الفصل الاول
فرح الو...
حمزه الو ..
فرح ايوه يا حمزه اخبارك ايه طمني عنك
حمزه بلا اخبارك بلا قرف ... دلوقتي انا مش بشتغل ايه عماله زن زن زن ... ولا يكونش قاعد زيك في البيت لاشغل ولا مشغلا فاضي لي كلامك الفارغ
فرح بدموع انا بس كنت عايزه اطمن عليك
حمزه انا بخير .... الحمدلله. اطمنتي مش عايز اشوف اسمك علي التلفون بقا
قفل السكه في وشي ... بعد مقفل بصيت لي التلفون و بدات اعيط .. عيطت كتير و في الاخر اتصلت بصحبتي شروق عشان افضفض معاها شويه
____________________________________
شروق مش بيحبك يا فرح مش بيحبك و
فرح بعناد لا بيحبني ... هو كان متعصب بس هو بعتلي مسج بي كده
شروق حتي لو متنيل متعصب .. مش دي الطريقه الي يكلمك بيها
فرح يا شروق... هو بيعمل معايا كده علطول و في الاخر بيصلحني
شروق يا فرح يا حبيبتى ... هو اتعود علي كده ... لانك فاتحه الباب طول الوقت .... ولو فضلتي كده هتتعبي اوي
فرح بتعب من العياط انا تعبت يا شروق تعبت مش بعرف اعمل زي البنات واخد موقف بضعف اوي قدامه
[[system-code:ad:autoads]]شروق فكري كويس يا فرح ... فكري في نفسك في حياتك ... انتي شايفه أن هي دي المعامله الي انتي تستهليها... .. انا هسيبك تفكري يا فرح .. وخليكي في عنادك ده في الاخر هتعرفي اني صح
سابتني شروق .. غارقه في افكاري...قلعت الدبه وفضلت ابص فيها و من كتر التفكير زهقت ونمت
______________________________________
صحيت تاني يوم .. لقيتو بعتلي مسج علي الفون
حمزه انا اسف اوي يا فرح كنت مضغوط من الشغل
رديت عليه من غير مفكر ولا يهمك يا حبيبي
حمزه هستناكي انهارده في. الكافيه بتعنا
فرح تمام .. هاجي ان شاء الله
_____________________
....قفلت معاه لقيت شادي بيتصل عليا ...
شادي صباح الخير
فرح صباح ..النور ...مين
شادي ايه يا بنتي انتي مش مسجلاني ولا ايه
فرح اه .. شادي ازيك
شادي بخير الحمد لله ... ها فكرتي
فرح بزعل لا والله يا شادي لسه مقولتش لي حمزه
شادي بعصبيه يا فرح مينفعش كده الفرصه هتروح منك
فرح اهدي يا عم في ايه
شادي بعصبيه يا فرح ... ده عرض مش هيتكرر تاني البنك عندنا... عايز ناس يكونو متخرجين بتقدير كويس وكمان معاهم لغات وانتي الحمدلله ..الأولي علي دفعتك ومعاكي كذا لغه
[[system-code:ad:autoads]]فرح بزعل عارفه يا شادي ...بس هو يوافق
شادي يا فرح حاولي اقنعي
بعد مسمعت العرض طلعت حكيت لي ماما وماما وافقت بس قالتي ابلغ حمزه ... مش عارفه ليه .. كل مبتيجي سيرت اني اقولو حاجه بحسو مش هيوافق علي طول ... كل حاجه لا لا ..لا ...يلا يارب يوافق المره دي
____________________________________
قولت لي ماما اني نازله اقابلو في الكافيه الي علي النيل ..
قالتي ماشي وخرجت ... كنت لابسه درس ابيض عليه نقشه ورده سودا بس خفيفه ولبست طرحه سودا و هلز اسود وشنطه سودا ... ونزلت ..من غير ميكب عشاااان متنفخش
وصلت الكافيه والاستاذ كان لسه مجاش .. كنت منتظرا .. و انا قاعده كان في ولد وبنت في الطربيزه الي جمبي شكلهم كده مخطوبين ...كنت مركزه معاهم لقيت الولد طلع من جيبو علبه حمرا وادها لي البنت سمعتو بيقولها ... شبكتك يا عروسه ... لي لحظه افتكرت لما كنت أنا وحمزه عند بتاع الدهب
Flash pak
فرح حلو اوي الخاتم ده يا حمزه
حمزه اه حلو اوي
فرح خلاص انا عايزه ده .. بصتلو لقيتو بيقول
حمزه خلاص هتلها ده ياعم حسن ...
فرح امممم و الغوشه دي حلوه اوي
حمزه والغوشه دي كمان..ادها العلبه..... دي شبكتك يا عروسه
فرح اتكسفت وي بصيت في الأرض من كتر الكسوف ا
حمزه بحبك
Pak
عنيها لمعت بي الدموع لي لحظه بس جه حمزه وقعد قدمها
حمزه انا اسف ...
فرح ولا يهمك يا حبيبي ... انا عارفه انك مضغوط
حمزه بجد مسمحاني
فرح طبعا... انا اساسا مبزعلش منك
حمزه ايوه يا عم ... بحبك وانت رومانسي كده
فرح بكسوف وانا كمان
فضلو يتكلمو كتيرررر.. اوي ..... ..بس فرح استجمعت شجاعتها وقررت.... انها تقولو علي الشغل
يعني ايه
يعني زي مسمعتي مفيش شغل مع الزفت الي اسمو شادي
حمزه ... ده ابن خالتي
حمزهمش راجل
اكيد يعني ايه السؤال ده
حمزه يبقي مفيش شغل
---
يعني ايه تضيع عليا فرصه عمري علشان شويه غيره
حمزه فرح انتها خلاص
فرح لا منتهاش انا عايزه اشتغل
حمزه وانا قولت مفيش شغل
فرح بس
تلفونو رن واول مشاف النمره جري بعيد عني و رد ... كنت بفكر في الشغل انا عايزه الشغل ده ومحتاجا اوي
في وسط منا بفكر اتبعتتلي رساله عل التلفون
... خطيبك يا عسل متجوز وعندو بيبي كمان
ايه ....
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لجروب الواتساب
( اضغط هنا )
للانضمام لقناة التلجرام.
( اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الفصل الثاني
فرح پصدمه ازاي ...ايه الهزار البايخ ده
حمزه رجع وقعد في ايه وشك اصفر كده ليه
فرح هااا ولا حاجه.... دي واحده من صحابي بتهزر هزار بايخ ... بتقولي انك متجوز هههه لا و مخلف كمان
حمزه بتوتر نعممم ..مت ايه . اقطعي علاقتك بيها فورا
فرح جرا ايه يا حمزه ده هزار ... خلينا نرجع لي موضوعنا .
حمزه اه ... انا فكرت في موضوع الشغل وخلاص موافق
فرح بفرحه بجد موافق .
حمزه اه ... بس ملكيش علاقه بلزفت الي اسمو شادي فاهمه
فرح حاضر حاضر
رجعت من الكافيه وانا طايره من الفرح ... كنت مبسوطه اوي ..أنو وافق .. دخلت وحكيت لي ماما وماما فرحت اوي ... دخلت اوضتي علشان اكلم شروق وانا بفتح الدولاب .. لقيت دبدوب احمر وقع .. بصيت فيه وافتكرت
[[system-code:ad:autoads]]Flash pak
غمضي عينك بقا
فرح اه جايبلي ايه
حمزه غمضي بس
فرح اهو
حمزه سبراااايز
حمزه خرج بوكس من جمبو في دبدوب احمر وي مليان شكولاته كتير ...
حمزه هابي فلاينتي دي يا حياتي
فرح الله.. حلو اوي يا حمزه جميل
حمزه عجبك
فرح اوي
حمزه حبتي
فرح اوي
حمزه وانا بحبك
بصيت في عنيه جامد وكنت حاسه قلبي بي دق جامد وقلتلو وانا كمان
Pak
اتبسط اوي لما شوفت افتكرت الموقف ده وحسيت أن حمزه بيحبني اوي ... اتصلت بشروق وحكتلها
فرح وافق يا شروق وافق
شروق بفرحه بجد الف الف مبروك ... انا قريبه منك هعدي عليكي
فرح تمم تعالي
بعد ربع ساعة جت شروق ةحضنتي اوي .
شروق الف الف مبروك يا روحي
فرح الله يبارك فيكي يا حب
حكتلها كل الي حصل في الكافيه ... وافتكرت موضوع الرساله
فرح شروق ... بقولك لما حمزه قام عشان يرد علي التلفون .. اتبعتلي رساله بتقول خطيبك متجوز وعندو بيبي
شروق ايه ده وريني الرقم
فرح اهو ... هتعملي ايه
شروق هرن عليه وأشوف مين
[[system-code:ad:autoads]]فرح يابنتي.. تلاقيها وحدا من صحبنا بتهزر
شروق نتأكد بروضو
ورتها الرقم ورنو علي الرقم
فرح الو
.... الو يا فرح
فرح انت تعرفني منين
... مش مهم .. انا حبيت اصارحك بي الحقيقه .. خطيبك متجوز وعندو بيبي يا فرح
فرح وانا ايه الي يخليني اصدق
.... روحي العنوان ده .. هتلاقي بيتغدا معاهم
قفل السكه في وشي
فرح هعمل ايه شروق
شروق نروح العنوان ونتأكد
فرح تمام
رحت انا وشروق العماره وسألنا البواب عليه
شروق لو سمحت ... هو استاذ حمزه ..ساكن هنا
البواب ايوه يا هانم ... هو مدام سلمي مراتو
فرح پصدمه ايه ...ومراتو
البواب ايوه يا هانم ... الدور الرابع
شروق قالتي نمشي بس انا اصريت اواجهو طلعت وفتحتي الداده وقلتلها اني صحبت مدام سلمي ..
سلمي اهلا .. ..مين حضرتك
فرح طب مش تقولينا اتفضلو
سلمي اتفضلو
دخلت فرح وشروق ولقت حمزه قاعد علي السفره بيأكل .. ابنو
فرح ازيك يا استاذ حمزه
حمزه پصدمه فرح
سلمي مين دي .. وانت تعرفها منيني يا حمزه
فرح. انا فرح يا مدام سلمي ... بشتغل في نفس الشركه بتاعت استاذ حمزه واستاذ حمزه نسي ورق في الشركه وتلفونه مقفول معرفتش البلغو
سلمياه..... شكرا ليكي جدا
شروق يلا يا فرح
نزلت انا وشروق ودموعي منشفتش من علي وشي ... افتكرت نظرتو ليا .. لما دخلت كان مصډوم من الي انا قولتو .. طبعا أنا كذبت علي سلمي .. عشان هي ملهاش ذنب ولا هي ولا ا بنها ...ېتصدمو فيه .... شروق اخدتني للبحر عشان اهدي
شروق ونا في حضنها خلاص يا حبيبي متزعليش عليه ده كلب
فرح بحبو اوي يا شروق بحبو
شروق انا وربنا كنت همسك فيه
فرح انا نفسي اعرف عمل معايا كده ليه ...ليه
شروق اكيد .في سببب يا فرح ... متفكريش فيه خالص ...انا عيزاكي تفوقي لنفسك وتنسي يا فرح
كملت عياط وشروق كانت بتواسيني ...
لحد مروحت البيت
ماما اتأخرتي اوي يا فرح ..
فرح معلش يا ماما انا اسفه
ماما بقلق انتي معيطه صح
فرح عيطت تاني . انا تعبت اوي يا ماما
ماما حصل ايه يا
---
حببتي...
فرح حمزه يا ماما حمزه
ماما زعلك
فرح هو من امتي مش بيزعلني انا الي رخصت نفسي له ... بقيت مضمونه بنسبالو ... انا الي بدي الحب والحنان... وهو يجرح يجرح وخلاص
سبت ماما ودخلت اوضتي قلعت الدبله وفضلت ابصلها وافتكرت مواقف كان مفروض اخد فيها موقف وانا سمحت كام مره اهني وانا ساكته
Flash pak
انتي بتعملي ايه هنا وازاي تخرجي من غير اذن
فرح اهدي يا حمزه ووطي صوتك
حمزه هو ايه الي اهدااا .. مسكها من درعها .. انتي استأذنتي من مين تخرجي
فرح پألم دراعي يا حمزه ... زقها .. انا مستنيه شروق والله
حمزه امشي ..حالا
فرح هو ايه الي امشي حالا ...في ايه يا حمزه
حمزه بصوت عالي انتي اساسا واحده مش محترمه ... خارجه من وريا وجايه تقابلي مين يا هانم هااا مترودي عليا ...
فرح بدموع حمزه الناس بتتفرج علينا
حمزه الي يتفرج يتفرج انتي الي قلتي من نفسك وخرجتي من وريا
فرح افتح تلفونك شوف كام مره كلمتك وبعتلك مسج قولتلك اني خارجه
خرجت من المطعم و وبعدها بكام يوم حمزه جه واعتذرلي
[[system-code:ad:autoads]]Pak
كنت فاكره بيحبني ... بس هو لا كان بيستغلني ... اههه ...اههه قلبي بيتقطع اههه
وقعت من طولي في الاوضه وماما سمعت صوتي جريت عليا
ماما فرحححح .. فرح
محستش بنفسي غير وانا في المستشفي وبفتح عيني بصعوبه
فرح انا فين
ماما انتي في المستشفى يا حببتي ... الحمد لله
فرح ايه الي حصل يا ماما.... وفين حمزه
ماما پصدمه حمزه ...
فرح ايوه فينو
الدكتور كفايه كدا يا مدام... عشان صحت المريضه
فرح خلي يجي يا ماما
ماما حاضر حاضر ... دكتور محتاجه اتكلم معاك
الدكترو خرج ... هو ماما و شروق
ماما ممكن اعرف حلتها كويس
الدكتور طب اتفضلو نتكلم في المكتب
________________________________________
الدكترو. فرح .. جلها اڼهيار عصبي حاد .. وي جلها فقدان مؤقت في الذاكره .. هي دلوقتي اخر حاجه فكراها ..من يومين بس
شروق يعني الي حصل النهارده .. مش هتفتكرو خالص
الدكتور هتفتكر ... بس بعد مداا طويله شويه...
شروق هنعمل ايه يا طنط
الدكتور علي فكره انا ممكن اساعدكو
[[system-code:ad:autoads]]ماما يا دكتور فرح جلها نهيار عشان عرفت أن خطيبها متجوز ... وهي عرفت انهارده الصبح ... ولما فاقت سألت عليه .. يبقي هي مش فاكره انو متجوز
الدكتور انا من رأي انكو تمشو اليومين دول لحد مهيا تفتكر لوحدها ... وياريت محدش يحاول يحكلها حاجه .. عشان ممكن يحصلها صډمه عصبيه وتدخل في غيبوبه
ماما خلاص يا شروق... لازم نكلم حمزه
شروق ده واطي .. وهيستغل الوضع
ماما مفيش قدمنا غيرو
_________________________________________
حمزه بفرحه الي انتي بتحكي ده حصل بجد يا شروق
شروق پغضب انا هاين عليا اقټلك.. بس انا بعمل كده عشان خاطر فرح
حمزه مټخافيش...انا مش هقولها حاجه
شورق هو انت اساسا تقدر .. انا ھموت واعرف عملت فيها كده ليه ...دي بتحبك
حمزه ببرود ملكيش دعوه
شورق طب هي عايزه تشوفك دلوقتي
حمزه حالا جاي
قفلت شروق معا وهي حاسه پغضب شديد ... بس افتكرت أن كل ده عشان خاطر صحبتها
عند حمزه افتكر ازاي عرف فرح اساسا
Flash pak
عادل شايف المزه دي
حمزه ملها يا عم
عادل مغلباني .. مغلباني
حمزه ليه يا عم ...خشلها .. مهي زيها زي البنات
عادل لا يا حبيبي ... فرح مش من النوع ده .. دي من نوع البيت من بابو
حمزه حاول بس اتكلمها... ما سلمي كانت زيها .. واهو انا ويها مخطوبين
عادل كان بيحاول يكلم فرح كتير ... بس هي كانت ديما بتصدو.. وفي يوم وصلت من عادل انو يروحلها الكليه
عادل متحني عليا بقا
فرح ....
عادل وقف قدمها بحبك يا بت بحبك
فرح ايه يا اخي ابعد عني
عادل بحبك يا فرح.
فرح وانا قولتك مليش في الشمال .. حل عني
عادل يا فرح منا مش جاهز دلوقتي
فرح اه .. منتا كل بنت تقولها البوقين دول صح
عادل انتي غير يا بت
فرح عادل كلما كمان ... وي هفرج عليك الكليه كلها
عادل يابت بحبك ... هروح اخطبك بس شهرين نتعرف علي بعض طب
فرح صوتت ولمت عليه شباب الكليه وقالت ليهم انو بيدايقا والشباب اتوصو بي الضړب ...
شروق جدعه يا بت ..
فرح بضحك يستاهل
Pak
فرح بعياط انا عايزه حمزه يا ماما مليش دعوه
ماما
---
اهدي يا بنتي اهدي...في سرها اه لو تعرفي ابن الكلب ده عمل فيكي ايه
حمزهانا جيت يا فرحتي ... ازيك يا حماتي
ماما جاك حما... اقصد الحمدلله يا حبيبي
حمزه وحشتيني اوي يا حببتي
شروق حبك برص .. اقصد وانت كمان وحشتتها اكيد
فرح طب مش تسبونا لوحدنا شويه
ماما وشروق بصو لبعض
شروق مش وقتو يا فرح ...انتي تعبانه
حمزه انا محضرلك مفأجه يا بيبي
ماما مش وقت مفاجأت ..
حمزه ماما ايه رايك .. كتب الكتاب يبقي الخميس الجاي
مامابصدمه ايه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لجروب الواتساب
( اضغط هنا )
للانضمام لقناة التلجرام.
( اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الفصل الثالث
ماماا ايه ....لا مش هينفع
فرح ليه يا ماما
ماما بتوتر ببساطه انا مش جاهزه لسه .. وكمان لسا حضرتك تعبانه .
حمزه بمكر انا مش طالب منكو حاجه .. عيزها بشنطت هدومها
ماما پغضب لا يعني لا
فرح ايه ..يا ماما ..انا مش فاهمه سبب الرفض ده
شروق مش هينفع يا فرح ... نتكلم في الموضوع ده بعدين ... حمزه عيزاك
حمزه حاضر ... جايلك تاني يا بيبي
ماما انا هطلع اشوفهم..واجيلك
فرح حست بي حاجه غريبه بس سكتت
________________________________________
[[system-code:ad:autoads]]شروق بقاااا يا حيوأن يا قظر .. بتستغل الموقف وعايز تكتب الكتاب
ماما قصدك ايه بي الحركه دي هااا انت بتفكر اني هسبلك بنتي
حمزه ببرود انا مش فاهم ايه العصبيه الي انتو فيها دي
شروق يمكن عشان غبي مثلا
حمزه احترمي نفسك يا بتاعه انتي.. وبعدني خلاص فرح نسيت كل حاجه... وكل حاجه رجعت لي طبعتها
ماما ده بعدك ... بنتي بس حالتها تستقر وانا هفسخ ام الخطوبه دي
حمزه ههههه ... وانتي مفكره اني هسمحلك بي ده
شروق حمزه اغزي الشطان هااا
حمزه عارفه يا حمااااتي ... انا هعمل ايه في بنتك المصونه.. هتجوزها .. و خليها زوجه تانيه و هشحططها في المحاكم عشان تتنازل عن ورثهااا وبعدين اطلقها منا مش هخرج من المولد بلا حمص
ماما علي چثتي الكلام ده... وربنا منتا شايف جنيه ولا لامس شعرا منها
حمزه عن اذنكو انا هخش اشوف حبيبي كلمكو ملوش فايده
ماما زيارتك انتهت ... اتفضل غور في داهيه
ماما ډخلتي وسابت شروق معااه بره
شروق ممكن افهم انت بتعمل فيها كده ليه ... كل ده عشان الفلوس
حمزه انا حر ..
[[system-code:ad:autoads]]شروق لا مش حر يا حمزه .. انت بتعمل كده ليه دي بتحبك
حمزه مش هي كانت عايزه رسمي ... اهو هتجوز رسمي
مشي حمزه والسؤال في دماغو ليه بيعمل فيها كده معقول عشان الفلوس
Flash pak
عادل پغضب انا بنت تعمل فيا كده
حمزه بضحك تستاهل... والله طلعت جدعه
عادل خليك انت في خطبتك دي .. انا هعلمها الادب
حمزه هتعمل ايه ...
عادل هتشوف
عادل بقا يتكلم مع صحاب فرح وعرف أنها معجبه بي. حمزه وهي متعرفش انو خاطب لانو مش معاهم في الكليه بس كانت بتشوفو مع عادل ... عادل لما عرف حس بغيره وقرر ياخد حقو من الاتنين .. جه وكان حمزه قاعد مع الشباب .. وبعد مسألو عن الحال والاحوال
واحد من الشباب شوفت يا حمزه البت بتقولي اخطبني ... فاكره نفسها شكيرا بروح امها
حمزه يعم فكك منها دي ناويه تدبسك
عادل شوف مين الي بتكلم الي ميعرفش يفتح حوار مع بنت
حمزه مين ده دنا كنت موقع نص الدفعه بس لقيت الي ملكت قلبي
عادل بستهزاء ولا اصدق الكلام ده ...بقا حمزه كان موقع نص الدفعه ..
حمزه بعصبيه متتكلم عدل يلا ... وانا هكدب ليه هااا
عادل عشان تبان روش وكده
حمزه بقا كده ... امال الي خطبها دي وقعتها ازاي لو انا مش روش
عادل لا يا عم انا عايز اثابت اقوي
حمزه اعملك ايه يعني
عادل تراهني انك توقع بنت .. تخطبها وتسبها بعد متحبك
حمزه اخطبها ازاي يعني .. انا خاطب وهتجوز كمان
عادل احنا نختار وحدا من كليه انت مش فيها
حمزه وانا موافق... بس مين
عادل فرح .. تخطبها سنه
شاب من الشباب يعم دي محترمه .. مش هيا
تسلك معاها
حمزه يابني مش انت بتحبها
عادل ولا تشغل دماغي اساسا. ده كان اعجاب وراح لحالو.. شكلك رجعت في كلامك
حمزه بعصبيه خلاص فرح .. وكلها كام اسبوع واعزمك علي الخطوبه
Pak
افتكر الكلام ده وهو سايق وكمان افتكر لما أصر علي فرح انهم ميعملوش خطوبه ويلبسو الدهب عند بتاع الدهب وخلاص... ..افتكر لحظتهم مع بعض وازاي كان بيأذيها ... ازاي علقھا بي سنه ...وكان بيضحك عليها .. وكان
---
بيتعمد يهنها .. وكمان هو عارف انوعمرو محبها ...بس هو عايز يتجوزها عشان عرف أن لها ارض ورثها من ابوها الي لو بعتها هتورث اكتر من مليون جنيه .. وده الي مخليه مصر عليها
_________________________________________
ماما نورتي البيت يا حببتي
فرح البيت منور عشان انتي فيه
شروق طب خلاص استأذن انا بقا
ماما لا يا شروق خليكي معنا الكام يوم دول
شروق . معلش يا طنط بس عشان صحابي في السكن هيقلقو عليا
فرح انا محتاجاكي اوي يا شروق
شروق بس
ماما خلاص هاتي التلفون اكلم اهلك واقلهم انك عندنا .. عشان ميقلقوش لو سألو حد من بنات السكن عليكي
شروق خلاص الي تشوفيه يا طنط
فرح طب ايه مش هناكل ولا ايه
شروق خليكي انتي مرتاحه وانا هحضر العشا
ماما وانا هساعدك
ماما وشروق دخلو يحضرو العشا ... في المطبخ
شروق شفتي الحيوان. ... قال عايز يكتب الكتاب
ماما ده بعدو ... مستحيل
شروق يما حذرت فرح منو وقلتلها انو طمعان في فلوسها
ماما انا مش عارفه عرف ازاي للموضوع ده
[[system-code:ad:autoads]]شروق بنتك استأمنتو ...اتاريه خبيث
ماما طب هنعمل ايه يا شروق .. قولتلها نسأل عليه .. قالتي بحبو بحبو
شروق احنا نحاول نقلل خرجهم مع بعض وكدا ... عشان الواد وحش ..ممكن يخدها ويكتبو الكتاب من ورانا
ماما دنا اموت فيها
شروق بعد الشړ عنك يا طنط
ماما خليكي جمبها يا شروق.. انا مش هرتاح غير وانتي جمبها
شروق هي هتروح البنك بكره... وانا معاها مټخافيش
ماما انتي شغاله في نفس البنك
شروق ايوه ...شادي قدملي معاها.
_________________________________________
عجبك الاكل يا حببتي
فرح حلو اوي يا ماما
شروق بلهنا يا روحي. .. لازم ننام بدري عشان البنك بكره اول يوم .
فرح انتي نسيتي ولا ايه .. لسه بعد بكره
شروق بتوتر لا يا حببتي بكره ..انتي شكلك نسيتي
فرح اه ممكن ... انا عندي سؤال محيرني
ماما ايه يا حببتي
فرح .. هو انتي مش موافقه علي كتب الكتاب ليه
ماما بعصبية مش وقتو يا فرح
فرح ايوه ليه ...
شروق مش انتي كنتي عايزه تعملي كرير .. وتشتغلي الاول
[[system-code:ad:autoads]]فرح ايوه بس
ماما ..انا قولت تسبتي في شغلك الاول يا حببتي
فرح تمام يا ماما
شويه سمعو صوت كلكس عربيه من تحت .. وكان بيتكرر كتير ..خرجت فرح وشروق يشوفو مين ...
لقو حمزه واقف بيعربيتو الحمر قدام العماره وكاتب بي الورد علي العربيه بحبك يا فرح ... وماسك بوكيه ورد وقاعد في العربيه
فرح بفرحه الله.. ايه الي بتعملو ده يا مچنون
حمزه بصوت عالي بحبك يا فرحتي بحبك
فرح انا نازله يا شروق
شروق لا يا فرح لا
فرح ايه الاوڤر دي... ابعدي
نزلت فرح بتجري علي
حمزه بحبك
فرح انا بعشقك يا حمزه
حمزه طب متيجي اخدك في مكان رومانسي كده
فرح طب استني اغير
حمزه تغيري ايه ..انتي زي الاقمر
فرح بس
حمزه مفيش بس
ركبت فرح معاه العربيه ... وحمزه كان مشغل عمر دياب
وكان ماشي بسرعه بي العربيه
فرح براحه يا حمزه
حمزه بحبك يا فرح ..بحبببببك
اخدها علي البحر وكانو بيلعبو علي الشط وكانت فرح مبسوطه اوي فرح تعبت من كتر الجري ... وي وقعت علي الارض وهو نام جمبها علي الرمله
فرح مكنتش اعرف انك بتحبني كده يا حمزه
حمزه بكذب .. انا بحبك اوي يا فرح اوي
فرح بصتلو وقلبها بيدق جامد
حمزه قوليلي يا فروحه.. عملتي ايه في موضوع ارضك
فرح انت عارف .. عمي عشان رفضت اني مكملش تعليم .. رافض اني ابيع الأرض ...بس بكره لما نتجوز ... انت هتجبلي حقي
حمزه اطمن أن امها مبعتهاش اه طبعا يا روحي ... هتبقي مراتي
فرح وهنخلف ...ادم وحبيبه
حمزه طبعااا
فرح طب يلا نروح
حمزه ليه ملجو الليه حلو ... وانا حلو ..وانت حلو
فرح اتكسفت و وشها احمر
__________________________________________
شوفتي يا طنط ...شوفتي بيعمل ايه
ماما يما نفسي ..امسكو من قفا
دلوقتي يجيو.. وهنعرف حصل ايه
شويه و شروق سمعت صوت العربيه .. طلعت تبص من البلكونه ... لقتهم بيتكلمو وفرح دخلت البيت ..بعد مفرح دخلت حمزه بص علي البلكونه .. وغمز وعمل بأيدو باي لي شروق
شروق كنتي فين
فرح في ايه يا شروق .. كنت مع خطيبي
شورق مينفعش ..تخرجو في وقت زي ده
فرح وانتي مالك انتي ... بكره تتخطبي وتجربي
ماما شروق.. كلمها صح .. مفروض متخرجوش دلوقتي
فرح ماما انا هخش انام عشان تعبانه وعندي شغل بكره ..نتكلم
_________________________________________
تاني يوم فرح
---
بعتت مسج لي حمزه وهي في الشغل وبتقولو مش هنتقابل بقا ... بس للاسف الي شافت المسج كانت سلمي
سلمي حمزه ....يا حمزه ...انت يا باشا
حمزه ااااه صباح الخير
سلمي صباح الزفت علي دماغك مين الي بعتلك دي
حمزه انتي مش هتبطلي تفتيش في التلفون
سلمي انا كنت بحطو علي الشاحن لقيت المسج دي ...مين دي
حمزه مهو مكتوب ابراهيم....صاحبي
سلمي وصحبك هيقولك مش هنتقابل النهارده بقا ويحط جمبها قلوب
حمزه بتغير يا جميل
سلمي حمزه انا بتكلم بجد ..مش بهزر
حمزه وانا كمان.. بتكلم بجد.... عملتي فطاار
سلمي بص انا مش مصداق بس هعديها
حمزه لا قصدق أن خطه النكد منفعتش صح
سلمي الفطار جاهز
__________________________________________
فرح بعد مبعتت المسج لقتو عمل سين ومردش ... استغربت اوي .. قفلت اافون وكملت شغل
شروق ايوه يا عم الناس المهمه .
فرح تعالي يا شروق ...هااا جبتي فطاار
شروق اااه جبت ..يلا ناكل
فرح انا مش عارفه حمزه مبيردوش ليه
شروق بخبث رني عليه كده
[[system-code:ad:autoads]]فرح مينفعش.. تلاقي سايق دلوقتي
شروق يا حنينين
فرح اه .. يا شروق لو ماما تعرف بحبو قد ايه
شروق وايه كمان هااا
فرح هو في ايه انتي بتتقللي من كلامي
شروق ابدا ..بس ممكن ننسي حمزه شويه ونركز في الشغل
فرح حاضر حاضر
________________________________________
معقول يا منه ... ممكن يكون بيخوني
منه ده اكيد... اصل في راجل هيبعت رساله زي كده فكري فيها
سلمي انا شاكه في من فتره اساسا
منه طب هتعملي ايه
سلمي ااحيوأن ده لو طلع كده .. هتبقي ليله سودا هو مش عارف هو متجوز مين .. انا بنت الهواري
منه اهدي بس ..كل دي مجرد شكوك
سلمي اما اشوف..يا حمزه مخبي عني ايه
_______________________________________
حمزه طلب يقابل شروق .. ضروري رن عليها وقالها يتاقبلو علي كافية علي النيل شروق كانت متردده تروح.. بس بما قلها بخصوص فرح .. راحت علي طول
شروق اخيرا جيت ... بقالي ساعه مستنيه حضرتك
حمزه معقول الاقمر ده يستناني ساعه
شروق احترم نفسك... انا جيت عشان انت قولتلي الموضع بخصوص فرح
[[system-code:ad:autoads]]حمزه ايوه .. هو فعلا بخصوص فرح
شروق بلهفه ايه انطق ..
حمزه كان نفسي اللهفه دي تبقي عليا انا
شروق بعصبيه انا همشي ولما تعرف بتقول ايه نبقا نتكلم
حمزه اقعدي... هتكلم جد وحياتك
شروق اخلص
حمزه انا عايز نص مليون جنيه و اسيب فرح في حالها
شروق كام ... ده كتير اوي
حمزه مش كتير عليا .. مسك اديها
شروق سيب ايدي ..
فرح پصدمه شروق ... انتي بتعملي ايه هنا
شروق لا فرح انا ..
الفصل الرابع
شروق فرح .. انا انا
فرح انتي ايه .. مكنتش اتخيل انك ممكن تعملي فيا كده
شروق والله معملتش حاجه هو قالي أن في حاجه تخصك
حمزه متصدقهاش ... دي من اول مخطبتك وهي بتجري وريا ..وتخيلي طلبت تقابلني عشان تقولي اسيبك
شروق پقهر يا كذااب يا حقېر ... والله بېكذب
حمزه انا كذاب ... بصي اهي ..بعتالي مش ده رقمها
شروق افتكرت يا قظر محصلش يا فرح محصلش .. انا مبعتش حاجه
فرح باااااس ... مكنتش اتخيل انك واطيه كده ... انا انا تعملي فيا كده
شروق بعياط ده بيضحك عليكي ... والله ... انتي بتكدبني انا انا صحبت عمرك
فرح بعياط انا ندمانه اوي ... بصراحه اني عرفتك ... كنت بعتبرك اختي
شروق ايه الهبل الي انتي بتقولي ده ... فرح... انا شروق
فرح يلا يا حمزه ...
مشيو فرح وحمزه ... وسابو شروق واقعه علي الارض وبتعيط .. شروق مسكت تلفونها وفتحتو لقت الرساله مبعتوه فعلا من عندها .. كانت ھتتجن ازاي ..
شروق ازاي ازاي ...
_________________________________________
فرح بعياط كنت بعتبرها اختي يا حمزه
حمزه معلش يا حببتي ..انا قولتلك من الاول أنها مش كويسه
فرح كنت مخدوعه فيها ..
حمزه ممكن اطلب منك طلب بس متديقيش
فرح نعم
حمزه انا عايزك تسيبي الشغل
فرح پصدمه ليه .. ده لسه انهارده اول يوم ليا
حمزه فرح انا عايز اتجوزك واخليكي ملكه في بيتي ..ومش عايزك تتمرمطي ...غير انك هتشوفي شروق في الشغل ..وانا مش عيزها تتعرضلك ..دي شرانيا ..وممكن تعمل فيكي اي حاجه
فرح انت صح .. خلاص مش هروح تاني
وراحت فرح البنك وقدمت استقالتها وروحت حمزه وصلها و هي طلعت اول مدخلت لقت شروق و شادي فوق وشروق كانت مڼهاره من العياط
فرح ايه الي جاب البت دي هنا
شروق فرح ..متصدقهوش ده بيكدب .... والله
---
بيكدب
فرح والرساله الي علي تلوفونو برضو كدب
شروق عمل هاك علي تلفوني يا فرح وبعت لنفسو ... والله منا
ماما شروق بتقول الحقيقة يا فرح
فرح لا يا ماما ... حمزه مستحيل ېكذب عليا
شادي ممكن اعرف انتي مصدقا اوي كده ليه
فرح ملكش دعوه يابن خالتي هااا
شادي اتكلمي عدل هااا انا في مقام اخوكي الكبير
فرح ماما .. خليهم يمشو .. وخصوصا دي ..عشان مطلبلكوش البوليس
شادي بقا كده يا فرح ...
فرح انا بتكلم عليها هيا
شادي انا وشروق واحد علي فكره
شروق ايه الي انت بتقولو ده
شادي ايوه يا شروق زي مسمعتي
فرح ايوه قولي كده مظبطها مع الاتنين ..
شروق اخرسي ... انا غلطانه يا فرح... مسيرك تعرفي مين بيبحبك بجد
نزلت شروق .. ونزل وراها شادي
ماما ايه يا بنتي الي انتي عملتي ده
فرح ماما .. انا كنت مش مصدقا... بس والله وراني شات بينهم وهي بتعترفلو بحبها ليه وبتقولو يسبني والله
ماما والله لو تلحلفي من هنا لبكره انا مبصدقش حمزه
فرح ممكن اعرف ايه سر الكره المفاجئ ده
[[system-code:ad:autoads]]ماما مسيرك تعرفي يا فرح
__________________________________________
سلمي يعني البرنامج ده لو نزلتو علي تلفونه ... هخليني اشوف كل حاجه من تلفوني
منه ايوه يا بنتي ... انا عملا علي تلفون صلاح وشغال فل
سلمي خلاص .. هنزلو عندو بس يجي
حمزه انا جيت يا حببتي .... ايه ده ازيك يا منه
منه الحمدلله بخير... استأذن انا
حمزه ليه ...خليكي شويه
منه لا أصل زمان صلاح جه ..سلام
حمزه كانت عايزه ايه السوسه دي
سلمي والله.. انت ظلمها
حمزه ايوه ... ايوه.. ده الواد صلاح بيشتكي منها مر الشكوي والله
سلمي معقول
حمزه لا لا بهزر مش حتحضري الغدا بقا
سلمي حاضر بس قوم خد دوش .. وانا هاحضر السفره
قام حمزه وساب تلفونه علي التربيزه ... فتحتو سلمي لأن معاها الباسورد ... ونزلت التطبيق وربطت بين تلفونها وتلفونو .. وخبت الطبيق .. عشان ميشوفوش
حمزه خرج من الحمام
حمزه سلمي حضرتي السفره
سلمي اه..اه
__________________________________________
شادي خلاص يا شروق ... كفايه عياط
[[system-code:ad:autoads]]شروق ..انا تكدبني وتصدق الحيوان ده
شادي معلش يا شروق ... هي مريضه برضو
شروق لازم اكشفو لازم
شادي فعلا لازم نكشفو علي حققتو
شروق بس يارب اعرف
شادي متقلقيش انا معاكي
شروق احم احم... هو أنا كان عندي سؤال
شادي ايه
شروق يعني واحنا فوق ... قولت انا وشروق واحد
شادي ضحك لا عادي ... كلمه طلعت
شروق بزعل بجد
شادي لا طبعا... شروق ..انا كنت عايز اقولك من زمان بس متردد
شروق وهي بتبص في عنيه تقولي ايه
شادي اني
تلفون شادي ..رن .. وكان صحبو مالك ...
شادي ايه يا عم الفصيل
مالك ايه يا عم انا نزلت القاهره مش ناوي تعزمني ولا ايه
شادي عيوني ... هعزمك في اجدعها مطعم
مالك يا عم انا بطني نشفت من أكل المطاعم
شادي محلوله ... هعزمك عند خالتي
مالك عند خللتك ام فرح
شادي ايوه ...
مالك طب ايه هتعرفني امتي علي حبيبه القلب
شادي بهمس مش لما اقولها الاول
مالك دنتا خايب اوي يلا
شادي خلاص ..بقا كفايه ..كده بكره تعالا العنوان ده. معزوم عندي ...
مالك خلصانا
شادي كنا بنقول ايه
شروق ضحكت كنا بنقول هتشربني ايه
شادي هااا
ضحكت شروق بصوت عالي علي تعبيرات الصدمه الي اترسمت علي وشو
__________________________________________
حمزه كان بيكلم فرح شات ..
فرح روحت
حمزه اه من بدري
فرح اخبار الشغل ايه يا بيبي
حمزه حلو اوي ... كلمت مامتك علي موضع كتب الكتاب
فرح والله يا حمزه ... ماما رافضه...دلوقتي
حمزه بعصبيه يعني ايه يعني
فرح اهدي يا حمزه هكلمها تاني
حمزه وحشتيني
فرح وانت يا روحي ... مش هنتقابل
حمزه ايه رايك بكره في كافيه
فرح مش هينفع يا حمزه ... عندنا عزومه بكره
حمزه مين جاي بكره
فرح. شادي عازم واحد صحبو
سلمي كانت شايفه الشات الي بنهم وكانت بټعيط في اوضتها وحلفت انها هتندمو علي اليوم الي فكر ېخونها فيه ....
__________________________________________
تاني يوم الصبح في العزومه
شادي اهلا اهلا بصاحب الطفوله
مالك اخبارك يا ابو الصحاب
ماما اتفضل يا حبيبي
مالك اهلا يا طنط عامله ايه واخبار فرح ايه
شادي بيغير الموضوع لا يا خالتو. ده تقوليلو يا واد يا مالك
ماما بضحك .. بس بقا متكسفوش
مالك لا متقلقيش يا طنط انا معنديش ډم
شادي بضحك يا ولا
مالك عمللنا ايه علي الغدا يا طنط
شادي همك علي بطنك كده علي طول
ماما ملكش
---
دعوه انت ... عملاك كل الاكل الي بتحبو
مالك حببتي يا خالتي
شادي ومالك يعتبر متربين مع بعض .. ماما هي الي ربتهم ..انا وماما زمان كنا عايشين هناك وطبعا عليتنا بترفض أن البت تكمل علام ... عشان كده ماما جبتني مصر ولما اتقدملي حمزه انا اصريت أن ماما توافق ومخلتش حد يسأل عليه ... وبما أن اني مليش حد غير ماما عرف يا كل عقلي بكلمتين وخطبني
كانو بيتكلمو مع بعض وخرجت فرح وهي بتقدم العصير
فرح ازيك يا مالك
مالك الحمد لله انتي اخبارك ايه
فرح بخير
مالك هااا احكيلي حققتي حلمك اشتغلتي
ماما بحسره انا هقوم احط الاكل
شادي اشتغلت وبعد كده قدمت استقالتها
مالك ليه كده
فرح حمزه مش عيزني اشتغل
مالك حمزه مين
فرح خطيبي
مالك اتخطبطي كمان ....
فرح استنيتك كتير يا مالك
مالك بس
فرح دي قسمه ونصيب .. انا دلوقتي بحب خطيبي
مالك ده نصيب ..
فرح انا هساعد ماما
شادي لا خليكي انا هساعدها
مالك طب تيجي نتكلم في البلكونه ..
طلعو البلكونه ... وكان مالك بيبص لي الشارع ..بحزن بس بعد كده ضحك وقال
[[system-code:ad:autoads]]مالك خلصتي دارستك
فرح اه وعملت دكتورا وماجستير
مالك براڤو . انا فخور بيكي اوي مفروض تعملي ....
فخور بيكي .. اول مره اسمع الكلمه دي ... اول مره احس ان في حد مهتم اني ابقي ناجحه أو مهمه .. مالك كان بيكلمني اني لازم اشتغل واطور من نفسي .. كان خاېف عليا اوي مش شجعني اني اسيب الشغل ..... غصبن عني .. قارنت بينو وبين حمزه لقيت انو حمزه عمرو مشجعني اعمل حاجه لنفسي
مالك ايه سرحتي فين
فرح هااا لا ابدا ...
ماما الاكل جهز يا ولاد
قعدنا ناكل وكانت القعده كلها هزار وضحك ... مالك موقفش ضحك حرفيا .. مش هنكر واحنا بناكل كان بيبصلي بحب وكان مش عارف يخفي اعجابو مع انو عارف اني مخطوبه .. بس انا حسيت تجاهو بحاجه ... بس كل ميجيني الشعور ده .. اقول مينفعش ... انا مخطوبه مينفعش
مالك متيجو ننزل نتمشي شويه
شادي لا ياعم مش قادر
مالك وانتي يا فرح
فرح مش هينفع لوحدنا
شادي خلاص هاجي معاكو
نزلنا وقعدنا علي كافيه قصاد البحر ..
الجرسون تطلبو حاجه يا فندم
مالك وفرح قهوه ساده ...
[[system-code:ad:autoads]]شادي وانا عايز شاي
الجرسون تمام يا فندم
مالك لسه بتشربي قهوه ساده
فرح مشروبي المفضل
مالك وانا كمان
قعدنا نتكلم كتير اوي ... مش هكدب عليكيو قلبي دقلو تاني... حب الثانويه رجع تاني افتكرت .. لما سبنا بعض لما قررت اكمل تعلمي .. و بداء اقارن بين حمزه وبين مالك .. كان في فرق فظيع كنت بفتكر المواقف الي حمزه كان بيهني فيها .. والمواقف الي مالك كان بيسبتلي حبو ليا .... ..كمان بعد ما قلتو اني اتخطبت حسيتو أدايق ... بس خلاص ..... حمزه ...انا كنت معجبه بي بس .. بس فعلا انا مبحبش غير الي يقدرني ..ويهتم بيا
فوقت من سرحاني كان شادي راح يجيب لينا فشار
مالك وحشتيني يا فرح
فرح مينفعش يا مالك ..
مالك انا عارف.. اني الي بقولو ده مينفعش و . بس ليه ليه اتخطبتي
فرح انت سبتني ومشيت .. خلاص حكايتنا انتهت
مالك انا سافرت اكمل تعليمي ورجعت اليوم عشان اتجوزك ... وانتي لسه مخطوبه لسه قدامي فرصه
فرح ايه... نفسي يبقا عندي امل زيك كده
مالك انا الحاجه الي مدياني امل هي اني بحبك
مشي مالك وسابني شادي سألني كتير ايه الي حصل. بس انا كنت مصدومه من الي سمعتو دد روحني ودخلت اوضتي افكر .... هو أنا وحشه اني بحب مالك ... واني اكتشفت أني بعوض غيابو بحمزه ...عشان كده كنت بسامحو ... عشان ميسبنيش زي ما مالك سابني.
فرح لا لا مستحيل انا مش هخون حمزه .. حمزه بيحبني اوي ..وممكن ينجرح...انا بحبو وهو بيحبني ودي الحقيقه ...لاكن مالك دي كانت مشاعر وراحت لحلها
قالت الكلام ده لنفسها .. ونامت
_________________________________________
تاني يوم صحيت لقيت حمزه باعتلي اقابلو دلوقتي وفعلا نزلت ليه ... بس المفاجئ انو مكنش حمزه ...دي كانت كانت سلمي و شروق
سلمي ازيك يا فرح
فرح پصدمه انتي مين .....
______________________________________
في اليوم ده عادل راح لي حمزه الشغل
عادل ازيك يا حمزه
حمزه پصدمه
---
عادل ...ازيك اخبارك ايه
عادل خلاص يا صاحبي .. كملت سنه مع فرح دلوقتي تقدر تسبها
حمزه هههههههه... اسبهاااا مستحيل ...
عادل ليه بتحبها مثلا
حمزه يبني احب مين دي ... انا معاها بس عشان خاطر الفلوس الي هتورثها من الارض
عادل ده ايه الجبروت الي فيك ده
حمزه شفت صحبك ... خليتها تحبني....كمان .. يعني هتبيع من غير تفكير
عادل احذر يا حمزه الي بيكرهوك كتير
عادل سجل الكلام الي قالو حمزه كلو وبعتو لي فرح من رقم مجهول ...
عادل خلاص كفايه عڈاب ... انا الي راهنت عليكي يا فرح انا اسف ...
__________________________________________
مالك انت بتهزر ... مخطوبه لي حمزه الشرقاوى .. صاحب اكبر شركات في مصر
شادي لأسف...اه
مالك الراجل ده شړاني ... ومش كويس خالص
شادي حذرنها منو ..بس هي مسمعتش
مالك ليه عملت كده ليه
شادي اسأل نفسك ... سبتها من غير ولا كلمه ..سافرت وبطلت تسأل .... انا متأكد انها كانت بتحاول تنساك بلزفت الي اسمو حمزه ده
مالك معقول
[[system-code:ad:autoads]]شادي يا مالك .. فرح بتحبك من زمان الي يخليها تتخطب لي اول واحد يتقدم ... بعدك
مالك بس علي كلامك كان بيعاملها وحش
شادي كانت خاېفه يسبها زي منتا سبتها يا مالك ... انت مشفتش امبارح نظرتها ليك
مالك انا بحبها اوي اوي يا شادي
شادي يبقا تعمل الي اقولك عليه
_________________________________________
_________________________________________
سلمي روحت البيت وهي مضايقه اوي وكان حمزه وصل البيت من بدري وياسين ابنو كان بيزن علي ايدو
سلمي السلام عليكم
حمزه كنتي فين يا هانم
سلمي مش ترد السلام الاول طب
حمزه كنتي فين بقولك
سلمي في مشوار
حمزه وسايبه ابنك مرمي كده
سلمي انا سبتو مع الداد علي فكره
حمزه لقيتها سايبا
سلمي دي دي يا دي دي
دنيا دي دي نعم مدام
سلمي كنتي سايبه ياسين ليه
دنيا كنت أقوم بتحضير الغداء مدام
سلمي ازاي تسبي كده ... ا
دنيا مدام ...هو كان نام ...بس استاذ حمزه علا صوتو عشان كده صحي
سلمي طب خدي ....يعني انت الي صحتو
[[system-code:ad:autoads]]حمزه انا نازل
سلمي لا يا حبيبي نازل ...فين .. بص بقا يا حمزه ..انت دلوقتي هتروح تجيب اختي من المطار
حمزه مش جايب حد انا
سلمي هتجبهم يا حمزه ... والا والله هروح لي ماما
حمزه خاف تحصل مشكله خصوصا ابو سلمي عصبي
حمزه خلاص تمام
نزل حمزه وكان متعصب أن هو نزل غصبن عنو وكان ماشي بسرعه ... وهو ماشي جت عربيه بس وخبطتو .. اتأذي وطلع من العربيه .. بس نزلو اتنين من العربيه التانيه ... و ضړبو علي راسو وفقد الوعي.
__________________________________________
حمزه فتح عينو ... بصعوبا بص حوليه لاقي
حمزه فرح .. انتي بتعملي ايه هنا ومين قالك اني هنا
فرح فرح مين يا حبيبي انت حصلك ايه انا سلمي
حمزه پصدمه ايه بتقولي ايه
الدكتور. معلش يا مدام سلمي ... اطلعي بره لحد ملحالا تستقر
حمزه انت قولت مين
الدكتور مدام سلمي ... وادا حمزه منوم
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لجروب الواتساب
( اضغط هنا )
للانضمام لقناة التلجرام.
( اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الفصل الاخير
حمزه. حالتو بقت مستقره وصحي وارتاح شويه. بعد ما الدكتور بلغ مراتو انو فاق دخلت تطمن عليه
فرح حبيبي يا حمزه ... ايه الي عمل فيك كده
حمزه انا بخير يا فرح
فرح فرح مين يا حبيبي انا سلمي مراتك
حمزه ايه ... ازاي يعني
فرح مين فرح دي هااال
حمزه لا ولا حد ... انتي متأكده انك مراتي سلمي
فرح يا دكتور الحقني حمزه مش فاكرني
الدكتور استاذ حمزه حصلو فقدان بصيت في الذاكره ... فااكيد هينسا حجات كتير
فرح طب يا حبيبي ... الدكتور قال انك لازم تستني شويه .. انا هروح اشوف ياسين
حمزه ياسين مين
فرح ابننا يا روحي
خرجت فرح من عند حمزه ...وبعدها بساعه دخلت سلمي تطمن عليه
حمزه هههههه....سلمي
سلمي سلمي مين يا حبيبي...انا فرح انت كويس
حمزه فرح ازاي يعني ... انتي سلمي ..مراتي
سلمي مرات مين ...حمزه انا فرح خطيبتك
حمزه . انا دماغي ضړبت ... قولي الحقيقه
سلمي حمزه مين سلمي دي هااا
حمزه مش حد .. مستحيل
سلمي وكمان بتقول انك متجوزها
حمزه لا يا حبيبتي بس انا دماغي دخلت في بعضها
سلمي طب انا همشي عشان ماما متقلقش باي يا حمزه
مشيت فرح وحمزه في المستشفى دماغو هتشت ... ازاي اتقلبو كده ... ازاي .. فرح بقت سلمي وسلمي بقت فرح ... ازاي
__________________________________________
مالك سمع كلام .. شادي وراح يعمل
---
مفاجاه لي فرح عشان يصلحها ... رجعت فرح البيت كان البيت مضلم
اول مدخلت
سبراااايز
ايه ده ...
شادي هابي برز داي يا حببتي
ماما كل سنه وانتي طيبه يا حبيبي
فرح كانت مصدمه اساسا بس المفاجه دي فرحتها شويه ... شويه وسمعت صوت كلكس تحت بصت من البلكونه لقت مالك واقف ..بي العربيه
فرح انزلو يا ماما
ماما روحي يا حبيبتي
نزلت فرح وركبت معاه العربيه ولف بيها مصر كلها تقريبا .. وكل شويه يبص في عنيها ... وكان بيحسها ھتموت من الفرحه ... وقف العربيه عند الكورنيش
مالك انا اسف يا فرح ..اني سبتك المده دي كلها وسبتك تتعرفي علي واحد حقېر زي حمزه ده
فرح انا مسمحاك يا مالك بس متسبني تاني
مالك طلع من جيبو علبه حمرا وادها لي فرح
مالك كل سنه وانتي طيبه
فرح فتحت وشافت الخاتم حضنتو و هو همس
مالك بحبك
فرح بحبك
___________________________________________________________________________________
تاني يوم فرح راحت المستشفى عشان توصل حمزه البيت حمزه كان متجنن بس سكت لحد مروحو
[[system-code:ad:autoads]]حمزه فرح ... ممكن كوبايه مياه
فرح هو ايه الي فرح فرح ...انا امبارح متكلمتش بس النهارده هتكلم ... فاهم ولا لا .مين دي
حمزه دي الي جت هنا السكرتيره
فرح ماشي يا حمزه
دينا سلمي هانم .. ياسين عايزك
فرح حاضر يا دي دي
حمزه انا كده صدقت انك سلمي من دي دي
فرح هنشوف الموضوع ده بعدين
بعد شويه سلمي بعتت لي حمزه من تلفون فرح
سلمي اخبارك ايه يا حبيبي ..
حمزه بخير انت عامله ايه
سلمي انا تمام اوي .. انا روحت المستشفى قالولي انك مشيت ... ا
حمزه اه حسيت اني احسن
سلمي لا..لا انا لازم اطمن بنفسي انا جيالك
حمزه ايه ..لا مش هينفع
سلمي ليه يا حبيبي بس
حمزه اصل .. اصل البيت متكركب
سلمي هو أنا غريبه ... يلا سلام
سلمي قفلت السكه في وشو
حمزه فرح ... اقصد سلمي .. سلمي
فرح ايه يا حبيبي
حمزه انتي مش عايزه تعملي شوبنج
فرح ايوه
حمزه طب روحي
فرح لا يا حبيبي بكره ... ابقي اروح
حمزه لا لا دلوقتي
فرح حبيبي انا خاېفه عليك
حمزه انا بقيت بخير
[[system-code:ad:autoads]]فرح تمام براحتك
نزلت سلمي وبعديها ب ١٠ دقائق طلعت فرح
سلمي اخبارك ايه يا حبيبي
حمزه بخير .. بخير
سلمي مالك بتبصلي كده ليه
حمزه مستغرب بس
سلمي مستغرب ايه يا حبيبي
حمزه ولا حاجه ...
سلمي حمزه انت مخبي عني حاجه
حمزه ابدا .... بس انا متأكد انك سلمي
سلمي تاني يا حمزه ... تاني .. مين زفت دي
حمزه . قولتلك السكرتيرة
سلمي هنشوف الموضوع ده بعدين ... انا همشي دلوقتي
مشيت فرح و اول منزلت حمزه جري علي اوضه النوم .. وفتح البوم الصور بتاع فرحو
ازاي .... ازي ... دي فرح . مش سلمي ... دي فرح
سلمي ايه يا حبيبي مالك فيه ايه
حمزه فرح ... كفياكي هزار بقا .. انتي فرح صح
فرح يا حبيبي انا سلمي الهواري ... مراتك
حمزه ازاي ... ازي
فرح انت بقيت عصبي اوي يا حمزه
حمزه انا هتجنن ازي
فرح اتصلت بي الدكتور ... وجه الدالو منيم .. وبعد ما الدكتور مشي فرح كانت قاعده في البلكونه والباب خبط
فرح ايه الي جابك هنا ېخرب بيتك هنتقفش
مالك فرح انا خاېف عليكي منو اوي ... نفزي الخطه بسرعه
فرح پتخاف عليا اوي كده
مالك اوي اوي
فرح ابعتلي بكره الورق وانا هخلي يمضي وبعد كده. يجي دور سلمي
مالك تمام .... اسيبك انا دلوقتي... بحبك
فرح بحبك
_________________________________________
شروق وشادي بعد موصلو سلمي بيت فرح و فهمو ام فرح كل حاجه ... روحو مع بعض
شادي صح الي سمعتو ده يا شروق
شروق سمعت ايه
شادي ناديه .. صحبت شروق في الشركه قالتي اخوها عايز يخطبك
شروق ايوه صح
شادي وانتي موافقه
شروق والله لسه بفكر وو
شادي وقف العربيه
شادي بت ايه يا عين خالتك
شروق ايه يا شادي وطي صوتك
شادي انتي الي بتقولي كلام ينرفز
شروق وانت مدايق ليه
شادي انتي هتستهبلي ... انتي عارفه اني بحبك وعايز اتجوزك
شروق بكسوف ..انا لسه عارفه حالا
شادي عرفتي خلاص
شروق ايوه
شادي بعصبيه عليا النعمه ... لو شفتك جمب اخو ناديه سامح الملزق ده وربنا لساوي وشك بي الاسفلت
شروق بضحك تسمح تروحني طب
شادي ماشي أما
---
نشوف اخرتها
شروق كانت بتضحك علي غيرتو .. وان خطتها هي وناديه نجحت ... هي في الحقيقة مش متقدم ليها سامح ولا حد بس هي عملت كده عشان شادي ينطق
حمزه صحي من النوم لقي سلمي في البيت جري عليها
حمزه سلمي ...انتي سلمي مراتي صح
سلمي ايوه يا حبيبي في ايه
حمزه ولا حاجه ... بس كانت بتحصلي تهيوأت
سلمي طب اقعد ارتاح وانا هجيب الشاي وجايه
دخلت سلمي المطبخ وحمزه قعد علي السفره بيتنفس بصعوبه
حمزه الحمدلله ... الحمدلله..انا مش مچنون
فرح طلعت من المطبخ وقعدت قدامو حمزه بصلها پصدمه
فرح ايه يا حبيبي في حاجه ...
حمزه ف...ف....ف .. فرح
فرح يا حمزه انا تعبت من اللخبطه بيني وبين السكرتيرة كل شويه انا سلمي ... سلمي
حمزه بصلي .. وبص علي المطبخ وبعد كده بص علي فرح .. قام من السفره وجري علي المطبخ يبص فيه
فرح في ايه يا حبيبي مالك
حمزه ف ..ف...فرح.. سلمي....سلمي
غمي علي حمزه وفرح قعدت تضحك عليه ... بعد كده حطتو علي السرير وطلبتلو الدكتور .. ... بعد مالدكترو مشي حمزه فاق
[[system-code:ad:autoads]]وشاف سلمي.... مسك اديها جامد سلمي
سلمي ايه يا حبيبي مالك في ايه
حمزه انتي بتتبدلي ازي ... خليكي جمبي
سلمي حاضر حاضر ... .طب اجبلك الدوه
حمزه لا هتتبدلي ...لا
نام حمزه وهو ماسك ايد سلمي... شويه وسحبت سلمي ايدها وقامت تتسحب وطلعت بره
فرح نام
سلمي ايوه نام
فرح نوم الظالم عباده انا كلمت شروق وهي ظبطت البيت عشان كتب الكتاب
سلمي تصدقي صعبان عليا
فرح وانا ... بس الي عملو مش قليل
مشيت سلمي وفضلت فرح في البيت
________________________________________
صحي حمزه تاني يوم
حمزه صباح الخير يا سوسو
فرح صباح الورد
حمزه ايه ... فف..ف ف
فرح ايه يا حبيبي .. تاني
حمزه انت مين
فرح يا حبيبي انا سلمي مراتك
حمزه بص حوليه لقي صورت جوزهم فعلا هي الي في الصوره ... ازاي ... ازي
قام بسرعه ولبس هدومه وبعت مسج لي سلمي عشان تقابلو
_________________________________________
كان مستنيها في الكافيه ... دخلت عليه فرح
فرح ايه يا حمزه ...بعتلي عايز اشوفك ضروري ليه
[[system-code:ad:autoads]]حمزه پصدمه ايوه.. كده صح ... انتي فرح ..صح
فرح ايوه. .. مالك في ايه
حمزه. انا حمزه مش كده
فرح لا ..انت اټجننت خالص
حمزه هفففف ..تشربي ايه... قهوه ساده مش كده
فرح اه ... انا هروح التويلت تمام
حمزه ماشي
راحت فرح التويلت وبعد كده رجعت
سلمي هاااا بتعمل ايه
حمزه انت هتجنينوني
سلمي في ايه يا حبيبي
حمزه فين فرح
سلمي منا قدامك اهو
حمزه مستحيل الي بيحصل مستحيل
سلمي مقولتليش ... هتعمل ايه في موضوع الارض
حمزه الارض ... اه قصدك ارض فرح
سلمي يبني منا فرح
حمزه انا ماشي سلام
مشي حمزه وهو هيتجننن كل حبه يتبدلو ... هو الي بيهلوس ولا هو الي ناسي ولا ايه
_______________________________________
روح حمزه البيت والي فتحتلو
حمزه مش معقول بقااااا
فرح تاني يا حمزه في ايه
حمزه فرح بتعملي ايه هنا
فرح يا حبيبي انا اسمي سلمي
حمزه اااااه .. ضړب راسو في الحيطه جامد
فرح بس يا مچنون بس
فرح شدتو جو البيت وقالتو
انت بقت بتعمل تصرفات غريبه .. فيك ايه قولي يا حبيبي ممكن اساعدك ... انا هجبلك مايه تهدأ كده
حمزه استني .. جري علي المطبخ وبص في كويس
رجع لقي سلمي .واقفه
حمزه سل..سل..سل
وغمي عليه .. فرح وسلمي شالو .. وقعدو يضحكو عليه
__________________________________________
فاق حمزه تاني يوم وخرج بره وهو رايح الحمام سمع همس في المطبخ
فرح ايوه يا مالك ... لا كل حاجه تمام.. متخفش خلاص هوصدق اني سلمي مراتو ....
مالك اوعي يا خد بالو من حاجه
فرح عيب عليك هو أنا عبيط
...حمزه رجع لي وره لما سمع فرح .. حمزه ايوه يولاد الكلب ... بتلخبطوني فكرني اهبل .. وهتدخل عليا اللعبه الخايبه دي
..بعد كده سمع فرح بتقول
فرح كلم سلمي علشان نكمل الخطه ... لا هو نايم دلوقتي متخفش ... تمام يا بيبي سلام
حمزه تمام اوي حتي سلمي اختوها معاكو .... طيب. ...
حمزه رجع الاوضه ولبس هدومه ونزل ..من غير ميقول لفرح ... في الكافيه. . كان بيفكره هيعمل ايه ... لقي فرح جايه عليه
حمزه سلمي ازيك
فرح بستغراب ازيك يا حبيبي ... عامل اي
حمزهالحمدلله .. ايه واخده الشنط دي ورايحه علي فين
فرح هسافر لي ماما وبابا يومين كده
حمزه حمايا وحماتي ... تروحي وترجعي بي السلامه
فرح بشك طب مش
---
همتضي هنا عشان يرضو يسفروني
حمزه لا يا حبيبي ازاي همضي
حمزه مسك الورق و مضي وهو باصص لي فرح ... فرح شكت فيه .. واول مخرجت
فرح الو
مالك ايوه يا فرح
فرح احنا اتكشفنا
مالك ايه حمزه ممضاش علي الورق
فرح مضي .. بس حمزه بصاتو مش مريحه بقولك انكشفنا ...
مالك تمام
فرح الحقوني ... الحقني يا مالك
مالك الو الو فرح
اتقطع الخط مالك جري وراح لي شادي وشروق .. وحكالهم الي حصل
شروق اكيد خطڤها .. اكيد
شادي الاول نروح لي سلمي .. بعد كده ..نطمن علي فرح
مالك انت بتقول ايه لا طبعا فرح الاول
معداش عشر دقائق لقو ام فرح بترن
مالك الو ايوه يا خالتو حصل حاجه
الام بعياط الحقني يابني جم .. ناس وضړبوني انا وسلمي وخدو سلمي وضړبو ياسين
مالك اهدي يا امي اهدي ...
شروق انتي روحي لي ماما ...وانا وشادي هنشوف فرح وسلمي
شروق حاضر ... بس طمنوني
__________________________________________
عدا ساعه وحمزه ومالك مستنين اي مكالمه أو أي حاجه بس تلفون مالك رن
شادي افتح الاسبيكر
[[system-code:ad:autoads]]مالك الو.
حمزه اوعي تكون فكرت لو مجرد تفكير ... انك ممكن تخدعني ... هااا عاوزين تتطلعوني مچنون
مالك والله يا حمزه .. لو لمست شعره منها ھقتلك ... ھقتلك يا حمزه
حمزه شعرا ... انا هتجوزها يا حبيبي ...وريني سعتها هتعمل ايه ...
قفل حمزا التلفون .. مالك .. والله ھقتلو ھقتلو
شادي اهدي يا مالك انا هحلها
شادي اخد مالك لي صاحبو ظابط
باسم اهلا اهلا يا شادي
شادي اهلا يا باشا ايه الاخبار
باسم عال اوي ...
شادي كنا عايزين حضرتك في مشكله
باسم اه هيا
شادي فرح
باسم ملها فرح
شادي اتخطفت واحنا الخاطف كلمنا وكنا عايزين نحدد مكانو
باسم هات التليفون
شادي اتفضل ...
باسم يا عسكري ... خد التلفون ده لي استاذ سامي ... وشوف البشوات يشربو ايه
غاب عادل زي نص ساعه ... الظابط باسم يبقي صديق شادي ويعرف فرح ..
باسم. شادي .. يلا .. احنا هنروح المكان
مالك وانا يابشا
باسم مين الامور
مالك انا خطيب فرح
باسم تمام يلا
__________________________________________
[[system-code:ad:autoads]]حمزه انا تعملي فيا كده يا فرح ... وانتي يا زوجتي المصونه ... بعد محبيتك تعملي فيا كده
فرح انت مبتحبش غير نفسك ... انا سمعت التسجيل الي انت بتعترف فيه انك .. مبتحبنيش ...
حمزه اسكتي ...اسكتي خالص ... انا ھقتلكو انتو الاتنين ... واخلص منكو
سلمي .. تعرف اول ما عرفت انك پتخوني سألت نفسي انا قصرت معاك في ايه ... بس طلعت انت اساسا ناقص
حمزه اخرسي .. انتو الاتنين .. جننتوني وانا هوريكو الجنان الي علي اصلو .. خالد عللقلي الاتنين دول يلا
فرح انت حقېر
سلمي وي واطي
حمزه ازاي اتفقتو عليا اتكلمي ..بقولك اتكلمي
فرح انا هحكيلك عشان اقهرك
Flash pak
فرح بعياط الخاېن القذر
سلمي كان بيلعب بينا احنا الاتنين يا فرح
فرح وانتي ليه مقولتليش من بدري ليه
شروق سلمي كانت عايزه توصلك .. ولما راحت البنك .. انا ختها ورحنا لي الدكتور ... وطمنا انك عديتي مرحله الخطړ ... عشان كده حكنالك
فرح انا اسفه اوي يا شروق ...
شروق احنا صحاب مفيش بنا الكلام ده
سلمي هنعمل ايه في حمزه دلوقتي
فرح معرفش
شروق انا عارفه ....احنا هنحط ليه حبوب هلوسه و نبدل بينك وبين فرح ... ايه رايكم
سلمي بس انا عايزه اضمن حق ابني ... لازم يكتبلي .. الشركات بي اسمي
فرح دي سهله اوي ... المهم .. نجننو الاول
سلمي والله لنوريك يا حمزه
شادي ومالك جم وشروق حكتلهم كل حاجه
مالك انا هقلكو نعم ايه ... هو في عربيه هتخبطو وي هيفقد الذاكره أو احنا هنقولو كده وسعتها نبدل بينك وبينها
فرح دماغ شغاله
سلمي كده حلو اوي
دلوقتي يا سلمي روحي وخلي ينزل وهو متنرفز عشان نبدا الخطه
Pak
خالد علق سلمي وفرح ومسك السلاح ومسك المسډس
حمزه بصو بقا يا حلوين انا هضرب عليكو ڼار ... والي هتيجي فيها الطلقه ... وټموت هتجوز التانيه
اول طلقه كانت من نصيب. فرح
حمزه ... السؤال الاول .... عملتي كده فيا ليه
فرح انت فاكرني .. هخاف منك ... عشانك واحد قذر وحقېر ...
ضړب ڼار بس من حسن حظ فرح جت من جمبها
حمزه حظك حلو اوي يا فرحتي ...دورك يا سلمي
سلمي انا المۏت عندي اهو من اني
---
افضل علي زمتك طلقني
ضړب عليها ڼار جت من جمبيها برضو
حمزه نزلهم يا خالد وهات ااكرباج
حمزه بعد منزلو علي الارض مسك الكرباج وضړب فرح علي ضهرها
فرح ااااااه
حمزه .. وكمانخ بتحسي انا بتعملي عليا خطه مع حبيب الاقلب يا خاينه ...
ضربها تاني
فرح حرام عليك ...
حمزه مسك سلمي من شعرها ... دورك يا عسل
ضړب سلمي علي ضهرها
سلمي ااااه ... ااااه
باسم كلو يسبت مكانو ولا حركه.
دخل مالك وشادي مالك شاف فرح مرميه علي الارض وضهرها ازرق من الضړب
مالك يا حقېر يا زباله
جري مالك علي حمزه ...
مالك والله مش هسيبك
باسم ارجع يا مالك ارجع
مالك مسك حمزه وقعو علي الارض ونزل ضړب في بي البوكس .... قلبو حمزه وحمزه ضړب مالك في وشو ... ..مالك وقعو وخنقو بي ايدو ... بس حمزه كان اسرع من. جه يقوم ... شادي ادالو بكس ... رجع عند مالك
مالك ادالو بكس ...
وقع حمزه في الارض ... وراح مالك مسك الكرباج ... ونزل بي علي ضهر حمزه
حمزه اااااه ... ااااااه ...ااااه
مالك احسن ... تستاهل .. طلعت بتحس يا ۏسخ يا حقېر .. وصلت من ټضرب فرح .. فرح .. وربنا ھقتلك يا حمزه ھقتلك
[[system-code:ad:autoads]]مالك كان بيضرب حمزه علي ضهرو والعساكر حاول يمنعو معرفوش .. باسم ضړب طلقه في الهوا مالك وقف ضړب
باسم خلاص كفاااايه ... خدو الواد ده علي البوكس
مالك جري ...ناحيت فرح وشلها وركبها العربيه وشادي شال سلمي. ..وبعد كده ... وصلها المستشفى ... وبعد ٣ سعات
الدكتور الحمدلله ... الاتنين كويسين بس الضربات الي اتعرضو ليها كانت قويه اوي
مالك اتعصب اوي مسبتنيش اقتلو ليه
باسم عشان تودي نفسك في دهيا
بعد ساعتين دخلو لي فرح وسلمي ....كانو في اوضه واحده
شروق و ام فرح جم و ام فرح جريت .. عليها .حضنتها وقعدت تدعي علي حمزه
باسم احنا محتاجين بس ..نقفل المحضر . ممكن تمضي هنا
فرح وسلمي .. مضو وبعد يومين فرح وسلمي خرجو من المستشفى ... في بيت فرح
ماما حمدالله علي سلامتك يا حببتي
فرح الله يسلمك يا ماما
شادي يا جماعه .. في خبر حلو مش قادر اخبي اكتر من كده
ماما قول يابني
شادي انا وشروق خطوبتنا الاسبوع الجاي
فرح الف الف مبروك يا روحي
شروق الله يبارك فيكي يا روحي
[[system-code:ad:autoads]]فرح انا اسفه يا شروق ... انا جيت عليكي اوي
شروق احنا اخوات مفيش بنا الكلام ده
باسم وانا بعد اذنك يا طنط طالب ايدك سلمي
سلمي بس
باسم مفيش بس ... انا كلمت اهلك وي وفقو ..و بعد متخلصي عدتك هنتجوز
فرح وشورق الف مبروك يا سلمي
سلمي بفرح الله يبارك فيكو يا بنات
مالك مجتش عليا. انا بقا
فرح اشششش متتكلمش
مالك ...انا عاوز اتجوز فرح
ماما لا أنا مش حمل الفرحه دي
ماما الف مبروك يا ولاد
بعد ٣ شهور .. باسم وسلمي اتجوزو .. وانا ومالك اتجوزنا.... بعدها ب ٣ شهور زيهم .. شروق و شادي اتجوزو واهو انا النهارده في فرحهم
مالك ايه قمري قاعد بيفتكر فرحنا ولا ايه
فرح فاكر يا حمزه لما كنا مكنهم
مالك كان احلي يوم في عمري بجد
فرح ... طب تعالا نرقص علي الاغنيه دي بس
كانت رقصه سلو ...
فرح بهمس بتحبني
مالك بهمس انا بعشقك
فرح عندي خبر حلو
مالك سامعك
فرح انا حامل
مالك بفرحه ايه ده بجد
شال فرح ولف بها
فرح قمت بختيارك .. لكي تداوي لي چروحي وتسكن قلبي ولكنك أسرتني في حبك ..
بحبك
تمت بحمد الله