامها قاطعها كامل ندي مين انا معرفش حد بالإسم ده ندي الي كنت أعرفها ماتت من زمان.

منه.انتا اكيد مش في وعيك بعد الرسايل الي بعتهالك وبعد ماكل حاجه وضحت ليك انتا مش مصدق انك ظلمتها.تصدق هيا معاها حق انها تمنعنا نكلمك انتا متستحقش تعرف الحقيقه .

كامل.حقيقه ايه ورسايل ايه الي بتتكلمي عنها انا مش فاهم منك حاجه.

منه.ابقاافتح رسالتي الي بعتهالك من يومين والفيديو وانتا تفهم سلام وأغلقت الهاتف.فتح هاتفه ولاكن لم يجد به شئ تعجب مما حدث اين هذه الرسائل وأي حقيقه هذه .تلفونه لم ياتي له اي رسائل وهوا لم يتركه من يده الا يوم نساه في المكتب.عند هذه النقطه وفكر انه من الممكن ان تكون جأت الرساله في هذا الوقت وحزفتهم كرستين فهي من وقتها وهي تساله دائما عن اهله واتصالهم به.قررالذهاب للمكتب ليتأكد قبل ان يظلمها.فتح مكتبه وأخرج تسجيلات الكاميرات وجدها تمسك هاتفه وتفتحه وبقي معها وقت ثم أخرجت هاتفها وترسل له شي وتضعه مكانه قبل دخوله.

اخذسيارته واتجه لبيتها.دق الجرس ففتحت له اول ما رأته ارتمت بأحضانه.

كرستين.كامل حبيبي إدخل واقف ليه.

ابعدها عنه ودخل جلس علي الكنبه وهي جلست بجانبه وسألته تشرب ايه .

كامل .كنتي بتعملي ايه في تلفوني يوم ما نسيته علي المكتب .

كرستين وقد تجمد الدم في عروقه .

ولا حاجه اناشوفته وكنت هجبهولك.

كامل وهوا يمسكها من خصلاتها بعنف.

منغير كذب انتي الي مسحتي الرسايل الي جتلي من مصر وفيها دليل برأة ندي.

كرستين بصدمه من معرفته الحقيقه كيف عرف وهي مسحتهم بيدها من أخبره بفعلتها.

كامل بصراخ .ماتنطقي اتخرستي انتي الي مسحتيهم.

كرستين. اناكامل افهمني انا كنت خايفه تسيبني تاني وترجع لهم.كامل انا بحبك ومش هخليك تسيبني تاني انا ماصدقت رجعت معايا .

كامل .انتي اكيد مجنونه.كان فيها ايه الرسايل انطقي .

كرستين .بخوف من كامل فهي اول مره تراه هكذا.

كان فيها ...وبدات تقص عليه كل شي وهوا يستمع بصدمه وغير مصدق ما فعله بندي.وأكملت وكان في فيديو الي سجلوه للي عمل كدا في ندي وصورها .

كامل والفيديو معاكي انا شفتك بتبعتي لنفسك حاجه من تلفوني .

كرستين. ايوه معايا وجلبت له هاتفها فتحه وشاهد ما جعله يثور ويقظف كل مايقابله ويحطمه اشلاء.

كرستين بخوف.

انابحبك كامل عملت كدا لاني مش عايزاك تسيبني .

كامل.انتي مريضه وأنانيه شفتيني قدامك بتحرق بالنار ومهنش عليكي تساعديني انتي اكتر واحده عارفه اني بحب ندي وان مستحيل ادخل ست تانيه حياتي انا قولتلك اول مارجعت كل حاجه فكرتك صديقه وهتساعديني بس طلعت غلطان من النهارده مش عايز اشوفك اواسمع صوتك اخرجي من حياتي نهائي انتي فاهمه.

انا هرجع مصر ولما ارجع عايزك تختفي تماما وإلا قسما بربي هعرفك ازاي تتدخلي في حياتي وتخربيها .

تركها وغادر سريعا يجهز نفسه ليعود لبيته وزوجته التي اهانها وظلمها هي وأخاه. 

في صباح يوم جديد بقي يوم علي زفافه استيقظ بنشاط وارتدي ملابسه وهم بالخروج من البيت فتح الباب تفجئ بمن يقف امامه .

يوسف.كامل.

كامل وهوا ينظر له بندم ازيك يايوسف.

يوسف.كويس خير في اتهمات نسيت تقولها وجاي تكملها ولا ايه.

كامل.انا اسف يايوسف والله غصب عني مكنتش فاهم الموضوع صح انا لساعارف الحقيقه امبارح بس من منه.وعرفت اني ظلمتك وظلمت ندي.

يوسف .انتاعارف انا رغم كل الي حصل والي قولته كنت هزعل اوي لو انتامجتش فرحي.

كامل .فرحك انتا هتجوز.

يوسف.ايوه هتجوز منه وبكره الفرح كمان.بس انتا مش معزوم علي فكره.

كامل.وهوا يحتضن اخاه .مبروك يايوسف مبروك ياحبيبي سامحني والله مكنت اقصد انا اسف.

يوسف خلاص ياعم انا مسامحك المشكله كلها في ندي مستحيل تكلمك .

كامل .طب هيا هنا ولا فين .

يوسف .ايوه فوق ادخل

توقعاتكم ورأيكم 


الثالثه والثلاثون🙂🙂

دخل كامل وجد خالته وأمه ووالده.لم يحدثه احد او يلتفت له الا امه فسلمت عليه وعاتبته علي فعلته 

كامل.انا اسف ياحاج اسف ياخلتي والله كان سؤء تفاهم ومكنتش فاهم .

هناء.اني مهنساش الي جولتوا علي بنتي ابدا ياكامل كان معايا حج لما مكنتش موافجه الجوازه تتم كان جلبي حاسس انك هتكسر بتي مش هتجويها.

كامل.والله غصب عني ياخالتي انا مش هتكسف اني اقول اني بحبها والله بحبها والي قولته من غيرتي وصدمتي فيها .حط نفسك مكاني يابويا انتا راجل وعارف غيره الراجل بتبقا إزاي.

محمود في فرج ياولدي بين الغيره والشك انتا كنت شاكك فيها من الاول يوسف جالنا كل الي جولتوا.

كامل .والله فكرتهم بيحبو بعض انتوكنتو شايفين بيتعاملو ازاي انا مشفتهاش معامله اخوات لأني حبتها بجد وغيرتي وشيطاني اتحكموا فيا ياناس افهموني والله بحبها وندمان علي كل إلي حصل.سامحوني علشان ندي تسامحني.

ندي من خلفه.ولوالدنيا كلها سمحتك انا مش هسامحك .طلقني حالا ياكامل خلاص انتا خرجت من حياتي ومش هتكون موجود فيها تاني.

كامل وهوا يذهب لها كم اشتاق لها ولجمالها ود لو ضمها لصدره يطفي شوقه لها ولاكن صدمه كلامها.

كامل.ندي صدقيني كنت معمي مش شايف قدامي غير الي بسمعه منك وانا راجل شايف مراتي الي محرمه نفسهاعليابقيت أسأل نفسي ليه اناحببتك ياندي من اول ماشوفتك وعرفت انك مراتي حبيتك واتمنيتك بس لقيتك بتعامليني وحش. في نفس الوقت أخويا بتعامليه بطريقه خلتني اشك انكوا بتحبو بعض وكنت هخدك وسافر بعيد عنه مش علشان اعاقبك زي ماقولتلك لا علشان انسيهولك وتبقي ليا ليا لوحدي بس موضوع ابن عمك الي كسرني بجد يندي حسي بيا كانوا مصورينكوا ازاي وإنتو سوا والعقد الي مردتيش تقلعيه من. قبتك رفضتي شبكتي علشانه كل ده كان قدامي لا وكمان فيديوهات علشان مقولش الصور متفبركه واتأكد انكو علي علاقه ببعض .والله كانت مصدوم وكلامي كان كله بدون وعي اناوالله بحبك سامحيني ياندي وخلينانعيش حياتناالي خربت بسبب ظني فيكي سامحيني انا اسف ياندي.

ندي.خلصت كلامك ياكامل.اسمعني انا بقا حياه بينا تاني مستحيل انتامدتنيش فرصه واحده أدافع عن نفسي ولا سألتني  حتي كان اسهل انك تصدق اني زباله وخاينه علي انك تسمعني انتا انسان سطحي بتاخد بالمظاهر مبتقربش تتحقق من الي شايفه انا ويوسف إخوات متربين سوا وكل حياتنا سوا إخوات نفس الكليه ونفس البلد ونفس البيت مع بعض في كل مكان فطبيعي ابقا متعوده عليه.

ولوكنابنحب بعض كنا اتجوزنا مش اتجوزك انتا.امابقا ناصر فهوا ابن عمي اتقدملي بدل المره اربع مرات وانا رفضته فمش معقول  أرفضه وبعد كدا امش معاه وانامتجوزه انتالوكنت شغلت عقلك كنت عرفت انك بتظلمني بس لا. بردوإستسهلت يبقا ندي خاينه شوف اخوك وعمي محمود عملوا ايه مصدقوش اني كدا راحواوجابولي حقي منهم وأخوك اتضرب بالنار بسببي كان هيموت علشاني عارف ليه لانه اخويا حمايه ليا وامن علي نفسي معاه هيقدر يجبلي حقي لو اتظلمت من اي مخلوك اما انتا فعمري محس معاك لاأمان ولا حمايه انتا ضعف ليا نقطه الضعف الي في حياتي انتا كانت غلطه عمري اني حبيتك ياكامل بس خلاص انا هتطلق منك اول ما فرح يوسف يخلص تطلقني انتا سامع وده اخر كلام عندي انتا سامع وتركته لتصعد السلم تعود لغرفتها ولاكن اوقفها كامل وهو يحدثها.

كامل وانا مش هطلقك ياندي لو اخر يوم في عمري مش هيحصل لاني بحبك وانتي كمان لساقايله انك بتحبيني مش بعد ماسمعتها منك اسيبك مستحيل مستحيل اسيبك تاني ياندي.

ندي .اناكنت بحبك فاهم كنت كنت ياكامل اما الوقتي فأنا بكرهك سامع بكرهك ياكامل.

كامل .كذابه ياندي كذابه عينك بتكذب كلامك ياندي وانا مصدقهم ياندي.

صعدت غرفتها وعلي وجهها ابتسامه لا تعرف سببهاودخلت غرفتها وأغلقت بابها عليهااماكامل فجلس بجانب امه وخالته وابيه وأخيه الذين يشاهدون ما يحدث بصمت جلس ووضع رأسه بين كفيه .

يوسف. بتحبك علي فكره هيا بس مجروحه منك .

كامل وهوا ينظر له .عارف ومش عارف هتسامحني ازاي.

هناء ندي جلبها ابيض وهتسامح ياولدي هيا بس عنديه.

كامل .يعني انتي مش زعلانه مني ياخالتي .

هناء.لا ياولدي مبقتش زعلانه منيك بس لو زعلتها تاني مهسمحكش واصل.

كامل.واناعمري ماهزعلها بس هيا تسامحني بس 

محمود.متجلجيش ياهناء لو زعلها هيلجيني جصاده دلوك وبعدما يتصافوا هتفضل ندي في رجبتي لحد ما أموت.

كامل .ربنايطول في عمرك ياحاج ومتقلقش اناعمري ما هزعلها تاني ابدا.

يوسف.ياخوانا انتو نسيتوني ولا ايه اناعريس ياجدعان وفرحي بكره.

كامل  .ليك عين تتكلم هتجوز قبل أخوك الكبير وبتكلم 

يوسف.اعوذبالله من قرك ياأخي انبرلي في الجوازه كدا لحد مامنه ترجع فيها.

كامل .صحيح انا عايز اشوفها. وأشكرها لولاها مكنتش عرفت حاجه.

يوسف. عد الجمايل بس انا الي قولتلها اصلا تبعتلك الرسايل 

منه.وهي تدخل البيت.كداب أوي علي فكره.

التفاعل ورأيكم

            الفصل التالي

تعليقات