رواية لقد غرقت في بحر عيناكي كامله بقلم نونو
رواية لقد غرقت في بحر عيناكي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناه الواتساب
( اضغط هنا )
للانضمام لقناة التلجرام.
( اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
#البارت _الثاني
#من_روايه_لقد_غرقت_ف_بحر_عيناكي
وكيف لقلبي أن يعشق من اول نظره.....
....................................................................
وكان في ركن بعيد عيون بترقبها...
وفجاه ودون سابق إنذار أحدا يضع يده على كتفه
يوسف:اي ي نادر خضتني ي اخي
نادر:انت الي سرحان ي كبير ااااااه شكلك سرحان ف الحته اللى هناك الصراحه البت جامده موووووووت
ولا المزه الي معاها 😉
يوسف:احترم نفسك قصدك مين
نادر :مين بردو ده انت عينك شويه وهاتطلع بره وتعمل قلوب😍
يوسف:بطل غلبه شويه ويلا نروح نتغدآ
نادر:مش هاتقلي اسمها اي
يوسف وهو سرحان:فريده
نادر:اديلو بقا 😂
يوسف:ي عم امشي
نادر: طيب هاتحكيلي
يوسف: بعد الغداء علشان هموت من الجوع
نادر:اوووووك ي كبير..
نرجع عند البنات....
فريده: ناديه انتي ي بنتي
ناديه:هاه بتقولي حاجه
فريده:لا دانتي مش هنا خالص في اي احكيلي
ناديه: بفكر دالواقتي لازم نشوف شغل علشان انتي عارفه الظروف واني هنا لوحدي ولازم نوفر مصاريف
فريده: والله معاكي حق فعلا لازم ندور بصي نتغدآ ونطلع نشوف اي رايك
ناديه:اووووك بس انتي طبختي اي🙄
فريده: دانا عمله مكرونه بالبشاميل تستاهل بؤاك
ايووووه
ناديه:اي ي بنتي
فريده:نسيت المكرونه ف الفرن زمانها اتحرقت لما الحق بقااااااا....
نرجع عند الشباب...
نادر:ادي خلصنا الاكل اتفضل اتكرم عليا واحكي ايه اللي مشقلب حالك كده ي صحبي انا اول مره اشوفك كده
يوسف:مش عارف خطفت قلبي من اول ما شفتها لدرجة أنها شتمتني وما قدرتش ارد عليها
نادر:لالا الموضوع كبير اووووي احكيلي من الاول علشان عارف صحبك بيعشق التفصيل...
استوووووب شويه لسا م عرفناش نادر
نادر شاب رياضي عنده ٣٢سنه زي يوسف بالظبط صحاب من وهما صغيرين ودالواتي دكتره مع بعض في نفس الجامعه عيونه زرقه زي البحر وبشرته مش فاتحه قوووي
وبيحب يوسف جدااا ودائما بتجمعهم تفاصيل كتير ف حياتهم بيحبو دايما الخروجات واكتر حاجه بيحبوها القراءة وهو شخص فكاهي جداااااا عكس يوسف يوسف شخص جد شويه وشكله هايحب ناديه اي ده انا دخلت ف تفصيل غلط😂😂
نرجع تاني
يوسف:بص ي سيدي هي بنت ف صوره ملاك قمر تحسها طفله ولا كلمت ايوووووه بتاعتها تخطف القلب عنيها البندقية تسحر اي حد من جمالها و بشرتها بيضه بياض الثلج تنهد يوسف تنهيده اخرج بيه ما في داخله
نادر:اي يبني ايه الكلام الكبير ده جبته منين انت بتحب من ورايا 😉
يوسف: بطل رخامه ي نادر شويه
نادر: خلاص ي عم ما تتعصبش حبتها اوووي كده
يوسف: مش عارف بس لما بشفها ما بكنش مركز خالص 😂😂
نادر: ربنا يوفقك يا صحبي وتكون من نصيبك
يوسف: يا رب ي نادر يا رب
نادر: ههههههههه شكلك واقع
يوسف: انا غلطان اني قلت لواحد زيك
نادر: خلاص ي صحبي.....
نرجع بقا لفريده ....
فريده:يووووه بقا بطلي ضحك ي نونو
ناديه:مش قدره والله غصب عني وبعدين بتاع الهايبر ده هايشغلك اي كاشير
فريده :ماهو هو ده الي قاله راجل رخم ولي كان بيضحك عليا يقلي بنت زي القمر كده ايه الي يشغلها ف هايبر شتمته ومشيت
ناديه: كله كوم ولما شتمتيه ده كوم تاني
فريده بضحكه:كان عامل زي الطماطمايه 😂😂😂
اه صح انتي عملتي ايه ي ناديه
ناديه:لقيت شغل ف عياده أسنان وهابدا من بكره أن شاء الله
فريده: ربنا يوفقك انا كان في مكتبه في شارع قريب مننا هاروح بكره اسال هناك وبعدين انتي عارفه اني بحب القراءة قد اي منها شغل وفي نفس الوقت اتسلي واذاكر
انتي اي رايك
ناديه: تمام يا قلبي ربنا يوفقك بس بشرط😉
فريده:اي🙄
ناديه:ما تعمليش مكرونه تاني😂😂
فريده: والله حضرتك الي نستيني المكرونه واتحرقت انا اي ذنبي بقا 😡
ناديه: خلاص ي قمر مانتي خليتيني اكلها بردو
فريده: ههههههههه تستهلي
وعدي اليوم ع كل واحد فيهم فريده بتفكر ي تري هاتلقي شغل
وناديه هاتقدر توفق بين الشغل والمذكره
نادر بيفكر ف صحبه وياتري هايعمل اي
ويوسف بيفكر ف الي خطفت قلبه.....
نيجي بقا يوم جديد ف حيات ابطلنا....
ناديه: فريده يلا هانتاخر انتي ي بنتي
فريده: خمس دقائق بس والنبي
ناديه:ي بنتي حرام عليكي هو كل يوم نفس المرشح
فريده: خلاص ي ستي قومت عايزه اي
ناديه: اتاخرنا ي هانم
فريده:اي الجديد يعني
ناديه: تصدقي بالله انتي عايزاه الحرق
فريده:لا وعلي اي خلاص قومت
ناديه:يلا اخلصي بقا
فريده:ايووووه عليكي خلاص قومت
ناديه: طيب انا هاروح وانتي اخلصي وتعالى ورايا تمام
فريده:اوووووك
نروح عند الشباب
يوسف اصحي ي حبيبي يلا يوسف ي بني هاتتاخر
يوسف: حاضر ي ست الكل قومت خلاص
مدام :رانيا تبقا مامت يوسف والده متوفي وليه أخت اسمها مريم هانتعرف عليها بعدين
عند نادر يابني قوووووم
نادر:اي ي زفته
علا :في دكتور محترم يقول لا اخته ي زفته دي جزاتي اني عملتلك الفطار وقلت اصحيك
نادر: خلاص خلاص مش ناقصه زن ع الصبح قومت
علا :ايوه كده يلا بقا هاحط الفطار ع السفره تكون جهزت ملحوظه والده ووالدته متوفين وهو واخته علا عايشين مع بعض علا لسا ف الثانويه
نزل نادر وقاعد مع أخته وفطر معاها وبعد لما خلصو نزلو مع بعض علشان يوصلها مدرستها وهو يكمل ع الجامعه
عند يوسف:نزل فطر مع مامته وكان اغلب الوقت سرحان
ومامته لحظت ده بس ما رديتش تتكلم معاه ف حاجه مستنياه هو يجي يكلمها ويحكلها
ماما مريم فين راحت المدرسة ي حبيبي تمام ي ست الكل
أنا هامشي بقا عايزه حاجه
مامته تسلم ي حبيبي خلي بالك من نفسك
ودعها ومشي
عند ناديه راحت الجامعه علشان ما تتاخرش عن اول محاضره ومستنيه فريده بفارغ الصبر
فريده:صحيت غيرت ونزلت جابت قهوة
وراحت ع الجامعه ف نفس الوقت الي وصل فيه يوسف
واتقبلو تأني ي تري ايه الي هيحصل
استوووووب كفايه كده
يا تري ايه الي هيحصل لما يوسف يشوف فريده تاني
فريده هاتقله حاجه ولا هاتسكت نادر هايحب ناديه ولا اي
هانشوف البارت الجاي مستني رأيكم
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناه الواتساب
( اضغط هنا )
للانضمام لقناة التلجرام.
( اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
#البارت_ الثالث
#من_روايه_لقد_غرقت_في_بحر_عيناكي
من اجل عيناكي عشقت الهوى
............................................................
وصلت فريده في نفس الوقت الي وصل فيه يوسف
فريدة في نفسها: استغفر الله العظيم لازم يعني اصطبح بوشك ده ع الصبح يارب صبرني قالتها بصوت عالي وهي واقفة قدامه
يوسف:بتقولي حاجه ي انسه
فريده:انا لا طبعاً وهاقول اي يعني
يوسف: طيب تمام اتفضلي المحاضره قربت تبدأ
فريده: حاضر
يوسف: تمام وحسبي القهوة تقع عليكي المره دي كمان
فريده في سرها:اتمني تخليك ف حالك
يوسف :بتقولي حاجه
فريده:هاا لا هاقول اي أنا ماشيه
وسابته ومشيت فريده ماشيه تكلم نفسها اي اللي انا عملته ده لي سمعت كلامه لي ما ردتش عليه
ناديه:اي ي بنتي مالك ع الصبح بتكلمي نفسك لي
فريده:بارد وبيعصبني قال اي حسبي لا توقعي القهوة ع نفسك ويلا علشان تحضري المحاضره فاكر نفسه اي ده ايووووه عليا ما كنش حد يقدر يقلي ربع كلمه مش عارفه اي اللي جرالي مش عارفه اي اللي خلني اسكت
ناديه: خلاص ي بنتي لمي لسانك شويه ويلا خلينا نروح المحاضره مستنياكي من بدري
فريده:يلا ي هانم ربنا يصبرني ع الساعه دي
يوسف بعد لما سابته فضل واقف متنح مكانه مش عارف لما بيشفها بيتلخبط لي بس هو خلاص حبها
فجاه فاق ع رنت الفون بتاعه الو
نادر:اي ي دكتور فينك مستنيك من بدري ي عم
يوسف:انا بره اهو خمس دقائق واكون عندك
نادر:اوووك ي كبير
عند البنات
فريده وناديه دخلو المدرج وفجاه لقو دكتور قمررررر داخل عليهم
ناديه: فريده انتي ي بت
فريده: امممممم
ناديه:مين ده
فريده :مش عارفه بس تلقيه دكتور عادي يعني ومالك مهتمه لي اه😉
ناديه:ي شيخه اسكتي انا بسال عادي يعني
فريده: طيب
نادر: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
أنا دكتور نادر هاكون معاكو السنه دي مكان دكتور محمد
ردو الكل وعليكم السلام ورحمه الله
اولا انا بحب الا التزام جدااا واللي هايتاخر ياريت ما يجيش تمام
ردو كلهم تمام ي دكتور
فريده:غمزت لناديه اديلو بقا 😂😂
ناديه: اتلمي ي فريده احسن اضربك ع الصبح
فريده: خلاص ي ستي خرست بس الود مززز😉
ناديه 😳😳😳 وبعدين معاكي بقا ركزي ي هانم
فريده: اركز ف المحاضره ولا اركز ف الواد 🙄
ناديه:فررررررريده اسكتي 😡
فريده: حاضر
نادر:انتي قومي اقفي
ناديه:انا
وهنا تلتقي العينان ويدق القلب فجأة ويعزف سمفونية العشق على إيقاع دقات القلب........
نادر:اه انتي
ناديه: حاضر
نادر: بتتكلمي في اي وسايبه المحاضره حضرتك
ناديه: اسفه مش هاكررها
نادر:حس انه احرجها بكلامه
استوووووب بقا
نيجي عند ناديه قمرررر جدااا بنت محجبه زي فريده محترمه جدا ومن نوع البنات الهادي الي بيخطف القلب بسهوله عيناها كا القهوة وبشرتها برنزيه جميله كفايه كده
نرجع تاني
نادر: اتفضلي اقعدي وركزي علشان ما تضيعيش المحاضره
ناديه: بكل هدوء قعدت وكانت مديقه جداااا من فريده فريدة طول المحاضره ما تكلمتش علشان عرفه لو نطقت هاتاخد ع وشها
بعد انتهاء المحاضرة وخروج الطلبه اوقف نادر ناديه
بعد ازنك ي انسه وفي تلك اللحظه تلاقت عيناهم مره آخره
وساد الصمت وتكلمت العيون وباح القلب بالمكنون
ناديه:فاقت من شرودها فجاه وقالت حضرتك عايز حاجه
نادر:احم احم فى محاولت اخراج صوته ايوه كنت عايز عايز اه كنت عايز من حضرتك تركزي بعد كده ياااا
ناديه:اسمي ناديه
نادر:اسمك جميل تشرفت بمعرفتك
ناديه:أنا اكتر بس والله كنت برد علي زملتي ما كنش قصدي اتكلم خالص
نادر: عادي ولا يهمك حصل خير وابتسم
وهي أيضا
فريده دخلت فجاه احم احم
ممكن ادخل نادر ارتبك وكذلك ناديه
نادر اه اتفضلي بعد ازنكم
وسبهم نادر ومشي
فريده:العب يلا 😉
ناديه:نعم
فريده:لا بلاش نعم دي دالواقتي المزززز ده عايز اي قري واعترفي😂😂😂
ناديه:انتي دماغك ف البطاطه بيعتزر عادي يعني وبعدين انتي عايزه اي اه قولي
فريده:خلاص مش عايزه اعرف حاجه يلا علشان الاستاذ التاني ما يطردناش
ناديه:يلا ي أخرت صبري
دخلو المحاضره التانيه
وكالعادة اتاخرت
يوسف:عندما وقعت عيناه عليها ف سره ااوف يااالله أي الملاك ده فريده كانت ترتدي فستان موف غامق وحجاب اااف ويت وكانت تشبه الملاك
فريده في سرها:اوبسسس شكلي هانترض
يوسف:احم احم في محاوله اخراج صوته اتفضلي ادخلي
فريده في سرها: غريبه اول مره ميتعصبش علياااا
يوسف:هاتفضلي واقفه كتير
فريده:هاا لا هادخل
دخلت وما زلت في حاله زهول مما حصل
خلص يوسف المحاضره
وهما خارجين
فريده: شكرا
يوسف:ع اي
فريده:انك ما زعقتش اني اتاخرت وكده يعني
يوسف:انا عدتها المره دي إنما ما تتاخريش تاني فاهمه
فريده:ايوووووه بقا حاضر
يوسف في سره:يخربيت جمالك
فريده في سرها:متنح لي ده😂😂وضحكت
يوسف:اي ده هو في حاجه تضحك لدرجة دي
فريده:احم احم لا مافيش عادي يعني
يتوقف الزمن فجاه لتعلن عيناهم اول شرارة حب لهم
ليغوص هو ف بحر عيناها مستسلاما للغرق ليفوق من شروده على صوتها الأنثوي الناعم....
حضرتك عايز حاجه ولا امشي علشان م اتاخرش
يوسف: اتفضلي خلي بالك من نفسك
فريده: شكرا سلام
في مكان آخر نادر سرحان في الي اخدت عقله
يوسف بيفكر في المجنونه الي عشقها
ناديه بتفكر في نادر
فريده بتدور ع شغل
فريده :راحت المكتبه لقت شيخ كبير قاعد فيها قالت السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الشيخ: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اتفضلي يا بنتي
فريده: شكرا ي عمو
أنا كنت جايه أسأل ع شغل وحكت له ظروفها
قالها ماشي ي بنتي تحبي تبداي من امتا
فريده:فرحت اووووي وشكرته وقالتله شكرا ي عم محمد
قالها الشكر لله ي بنتي تحبي تشتغلي من امتا
فريده:من النهارده عادي
عم محمد ماشي يا بنتي وخدها وعرفها كل حاجه
نروح عند نادر فضل يفكر في ناديه لحد لما نام
ناديه اشتغلت ف العياده وحمدت ربنا أنها لقت شغلنه كويسه
أما يوسف فكان ف مكتبه وبدور ع كتاب ومش لقيه افتكر انو في مكتبه في اخر الشارع قرر أنه يرحها
ناديه الي سرحانه جالها فون الوو
فريده:نونو بركيلي
ناديه:مبروك بس على اي
فريده :لقيت شغل ف المكتبه
ناديه : ربنا يوفقك يا قمر اهم حاجه خلي بالك من نفسك كويس فاهمه
فريده :اووووك ي باشا 😂😂
وضحكو شويه وقفلو مع بعض
يوسف بقا الي وصل المكتبه
واتفاجا لما شاف فريده قاعده ومنظرها الي سحره وهي ماسكه كتاب وبتقراه
ولسا هاينزل من العربيه اتفاجا من الي حصل
استوووووب ودي نهاية البرت التالت اتمني اشوف رايكم اي والي عجباه الروايه يتفاعل كتير علشان استمر
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناه الواتساب
( اضغط هنا )
للانضمام لقناة التلجرام.
( اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
#البارت الرابع
من_روايه_لقد_غرقت_في_بحر_عيناكي
وصلنا البرات الي فات لمايوسف وصل المكتبه نبدأ عايزه اشوف التفاعل بقا 😂
يوسف بقا الي وصل المكتبه
واتفاجا لما شاف فريده قاعده ومنظرها الي سحره وهي ماسكه كتاب وبتقراه
ولسا هاينزل من العربيه اتفاجا من الي حصل ...
شاف بنت داخله عندها وجايبه معاها ٢قهوة زي ما فريده بتحب استني شويه انها تخرج ما خرجتش
يوسف قرب علشان يدخل وقف من الي سمعه
فريده: الله ع الجمال قهوة فرنساوي كمان لا كتير اوووي كده ي بسمه
تعرف ع بسمه : بسمه بنت جميله جدا وهاديه بشرتها بيضه وعيون سمراء ومحجبه وزي القمر شغاله مع فريده في المكتبه
نرجع لموضعنا تاني
بسمه:ولا كتير ولا حاجه انتي عسوله خالص وانا حبيتك وربنا يعلم قد اي وبعدين احنا اخوات مافيش بنا الكلام ده
فريده:ايوووه عليكي والله وانا كمان حبيتك اووووي اوووو
بسمه : انتي اسكندرانيه
فريده:ايون اي وحشه
بسمه:لا طبعا أنا بحب اسكندريه اوووووووي ونفسي اروحها في يوم
فريده:بس كده غالي والطلب رخيص ي قلبي هاخدك معايا في يوم
بسمه: تسلميلي يا قمر بس قليلي أنتي بتذكري اي
فريده:اوووف ما تفكرنيش ده دكتور المده دي رخم
يوسف:اتصدم من كلمها بس حب يسمع للاخر
فريده كملت كلامها:بس عسول اووووي وجنتل كده حاجه قمرررررر
يوسف :ابتسم
بسمه: طيب الواد مز اهو بتقولي عليه رخم ليه
فريده :حكت لها الي حصل من اول مره شفته وكانت بتضحك وبسمه كمان كنت فصله ضحك
ويوسف:ما كنش قادر يبطل ضحك في قلب الشارع من طريقة كلامها عنه وازاي بتوصفه وحبه كان كل ثانيه بيزيد
وفجاه فريده:اتصدمت من الي واقف قدامها وسكتت
يوسف:هااا كملي
فريده:ارتبكت ماهو ماهو انت بتعمل ايه هنا
بسمه:مين حضرتك
يوسف:انا الرخم والعسول والجنتل والمستفز اكمل وبص لفريده الي مصدومه وبتتشاهد علي الماده الي هاتسقط فيها
يوسف:ضحك على منظرها وقالها مالك
بسمه:حست بيها وقالت هي اكيد ما كنتش تقصد كانت بتهزر
يوسف:بصلها وقال مافيش داعي لتبرير
وقال أنا كنت بدور ع كتاب وسالت عرفت انه موجود هنا فجيت اتاكد
يوسف: موجود ي انسه فريده
يوسف: فريده فريدة
بسمه:خبطتها في كتفها علشان تركز
فريده:هاا اه حضرتك بتقول حاجه
يوسف:ضحك ع منظرها وقال له كنت عايز كتاب...........
موجود
فريده :اه اكيد هاشوفه لحضرتك وكان وشها زي الفراوله
ويوسف:كان عجبه شكلها اووووي
فريده:اهو اتفضل
يوسف: شكرا بس ممكن ادور علي حاجه تاني
فريده:اه طبعا اتفضل خد رحتك
يوسف: شكرا
بسمه: فريده فريدة
فريده: نعم
بسمه: تعالي شوفي الاستاذ ده عايز اي
فريده:حاضر وبصت ليوسف وقالت بعد ازنك
يوسف:اتعصب ماكنش عايزها تمشي
فريده: اتفضل يا استاذ عايز اي
الشخص:كنت عايز عايز
فريده:ايوه عايزاي
كنت عايز كتاب............
فريده:اسفه بس ده مش موجود
في بقا عيون بتابعها بكل غيظ وهاتفرقع
الشخص:بس تعرفي
فريده: نعم
الشخص:عيونك حلوه اوووي
فريده: شكرا لذوقك بس بلاش طريقه الكلام دي ممكن لو عايز حاجه اجبهالك قول مش عايز انا عندي شغل
الشخص :عايز رقمك
فريده:انت اتجننت رقم مين
بسمه:اهدي ي فريده
فريده:اهدا ازاي ده مجنون
الشخص:وليه الغلط ي قطه
فريده: بزعيق اطلع بره
يوسف: في اي ي فريده
فريده:مافيش ي دكتور
الشخص:اه دكتور ولا حبيب القلب انتي باين عليكي بنت شمال اصلا
فريده:ما قدرتش ترد وعيطت جامد من غير صوت
يوسف:شافها ما قدرش يمسك نفسه وفجاه عيونه طلعت شرار من كتر الغيظ وعروقه ظهرت وفجاه اداله ب البكس في عينه ونزل فيه ضرب
الشخص :ما قدرش يمسك نفسه وقع على الارض وبعدين يوسف قومه ولسا هايضرب والشخص ده اداله بكس في عينه
يوسف ما تهزش من الخبطه بس عنيه احمرت جامد ولسا هايضربه الناس اتملت وفرقو بينهم وعم محمد جه وشاف حالت فريده وشاف يوسف وبسمه كانت قاعده بتعيط من الخضه ع صحبتها
عم محمد في اي بسمه حكتله على كل حاجه عم محمد قال الحيوان انا عارف اهلاه وهاجبلك حقك ي بنتي ما تزعليش
فريده :وهي بتحاول تخرج صتها تسلم ي عمو
يوسف:لما شاف منظرها اتجنن اكتر عمره ما شفها كده دايما بتضحك وتهزر ادايق
عم محمد : شاف نظرات يوسف لفريده
وبعدين قال شكرا ي بني على وقفتك معاهم
يوسف: الشكر لله ي عمي وبعدين اي حد مكاني هايعمل كده
بسمه:ده الدكتور بتاعها في الجامعة ي عم محمد
عم محمد :منوره ي بني
يوسف:بنورك ي عمي
فريده: مسحت دموعها وقالت بصوت مهزوز شكرا ي دكتور
يوسف:حس انه قالبه هايقف وقالها ما تشكرنيش ي فريده ده واجبي
فريده:ابتسمت
يوسف وعم محمد وبسمه في صوت واحد:ايوووووووه علي الضحكه
وفجاه كلهم انفجرو في الضحك
بعدين عم محمد قال: فريده
فريده: نعم
عم محمد:وري الدكتور الحمام وهاتيله مرهم لعنيه
فريده:هازت رسها بحاضر
يوسف: مالوش لزوم ي راجل ي طيب انا هاروح
فريده:لا ازاي ما ينفعش تمشي كده لزم نحط حاجه الاول
يوسف: حاضر
عم محمد:غمز لبسمه
وضحكو عليهم
راح الحمام يغسل وشه وفريده راحت تجيب مرهم
وفي مكان آخر ناديه قاعده
لقت الي داخل انصدمت وقالت في سرها نادررر
نادر:اول لما شفها ارتبك جامد وفضل متنح شويه اخته لحظت ده
علا: نادر نادر
نادر:امممم
علا:ي نادر
نادر: أحم احم في محاوله اخراج صوته اي ي بنتي
ناديه :ضحكت علي تصرفتهم وبضحكتها خطفت قلبه اكتر
نادر: السلام عليكم ازيك ي ناديه
ناديه:وهي بتبتسم وعليكم السلام تمام الحمد لله
علا :اي ده انتو تعرفو بعض
نادر:اه دي طالبه عندي في الجامعة
علا :اممممم قلتلي ازيك ي نونو
ناديه: تمام يا قمر انتي اخبارك ايه
علا لحظت نظرات نادر
وقالت والله انتي اللي قمررر
ناديه: تسلميلي يا قمر ده من ذوقك بس
فضلو يتكلمو شويه
وبعدين ناديه:بس انتو جاين هنا تعملو اي
نادر:اصلا علا درسها وجعها وجيين نشوفه يكش يخلعه ويريحني ناديه:ضحكت علي طرقته
وعلا:اتغاظت منه وضربته في كتفه
نادر: خلاص بهزر والله
فضلو التلاته يضحكو وناديه وعلا اتصحبو وكشفت علا وتبادلو الارقام وناديه كانت حاسه بحاجه غريبه جدا بس مش عارفه تحدد مشاعرها بالظبط...
نرجع عند يوسف وفريده
يوسف خرج من الحمام ولقي فريده قعده بتعيط قرب منها وقالها فريده مالك بتعطي لي دالواقتي
فريده: اتفاجات وبضحكه مصطنعه قالت مافيش حاجه عادي
يوسف:متاكده
فريده:ايووووه عنيك ورمت قوووي وضحكت
ما تعرفش انو بضحكتها خطفت قلبه اكتر
يوسف:اي ده بجد 😳 ورمت قوووي
هاروح الجامعة بكره ازاي بس
فريده: أنا اسفه والله علي الي حصلك
يوسف:لا ما تلوميش نفسك ي فريده وبعدين هافضل واقف كتير كده مش هاشوف خطوه كمان
فريده:لا تعالي اقعد لما اعملك كمدات
يوسف: حاضر
فريده:مسكت القطنه وبتمسح عينه
يوسف:اههههه
فريده: اسفه معلش
يوسف:ولا يهمك عادي
وفجاه عيونهم تلقت لبعض الوقت و
وهنا يتوقف القلم عن الكتابه
نهايه البارت الرابع استنوني في البارت الخامس
بعد التفاعل أن شاء الله عايز اشوف التفاعل لو حلو هاكمل
تمام
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناه الواتساب
( اضغط هنا )
للانضمام لقناة التلجرام.
( اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
##البارت _الخامس
#من_روايه_لقد_غرقت_ف_بحر_عيناكي
وكانت للعيون لغه لايفهمها الا العاشقين
_________________________________________
وفجاه عيونهم تلاقت ببعض وهنا ساد الصمت بضع دقائق وكانت للعيون لغة لايفهمها سوي العاشقين....
وهنا فاقت فريده من شرودها وجدته ينظر لها بهيام
فريده:وهي تحاول تخفي كسوفها خلصت
يوسف:فاق على صوتها الأنثوي الي بيسحره تمام تسلم ايدك تعبتك معايا....
فريده:انا اللي تعبتك معايا متشكره جدا لحضرتك
يوسف: الشكر لله ي فريده
فريده: فجأة فضلت تضحك
يوسف:ب استغراب بتضحكي علي اي
فريده:حاولت تمسك نفسها أنا اسفه بس شكلك متغير خالص وبيضحك
يوسف: والله بقا كده طيب ي ستي اضحكي برحتك
أنا هامشي بقا
فريده: تمام
يوسف:ما تتاخريش بكره هاتردك لو اتاخرتي
وغمز لها😉
فريده: تبتسم بخجل تمام مش هاتاخر
يوسف: تمام وكان هايمشي
فريده: يوسف يوسف وبتجري وراه
يوسف:وقف بصلهاوهي بتندهله ب اسمه وكانه اول مره يسمع اسمه بالجمال ده وفضل متنح
فريده: اتكسفت وقالتله اسفه ي دكتور كنت عايزه الحق اديلك الكتاب اصلك نسيته وانا نسيت نفسي وندهت باسمك كده من غير القاب
يوسف:فاق من شروده وقال لا عادي ولا يهمك وبعدين اول مره اعرف انو اسمي حلو كده وضحك
فريده:ابتسمت وشكرته تاني
يوسف:اخد الكتاب وفضل سرحان فيها طول الطريق
فريده:دخلت المكتبه وكانت سرحانه
بسمه: الجميل سرحان في اي
فريده:هاا ولا حاجه عادي
بسمه:هاعمل نفسي مصدقه وضحكت
عند ناديه:كان عندها شغل كتير وتعبت
ونادر:كان طول الوقت سرحان فيها
علا:ايوه بقا ي اسطي مش هتقلي سرحان في اي
نادر:ي اسطي بت انتي متاكده انك في ٣ثانوي وقربتي تدخلي جامعه ي بت
علا: بصدمة اه وربنا بمجهودي وضحكت
نادر:ضحك علي طريقت اخته وقام حضنها هي الوحيدة اللي فاضلله وبعدين قالها قومي اعمليلي شاي وروحي ذكري يلا
علا:بعياط مصطنع والله حرام عليك كل شويه شاي شاي
نادر:قام مسكها من قفاها وقالها اي مش عاجب حضرتك
علا:بضحك ودي تيجي ي كبير انا بهزر بس سيب قفايه وحيات شرابك😂😂
نادر:سابها واستغرب وقال وحيات شرابي انتي ي بت بتجيبي الكلام ده منين
علا: خلاص ي عم قلبك ابيض
نادر: طيب امشي اعمليلي شاي بسرعه بدل ما ايدي تطول عليكي وتيجي تزعلي
علا:وعلي اي هاروح فريره وسابته مصدوم من كلامها
نادر:اي البت دي ي ربي
وراح قعد يخلص شغله.....
نروح للبنات شويه
ناديه خلصت وروحت جهزت اكل
ولساه هاترن علي فريده لقيتها داخله
فريده:السلام عليكم
ناديه:لحظت أن صحبتها متغيره وسألتها مالك ي فوفو
فريده:قعدت وحكتلها كل حاجه حصلت معاها ولما افتكرت كلام الشخص عنها فضلت تعيط
ناديه:خادتها في حضنها وفضلت تهديها
وقالت بهزار ايوووووه
فريده:في اي
ناديه: المكرونه هاتتحرق وطلعت جري
فريده:ضحكت علي صحبتها
نسبهم شويه ونروح ليوسف
يوسف وصل البيت وكان سرحان
فاق علي صوت اخته مريم وهي بتقول يوووووسف
وجريت عليه وحضنته
يوسف:ضحك علي اخته واخدها في حضنه وفضلو يهزرو شويه
وبعدين دخلو يوسف شاف مامته قاعده بتقراء كتاب قرب منها وباس رأسها وقال القمر بيقراء اي بقا مامته
يوسف حبيبي جيت امتا يوسف من شويه ي قلبي
مامته ها عامل اي النهارده واي اللي في وشك ده عينك ورمه كده لي يوسف مافيش ي قلبي ما تخفيش اتخبطت في الباب وانا طالع من غير قصد مامته اهم حاجه تكون بخير ي حبيبي
يوسف: تمام ي ست الكل
مريم:وانا لي ما حدش يسالني كده يعني اروح واجي وما حدش يطمن عليا
يوسف ومامته ضحكو علي طريقتها
يوسف:بس كده ي ميروو احكيلي بقا عامله اي النهارده
مريم:ولا اي حاجه عادي 🙄
يوسف:شفتي ردك اسالك لي بقا🤨
مريم:خلاص ي عم بهزر
يوسف:عم امشي ي مريم ربنا يهديكي امشي ي بنتي
مامته فصلت ضحك علي طريقتهم مع بعض
يوسف ومريم ضحكو وحضنو مامتهم
مامته روح ي حبيبي غير لحد لما نجهز الاكل
يوسف: تمام يا قمر
وسابهم ومشي
مامته في سرها ربنا يريح بالك ي بني يلا ي مريم نحضر الاكل
نسبهم بقا ونرجع عند البنات
ناديه: الحمد لله ما اتحرقتش
فريده:ضحكت علي صحبتها وقالت انتي شطوره ي قلبي 😂😂😂
ناديه::اه طبعا هو انا زيك😉
اكلو وهزرو شويه ودخلوا ينامو علشان يصحو بدري
ناديه: بتفكر في نادر وبتقول لنفسها اي ده انا بفكر فيه لي معقول لالا طبعا وراحت في سبات عميق
فريده: بتفكر في الي حصل وبتقول لنفسها ي تري يوسف بيفكر فيا ازاي دالواقتي وبعدين ما يهمنش يقول الي يقوله انا ما غلطش يووووه عايزه انام بقا
وبعد سراع بينها وبين نفسها راحت في سبات عميق
نرجع لانادر
نادر بيكلم نفسه:اي ده انا بفكر فيها كده لي معقول حبتها لالا ده مجرد اعجاب مش اكتر قلبه متاكد انه اعجاب عقله والله ما عارف هو بس عايز انام ونام نادر
يوسف:اكل وطلع علشان ينام فضل يفتكر كل حاجه حصلت طول اليوم واديق لما افتكر دموعها الي نزلت وقد اي شكلها كان حزين النهارده وضحك لما افتكرها وهي بتنادي باسمه قد اي حبه منها وقد اي كانت مكسوفه وضحك علي شكلها كان بيفتكر وهو مبتسم كل حاجه
كلم نفسه وقال حبيتك ي اسكندرانيه وخطفتي قلبي
وملكتي عقلي وتفكيري وروحي بحبك ي فريده بحبك
وراح في سبات عميق......
تاني يوم في حيات ابطلنا
يوسف:صحي وهو بيضحك باس ايد مامته وقالها صباح الخير يا قلبي مامته ابتسمت صباح الورد يا حبيبي عينك ورمت اكتر يوسف ما تقلقيش هاروح لدكتور النهارده
مامته :متاكد انه من الباب ي يوسف
يوسف: ضحك على كلام مامته وقال لا خناقه بس ما تخفيش كل حاجه اتحلت مامته طيب ي يوسف خلي بالك من نفسك يوسف:ما تخفيش ي ماما مريم راحت المدرسة
مامته اه
يوسف: طيب انا نازل عايزه حاجه
مامته :سلامتك يا حبيبي
يوسف:نزل وراح علي الجامعة ودخل غرفه كبيره لدكتره وقعد فيها ومازال بيفكر فيها
نادر اخد اخته ونزل وصلها وراح ليوسف اول لما شافه اتصدم اي الي عمل فيك كده ي يوسف
يوسف:اهدا ي عم قول صباح الخير الاول
نادر:هاتقول ولا اكملك علي التانيه
يوسف:ضحك وقال علي اي هاقلك بس بعد الجامعه واحنا بنتغداء
نادر: تمام وقعدو
عند البنات
صحيو واول مره ينزلو مع بعض فضلو يهزرو طول الطريق
وصلو وفريده جابت قهوة وقعدو في الكافتيريا يتكلمو شويه وبعدين راحو علي المحاضره فريده وناديه ماتو من الضحك لما شافو منظر يوسف .......
استوووووب......
يا تري شافو اي علشان يضحكو كده اي توقعتكم البارت الجاي هانعرف استنوني.....
وهنا يتوقف القلم عن الكتابه لو لقيت تفاعل هنزل اخر حلقتين
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناه الواتساب
( اضغط هنا )
للانضمام لقناة التلجرام.
( اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
البارت _السادس
من_روايه_ لقد_غرقت_في_بحر_عيناكي
عند البنات
صحيو واول مره ينزلو مع بعض فضلو يهزرو طول الطريق
وصلو وفريده جابت قهوة وقعدو في الكافتيريا يتكلمو شويه وبعدين راحو علي المحاضره فريده وناديه ماتو من الضحك لما شافو منظر يوسف .......
يوسف:سرح في ضحكتها وجمالها بس فاق على صوتها وهي بتقول
فريده:معلش مش قادره امسك نفسي من الضحك اصل عينك ورمت قوووي وبصراحة شكلك اتغير
ناديه:خبطتها في كتفها وقالت اسكتي يخربيتك هانطرد
فريده: اسفه ي دكتور
يوسف: اتعصب اتفضلي ادخلي انتي وهي ومش عايز اسمع صوتكو طول المحاضره
فريده:حست انه ادايق وفضلت تسكت احسن
دخلو والمحاضره خلصت وخرجو بس يوسف كان تعبان قوووي ومش شايف بعنيه كويس وفضل واقف شويه
فريده:كانت بتلم حاجتها ولحظت انه مش قادر يقف
راحت عندها وقالت دكتور يوسف ي دكتور
يوسف: عايزه اي ي فريده عايزه تضحكي تاني اضحكي
فريده: دموعها نزلت وقالت بصوت مهزوز انا اسفه بس والله ما كان قصدي حاجه وبعدين لزم تروح تكشف
يوسف:مش مهم عادي
فريده:ازاي يعني
يوسف:هاتفرق معاكي يعني
فريده:سكتت اول مره تحس انها خايفه عليه كده فعلا
قالتله اه انا السبب ولزم اهتم
يوسف:بس كده
فريده:اه بس كده
يوسف: تمام
فريده:اي
يوسف:هاروح اكشف ولحظ انها بتعيط قالها امسحي دموعك دي وبطلي عياط
فريده: بحركه طفوليه مسحت عينيها وقالت تمام وابتسمت
يوسف :ابتسم علي حركتها وقال أنا ماشي عايزه حاجه
فريده:لا شكرا
وسابها وخرج
نروح مكان تاني عند نادر
نادر بيفكر ف ناديه هو فعلا حبها راح لا اختها وطلب رقم ناديه منها
علا:لي بقا أن شاء الله 😉
نادر:انتي مالك
علا:قلي بالله عليك
نادر:يوووه مش هاخلاص من زنك
علا:اه قول بقا
نادر:حبتها وعايز اكلمها واطلب ايدها
علا:بجد ي نادر حبتها هي عسوله قوووي وقمر
نادر:بس مش هاكلمها دالواقتي
علا:لي بس كده
نادر:كده مالكيش دعوه
وخلاص الحوار واخد الرقم وفضل يفكر فيها
نروح عند يوسف
راح كشف واخد علاج بس كان طول الوقت مصدع
روح البيت ونام
فريده و ناديه روحو وذكرو وبعدين راحو الشغل
وعدي كذا يوم علي ابطلنا
يوسف: حب يعرف إذا كانت فريده بتحبه ولا لا ف بدا يتجاهلها خالص
فريده:لحظت ده وكانت متغاظه وهو لي بيعمل كده حتي لو بتتكلم في المحاضره ما بيكلمهاش ويسبها عادي
بدات تقول هو لي بيعمل كده وبعدين انا مهتمه لي كانت بتفكر بصوت عالي
ناديه: فريده انتي بتكلمي نفسك لي
فريده:حاكتلها الي هي بتفكر فيه
ناديه:وانتي متعصبه لي
فريده: مش عارفه
ناديه:حبتيه
فريده:انتي بتقولي اي لا طبعا
ناديه:سيبي قلبك يحكم بلاش عقلك
فريده:انا فعلا حبيته لما بشوفه بكون متلخبطه جامد بتكسف منه وعمرها ما حصلت واتكسفت من حد
لما بيتوجع بحس اني انا الي موجوعه حبيتها لا عشقته
ناديه: بصراحه انا كمان حبيت
فريده:ايوووووه بقا ومش تقليلي اعترفي مين
ناديه:ي بت اسكتي شويه اي وبعدين انا مش عارفه هو بيحبني ولا لا ممكن يكون حب من طرف واحد
فريده:مين اخلصي
ناديه:هو هو
فريده:انجزي انتي علقتي
ناديه: دكتور نادر
فريده:ايووووه عليكي من ورايا بس الواد قمرررر ي بختك
ناديه:بس مش عارفه هو
فريده:اسكتي ما تكمليش انتي مش بتشوفي نظراته ليكي ي بت
ناديه:ازاي يعني
فريده: طول الوقت سرحان فيكي وفي عيونك
ناديه:اسكتي بقا
فريده: حاضر
وسكتو
نروح عند الشباب
نادر: يوسف يوسف انت ي عم
يوسف:اي ي زفت
نادر:بحبها اعترف ولا لا
يوسف:ي عم اخلاص وقلها لو بتحبك تمام مش بتحبك بردو تمام تعرف انت هاتعمل اي
نادر: تفتكر تكون مش بتحبني
يوسف:تفائل
نادر:وانت هاتهعمل اي
يوسف: مش عارف بس بقيت بتجاهلها علشان اعرف احدد مشاعرها وعارف انها بتحبني وهاتكلمني شويه كده
نادر:طلعت مش سهل ي صحبي 😂😂
يوسف: اخرس يلا
وفضلو يضحكو علي بعض واتفقو نادر هايقول لناديه انه بيحبها يوسف هايستنا لما يتاكد من مشاعرها
ناديه وفريده لسا بيفكرو ناديه بتفكر ي تري نادر بيحبها ولا لا
فريده : بتفكر انها تكلم يوسف وتشوفه متغير لي
وعدي يوم علي ابطلنا
تاني يوم في الجامعة
نادر : يوسف انا هاقلها
يوسف:ي عم اخلص وقول ما تتعبنيش
نادر: بجد مصطنع انت متغير لي اه لي قلي
يوسف:ضحك على طريقة صحبه في الكلام
نادر:بهزار ضحكت يعني قلبها مال
يوسف:ما قدرش يمسك نفسه من كتر الضحك وصوته طلع نادر فرح جدااا أنه شاف صحبه بيضحك وقال ايوه بقا هو ده الكلام
يوسف:قام وحضنه وتنهد تنهيده اخرج ما في صدره وقال تعرف ي نادر
نادر:اي ي صحبي
يوسف:خايف تكون ما بتحبنيش
نادر:لا انا حاسس انها بتحبك
يوسف: يارب يارب ي نادر تعرف بعدها مش عايز اي حاجه تاني من الدنيا
نادر:ماشي ي عم الشاعر المحاضره الاولى هاتبدا بعدها هاشوف مصيري ادعيلي ي يوسف
يوسف: ربنا يوفقك يا حبيبي
نادر سابه غرقان في تفكيره ومشي يشوف هو كمان قدره اي
عند البنات
فريده وناديه دخلو المدرج دخل نادر وراهم
وقال ي شباب انا عايز اقول حاجه
الكل انتبه
نادر:انا قرارت اخطب ومن هنا
ناديه دموعها نزلت وفكرت انها واحده تانيه الي هاييخطبها
فريده:حست بيها وقالت اهدي لسا ما خلصشي كلام
نادر:لاحظ وقرار انه يعترف ليها دالواقتي بدال متنهار
وقال ناديه الكل اتصدم
ناديه اتصدمت مش مصدقه نفسها فريده فرحت اووووي
الكل وقف ونادر راح لحد عندها يوسف كان مراقب كل إلي بيحصل جوه
نادر:قعد علي نص رجل وطلع علبه موووف تجنن
وفتحها وقال أنا بحبك تقبلي تتجوزيني
فريده وناديه بصو لبعض وابتسمو
نادر: حرام عليكي رجلي وقفت الكل ضحك هاا اي رايك
ناديه:هزت راسها
نادر:مش فاهم
ناديه:اتكسفت وقالت موفقه
فريده : لولو لولو لولو
نادر: قام حضنها جامد وفضل يلف بيها وكان فرحان جداااا
وفريده عيطت من كتر الفرحه وشافت يوسف واقف بعيد ومركز فيها ومبتسم فريده قربت منه وكانت هاتتكلم
اتفاجات من الي حصل.....
استوووووب
ي تري اي تواقعكتم ايه الي حصل وايه الي هايحصل
نكمل البارت السابع والاخير بعد التفاعل أن شاء الله اتمني تعجبكم
البارت_السابع والاخير اتمني يعجبكم
من_روايه_ لقد_غرقت_في_بحر_عيناكي
وكانت لغه العيون هي القرار الحاسم بينهم
__________________________________________
وقفنا هنا البارت الي فات نكمل بقا
وفريده عيطت من كتر الفرحه وشافت يوسف واقف بعيد ومركز فيها ومبتسم فريده قربت منه وكانت هاتتكلم
اتفاجات من الي حصل.....
اول ما قربت عند يوسف سابها ومشي فريده استغربت منه بس هي فعلا حبته
قررت تروح وراه تشوفه اتغير لي مبقاش يوسف الي سرحان فيها طول الوقت
يوسف: عارف انها هاتيجي وراه
فريده: يوسف يوسف
يوسف: اتسمر مكانه بيعشق اسمه منها اوووي وقف ولف ببرود عكس النار الي جواه وقال نعم
فريده:ابتسمت وقالت عامل اي
يوسف: نعم
فريده:بقلك عامل اي تقلي نعم
يوسف:بس كده انا تمام الحمد لله عايزه حاجه تاني
فريده:حست انها مش فارقه معاه وقالت لا بس انت اتغيرت ف حبيت اسالك انا ديقت في حاجه
يوسف:لا
فريده:طيب اي
يوسف:قرر أنه يعترف بعد ما اتفق هو وعمر
باااااك....
نادر: يوسف انت لزم تصارحها
يوسف:خايف
نادر:علي فكرة أنا كمان خايف بس مش خفنا اللي هايخلينا نتخلي عن حبنا
انا هاعترف بكره
يوسف:هاروح لو جت ورايا هاعترف
نادر تمام ي كبير
يوسف:تمام ي صحبي
نرجع تاني
نادر عرف ناديه كل حاجه وراحو وراهم بعد لما مشيو
فريده : طيب اي
يوسف:ماهو البعيد اعمي ما بيشفش
فريده:نعم انت بتقول ايه
يوسف:بحبك ي مجنونه ي اللي سحرتي عقلي
وخدتي تفكيري وروحي وكل حاجه من اول مره شفتك فيها ي فريدة بحبك وبعشقك كمان
فريده:مصدومه من كلامه دموعها نزلت
يوسف:افهم ايه انا بقا من الدموع دي
فريده:ضحكت علي طريقت كلامه
ناديه قربت منها ونادر قرب من يوسف
فريده:بصت لناديه وناديه هازت رأسها
يوسف:قعد علي نص رجل وقال انجزي مش قادر اقعد كده كتير
كلهم ضحكو
فريده:موفقه وضحكت
يوسف:اتجنن ومش مصدق نفسه وقال قلتي اي عيدي كده
فريده:وانا كمان بحبك موووووت لا انا بعشقك
اتفاجاو من الي حصل لاقو الكل بيسقف
قام باس علي رأسها وقال قلب يوسف انتي ي فوفو
عدي اليوم وكلهم كانو فرحنين
واتفقو الفرح بتاعهم هما الاربعه في يوم واحد في الاجازه
ناديه وفريدة جيران في اسكندريه بس ناديه لسا نقله قريب فقرروا الشباب انهم يتقدمو في يوم واحد
يوسف: فريده هاتي رقم مامتك
فريده: نعم لي أن شاء الله
يوسف:😳😳
فريده:اي ي عم بتبصلي كده لي
يوسف:بت انتي مجنونه
فريده:لا لي بتسأل
يوسف: يعني هاكون عايز رقم مامتك لي يعني اكيد علشان اقلها اني عايز اتجوزك ي اخرت صبري
فريده:بضحكه اه تصدق معاك حق خد اهو وادته الرقم وبعدين قالتله يوسف ممكن سؤال
يوسف:قولي
فريده:انت حبتني ازاي قصدي لي أنا
يوسف:مع انه سؤال غبي بس هاجوبك
اول مره شفتك فيها ماعرفش حسيت اني مش مركز خالص وحسيت اني مش شايف حد قدامي غيرك كنت مركز في كل تصرفاتك حسيتك مختلفه مش متصنعه بتتصرفي علي طبعتك من الاخر سحرتيني
فريده:ايوووووه ده كله
يوسف:واحياتك اكتر كمان انا بعشقك
فريده:وانت نبض قلبي ي يوسف انا بحبك اوووي
تعرف انا لما بحب بقدم كل حاجه بدال قلتلك اني بحبك اوعي تتخلي عني وعنيها دمعت
يوسف: طيب وحياتي عندك اوعي تعيطي وبعدين ي مجنونه خلاص ادبست ومش هاعرف اخلع وضحك
فريده:ضحكت علي كلامه وفضلو يتكلمو شويه وبعدين روحو....
نروح مكان تاني عند نادر وناديه كانو قاعدين وناديه مكسوفه ومش مصدقه لحد دالواقتي
نادر:نونو
ناديه: نعم
نادر :بحبك
ناديه: طيب
نادر: نعم اي طيب دي
ناديه: طيب هاقلك اي أنا
نادر: يعني بحبك اي حاجه ي حجه
ناديه: ضحكت وقالت بعد كتب الكتاب أن شاء الله
نادر: نعم ي اختي
ناديه:ابتسمت ووشها جاب الوان
نادر:ضحك علي شكلها وقال قلبي بيتكسف ي نااااااس خلاص ي ستي بعد كتب الكتاب
واخد رقم باباها علشان يكلمه
وبعدين فضلو شويه ومشيو كل واحد روح
عند يوسف:ماما
مامته : نعم ي حبيبي
يوسف:انا قرارت اتجوز
مامته مش مصدقه: بجد ي يوسف
يوسف:اه يا ماما وحكلها كل حاجه
ومامته كانت فرحانه خالص هي واخته
يوسف طلب الرقم الو السلام عليكم
والدت فريده: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
يوسف:ازيك يا ماما انا بصراحه مش عارف اتكلم اقول اي بس انا حابب اطلب ايد الانسه فريده بنت حضرتك
مامت فريده: تمام ي ابني تقدر تيجي بعد الامتحنات
وحكالها كل حاجه عنه وازاي عرفها وانه بيحبها
والدت فريده: تمام ي ابني اتفقنا بعد الامتحنات تقدر تجيب والدتك وتشرفونا
يوسف: تمام يا ماما محتاجه اي حاجه
والدت فريده: تسلم ي ابني في أمان الله
وقفلو يوسف كان طاير من الفرحه
وفي الليلة دي ماقدرش ينام
عند نادر كلم والد ناديه:السلام عليكم ورحمه الله
والد ناديه : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
نادر:انا نادر ي عمو وحكاله هو مين وكل حاجه عنه وعن ظروفه وقاله أنه حابب يطلب ايد ناديه
الاب قاله:تقدر تيجي في الاجازه ي ابني
نادر فرح جدااا واخته كمان نادر تمام ي عمي اتفاقنا مش محتاج اي حاجه
والد ناديه تسلم ي ابني
وقفلو مع بعض
نادر قام وحضن اخته وفضل يلف بيها من الفرحه واخته كانت مبسوطه جدااا
وعند البنات
كانو قاعدين بيذكرو
كل واحده الفون بتاعها رن
فريده:الو ي ماما
مامت فريده:ازيك يا قلبي
وبعد السلامات
فريده في عريس متقدملك خلصي امتحانات وتعالي
وحكتلها كل حاجه عنه فريده فرحت انه كلم مامتها وهي كمان قالتلها قد اي هي بتحبه مامتها داعتلها ان ربنا يسعدها وقفلو مع بعض
عند ناديه والدها كلمها وبعد السلامات
ناديه خير ي بابا
والد ناديه خير ي بنتي في شاب محترم طالب ايدك وانا اديته معاد بعد الامتحنات خلصي وتعالي وحكالها عنه
وهي كمان بس كانت مكسوفه وفرحانه جدااا
وقفلو مع بعض
وكل واحد فيهم عرف قدره خلاص وعدي كذا يوم وهما في فترت حب تجنن وايجت الامتحنات وخلصو والبنات روحو
بعدها بكذا يوم يوسف جهز هو وأهله ونادر جهز هو واخته وقد اي كان بيتمني اهلاه يكونو موجودين بس مابينش ده قدام اخته وفجاه الفون بتاعه رن
نادر:الو ي صحبي
يوسف:ازيك يا حبيبي جهزت
نادر:اه
يوسف: طيب يلا علشان هانمشي
نادر: تمام
يوسف:انا كلمت البنات والاتنين هايكونو موجودين في بيت فريده
نادر؛تمام ي كبير واتحركو
في مكان تاني خصوصا اسكندريه
عند البنات نايمين مع بعض ام فريده :ايووووه عليكو اصحي ي بت أنتي وهيا الناس علي وصول
فريده:ايووووه يوسف زمانه جاي ولسا ماجبتش حاجه
ناديه:لسا بدري ي بنتي هانلحق
قامو الاتنين وراحوا اشترو لبس ورجعو جهزو وقعدو جوه
ايجو العرسان كانو قمررررات خالص والد ناديه موجود هو وامها وام فريده وام يوسف واخته واخت نادر اتعرفو علي بعض وحبو بعض جدااا
وقال ابو ناديه ادخلو نادو البنات من جوه كل واحده راحت تنادي بنتها طلعو البنات كانو قمررررات
فريده كانت لبسه فستان نبيتي وحجاب اااف ويت وشوز اوف وايت وكانت شبه الملايكه كده سحرت يوسف الي كان مصدوم من جمالها وقام وقف لحد لما وصلها ووقف قدمها ومالقاش كلام يقولوا غير انه خجل من الي عمله فحب يعرفها علي والدته واخته
اما عند ناديه فكانت لبسه فستان بيبي بلو وحجاب اااف ويت وشوز ااااوف وايت بردو وكانت تجنن بطلتها
نادر ما كنش مصدق شكلها قد اي تجنن وهو كمان عرفها علي اخته وعلي ام يوسف واخته وسلمو علي بعض كلهم
وبعدين الاهل استأذنو يسبوهم شويه مع بعض شويه وطلعو
يوسف:هو انتي فريده معقول
فريده:نعم
يوسف: قصدي القمر ده كله هايكون ملكي
فريده:بكسوف حاولت تداريه اه ي عم ابسط بقا
يوسف:ضحك علي شكلها الي زي الفراوله
وفضلو يتكلمو شويه
أما عند نادر فقعد هو وناديه في مكان بعيد شويه
نادر: طالعه زي القمر النهارده
ناديه: بكسوف شكرا
نادر: نعم ي اختي شكرا اي دي
ناديه:اقولك ايه طيب
نادر:ولا اي حاجه خالص موفقه
ناديه: موفقه
وفضلو يتكلمو شويه
وبعدين اهلهم دخلو اي ي شباب اي ي بنات البنات الي تشوفوه
قالو قولو موفقين ولالا
البنات وكلهم كسوف موفقين
الشباب قالو ايوه كده
والامهات زغرطو لولو لولو لولو لولو لي لي
وعمت الفرحه علي الجميع وقراؤ الفاتحه وتعالت التهنيات وحددو معاد الفرح بعد شهر وكتب كتاب مع بعض وعدي الشهر وجه اليوم المنتظر
اتمني تعجبكم☺️☺️