أخر الاخبار

رواية توكيل زواج الفصل ال16,17,18,19

رواية توكيل زواج 

موقع المجد للقصص والحكايات



الحلقة ١٦ و ١٧ و١٨و١٩💁


الحلقه السادسه عشر.😊😊

كامل وهوا يحرك يده علي ظهرها برفق فتصلب جسدها وسرت رعشه في جسدهااحس بها كامل .بدأيفك اربطه الفستان وكأن الوقت لايمر الجو اصبح مشحون من حولهم حرربعض الأربطه ليظهر جزء من ظهرها الناصع بياضه مرمري ويزينه بعض النمشات القليله التي زادته جمالا توقفت يده فجأه وبدأ يلمس ظهرها بطرف اصبعه وهيا احست ان ارض الغرفه تميل بها وجسدها ينصهر من حرارته العاليه .رفع يده واكمل فك باقي الاربطه حتي انتهي منهم وظهر باقي ظهرها لم يشعر بنفسه وبيده التي تتحرك علي عمودها الفقري بطوله من اسفل لأعلي حتي وصل لرقبتها وبدأ يزيح حمالتي فستانها فوضعت ندي يدها علي صدرها تمنع سقوط فستان زفافها لف يده علي كتفها وادارها لتقف في وجهه ورأسها لأسفل وعينها مغلقه من صعوبه ماتمر به معه من مشاعر لا تدرك بوجودها الا الان مع حبيبها وزوجها.

كامل وقد نسي كل شي ولم يتزكر سوا ندي حبيبته وزوجته بين يديه لاوعود ولا اي شي اخر انحصر العالم عليهم فقط ندي وكامل ولا شئ اخر .

وضع اصبعه اسفل زقنهاورفع وجهها وهمس بإسمها ندي .

اقترب وقبلها برفق وهوا يضمها لصدره كانه سيدخلها بين ضلوعه اخفض راسه ولامس عنقها بوجه وقبل رقبتها ارتجفت ندي شددفي ضمه لها خوفا من ابتعادها عنه فهوا يريدها تسكن بين اضلاعه .فاق الاثنان علي صوت الباب احد من البيت يدق باب غرفتهم انتفضت ندي سريعا ودخلت الحمام وأغلقت الباب خلفها .

اما كامل فستغرق بعض الوقت لكي يدرك ما حوله .

كامل وهوا يفتح باب الغرفه وواضح علي وجه الإرتباك  . احم  احم اتفضلي ياخالتي .

هناء .لا ياولدي اني بس جيبالكم العشا فين ندي ياولدي .

كامل بتغير في الحمام ياخالتي .

خرجت ندي في هذا الوقت ترتدي بيجامه لونها زهري بدت بها طفله .

ندي اتفضلي ياماما ادخلي .

هناء .لا ياحبيبتي انا بس بجبلك الاكل وجيت اطمن عليكي .

ندي وقد فهمت ان والدتها خائفه من ان يخلف كامل وعده .

ندي .انا كويسه ياماما متقلقيش عليا.

هناء .ماشي يابنتي لو عوزتي حاجه انا صاحيه رني علي تلفوني اجيكي طوالي.

كامل.متقلقيش ياخالتي علي ندي هيا في الحفظ والصون وانا عند وعدي متقلقيش.

هناء .ربنا يطمن جلبك ياولدي تصبحوا علي خير ياحبيبي .

كامل وانتي من اهله .خرجت هناء وبقي كامل واقف يفكر في ما حدث كان سيمتلك حبيبته وتكون زوجته لاكن كلام خالته افاق عقله وتزكر وعده لأبيه .

كامل .يلا ياندي خلينا ناكل علشان تعبان وعايز انام .

ندي .ماشي .

كامل.بعد مالاحظ شرود ندي  .مالك مبتكليش ليه.

ندي .ها لا اصلي مش جعانه .

كامل .انا اسف ياندي بس الي حصل ده كان رد فعل طبيعي انا مقدرتش اتحكم في نفسي انتي مراتي ياندي لازم تفهمي اني مش ندمان علي الي حصل كل الحكايه مسأله وقت نحدد فيه حقيقه مشاعرناواهلنا يطمنوا علينا .يلا خلينا نقوم ننام انا تعبان ومحتاج ارتاح .واكيد انتي كمان تعبانه .

ندي .تصبح علي خير ياكامل واتجهت للكنبه .

كامل .رايحه فين .انتي هتنامي علي السرير .

ندي .لا خليك انتا علي السرير .

كامل منا هنام علي السرير معاكي يلا. .

ندي .ازاي لا مش هينفع .

كامل .يلا ياندي الله يهديكي خلينا نرتاح وبلاش جدال لأن كلامي هيحصل .

وسحبها من يدها علي السرير وتمدد علي جانب وهي علي الجانب الأخر .

وبعد فتره ذهبوا في ثبات عميق .

في الصباح .

تفتح عينها .تجد كامل يغفو بجانبها ظلت تنظر له فتره وبعدها ذهبت الحمام وبدلت ملابسها لفستان طويل لونه ازرق ونصف كم ولمت شعرها وأسدلت منه خصلات علي وجهها وخرجت من الغرفه.

هناء .وهياتغلق باب غرفتها .صباح الخير يابتي كنت هصحيكي دلوك تعالي وسحبتها معها لغرفتها .

ندي .خير ياماما في ايه .

هناء.طمنيني عليكي يابتي حصول معاكي ايه طول ليلي منمتش والله.

ندي .متقلقيش ياماما محصلش حاجه كامل نفذ وعده مقربليش .

هناء .اصلي قلقت امبارح كل ماافتكر كان بيبصلك كيف لما شافك اقول مهيجدرش علي كلامه نظرته كانت مليانه شوج ولهفه وحب مجدرش يخبيهم نفس نظره ابوكي ليا يوم فرحنا .

ندي بسعاده.بجد ياماما يعني هوا بيحبني.

هناء. واه عليكي تنك فاهمه يادكتوره مخك جفل ولا ايه مهتعرفيش كيف الناس بتبصلك ده كان حاضنك بعنيه بده يخبيكي من عيون الناس كامل عاشجك يابتي وشكلك انتي كمان عشجاه.

ندي بإرتباك .ها مش هننزل نفطر ولا ايه .

هناء بتخبي عليا يابتي بس اني عارفه جلبك فيه ايه مش كامل بس الي عينه فضحاه .

ندي .انا هنزل ياماما اشوف خالتي سلام.

هناء.اهروبي اهروبي يابتي ههههههههه.

خرجت ندا من غرفه والدتها ووقفت امام باب غرفتهاتفكر في كلام امها هيا تحبه حقا ولاكن هل مارأته امها في عينه حقا هل يحبها كامل .

اثناء وقوفها خرج كامل من الغرفه وهيالم تنتبه له .

كامل .مصحتنيش ليه .

ندي .ااااه .ايه حرام عليك خضتني .

كامل .بإبتسامه سلامتك من الخضه صباح الخير.

ندي .بإحراج مما حدث لها .احم صباح النور كنت جايه اصحيك بس انتا صحيت لوحدك يلا ننزل .

كامل .كنتي فين اصلا انتي .

ندي .بشوف ماما كانت عيزاني .

كامل.بخبث .ااه وطمنتيهايقصد احراجها.

نده .ايه اطمنهاعلي ايه دي كانت بتسألني علي حاجتنا الي في البيت مين الي هيجبها قبل مانسافر.

كامل .اه وبعدين .

ندي بإحراج .ولاقبلين قلتلها هخلي يوسف يروح يجيبهم .

كامل بضيق.ليه ان شاءالله مش مالي عينك انامش هعرف اجيب حاجه مراتي .

ندي .لامش قصدي بس يوسف عارف الحاجه الي هتيجي وماما معرفاه اماكن الشنط هيجبها ويجي .

كامل .ابقي عرفيني بعد الفطار مكانها وانا اروح اجبها.

ندي .اوك ماش .مش هننزل .

كامل .يلا ووضع يده خلف ظهرها وسار بجوارها الي الأسفل

السابعه عشر .😊😊

جلس الجميع علي مائده الافطار في هدوء يتناولون طعامهم .

محمود .جهزو حالكم هنسافر كمان ساعتين اكده يكون ماجد جه واطمن علي ندي ونمشوا طوالي .

هناء .هتروح تجيب شنطنا دلوك يايوسف متنساش.

يوسف .مش ناسي ياخالتي .

كامل .اناهروح اجيبهم يايوسف ارتاح انتا عرفيني هما فين وهجيبهم ياخالتي متقلقيش.

هناء .ماشي ياولدي بس مكنتش رايدالك التعب كان يوسف راح وخلاص.

كامل .مفيش تعب ولا حاجه .

بعد الفطار ذهب كامل لجلب الشنط وجاء ماجد عم ندي ومعه ناصر وحمدان ابناؤه .

ماجد .كيفك يابتي زينه .

ندي الحمدلله ياعمي بخير .

هناء .كرم مجاش معاكم ليه ياحاج ناصر.

ناصر.بيتابع الشغل ياأم ندي وبعتلكوا السلام والله.

هناء ربنا يباركلك فيه يابوناصر كرم مفيش في حنيه جلبه .

ماجد تسلمي ياام ندي .

جلسوا فتره ثم غادروا ولاكن طلب ناصر من ندي ان يتحدث معها في الجنينه لأمر هام.فخرجت معه .

ندي خير ياناصر مالك .

ناصر خير ياندي كنت عايز رقم تلفونك في موضوع مهم لازمن اتكلم معاكي فيه وهاجي مصر جريب علشانه.

ندي موضوع ايه ده ياناصر وهتنزل مصر ليه دانتاعمرك مروحتها خير قلقتني .

ناصر تعرفي بنت عوض الكلاف الي كان بيشتغل حدانا اخدهامن سنتين ونزل مصر اني بحبها من زمان يابنت عمي وبدي اروح لأبوها واتجوزها انتي خابره عمك رافض الموضوع من اساسه ومجداميش غير اني اتجوزها من وراه .

ندي .ايه الي بتقوله ده معقول طب وانا دخلي ايه.

ناصر اني معرفش البلد زين انتي هتساعديني اروحلهم اني جبت عنوانهم بس لمااجي مصر هكلمك وتوصليني ليهم بس اوعك تخبري مخلوج بالي جولته انتي خيتي ولا مهتسعديش اخوكي كيف ماجولتي .

ندي .لا طبعا هساعدك هات تلفونك اسجلك رقمي .

ناصر اتفضلي ياندي ..

سجلت الرقم واعطته الهاتف والتفتت لتغادر وجدته يمسك يدها ويلفها له .

ويضمها لصدره ناصر .تشكري يابنت عمي مهنساش جميلك ده ابدا.

ندا وهي ترفع يدها لكتفه لتبعده عنها ندي .ملوش داعي الكلام ده ياناصر احنا اخوات زي ماقلت ولماتنزل مصر كلمني هجيلك ان شاءالله يلا همش علشان هنرجع مصر .

ناصر .توصلوا بالسلامه ان شاءالله.

عادو مره اخره لقصر عائله الراوي بالقاهره ومر علي عودتهم يومان بدون حدث يزكر اهميته ندي تنام في غرفه زوجها وكامل يحاول التقرب منها دائما ويزيد ديقه من مزاحها مع يوسف اخاه فهوا يغارعليها بشده .

بقي علي دراستهاهذا العام ثلاثه اشهروهي منهمكه في دراستها كانت تزاكر في غرفتها السابقه فهي لم تنقل اغراضهامنها بقيت كما هي تدرس بها بمفردها حتي لا تدايق كامل بكتبها.

كانت تتحدث مع منه صديقتها علي التلفون .

منه .مبروك ياستي ربنا يسعدكم بس انا زعلانه منك بجد كنتي اعزميني 

ندي اسفه والله مكنش في وقت وانتي عارفه الموضوع كان عامل ازاي .

دخل كامل من باب القصر وجد يوسف يتحدث في هاتفه ويجلس اسفل شجره ويتحدث وعلي وجهه علامه الضيق .لم يهمه الامر صعد درجات السلم وجد باب غرفتها مفتوح علم انها تذاكر ذهب لها ولاكن اوقفه صوتها وهي تتحدث علي الهاتف .

ندي .زهقت والله بجد خنقه امتا الثلات شهور دول يخلصوا خليني اخلص منه بقا.

منه .الحمد لله سنه ربعه مش هيكون معانا فيها دكتور خنيق .

ندي .فعلا بني ادم مغرور وشايف نفسه حاجه مهمه وهوا ولا ليه قيمه .

منه .مبهور بفلوسه وعربيته يابنتي .

ندي .فلوسه دي ولا ليها اي قيمه مقابل احترام الناس ليه امتا اخلص منه بس .هانت ثلاث شهور ونرتاح احنا الإتنين من قرفه هههههههههه.

منه .ندي ماما بتندهلي سلام .

ندي .والله طب خلاص سلام سلام .

كامل كان يقف ويستمع لحديث ندي فقط وظن انها تحادث اخاه يوسف وانها تتكلم علي علاقته بها وانها تنتظر الشهور الثلاثه تمر حتي تنهي زواجها منه التفت لينظر علي اخاه وجده يدخل البيت وهوا يضحك فتأكدت شكوكه كان حزين منذ فتره والأن يبتسم بسبب كلامها له ود لو يقتلهم معا فزوجته وأخاه يلعبون به ويسخرون منه من احبها ودقت حصون قلبه تعشق غيره.نزل سريعا وخرج من البيت واتجه بسيارته لوجه غير معلومه وصل مبني فخم ودخله وصعد عده طوابق فتح باب شقه ودخلها كانت جميله جدا كل مابها بأبهي صوره مجهزه بعنايه .وقف في منتصف الصاله وهويحدث نفسه .كامل ليه ياندي كدا داناعمري ماحبيت غيرك بتخونيني ومع مين مع اخويا دانا كنت جاي افاجئك اني هستقر هنا علشانك دانا جبتلك الشقه دي علشان نعيش فيها لوحدنا انا تخونيني ياندي ياخساره حبي ليكي ياندي ياخساره كل دقه في قلبي ليكي والله لخليكوا تندموا انتو الاتنين علي الي بتعملوه فيا انا هعرفكم مين هوا كامل الراوي وظل يكسر في اثاث البيت ويفرغ فيه غضبه .

وبقي في شقته ولم يرحل .

علي العشاء.

محمود كامل مجاش لسا ياندي .

ندي .لا ياعمي مجاش .

محمود لنفسه يبجا بيجهز الشقه الي اشتراها علشان ندي والله ووجعت ياكامل ومحدش سما عليك هههههههه.

راجيه .خير ياحاج بتضحك علي ايه .

محمود. متشغليش بالك ياام كامل .

الثامنه عشر. 😊😊

الساعه ١٢عشر ولم يأتي بعد بقيت مستيقظه تنتظره في شرفه غرفتها وجدته يدخل بسيارته للقصر فدخلت سريعا وجلست تصتنع النوم .

دخل الغرفه خلع جاكت بدلته وألقاه بإهمال علي طرف الفراش ونظر لها معذبته تغفو بسلام وهوا يحترق منها ود لو بإمكانه قتلهاالان وإخراجها من قلبه .دخل الحمام وبدل ملابسه وذهب للنوم علي الكنبه .

استغربت ندي انه لم ينام بجوارها فأعتدلت في جلستها نظرت له وجدته يوليها ظهره نادته .

كامل انتا جيت .

كامل اغمض عينه بقوه من شده غضبه صوتها ينحر في صدره لم يلتفت لها ورد ببرود انتي شايفه ايه .

ندي .انتا كنت فين اتأخرت ليه كل ده قلقتني عليك.

كامل .لنفسه .ايه الأداء الرائع ده بجد ممثله ممتاذه دانا صدقت خوفك عليا.

ندي مبتردش عليا ليه ياكامل انتا كويس.اتجهت له ووضعت يدها علي كتفه .انتفض كامل كمن لدغه عقرب وهب واقفا وهوا يصرخ بها .

كامل .انتي اتجننتي بتدخلي في الي ملكيش فيه ليه مالك انتي ومال كنت فين وبعمل ايه خليكي في حالك ومتتجاوزيش حدودك وياريت من النهارده تروحي أوضتك متناميش جمبي عايز اكون براحتي في اوضتي وجودك بيخنقني .

ندي والدموع في عينها انتا بتكلمني انا ياكامل الكلام ده لياانا انا وجودي بيخنقك.

كامل .ليه شايفه غيرك في الاوضه .

ندي ولماانا وجودي خنقك اوي كدا طب ماتطلقني وتخلص من الخنقه دي .

كامل وقد فقد عقله امسكها من كتفها بعنف .بتحلمي نجوم السما اقربلك ده الي انتي عيزاه مش كدا اطلقك علشان ترتاحي مني بس ده بعدك هسيبك كدا زي الكلبه لمتجوزه ولا متطلقه فاهمه مش انا الي تستغفلوه وتغصبوه يعمل حاجه مش عايزه والله لندمكوا ياندي وتركها فجأه لتسقط علي الأرض .أخرجي بره مش عايز المحك هنا تاني اخرجي.

ندي وهي لا تقوي علي الكلام ودموعها تسقط بغزاره علي وجهها خرجت من الغرفه وذهبت لغرفتها سريعا واغلقت الباب وظلت تبكي علي حالها فقد ظنت انه يحبها ولاكنه يعاقبها علي جوازها منه بدون علمه فظنت من كلامه انه يقصد زواجهم  بأمر والده وبدون معرفته  ارتمت علي فراشها تبكي وتشكي حالها اماكامل فكان كالثور يجوب الغرفه ذهابا وإيابا وقف امام المرأه ينظر لنفسه .ويحدثها .غبي غبي لما فكرت انها بتحبني طلعت زباله والله ياندي لهخليكي تتمني الموت وماتطوليه .

في الصباح استيقظت ندي علي صوت هاتفها .رقم غريب يتصل بها فلم ترد لتعبها ذهبت الحمام وبدلت ملابسها وجدت الرقم يعيد الإتصال اكثر من مره فردت .

ندي .الو.

ناصر .كيفك يابنت عمي .

ندي .ناصر الحمدلله انا كويسه .

ناصر. انا جاي في الطريج هوصل علي الظهر كدا عايز اجابلك علشان الموضوع اياه .

ندي .ماشي ياناصر لماتوصل كلمني .

ناصر .تشكري ياندي بتعبك معايا.

ندي .لا مفيش تعب ولا حاجه ياناصر يلا سلام لاني هروح الجامعه .

ناصر مع السلامه .

استيقظ باكرا وذهب للشركه تعجب الجميع من خروجه بدون القاء التحيه علي احد .

نزلت ندي وشافتهم كلهم قاعدين وكامل مش موجود فطرت معاهم بصمت وذهبت الجامعه مع يوسف . 

يوسف .مالك في ايه ياندي .

ندي .مفيش حاجه يايوسف .

يوسف هتخبي عليا تعالي معايا نخرج من الجامعه نروح كافي .

ندي .ماشي انا اصلا تعبانه ومش عايزه اقعد هنا .

منه .وهيا جايه عليهم ازيكوا عاملين ايه .

يوسف .ازيك انتي ياقمر منوره .

ندي .ازيك يامنه .

منه .تمام ايه مش يلا هنتأخر ياندي المحاضره هتبدأ.

يوسف لا احنا هنخرج سوا شويه متيجي معانا .

منه .لا مش هينفع اصلي همشي بعد المحاضره علطول في عريس جاي النهارده يتقدملي ولازم اروح بدري 

ندي .يسلام عريس وهتوافقي .

منه وهي تنظر ليوسف .مش عارفه لسا لما اشوفه ونتكلم يمكن يعجبني .

يوسف .بغيظ يلا ياندي نمشي انا اتخنقت .

في شركه كامل يجلس علي مكتبه وتدخل عليه السكرتيره .

مستر كامل في واحده جايه تقابل حضرتك وبتقول عملالك مفاجأ.

كامل .مين دي .

السكرتيره .مردتش تقول اسمها يافندم .

كامل .طب دخليها .

السكرتيره وهيا تفتح الباب .

اتفضلي يافندم مستر كامل منتظرك .

تدخل الضيفه .هاي كامل وحشتني حبيبي وتنحني لتقبله في خده.

كامل .كرستين .ايه جابك .

كرستين .وحشتني حبيبي قولت اجي اشوفك اتاخرت عليااوي يابيبي .

كامل .معلش حصلي شويه ظروف عطلتني شويه .

كرستين .ايه الي ممكن يشغلك عني حبيبي .

كامل بعدين اقولك تعالي نخرج من الشركه نروح مطعم نتغدا سوه .

كرستين .اوك بيبي .

في مطعم علي النيل يجلس به ندي ويوسف .

ندي .بس هوا ده كل الي حصل يايوسف وانامش عارفه اعمل ايه اقول لعمي محمود .

يوسف .ندي انتي بتحبي كامل وانا اكتر واحد عارف كدا فبلاش تدخلي حد بينكم ممكن يكون كان مخنوق من الشغل وجت فيكي اكيد هيصالحك لما يرجع .

ندي مش عارفه بس كلامه جرحني اوي يايوسف .

يوسف .معلش ياندوشه احنا كدا لمانحب بنجرح بعض منغير مانحس .

ندي .ياسلام وانتا حبيب اوي طبعا كل يوم مع بنت شكل .

يوسف. حب ايه دول تسالي لب كدا بتقزأزيه وانتي قاعده في الباص مستنياه يوصل المحطه لاكن لما بتوصلي خلاص بترمي اللب ده وتنزلي مكانك الي وصلتيلوا .

ندي بضحك .هههههههههه وانتا بقا وصلت لا لسا بتاكل لب .هههههههههه.

يوسف .هههههههههه وصلت من زمان بس المحطه شكلها مش من نصيبي .

ندي لا ياشيخ مايمكن هيا نصيبك بس انتا الي غبي .

يوسف. قصدك ايه ياندي .

ندي .قصدي منه ياخفيف .

يوسف .منه انتي عرفتي ازاي يخربيتك .

ندي عيب عليك دانا ندي باين عليكوا اوي علي فكره هههههههههه.

يوسف عليكوا قصدك ايه هيا قالتلك حاجه يعني هيا بتحبني طب والعريس .

ندي .لا معرفش مليش دعوه .

يوسف. ندي قولي الحق بالله عليكي خليني الحق اتصرف.

ندي .ياعم بتحبك زيك بالظبط بس بتنفضلك مفكراك بتتسلي بيها الحقها بقا لتوافق وتطير من ايدك .

يوسف تطير مين دانا كنت طيرتها من الدنيا كلها دانا اموتها والله انتي اتجننتي ولا ايه اخيرا اتأكدت انها بتحبني .

ندي .طب هتعمل ايه .

يوسف .هكلمها في التلفون علشان تزحلق العريس وهكلم بابا ونروح نتقدم رسمي .

ندي .ياواد انتا اتهبلت تلفون ايه مينفعش

يوسف .اومال استني لما توافق لا هتصل بيها.

ندي .انتاحر انتو اصلا مجنين زي بعض .

يوسف يتصل بمنه .

يوسف .الو منه انا يوسف .

منه .يوسف في ايه ندي جرالها حاجه .

يوسف .لا ندي كويسه اناالي تعبان .

منه .مالك الف سلامه عليك انتا فين وانا اجيلك .

يوسف .طب والعريس هتسبيه لمين لماتجيلي .

منه وقد انتبهت لما تفوهت به ها اه صح العريس خلاص انتا كويس لاني مش هعرف اجي زمان الناس علي وصول .

يوسف .طب بصي ياحلو بقا من الاخر العريس ده تزحلقيه وتتنيلي علي عينك تستنيني اما اكلم الحاج محمود وتجبيلي معاد مع ابوكي علشان عايزه في موضوع منه ها ازحلقه وموضوع موضوع ايه يابني انتا شارب حاجه .

يوسف .اه شارب عصير منجا مع ندي اجيبلك .

منه .يوسف انتا مجنون ايه الي بتقوله ده يوسف بقول ايه بقولك زحلقي العريس لاني هتجوزك ومش هتكوني لغيري فهمتي .

ندي .الله يخرب بيتك انتا غبي ايه الي بتقوله ده يازفت .

يوسف .اسكتي انتي والنبي .

انتي يابنتي منه يابت مبترودش ليه دي منه .

منه......لا ترد من الصدمه بقيت صامته .

يوسف يعطي التلفون لندي خودي ياندي شوفي صحبتك ماتت باين .

ندي .منه الو انتي يابنتي .

منه .ندي سمعتي يوسف قال ايه ولا انا بيتهيقلي .

ندي.لا سمعت ياختي وهكلمك لما اروح يلا سلام الوقتي .

منه .سلام .

يوسف .شوفتي البت هنجت مني هههههههههه .

ندي هههههههههه انتا موصيبه هههههههههه واثناء ضحكم بصوت عالي يدخل كامل ومع كرستين ويراهم ويستشيط غضبا من ضحكاتهم ويحدث نفسه .كامل بتضحكي بقاانا اسيبك وانتي منهاره من العياط والوقتي بتضحكي فعلا ممثله ممتازه ياندي ..

كرستين .ايه ياكامل مش هنقعد مين دول الي بتبصلهم .

كامل تعالي هعرفك عليهم .

التاسعه عشر 😊😊

.كامل وهوا يذهب لطاوله ندي ويوسف .

كامل .متدحكونا معاكو ياحلوين .

يوسف .كامل بتعمل ايه هنا .

كامل .والله اناالي المفروض اعرف انتا بتعمل ايه هنا مع مراتي .مش انتو المفروض في الجامعه ولا الجامعه نقلت

اتصدمت كرستين من الكلمه ونظرت لندي بغل .

يوسف .مفيش ندي كانت تعبانه وحبيت اخرجها تغير جو .

كرستين .مش هنقعد ياكامل .

كامل .اعرفكم كرستين صديقه غاليه اوي عليا جت من امريكا النهارده وبتشتغل معايا هناك .

يوسف اهلا كرستين اتفضلي اقعدي.

ندي تنظر لها من رأسها لقدمها وشعرت بالغيظ من مرافقتها لزوجها .ولم ترحب بها.

كامل لا احنا هنقعد لوحدنا محتاج اتكلم معاها لوحدنا وانتو خليكوابراحتكو يلا كريستين .

كرستين .اوك يلا .

كامل وهوا ينظر لندي بغيظ ثم مال علي اذنها .مكنتش اعرف انك زباله اوي كدا وتركها وذهب مع كرستين .

ندي وهيا مصدومه من كلامه .هوا بيكلمني كدا ليه كل ده علشان مسلمتش علي الزفته دي ولا علشان خرجت منغير ماأقوله .

يوسف .مش عارف بس كلامه معانا كان غريب اقولك يلا نروح احسن .

ندي .يلا . احسن انا اتخنقت .

يوسف .سيبك اكيد بينهم شغل .

ندي .التفتت تنظر لهم وجدتهم منهمكون في الحديث ولم يلتفت لها حتي .

غادرت وهي تشعر بالغيره تنحر صدرها نعم فهي تغار عليه من هذه الكرستين .

الهذه الفتاه سبب في تغيره معهاوتغير معاملته لها وندم علي زواجه منها .

ظلت تفكر في ماحدث وهي في طريق العوده .

رن هاتفها .

ندي .الو 

ناصر .انتي فين يابنت عمي اني جاعد في مطعم .....مستنيكي ورنيت عليكي كتير مردتيش .

ندي معلش مكنتش سامعه الموبايل هجيي علطول سلام .

ناصر سلام مستنيكي .

ندي معلش نزلني يايوسف كدا عندي مشوار مهم .

يوسف .مشوار ايه ده .

ندي .نزلني بس وانا لمااجي هقولك كل حاجه .

يوسف .اوك تمام هستناكي .لماترجعي 

ندي .اوك انا مش هتأخر عندي مزاكره كتير اصلا يلا سلام.

اتجهت ندي للمطعم ودخلت وجدت ناصر في انتظارها .

ناصر .كيفك ياندي اتوحشتك والله .

ندي .ازيك ياناصر ها فين العنوان علشان نروح لبيت حبيبتك.

ناصر اجعدي نشربوا حاجه الاول .

ندي .ماش بس يلا علشان منتأخرش .

ناصر .ماشي يامتر جهوه مظبوط وعصير مانجا.

عارف انك بتحبي المنجاياندي .

فاكره لما كنتي بتاكليها وهيالسا متحصدتش هههههههههه.

ندي .اه فاكره بابا كان بيأخدني نقطفها سوا.

ناصر ايوه فاكر عمي ناجي كان بياخدك وياه بساتين المنجااول واحده تأكلي منها.

ندي الله يرحمه .يلا علشان منتأخرش.

ناصر .ماشي يلا بس اني حابب اجبلها هديه الاول هجبلها دهب من المحل ده وكمان ورد .

ندي طب يلا تعالي .

دخلو محل الذهب .وأختار ناصر بعض الخواتم القيمه وعرضهم علي ندي فأختارت احسنهم .

سأله السائغ عن المقاس فأمسك كف يدها والبسها الخاتم به وهي تفاجئت مما فعله ناصر .

ندي بتعمل ايه .

ناصر يدك كيف يدها نفس المجاس .هناخدو وضعه بعلبه وخرج ذهبو لمحل الورد وانتقي باقه جميله ورودها حمراء وبيضاء .

واتجهو لسياره اجره وقبل ركوبها رن هاتف ناصر.

ناصر .ايوه يابوي. ايه كيف ده .طب اني جاي دلوك .لااني بره البلد ساعتين وأكون جدامك .ماشي مع السلامه .

ندي .في ايه .

ناصر .اني لازم ارجع البلد ابوي بيجول ان كرم اخوي عمل حادثه ولازمن.اروح دلوك خلي معاكي الخاتم وهحاول اجي جريب .ندي ماشي ياناصر ابقااتصل بيا طمني علي كرم.

ناصر ماشي اه وخودي بجا الورد ده ليكي انتي .يلا اركبي دلوك مع السلامه .اخذت الورود والخاتم وركبت التاكس واتجهت للمنزل .

بعد ذهابها خرج حمدان اخو ناصر من محل الورود .وذهب لناصر .

ناصر.كله تمام ياحمدان اوعاك تكون غلط في حاجه. 

حمدان .كله تمام يااخوي هيااول مره يلا دلوك نرجعو ابوك مستنينا.

التفاعل ورأيكم

الفصل التالي 

تعليقات