ستعجبك

رواية توكيل زواج الفصل ال24,25

رواية توكيل زواج

المجد للقصص والحكايات



الحلقة ٢٤ و ٢٥ 💁


الرابعه والعشرون.😊😊

اصتدمت به سياره ولاكن لحسن حظه انه كان يقود ببطئ وهوا يدير السياره فكانت خبطه خفيفه اصيب في رأسه بجرح خفيف نتيجه ارتطامه في مقدمه عجله القياده ولاكن زراعه يؤلمه بشده.

نزل من كان في السياره الأخره فهوا لم يصيبه مكروه توجه له وسأله هل هوا بخير .

اخذه وذهب للمشفي وبعد الكشف اتضح ان زراعه كسر نتيجه الخبطه وتم تجبيسه ومعالجه جرح رأسه.

طلب سياره أجره لعدم قدرته علي قياده السياره مره أخره .وطلب منه الذهاب لعنوان شقته التي تقيم بهاكرستين فهوا متعب ولا يستطيع البحث عن فندق حاليا .وترك سيارته امام المشفي بعد ان أعطاهم عنوان منزله ليرسلوها له هناك.

وصل البنايه وصعد شقته وفتحهاهرولت له تري مابه بعد دخوله البيت بهذا الوضع فأشار لها ان تصمت وذهب لغرفه النوم وخلع قميصه ونام من شده تعبه .

دخلت خلفه وقامت بفرد الغطاء عليه وذهبت خارج الغرفه جلست تتابع التلفاز ولاكن اخفضت صوته لكي لا تزعجه.

وصل يوسف للعنوان اللذي اخذه من والده وصعد للشقه طرق الباب وانتظر ليفتح له اخاه.

كانت تبدل ثيابها بملابس للنوم عباره عن قميص قصير وفوقه روب من الحرير .سمعت احد يدق باب الشقه فخشيت ان يوقظ كامل ذهبت سريعا لكي تفتح الباب .بملابسهادون تبديل .

صدم يوسف حين وجد الفتاه التي كانت مع اخاه في المطعم هنا في بيته وبهذا الشكل .

كرستين ولم تتعرف عليه جيدا ايوه نعم .

يوسف .انتي بتعملي ايه هنا وفين كامل .

كرستين .انتامين وبعدين وطي صوتك كامل نايم وهتصحيه كدا.

يوسف .نايم وسعي من طريقي .

وذهب فتح الغرفه وجد اخاه نائم علي بطنه ولا يرتدي شي عاري الصدر وغطاء علي نصفه السفلي وبسبب اضائة الغرفه الخافته لم يلاحظ زراعه وهوا بالجبس .رجع للوراء بسبب منظر اخاه وماترتديه هذه الفتاه من ملابس فقد فهم الوضع بشكل خاطئ وذهب ليغادر الغرفه والشقه كلهاوقبل خروجه من الباب التفت لهاوقال .

يوسف.ابقي قوليلواقبل ما تحاسب الناس علي حاجه معملوهاش ابقاحاسب نفسك علي أفعالك الاول .

وتركها وعاد للبيت مره أخره وهوا حزين علي اخاه الذي سقط من نظره بفعلته هذه فهوا متزوج ويخون زوجته في نظره ظل يفكر ايخبر ندي ام يصمت فهي لاتستحق كل هذه الإهانه منه .وفي النهايه قرر الصمت حتي لا يسؤء الوضع بينهم اكثر من ذالك .

استيقظ في الصباح وبدل ملابسه وخرج من المنزل حتي لا تراه ندي وتسأله عن ماحدث مع أخاه كامل .وهوا يخرج من البيت وجد سياره اخاه مركونه ولاكن بها تهشم في جانبها وكأنها صدمت بشي اتجه للبواب وسأله .

يوسف .عربيه كامل مالها ياعم عبده.

البواب .واحد جابها يابيه الصبح بدري وجال ان كامل بيه سابها جدام المستشفي لأنه عمل حادثه امبارح ومجدرش يسوجها.

يوسف بصدمه.حادثه ازاي انا شايفه لساامبارح كان كويس .

وذهب لمنزل أخاه لكي يعرف مابه .

استيقظ كامل وارتدي قميصه وخرج من الغرفه ينوي الرحيل .وجدهاتجهز له الطعام للفطار .جلس يتناوله بصمت فهوا جائع فمنذ امس لم يتناول اي شي بعد وجبه الغداء التي تناولوهاسويا.

كرستين.صباح الخيركامل انتاكويس.

كامل .اه كويس كرستين شكرا علي تعبك معايامعلش كنت تعبان امبارح ومقدرتش ارجع بيتي.

كرستين. متشكرنيش كامل اناالي اشكرك انتاناسي ان ده بيتك بس شقتك فعلا جميله جدا .

كامل وهواينظر للشقه وقد تذكر انه جهزهالإستقبال ندي هب واقفا وغادر بدون كلام وهبط سلالم البنايه ليري اخاه ينزل من سيارته ويركنها امام البنايه 

يوسف وهوا يجري ناحيته كامل في ايه مالوا دراعك انا شوفت العربيه الصبح وجيت بسرعه اشوفك انتا كويس.

كامل .ايه جاي تشوفني يمكن مت ولا حاجه علشان ترجع لحبيبت القلب تتهنوا سوا بس احب اخيب املك اناكويس وهخودها وأسافر بكره ومش هخليك تشوفهاتاني ابدا مش حب فيها لا علشان اعرفهاانها اتجوزت راجل بجد هيعرف ياخد حقوا منهاوهعرف ازاي أعيد تربيتها تاني لان واضح ان خالتك وعمي ناجي معرفوش يربوا فهربيهاانا.

يوسف. تصدق انك فعلا حيوان وغبي انا جاي أطمن عليك نسيت كل اهانتك لياوجيت جري اشوف أخويا جراله ايه بس انتاخساره فيك الكلام وهتندم يلاكامل علي كل الي بتقوله ده بس وقتهالوجيت تترجاني أسامحك مش هيحصل.

كامل السماح ده انتا الي هتترجاني اني أققبله منك بعد ماتشوف هعمل إيه في ست ندي حبيبتك هخليها تقعد في بيتي هناك ومفيش تعليم بعد النهارده وهخليهاخدامه في بيتي تكنس وتمسح وتطبخ وتخدمني كمان اه ونسيت أقولك كمان وأقترب منه كامل وهمس بأذن يوسف .ومش كدا بس لا وعبده لرغباتي كمان يعني جواز الورق هلغيه وهيبقاجواز بجد ياحبيب هخليهاتبكي بدل الدموع دم كل ليله هخليهاتكره نفسها صدقني يايوسف ابتعد عنه وأكمل عندماوجد الزهول علي وجهه متقلقش مش هقتلها لا اناهسيبهاكدا اتلذذ بألامهازي مكنتو بتلعبوا بقلبي انا كمان هلعب بيكوا بس بطريقتي انا ياياأخويا.قالهابإستهزاء.

التفاعل ورأيكم


الخامسه والعشرون .😊😊

يوسف .انتاأكيد اتجننت مش ممكن تكون أخويا انتا مش طبيعي يابني أدم افهم انا مفيش بيني وبينهاحاجه دي أختي ياحيوان انتا وكمان مراتك انا مش و...اوي كدا علشان أحب مراتك ياكامل .

كامل.هههههههههه للدرجه دي بتحبها فكرني هصدق كذبك ده انا شفتكوا بعيني وانتاجايب لها الورد وانتابتكلمهافي التلفون وانتا في الجنينه وزعلان انها اتجوزتني وهيا في الأوضه بتطمنك ان كلهاتلات شهور وتخلصوا مني وهيابتقول عني اني مغرور واني معتمد علي فلوسي وانتابتدحك وهيابتستهزء بأخوك واخر حاجه وانتوسوا في الأوضه وانتابتوضح لها قد ايه بتحبهاومش هتتجوز غيرهاوان البنات الي بتغير عليك منهم دول ملهومش قيمه وانك معنتش هتكلمهم تاني علشانها اناشفتكم بعيني في المطعم ياحيوان انتا عايزني اكذب كل ده وأصدقك الوقتي .هههههههههه بجد انتا اغبي بني أدم شوفته حتي مش عارف تكذب انتالوكنت راجل كنت جيتلي اول مارجعت من السفروكنت قلتلي وانا كنت طلقتهاوجوزتهالك بنفسي بس انتا طلعط و....علشان استسهلت وخنت اخوك .ابعد انامش عايز اشوفك تاني لحد مااسافر اناومراتي فاهم مراتي يايوسف .

وتركه وذهب يركب تاكسي وذهب لبيته لكي يبدل ملابسه.ويذهب للشركه.دخل البيت فلم يجد أحد صعد سريعا وبدل ملابسه وخرج من غرفته ذهب لغرفتهاوفتح الباب بدون ان يدقه كانت ترتدي ملابسه لكي تذهب لجامعتها وجدته اماما ارتعدت خوفا من دخوله المفاجئ.ولاكن تفجأت من جرح رأسه وزراعه بالحامل فأتجهت له بخوف .

ندي .مالك ياكامل ايه الي حصل ايدك مالها.

كامل وهوا ينظر لها بتفحص فهي كانت ترتدي قميص قصير يصل الي أعلي ركبتها بقليل بفتحه صدر واسعه تظهر رقبتهاوصدرها بشكل كبير فهي كانت علي وشك تبديل ملابسها قبل دخوله .

انتبهت لنظراته المصبه عليها فنظرت لنفسها لتري ما يجذبه بهذا الشكل .تفجأت من مظهرها فقد نسيت ماترتديه بسبب دخوله المفجئ بهذا الشكل راحت تتلفت حول نفسها تبحث عن شي تغطي به نفسها وجدت روبها علي طرف السرير ذهبت لترتديه .ولاكن أوقفها كامل بجذبه لها بعنف فأرتطمت بصدره بقوه .رفعت رأسها له وهي تسأله .

ندي كامل ايه الي بتعمله ده انتا اتج....

وقبل ان تكمل كلامهاقاطعها بقبله عنيفه علي شفتاها اخرستهاعن ما كانت تنوي قوله له وضعت يدها تزيحه من صدره ولاكن لم يستجيب لها وبعدها دفعها عنه لتسقط علي السرير متألمه من دفعه لهاوقرب رأسه منها وتحدث .بصوت شبه هامس .

كامل أخر مره تكلميني بصوت عالي انتي فاهمه وإلا ردي المره الجايه مش هيعجبك ياندي وحرك يده علي وجهها ببطي نزولا علي زراعها فخافت منه ورجعت للخلف وهي تتحدث بإرتباك .

ندي كاكامل ابعد عني لو سمحت .

كامل وهوا يضحك علي خوفها.

كامل هههههههههه متقلقيش يابنت خالتي مش هقربلك هنا في البيت ده بس اول مارجلك تخطي عتبه بيتي هناك في أمريكا هيكون يوم فرحنا بجد ..اه بس متستنيش انه يبقايوم سعيد وحياه ورديه لا انا هدوقك العذاب ألوان علي الي عملتيه جهزي نفسك ياحلوه طيارتنا بكره بليل وأه مفيش لزمه تنزلي الجامعه النهارده .انتي خلاص معدش ليكي نزول جمعات مش هتكملي يايادكتوره .هههههههههه وده اول حاجه هعملهالك ياحبيبتي هدمرلك حلمك الجميل انك تبقي دكتور وهخليكي خدامه اه خدامتي انا فجهزي بقا لليالي طويله من الغذاب يازوجتي العزيزه .سلام يادكتوره ندي هههههههههه. وتركهافي صدمتهاوغادر المنزل وذهب للشركه .

دخل الي مكتبه وجد السكرتيره تدخل. له وتعطيه ظرف كبير مكتوب عليه اسمه وأسفل اسمه خاص جدا .

مستركامل وأحد ساب لحضرتك الظرف ده وقالي اسلمهولك شخصيا.ومستر محمود عايز حضرتك ضروري في مكتبه كامل وهوا يأخذ منها الظرف ويلقيه بأحد ادراج المكتب ويتجه لمكتب والده دق الباب ودخل .

كامل .ازيك ياحج معلش اتأخرت شويه كان عند شغل .

محمود فينك ياولدي انا ..ايه. ده مال يدك ياولدي انتا فيك ايه.

كامل .مفيش ياحاج حادثه بسيطه الحمدلله دراعي بس اتكسر وجبسته.

محمود. وكيف اني معرفش باللي حوصل ده وأخوك كان معاك هوا كمان متصاب في وشه بس بيجولي انه اتخانج.

كامل .لا مكنش معايا خيريابويا كنت عايزني ليه في حاجه.

محمود ايوه ياولدي في اجتماع مهم بعد بكره ناس طلبين شغل كتير بيناوعايزك تتفج معاهم مدام انتا هنا .

كامل.مش هقدر ياحاج اناهسافر بكره بليل أمريكا.

محمود.كيف ده ياولدي احنامش متفجين تفضل تلات شهور لحد ماتقرر انتاومرتك هتكملوا مع بعض ولا لا.

كامل .احم منا هخودها معايا هناك ياحاج وتبقاتقرر تفضل والاترجع  في مشاكل لازم اروح احلهابنفسي يابويا

محمود.بس خالتك مش هتوافج بالكلام ده ياولدي.

كامل .بحده ندي مراتي ومحدش يقدر يمنعني اني اخدهامعاياياحاج.

محمود .اهدا الكلام مش إكدا انتا بليل تتكلم مع خالتك وتفهمهاكل حاجه وبالعجل كدا هتوافج ياولدي هيابنتهاوخايفه عليها وده حجها ياولدي.

كامل ربنا يسهل ياحاج اسيبك الوقتي ورايا شغل كتير لازم أخلصه قبل السفر.

التفاعل ورأيكم

                    الفصل التالي

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -