القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية توكيل زواج الفصل ال34,35,36

 #ارجو_التفاعل_منعا_لحظر_الصفحة


#متابعة_لصفحتي_الشخصية_ليصلك_باقي_الحلقات_اول_باول ❤

رواية توكيل زواج

المجد للقصص والحكايات

الحلقة ٣٤ و ٣٥ و ٣٦ 💁


الرابعه والثلاثون.🙂🙂

يوسف. منه حبيبتي اهلا اهلا اتفضلي .

راجيه .تعالي يابنتي اجعدي.

منه.يرضيكي ياماما يلطعني ساعتين تحت البيت استناه علشان معاد المصوروهوا ميجليش.

يوسف. اسف والله بس كامل جه وندي عرفت وقفشت عليه وكان لازم اتفرج مش اخويا.

منه.لا ياشيخ طب وبتكدب وتقول انك انتا الي كلمته مش عيب يادكتور مين الي كلمه وقالك الفكره دي اصلا.

يوسف انتي ياقلبي بس انا الي صورت .

كامل.متشكر اوي ليكي يامنه بجد مش عارف اشكرك ازاي .انتي رجعتيلي روحي  منه.متقولش كدا يأستاذ كامل ندي دي أختي واناكان لازم اساعدك علشانها

كامل.متشكر يامنه بس انا كامل بس احنا بقينااهل.

منه ماشي ياكامل هطلع انا لندي اشوفها.

يوسف. لا والله استنوااجبلكوا شجرة وإتنين لمون.

كامل .بلاش انتا علشان محسبكش علي عمايلك السوده.

يوسف.عيب عليك ياكبير بضحك معاك ياعم.

منه.هطلع لندي وانتا اجهز علشان نخرج.

يوسف.انتا تأمر ياقمر ياخواتي عسل ياناس.وهوا يغمزلها بعينه 

كامل .متتلم ياعم الحبيب راعي شعور اخوك متجوز مع إيقاف التنفيذ.

صعدت منه وجدتها جالسه علي المكتب وعلي وجهها ابتسامه خفيفه.

منه.بتضحكي علي إيه يابت انتي 

ندي. يخربيتك خضتيني مش تخبطي.

منه بقالي ساعه بخبط ياختي وانتي ولا انتي هنا سرحانه في ايه.

ندي .كامل جه.واتكلمنا وقال انو بيحبني

منه اه منا الي جبته .إه قال انو بيحبك 

ندي .انتي جبتيه ازاي مش فاهمه .

منه.اووبس سوري.وقعت بلساني.انامعملتش حاجه.

ندي .يعني انتي الي جبتيه يعني جاش من نفسه مجاش علشاني.

منه لا احنابس عرفناه الي حصل وهوا جه اول ما عرف جه جري عاشانك ياندي 

ندي مش عارفه اسامحه وانسي كلامه .

منه.انتي بتحبيه وهوا بيحبك اديلوا فرصه حرام تعذبوا بعض كدا.

ندي .مش عارفه بس اول ماقالي بحبك حسيت اني نسيت كل الي عمله.

منه.واقعه واقعه هههههههههه.

ندي.اتلمي يازفته انتي .

منه.اناهمشي ياختي يوسف مستنيني تحت رايحين للمصور الغبي ده .

ندي روحي ياختي اتنيلي .

انتهي اليوم ولا يحاول كامل التحدث مع ندي تركها تفكر في كلامه.

صباح يوم الفرح استيقظ الجميع  وذهبت ندي تدق باب يوسف بفرحه.

ندي .فتح لها يوسف وهوا يغني.

يوسف .انهارده فرحي ياجدعان عايز كله يبقاتمام.وامسكها من يدها يرقص معها وهي تضحك بصوت عالي .

يوسف وهوا يري اخاه يقف خلفهم عاقد زراعيه امام صدره ينظر ناحيتهم بغضب

يوسف.يالهووووي هياكلني بعنيه ابعدي يابنت الناس انا عريس مش مستغني عن نفسي جوزك هيبلعنا.

ندي وهيا تلتفت له .نظرت له بدون اهتمام وعادت تحدث يوسف.يلا يايوسف تعالي وصلني البيوتي سنتر منه مستنياني هناك.

يوسف انا مش هينفع ده منه ابوها الي وداها انا لسارايح القاعه اتأكد من التعديلات اتعملت ولا لا ومش فاضي.

كامل.ندي انا هوصلك في طريقي .

ندي .شكرا هروح لوحدي.

ونزلت السلم لكي تأخذ تاكسي.نزل كامل ورأها وشغل سيارته ووقف أمامها 

كامل اركبي ياندي انا هوديكي.

ندي.بحده قولتلك لا شكرا.

كامل .نزل من السياره وفتح الباب وأخذها من يدها وأدخلها السياره وركب بجوارها يقودهاوهي تنظرله بغضب

كامل.هتجهزي امتا علشان اجي اخدك.

ندي.كامل ملكش دعوه بيا انا مش هروح معاك انتا فاهم وأول ماالفرح يخلص هنطلق ياكامل انتافاهم.

كامل.وهوا يقف علي جانب الطريق لا مش فاهم باندي انتي امبارح سيبتك تتكلمي وتهددي وتهنيني لان معاكي حق لاكن تسوقي فيا لا.انتي مش شايفه نفسك غلطانه في كل الي حصل .

ندي لا طبعا انتا الي غلطان.

كامل لا غلطي ياندي.غلطي لما تجاوزتي حدودك في الهزار مع يوسف زي ماشوفت الوقتي كدا كان بيرقصك حتي لو بتعامليه انه اخوكي فده حرام ياهانم لأنه يجوزلك يعني ينفع يتجوزك لوانا طلقتك .وبالنسبه للحيوان ابن عمك خرجتي قابلتيه من غير ماعرف ومش مره واحده لا كذا مره وانا جوزك من حقي تعرفيني قبل ماتقابليه ولا متعرفيش الكلام ده متنسيش انك غلطي ياندي

ندي .وهي تنظرله بغضب غلطي ميجيش حاجه في الي انتاعملتو وبعدين الكلام ده خلاص ملهوش لزمه احنا خلاص هنطل.....ابتلع كامل باقي كلامها بقبله أخرستها وأفقدتها القدره علي الكلام.

ابتعد عنها وهوا يتنفس بسرعه ويضع جبهته علي جبهتهالو سمعتك بتقولي الكلمه دي تاني هيبقا ده ردي عليكي انتي مراتي ياندي وحبيبتي فاهمه وعمري ماهسيبك .

ابتعد عنها وجلس مكانه ليعود يقود السياره اماندي بقيت صامته تنظرلشباك السياره تتجنب نظرات كامل لها وقف امام مركزالتجميل فنزلت بسرعه من السياره .ودخلت للمركز.

ضحك كامل علي خجلها منه وصمتها.

دخلت وجدت منه تنتظرها.

منه.ايه ياندي كل ده بتعملي ايه اتأخرتي

ندي.ها م معلش اصلي اتأخرت.

منه مالك متلخبطه كدا ليه هوا انتي العروسه ولا ايه.

ندي.مفيش يازفته خليكي في نفسيك

منه.ماشي ياندي.

كامل ذهب لشقته التي اشتراها لندي سابقا وجهزها لكي يأخذها ويتحدث معها بعد زفاف أخيه وجهز طاوله وعليها ورود حمراء وشموع وطلب العشاء ووضعه في الثلاجه.

توقعاتكم ورأيكم 


الخامسه الثلاثون.🙂🙂

جهزوانفسهم للزفاف فكانت العروس ترتدي فستان من الدانتيل المنفوش والصدر علي شكل قلب وحمالات رفيعه فكانت غايه في الجمال اما ندي إرتدت فستان باللون الاحمر الناري ضيق مجسم علي جسدها طويل حتي اخر قدمها مزين مت الصدر بورود من اللون الفضي ومن المنتصف زين بحزام من حبات اللولي البيضاء وفردت شعرها الكستنائي الطويل ليصل لاسفل ظهرها ووضعت تاج صغير علي رأسها فكانت أيه من الجمال فتنه علي الارض لكل ناظر.

جاء يوسف وكامل كل ليأخذوهم من مركزالتجميل .وقفوا خارجا ينتظروهم

خرجوا من المركز وكانت صدمه بالنسبه ليوسف وكامل من شده جمالهم.

يوسف لمنه.الله يخربيتك هوا في كدا ايه الجمال ده.

منه.اتلم يايوسف هتفضحنا.

كامل .وهوا ينظر لندي ايه الجمال ده ياندي اخبيكي فين من عنين الناس

ندي وهي تبتعد عنه لتركب السياره .

ركب كامل يقود السياره وندي بجواره وركب يوسف ومنه في الخلف.

وصلواالقاعه ودخل العرسان وجلسوا علي الكوشه وبدأالزفاف .جلست ندي بجانب عمهاوخالتها وأمها وكامل كان يقف بعيد حتي جاء وقت الرقص السلو وطلب شاب من ندي ان يرقص معها وقبل ان تعترض وضع كامل يده علي كتفه وهوا يقول معلش مراتي مبترقصش مع حد غيري.انصرف الشاب سريعا.وأوقف كامل ندي وسحبها معه للمسرح وأخذهابين أحضانه ويده علي خصرهاووضعت هي يدها علي صدره وبدأ الرقص وهوا ينظر لها بعشق واضح في عينه ثم إقترب منها وقبل رأسها وهمس لها اسف سامحيني وخلينا نبدأمن جديد اديني فرصه واحده بس مش عايز منك غير فرصه واحده ياندي .

ارجوكي انا مقدرش أعيش من غيرك ياندي انتي حبيبتي ومراتي وكل حاجه.

ندي كامل لو سمحت انتا بتوترني.

كامل والله انتي الي موتراني ومخلياني مش علي بعضي حرام عليكي إرحميني .

ندي ارجوك مينفعش نتكلم هنا.

كامل تمام بعد الفرح هنروح نتكلم لوحدنا

ندي.لوحدنا ازاي يعني 

كامل متخافيش مش هخطفك انازي جوزك يعني متقلقيش.

انتهت الرقصه واكملوا الزفاف في اجواء من الحب والسعاده .اخبركامل والده وخالته انه سيأخذ ندي ويتحدثوا بمفردهم بعد الفرح.اخذها وركب سيارته متجهالشقته.

اخذ يوسف منه وذهبو للفندق حيث سيقضوا ليلتهم به قبل سفرهم شهر العسل.دخل يوسف وهوا يحمل منه علي زراعيه اغلق الباب بقدمه.وانزلها ببطئ.

يوسف.بمزاح نورتي سويتك ياشبه.

منه .نظرت له بخجل ولم تتحدث.

يوسف.مالك يامنه ساكته ليه يلا يابنتي مش فاضين ورانا حجات كتيرنعملها.

منه.ها بتقول ايه.يوسف.وهوايضحك علي مظهرها.ههههه يلا يامنه علشان نصلي سوا غيري واناكمان هغير ونصلي ركعتين مع بعض مالك كدا مش عوايدك لسانك فين .منه ههروح اغيرجوه .

يوسف .ماشي اناتحت أمرك لواحتاجتي افتح حاجه اقفل حاج كدا يعني.

منه لا شكرا انا هعرف اتصرف.بعدمرور وقت خرجت ندي وهي ترتدي اسدال صلاه صلي بهايوسف وبعد الصلاه وضع يده علي رأسهاوقال دعاء لليله الزفاف.نظرت له ندي وجدته يبتسم لهاامسكها من يدهاوجلس علي طرف السريرووضع رأسهاعلي كتفه .وهوا يقول انابحبك اوي يامنه كنت بتمني اللحظه دي طول العمرخوفت اموت قبل مااشوفك مراتي.منه بخوف بعد الشر عنك ياحبيبي ربنا يخليك ليايارب.

يوسف.ايوه بقا هوا ده واقعه واقعه يعني هههههههههه ضربته ندي في كتفه .

ندي .تصدق انك مستفز اوي ابعد عني.

يوسف .ابعد ابعد مين دانا مش هسيبك الا ماتعرفي غلطك بتضربيني تعالي يابت هناجرت منه تبتعد عنه ولاكن سقطت علي الارض فهرول لها يوسف حبيبتي انتي كويسه.

منه.اه متقلقش مفيش حاجه .

يوسف .حلواوي تعالي بقا اما اقولك حاجه مهمه.وحملها علي زراعه ووضعهاعلي السريروقرب وجهه منهاوهوايقول بحبك يامنون وقبل رأسهاوبعدهابدأت حياتهم كزوج وزوجه حياه سعيده يتغللها الحب والموده.

اماعند ندي وكامل .اخذها كامل امام المبني الموجود به شقتهم.

كامل.انزلي ياندي وصلنا.

ندي.انتاجايبني فين هنا.

كامل.انتي جايه شقتنا ياندي انتي مالك خايفه مني ياندي.

ندي لاطبعا وهخاف منك ليه ياعني اتفضل وصعدت معه للشقه فتح كامل الباب دخلت ندي بتوتروقلق وجدت شقه بأثاث متناسق طاوله في الواجهه وعليها ورود حمراءوشموع حول الطاوله ومكتوب علي الحائط بالوردسامحيني ياعمري بحبك تظاهرت بأنهالم تري شي.

ندي خير ياكامل جايبني هنا ليه .

كامل.اقعدي بس وسحب لهاكرسي تجلس أكمل كلامه بعد جلوسهامن اول ماشفتك اتشديت ليكي وبعد جوازنا حبيتك ودخلتي قلبي اتمنيت جوازنا يبقا طبيعي فشتريت الشقه دي علشان لماالتلات شهوريخلصوانيجي هناوعترف بحبي ليكي زي الوقتي كدابس بغبائي وسوءظني وغيرتي عليكي ضيعت اللحظه الي إتمنتها من وقت كتب كتابنا اناجبتك هناعلشان اعيش اللحظه دي معاكي دلوقتي ننسا الي حصل ونبدا من الوقتي وننساكل الي عملناه في بعض انابحبك وعارف انك بتحبيني ليه بتعاندي قلبك ياندي انا مش طالب منك غيرفرصه واحده بس وانابتمني انك توافقي ياندي ارجوكي فرصه أخيره .وإنحني عليها ليمسك كف يدهايقبله سحبت يدهابسرعه منه

التفاعل عشان الحلقات الاخيره


السادسه والثلاثون.🙂🙂

هبت ندي واقفه وأعطته ظهرها لكي لا تري عيونه وتنظرله فتضعف قواهافهوا حبيبهاولكن جرحه لها لاينسي.

ندي .وهي تقف وتوليه ظهرهاانا عايزه امشي لوسمحت .

كامل .وهوايقف بجوارها لا ياندي مش هتمشي غيرلمانحل المشكله الي بينا لتديني فرصه ونبدأ حياتنا تاني مع بعض اوننهي كل حاجه وأسيبك وأسافرلوده الي انتي عايزاه ياندي.

ندي.وهي تنظرله بغضب ولماانتاعايزترجع جبتني هنا ليه اتفضل رجعني البيت وسافراو متسافرش دي حاجه متخصنيش.

كامل وهوا يقترب منها .متأكده انهامتخصكيش متأكده انك هترتاحي في بعدي ياندي لومشيت هتعيشي حياتك سعيده ومبسوطه صدقيني لوفعلابعدي هيريحك هبعدبس عايزك تقوليهابنفسك.قولي انك معنتيش بتحبيني وانك مش عايزاني جمبك .بصيلي ياندي وقوليهاواناهمشي بس المره دي مفيش رجوع ابدا هدوس علي قلبي وسيبك ترتاحي لوراحتك في بعدي

ندي.وهي تنظرله وعينهاامتلئت بالدموع حاولت ان تصمد اكثرمن ذالك ولاكن هزمتهادموعها التي سالت علي وجنتيها.

ندي انتاوجعتني اوي ياكامل انتاصغرتني قدام نفسي هزيت ثقتي فيك وفي نفسي طلعتني قدام الكل خاينه مستهون بالي قولته ولا الي عملته فيا مش قادره انسي وسامح وزاد بكأهاوهي تقول ولا هقدر علي البعد والفراق مش هقدر والله غصب عني قلبي اختارك مع ان عذابه كان علي إيدك بس إختارك وأختار قربك.جلست تبكي علي الكرسي مره أخره فقد اخرجت مافي قلبها وخارت قواها.اماكامل فأقترب منها ونزل علي ركبتيه ليوازيهاوهي جالسه علي الكرسي وأمسك.وجههابين يديه.انااسف والله أسف مكنش قصدي اوجعك كدا بس كنت موجوع زيك وأكتر سامحيني ياندي واناهنسيكي كل إلي حصل.ارجوكي

ندي وهي تنظرله بضعف وحب.ماشي.

كامل.ماشي ايه ماشي سامحتيني.

ندي وهي تحرك رأسهابنعم.ضمهاكامل لصدره وهوايردد بحبك ياندي والله بحبك .رفعت ندي يدهاوبادلته العناق.شعربيدهاتلتف حول خصره تصلب  جسده من قوه مشاعره تجاههاابعدهاعنه ببطي ونظرلهانظره حب واشتياق اقترب يقبل رأسهابحب وانتقلت قبلاته لوجنتيهاوانتهي بشفتيهارفعت يدهاتطوق رقبته وعندماشعربرغبتهابه تعمق اكثروأخذها لغرفتهم لتبدأ حياتهم معا بعد عناء ومصاعب بدأت السعاده تغزوحياتهم وتهزم الحزن بجداره.

في الفندق استيقظت منه علي شئ يلامس وجههاويجبرهاعلي النهوض.

يوسف.ياقلبي فوقي بقا الطياره هتفوتنا.

منه.وهي تفتح عينهاطياره طياره ايه.

يوسف هنسافر فرنسا شهرعسل كنت عملهالك مفجأه بس شكلها هتفوتناومش هنسافر.

منه وهي تنهض لالا اناهجهز في ثواني ولاكن وجدت يوسف ينظرلها وعيناه متسعه.

يوسف.هوا انتي لبسه إيه ياقلبي 

منه تنظر لنفسهافوجدت قميص يوسف

يوسف ده قميصي صح وهوا يذهب ناحيتها هاتيه عايزه.

منه.لا مستحيل انا مش هديهولك 

يوسف اجي انا أخده بنفسي 

منه وسع يايوسف ابعد عني انتامش بتقول الطياره هتفوتنا.

يوسف لسابدري علي الطياره ياقمرانابس حبيت افوقك اصل عايزك في موضوع مهم جدا لايحتمل التأجيل 

منه .يوسف انتابتهرج والله مهكلمك

.يوسف وانا أقدر مش ممكن تعالي اصالحك ..وأخذها ليزيقهامدي عشقه لها

التفاعل ورأيكم



#لو_لقيت_تفاعل_هنزل_الحلقة_الاخيرة 🙂

               الفصل التالي


تعليقات