ستعجبك

رواية توكيل زواج الفصل 26,27

رواية توكيل زواج 

موقع المجد للقصص والحكايات 



الحلقة ٢٦ و ٢٧ 💁


السادسه والعشرون.😊😊

ترك والده وذهب مكتبه وبدأ في ترتيب أغراضه وتجهيز الشغل.قبل سفره.

تجلس في غرفتها تبكي وترتجف من الخوف من كامل فمن كان يتحدث معها لم يكن كامل حبيبهاولكنه واحد اخر لا تعرفه يهددهاويتوعدلها بعذابه الذي ستلقاه عند سفرها معه وجامعتها التي ستتركها كل هذا جعلها تبكي بحده وخوف.

حل المساء ولم تنزل من غرفتها بعد ولم تتحدث مع أحد .

نزلت سلالم القصر بترنح فهي لم تتناول أي شئ منذ الصباح ووالدتها حاولت ان تطعمهاولاكن لم تفتح فمهالاللاكل او للكلام فكأن صوتها أختفي .

نزلت وجدت امهاويوسف وخالتها وعمهامحمود يجلسون سويا وقفت امامهم وهي تستجمع كلماتها فقد قررت ان تقول لهم كل شئ حدث معها من كامل .

ندي .ماما عمي اناعيزاكم في موضوع 

محمود.موضوع السفر يابنتي انا جولت لكامل لما ياجي هنتكلم .

هناء سفر ايه ده ياحاج محمود

ندي انامش هسافرياعمي .

كامل.ليه ان شاءالله يادكتوره .

ندي ارتعبت من صوته ودخوله في هذا الوقت ففقدت كل قوتها وسقطت مغمي عليهاقبل ان ترد عليه.

صرخت هناء .ندي بنتي فيكي ايه فزع يوسف وذهب ليرفعها عن الارض ولاكن منعه كامل بيده وأرجعه للوراء ورفعها علي زراعه بصعوبه شديده واراحها علي كتفه السليم وصعد بهالغرفتهاواتصل يوسف بالطبيب .

جاء الدكتور وفحصهاوقام بإعطائها محلول مغذي نظرا لضعف جسدها بسبب قله الأكل .الدكتور. هيا جسمها ضعيف جدا واضح انهامكلتش من فتره انا كتبتلهاالدوا ده وياريت تسيبوها ترتاح لبكره وتأكل كويس وبإنتظام وبلاش توتر لو سمحتوا .

غادر الطبيب وبقيت هناء بجوار ابنتها طوال الليل .

استيقظ باكرا وجهز اغراضه للسفرولاكن تذكر ان تذاكر السفر في الشركه فقرر الذهاب لجلبها لان السفر مساء .

ارتدي ملابسه وغادر للشركه .

استيقظ يوسف وذهب للإطنئنان علي ندي واتجه لجامعته .

وبقيت ندي مع والدتها تطعمها فطارهاوتتحدث معاهالعلهاتخبرهامايدايقها .

في الجامعه جلس يوسف بعد المحاضره ولم يحدث احد ذهبت له منه بعد ملاحظتهالشروده والحزن البادي علي وجهه .

منه.ازيك يايوسف مالك لوحدك ليه.

يوسف. منه ازيك انتي مفيش تعبان شويه.

منه مالك في ايه وندي مبتجيش ولا بتكلمني ليه.

يوسف وهوا يسرد لها كل ماحدث ومايظنه يوسف وما أخبره به امس .

منه ايه ازاي ده يحصل انتا ليه مقولتلوش انك كنت بتكلمني وبعدين الكلام الي قاله ده ندي قالتهولي انا بس  كان عن دكتور مفيد لانه مرخم علينا وبنقول اخر سنه هيدينا وكلهاتلات شهور ونخلص منه بس ايه الورد ده.

يوسف .ندي كانت خارجه واشترت ورد وانابهزر وبقولها هبقااجبلك كل يوم ورد لانهابتقولي محدش بيجبلي.

منه .طب متفهمه الكلام ده واناممكن اجي اكلمه معاك يمكن يصدقني .

يوسف اوك ماشي يلا بينا.

دخل كامل مكتبه وأخذ تذاكر السفر وكاد يمشي ولاكن جذبه هذا الظرف الذي اتاه بالامس .اخذه وجلس علي مكتبه فتحه وجد به فلاشه وظرف ابيض اخذ الفلاشه وضعهابالاب وفتح الظرف الابيض  وجد

صورتجمع ندي بشاب في نفس عمره ولاكن يبدوانه مألوف فهوا يعرفه ولاكن لايتذكر من هوا ظل يقلب بالصور وجدصورله وهم يضحكون في مطعم واخري وهوا يابسها خاتم في يدهاواخري وهوا يعطيهاورود وأخري وهم بمنزلها بالصعيد يتحدثون في الحديقه واخره وهوايلبسها عقد انه العقد الذي رفضت عقده من أجله وأخره وهوا يقبل رأسه ويعدل شعرها علي ظهرهاوصورلهم وهم يتحدثون معا في جنينه البيت بالصعيد جن جنونه وهوا ينظر للصور بصدمه فمن هذا الذي تجمعه مع ندي هذه الصوروجدورقه مكتوب بها دي صورمراتك مع حبيب القلب ابن عمهاناصر ياعريس مبروك ياكامل لبسوك العمه شكل عيشتك مع الخوجات خلتك زيهم وعلشان متقولش الصور متفبركه عملينلك فديوهات حلوه علشان تتمتع في فرجتك علي خيبتك .

انهي كامل قرأه الورقه وطبقهابيده وضغط عليها التفت للاب يشغل الفلاشه وجد بها ثلاث فديوهات  اول واحد فيه خروج ندي من المنزل واتجاهها لناصروإعطائه لها عقد وإلباسها العقد وقبلته لها علي رأسها.

الثاني يجمعهم داخل مطعم تتناول عصير وهوا يحدثهاوهي تضحك.

الثالث وهوامعها عند محل ذهب يختار لها خاتم ويلبسه لها .

اغمض عينه وضغط علي اسنانه كاد يحطمها هب واقفا من علي مكتبه رمي كل ماعلي المكتب في الارض ووقف ينظر للصور التي ملئت الارض وهوايسب ندي بأفظع الالفاظ .فاق من صدمته وانحني جمع الصور واخذ الفلاشه وإتجه لخارج الشركه ذاهبا للبيت

التفاعل ورأيكم.


السابع والعشرون.😊😊

وصل للبيت في وقت قياس فقد كان يقود سيارته بسرعه جنونيه وهوا يفكركيف لهذه الفتاه التي تري البرأه والهدوء في ملامحها ان تكون هكذا تكون خائنه وتتلاعب بالرجال .

وصل كامل للمنزل ونزل من السياره وهوا لا يري أمامه سوي خيانه ندي وخداعها له وكيف ينتقم منها.

دخل وجدها تجلس مع يوسف وفتاه يراها لأول مره وكانت هذه منه اقترب منها متجاهلا كل الحضور اتجه لها وانحني ناحيتها يجذبها من علي الكرسي الجالسه عليه وهوايمسكهامن كتفيها بقوه ويهزجسدها بعنف وهوا يصرخ في وجهها بصوت عالي .

انتي ازاي كدا ازاي قدرتي تخدعينا وتدحكي علينا كلنا انتي ايه الي يشوفك يفكرك ملاك وانتي في الحقيقه شطان لا دا الشيطان يجي يتعلم منك انتي اكتر واحده بكرها في حياتي يازباله يامنحطه ياعديمه الأخلاق .

يوسف وهوا يخلص ندي من بين يدي اخاه الذي افقدها النطق والحركه فكانت ساكنه بين يديه تستمع له ولا تعلق الابدموعها فليس لديها قوه لكي ترد عليه.

يوسف .كامل ايه الي بتعمله ده انتا اتجننت رسمي سيب ندي انتا ظلمها والله ظلمنا كلنا مفيش حاجه من الي في دماغك دي .

كامل .انتا تخرس خالص يازفت انتا ومتكلمش معايا تاني انتا زيها لايقين علي بعض بس ياخساره الحلوه اتسلت معاك شويه وخلاص قلبتك وجابت غيرك المنحله دي بتخوني معاك ومع ابن عمها الحبيب ونازل عليها بهدايا وورود وعقود وحب وحاجه أخر انسجام بتلعب عليك ياعم الحبيب زي مالعبت عليا بس الفرق اني جوزها الوحيد فيكوا إلي يملكها ليه لوحده بس طلعت مباحه للكل ياعاليم كانت مع مين قبلك انتا وناصر .

اسكته صفعه علي وجهه من والده الذي خرج من مكتبه علي صوته العلي وحديثه المخجل بالنسبه للحاج محمود فندي ابنته كان يعاملها دائما علي هذا الأساس وهوا يعرفها جيدا من المستحيل ان تقوم بشئ محرم عليها فهي ملتزمه بتعاليم دينهاوعداتها وتقاليده.

محمود. انتا اتجنيت بعجلك ياواد ولا ايه كيف تجول الكلام الفارغ ده ندي متعملش العيبه ابدا.

كامل .بتضربني ياحاج وليه علشان الزباله دي ياحاج هيا دحكت عليكوا كلكوا كدا دي زباله ومنحله وساف....

محمود.اخرس والله لو كملت كلامك ده لقتلك بيدي ندي بنتي وانا الي مربيها وعمري ماهصدج الي بتجوله ده ياكامل .

كامل .تصدق والله انتوا صعبانين عليا مخدوعين فيها وهيا بترسم علي كل واحد شويه .

محمود.كااااامل .

كامل .خلاص يابوي هوريك الدليل بس وقتها محدش يتدخل بيني وبينها .

محمود دليل ايه ده انتا هتخرف اياك.

كامل لا مبخرفش اتفض شوف بنفسك وأعطاه الصور.

محمود. ويوسف ومنه وندي يتطلعون للصور بصدمه مماتراه عينهم سقطت ندي علي ركبتيها تبكي بدون كلام .انحني لها وهوا يحدثها ايه اتكشفت لعبتك علشان كدا بتعملي مسلسل جديد ايه هيغمي عليكي تاني ولا هتعملي ايه المره دي لم تتكلم ندي بقيت صامته جذبها لتقف امامه اعترفي قدامهم كلهم بالي عملتيه من الاول.

ندي وهي تهز رأسها بعلامه لا تنفي كلامه واتهاماته لها.صفعها كامل علي وجهها فسقطت من شده الصفعه هجم عليه يوسف يدفعه في كتفه .

يوسف انتامجنون ميمكن حدمركبلها الصوردي اتأكد يااخي هتعمل زي ماعملت معايافوق بقا يااخي.

كامل.تصدق انتاصح خد ياعم الحبيب علشان تصدقني فلاشه أهي عليهافديوهاتهم سوا.اتفرج وأتاكد ياخويااهي كانت بتقرتسك زي منتا عملت معايا.ووضع له الفلاشه بيده .

والتفت لندي وأبيه المصدومين من الموقف .انامسافر ومش راجع تاني ياحاج وانتي بقا انامستنضفش حتي خدمتك ليا انامش عايز افتكرحتي انك كنتي في حياتي هنساكي لان الي زيك أخره الي انتي فيه دلوقتي تحت رجلي أنا بكرهك بجد مكرهتش حد زي مابكرهك ياندي 

.

وهريحك علشان تلفي براحتك علي الرجاله وتصاحبي وتحبي .انتي طا........

اسكتته صفعه من ابيه مره أخره.

محمود. اخرس اخرس بجا متتكلمش ندي مظلومه اني متأكد متعملش إكده وأصل والله في سماه لوطلجتها لتبره منك ليوم الدين .

كامل وهوا مصدوم من صفعات والده فكيف له ان يكذبه .انه يصدقهارغم الدليل القاطع  الذي قدمه له.

كامل.بتضربي يأبويا علشان الزباله دي  .انامسافر بليل ومش هتشفوني تاني ابدا خليكو بتدافعواعنهاخلهالكوا الدكتوره اتهنوا سوا ولماتعرفوا اني صح هتندموا كلكوا علي الي عملتوه معاياوألتفت ليغادر البيت ثم عاد برأسه لها هطلقك اول ماأوصل وورقه طلاقك هتوصلك من المحامي هعمله توكيل عاشان يطلقنا رسمي اناميشرفنيش. انك تبقي مراتي واحده زيك اتعملت للغلط بس .كان بودي أرمي عليكي اليمين الوقتي بس لأخر مره هنفزكلامك ياحاج علشان تعرف انك غلط لما سبتني اخرج من هنا علشان دي.

التفت ليغادر اوقفه صوت امه التي صرخت به.

راجيه .متمشيش ياولدي علشاني تعالي أجعد اكيد في غلط وهنعرفه.

كامل.هبقااكلمك ياأمي لمااوصل مع السلامه.

وغادر البيت واتجه لشقته لكي ينتظر موعد سفره ويخبر كرستين انه سيعود لأمريكا.

توقعاتكم ورأيكم

                 الفصل التالي

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -