رواية كسرني ولاكن
الفصل الخامس عشر
في قصر سيليم
في غرفه ريهام
ريهام:ممكن اسامحك بس بشرط
سيليم:موافق عليه
ريهام:مش تعرفه الاول
سيليم:اي هو
ريهام:ترجعلي صبا تاني
اه دا شرطي
رجعهالي تاني
رجعلي الحب والامان
رجعلي اختي الي ماتت
رجعلي شعور القوه الي كنت بحسهم في وجودها انت كسرتني ياسيليم
قتلتني لما انتقمت منها
يتمتني
عارفه يعني ايه تتيتم للمره التانيه
دا شرطي
رجعهالي وانا اسامحك
واخذت ريهام تشهق في البكاء علي حالها
اخذها سيليم بااحضانها ولكن هذه المره لم يتحدث بشئ عن الوعود او الاسف فقط اراد ان يعوضها عن مافقدته
اذا كانت صبا مصدر الحب والحنان لها
سيكون هو ملجأها وسيحميها ويبث بها الطمانينه سيعمل علي كسب محبتها ولما لا فهي زوجته ولقد كان دائما الاعجاب بتلك الشخصيه القويه التي تمتلكها
هي الفتاه القويه صاحبه اللسان السليط المتمزه عن غيرها نعم الان ادرك كم يعشق ريهام وانها كانت اختياره الاول
نعم وقع الشيطان صريع العشق بين براثن قلب ريهام
استمر عناق الشيطان لريهام فتره من الزمن الا ان فقدت الوعي
سيليم:ريهام
ريهام
فوقي
ولكنها لم تستجب
اتصل سيليم بالطبيب
وبعد ساعه
خرج الطبيب مبتسما
الطبيب:مبروك المدام حامل
انا كتبتلها شويه ادويه تاخدها باانتظام وياريت تبعدها عن اي توتر لان دا مش كويس للجنين
سيليم:حامل
الطبيب:ايوه حامل
سيليم:انت متاكد انها حامل
الطبيب:ايوه
المهم تاخد الادويه باانتظام
اوصل سيليم الطبيب الي الخارج
ودخل الي غرفه مكتبه
كان سعيد للغايه سيرزق بطفل صغير ينير حياته ولكنه تذكر فجأه شئ احزنه
ان ذلك الجنين نتج عن ااعتدائه عليها وانها لن تمرر هذا مرور الكرام ثم تحدث قائلا لنفسه
واضح اني انا وابني حانعاني قوووي عشان تتقبلينا ياريهام
صعد سيليم الي غرفه ريهام
كانت تتململ بالفراش بتعب الا ان استيقظ فوجدته
سيليم:ريهام عيلتنا حاتيجي بكرا عشان الفرح
ريهام:طلقني
سيليم:انتي حاامل
في السجن
عنبر 10
ليلي عزام
ليلي:نعم
المأموره:في زياره عشانك
ليلي:مين
المأموره:يالا ياروح امك انتي قاعده في فندق
ليلي:شريف 😭😭😭😭😭
شريف:انا مش عارف مين فينا الي غلط
دورت عليكي كتير يا ليلي بعد الي حصل عشان اعتذرلك
بس ملقتكيش
ودلوقتي نعرف حقيقه الي حصل
في شقه الشيطان
كان يجلس بهيبته علي كرسيه ينتظر قدوم ليلي عزام
الشيطان:لا لا
انا مش مصدق
ليلي عزام جت عندي هنا برجليها دا اي الصدف السعيده دي
ليلي:انت عايز مني ايه
الشيطان:ايه مش فاكره عملتي فيا ايه زمان
ليلي:دا كله ماضي مات واندفن مع الماضي
الشيطان:فعلا الماضي اندفن مع سيليم القاضي وقتها مكنش عندي نفوذ ولا مكانه
كنت لسه متخرج
بس دلوقتي وقت الحساب
ليلي:حساب ايه
الشيطان:تؤتؤ
لا كدا ازعل
للدرجه دي نسيتيني ولا ايه
ليلي:ليه مش عايز تفهم ان الي بينا كان اعجاب وبس وانتهي
وانت وقتها فهمت دا واانا اتجوزت شريف وبحبه
الشيطان:والاعجاب دا يخليكي تقوليلي بحبك
الاعجاب دا يستمر 4سنين
وبالصدفه يدخل حياتك شريف واكتشف انك بتقضي شهر العسل معاه
يااااه
داانتي حتي مكلفتيش نفسك تقوليلي
بس يالا ملحوقه تعالي بقي نقضي شهر العسل بتاعنا هنا في شقتي
ليلي:انت بتقول ايه لا ياسيليم انت مش كدا
مستحيل تعمل كدا أوتجبرني اعمل كدا
الشيطان:تؤتؤ
اخص عليكي
دا كله برضاكي حايحصل
ليلي:قصدك ايه
الشيطان:حياه جوزك الي رميته في السجن بقاله 3شهور وحياه ولادك
قصاد الليله دي
ليلي:مستحيل
الشيطان:طب اتصلي اطمني علي ولادك احسن انا قلقان ليكون حصلهم حاجه
في بيت ليلي
رن رن رن رن رن رن رن رن رن رن
محدش بيرد.
الشيطان:طب استني اطلبهم انا خليني اشوف رجالتي خدوهم فين
رن رن رن رن.
الشيطان:هااا الولاد تمام
الرجل :تمام يابيه
الشيطان:اوعي تكون ضربتهم ازعل
نيمهم زي ماقولتلك
كانت تبكي علي اولادها
ليلي:حرام عليك ياسيليم جبت القسوه دي كلها منين دوول اطفال صغيرين حرام عليك
سيليم:وانت مش حرام عليكي اعرف ان حبيبتي اتجوزت
وبتقضي شهر العسل مع جوزها
مش حرام عليكي تكسري قلبي
داانا كنت محتاجك في الفتره دي قووي بس
يالا مش مهم
بصي خلينا بقي نفكر حانعمل ايه
الشيطان:هاااا موافقه
ليلي:موافقه
سيليم:طب ارقصيلي لاحسن زهقان موت يا لوله
ليلي:ايه
الشيطان:جوه في هدوم ادخلي غيري
جاءت ليلي الي سيليم وكانت مرتديه بدله رقص
(صافنيار من العيار التقيل)
اخذت ترقص لسيليم لعله يترك اولادها وزوجها
الشيطان:شوفي انتي تعبتي
اشربي العصير يالوله عشان متقعيش من طولك
تناولت العصير
ثم فقدت الوعي
اخذها سيليم الي الداخل وقد حرص علي وضعها بالفراش
الشيطان:مش اي واحده حاتاخد شرف ان الشيطان
يلمسها
انتي ابعد من اني ابصلك او حتي اقربلك
مشكلتك انك غبيه
الساعه12 اكيد ولادك نايمين
مش حايناموا حاضنين التليفونات
ولا يمكن ان مشكلتك انك رخيصه كنتي عايزه الشيطان يلمسك
دخلت الخادمه
سيليم:قلعيها هدومها
وسيبها نايمه
في السجن
قص لها شريف ماحدث لها
وان تلك الصور المفبركه لها ببدله الرقص التي تجمعا معه هو من صنعها
ليلي:انت عرفت ازاي دا كله
شريف:الشيطان جالي وقالي كل حاجه
قبل مايتجوز وحكالي علي كل حاجه
ليلي:امته
شريف:بعد ماطردتك بشهر
كانت ليلي تحدث نفسها
ليلي:يعني قبل ماكان حايتجوز صبا
فلقد جرح كبريائها وغرورها كاانثي
ودمر سمعتها
ايعقل ان يتوب بتلك البساطه
ومن التي استطاعت ان تجعله هكذا
لايعقل ان يتوب الشيطان لمجرد انه كان سيتزوج من فتاه
لا شك انها احدي مخططاته
ولكنها اقسمت علي ان يدفع ثمن ماحدث لها
في منزل الشيطان بالاسكندريه
كان رائف جالسا برفقه عدي
رائف:هااا عملت ايه في موضوع ليلي
عدي:التهمه ثبتت عليها بس احنا حانقول لريهام الحقيقه امته
رائف:اول مانوصل بكرا حااقولها واحنا معانا الادله وهي اكيد حاتفهم احنا عملنا كدا ليه
عدي:انا خايف وجودهم مع بعض طول الشهر قالقني
رائف:وانا كمان حاسس ان في حاجه حصلت بس بكرا حانعرف كل حاجه
في قصر سيليم القاضي
دخل سيليم
فزهل من ما رأي اماما
لاااااااااااااااااااااااتفاعل حلو وانزل الخامس عشر 20ملصقات
Stop
وتوقعاتكم👈 فضلاً لا تقرا وترحل دون وضع بصمتك تشجينا لنا وشكراً 💌👉