أخر الاخبار

رواية عهد الاسود بقلم زهرة الربيع من الفصل الثامن لفصل الثاني عشر

 رواية عهد الاسود بقلم زهرة الربيع من الفصل الثامن لفصل الثاني عشر  

رواية عهد الاسود بقلم زهرة الربيع من الفصل الثامن لفصل الثاني عشر


رواية عهد الاسود

 بقلم زهرة الربيع 

من الفصل الثامن لفصل الثاني عشر  

#روايه_عهدالاسود_البارت_الثامن

انا لسه بنت محدش لمسني والله..علشان كده حطتلك المنوم ...ارجوك سبني...

شوق كانت مرعوبه واول ما قالت كده اسامه بعد عنها وبصلها باستغراب شديد وزهول بس اتحول زهوله لضحكات خفيفه وبعدها ضحك جامد من قلبو وقال وسط ضحكاتو..بنت...انتي لسه بنت...هههههه عارفه دي اجمد واهبل نكته سمعتها في حياتي 


شوق بقت تبصلو باستغراب وتشد هدومها عليها ووقفت بالعافيه من التعب والخوف وقالت..انت..انت حضرتك بتضحك ليه يعني مفهمتش


اسامه قال بضحك ..بدون شك ..ولا هتفهمي...هو انتي لو بتفهمي تكدبي كدبه خايبه بالشكل ده...انتي ناسيه انا جبتك منين...ده حتى حرام تبوظي سمعه كل الشباب الي باتو في حضنك علشان تفلتي من ايدي 


شوق اتنهدت بضيق وقالت..انا قولتلك الحقيقه ومش بكدب..لو كنت زي ما انت فاكر همنع نفسي عنك ليه..ده انت حتى اغنى من غيرك وانضف من غيرك واجمل من غيرك بكتير


اسامه بصلها ورفع حاجبو باعجاب بكلامها وقال...تمام هعمل مجنون..وهصدق ان محدش لمسك...كنتي هناك بتعملي ايه...بتقري ورد


شوق اتنهدت وقالت بضيق...يا باشا انا قولت الي عندي انا مش زي ما انت فاكر والظروف جبرتني على كده عايز تصدق وتعتقني لوجهه الله تمام...مش عايزه انت وضميرك بقى


اسامه قعد على الكرسي وقال بلامبالاه..لا للاسف معنديش منو خالص


شوق قالت باستغراب..هو ايه الي معندكش منو


اسامه قال ببرود.. .الضمير


شوق اتنهدت وقعدت بيأس لانها اتاكدت انها بتتعامل مع شخص مستفز والموضوع مش هيبقى سهل ابدا


عند عهد نزلت وكانت زي الحوريه تهبل وضرغام واسد مشالوش عنيهم من عليها وهيه راحت ناحيه المطبخ زي ما ضرغام امر


ضرغام كان باصص لها باعجاب واضح بس حاول ميبينش وقفها وقال بجمود مصتنع....استني...تقدري تتغدي هنا معانا


عهد قالت بخوف..لا..لا ....ش..شك..شكرا


ضرغام خبط بايده على الطاوله بعصبيه وقال..اعدلي لسانك انا بسمعك انتي وبتكلمي اسد بتنطقي كويس ..بلاش الحركات دي مبتمشيش معايا


بقلم...زهرة الربيع

عهد خافت جدا ودموعها بقت تنزل وكانت مرعوبه منو ومن صوتو ولسه هتتكلم اسد قال بسرعه...اهدى لو عايزها تتكلم كوبس..عهد مريضه.. لما بترتبك او تخاف بتتلعثم شويه


ضرغام بصلو بغضب وقال..ومقالتلكش مقاس رجلها كام بالمره...مدام حضرتك بقيت المتحدث الرسمي بتاعها


اسد ابتسم وقال بمرح..لا انا جبتلها بالنظريه وطلع مقاسها حتى شوف لايق لها الكعب موت


صرغام اتنرفز وبصلهم بغضب وطلع على اوضتو وهو هيطق


اسد قال بصوت عالي ...انت شبعت ولا ايه.... وبص لعهد وقال..بقالو ايام اكلتو خفيفه اقعدي ناكل سوا


عهد كانت بتحاوا تهدى وتبطل بكا بس مش قادره وبتشهق ودموعها مغرقه وشها


اسد اتنهد بحزن وقرب منها وشدها من ايدها قعدها على الكرسي وقال...عهد لازم تكوني اقوى من كده الدنيا دي مش عايزه الضعيف..وانا متأكد انك تقدري تكوني اقوى بكتير


عهد ابتسمت وقالت بدموع..انا...انا مش عارفه اشكرك ازي يا اسد انت بجد الامان الي كنت ديما بطلبو من ربنا


اسد ابتسم وقلبو دق من كلامها الجميل وفضل يتأمل ملامحها وسارح في كل تفاصيلها وبقم ياكلو ويضحكو ويتكلمو سوا تحت انظار ضرغام الي كان باصص عليهم من فوق بخنقه مش عارف سببها  


ضرغام اتنهد ودخل الاوضه وهو مش قادر يشوفهم سوا شيئ غريب بيحصل في قلبة شعور يشبه الغضب او الخنقه شعور سئ جدا مش لاقيلو سبب اتنهد وهو بيبعد اي افكار من دماغو ونزل بضيق وبصلهم بعصبيه واتقدم ناحيه الباب 


اسد قال بسرعه..ضرغام انت رايح فين


ضرغام بصلو بغضب وقال...ابدا...هسبكم تاخدو راحتكم شويه مفيش داعي افضل مضيق عليكم


اسد قال بضيق...ضرغام بلاش الكلام ده استهدى بالله وتعالى وهنتفاهم


ضرغام قال بغضب مفيش حاجه نتفاهم عليها..الهانم بلفتك وانت مصدقها ومصدق انها خضره الشريفه..براحتك..بكره تعرف معني كلامي 


ضرغام قال كده و اخد عربيتو وطلع من غير ما يسمعه


عهد بصت لاسد بحزن وقالت...انا شكلي بوظتلكو حياتكم ...انا مش عايزه علاقتكم تبوظ بسببي ..ده خالك


اسد ضحك وقال...تبوظي ايه يا هبله..ضرغام ده مربيني..ده ابويا واخويا واغلى من حياتي مستحيل يزعل مني هو مضايق شويه لاني قولتلو انك هتشتغلي هنا ..شغل وبس...دلوقتي يرجع ولا كاننا اتكلمنا اصلا متقلقيش


عند اسامه كان قاعد ببرود ومش راضي لشوق تخرج ولا تمشي 


شوق قالت بضيق..انت عايز ايه بالظبط ...ارجوك بقى كفايه وسبني امشي


اسامه فضل ساكت وبيصفر ببرود 


شوق اتنهدت واضطرت تتكلم علشان تخلص منو وقالت...تمام انا لو حكتلك هتسبني امشي مش كده


اسامه بصلها بابتسامه مستفزه وقال ببرود..ممكن افكر


شوق اتنهدت وقالت...تمام...انا ابويا وامي ماتو وقع عليهم البيت...وانا مليش اي حد غيرهم ..بقيت في الشارع... وانا بحاول الاقي شغل قابلت عزام قلي اني هشتغل في الصاله افتح قزايز وارقص وبس


وافقت لان مكانش عندي مكان اروح عليه ..بس من كام شهر بقى يضايقني.. لما ابتدت الزباين تطلبني..وبقى يضيق عليا واصر ان الزبون الي يطلبني لازم اروح معاه


اسامه كان بيسمعها بتركيذ وشوق كملت و قالت...من وقتها بقيت ادخل مع الزبون الي يطلبني واحطلو مخدر في كبايتو بعد ساعه ولا اتنين لما يفوق مش بيفتكر حاجه وانا تاني يوم بوهمو انو نام معايا وكده وطبعا كل الي هناك سكرانين فكده كده مش مركذين ..وكملت بحزن وقالت...بس انت بقى شوفتني و


اسامه ابتسم بسخريه وقال..انا مشوفتش حاجه..انا بس اتصرفت بطبيعتي..مش بشرب حاجه من ايد حد قبل ما يدوقها ولما بدلت الكاس انتي ارتبكتي وفهمت ان فيه حاجه غلط بس ...انما انا عايز اسأل سؤال بعني..انتي تاعبه نفسك ليه..ما انتي كده كده نهايتك في الطريق ده..يعني متزعليش مني..مستحيل حد يتجوزك في الحلال بعد شغلك هناك حتى لو اتاكد بنفسو


شوق قالت بضيق ...طب وربنا يا اخ ابو جهل ...هينفع اقولو انا كده كده مش هتجوز يبقى اعمل الي انا عيزاه


اسامه اندهش من جملتها وقال...ربنا ..انتي خايفه من ربنا ...ههه...طب لو كلامك ده حقيقي ما كل شغلك حرام وميرضيش ربنا رقصك حرام ولبسك ووجودك مع الشباب السكرانه 


شوق قالت... عارغه انو حرام..بس ده وضع اتجبرت عليه..الحرامي الي يسرق علشان ياكل لقمة عيش مينفعش يقتل ويقول ما انا سرقت وخلاص لا...المفروض يحاول يبطل السرقه لان ده ذمب وده ذمب ودي طبعا حجات انت متسمعش عنها ابدا  


اسامه بصلها باعجاب واضح وقال...صحيح غريبه ولسانك طويل ...بس لذيذه...وقرب منها وقال..وجذابه...اوي...


شوق قالت بارتباك ..طب ايه.. هتسبني امشي بقى


اسامه قرب منها اكتر وقال..تؤ..لا...هتفضلي معايا..انا مستحيل اسيب فرسه زيك تفلت من ايدي


شوق قالت بغضب..ما انا قولتلك ان الي في دماغك ده مش هيحصل


اسامه ابتسم ابتسامه جانبيه وقال ...حتى لو كان في الحلال


شوق بصتلو لاستغراب وقالت... يعني ايه...مش فاهمه


اسامه حط اديه في جيوبه و قال بحزم..يعني هتجوزك


عند عهد خلصت اكل مع اسد ولمت الطاوله وبقت تشتغل مع الخدم الي حبوها جدا 


فضلت تشتغل طول اليوم وكانت مضايقه جدا ان ضرغام مشي من غير ما ياكل وانها كانت السبب انو اتضايق من اسد كانت مش عارفه ايه بالظبط الي مضايقها بس مستنياه يرجع بقلق


عهد بصت في الساعه والليل كان دخل واتنهدت وقالت لاسد..شايف لسه مرجعش...وكمان مش بيرد عليك انا قولتلك انو هيزعل منك لانك كسرت كلمتو وشغلتني ...الي زي ضرغام ده مش بيقبل ان اي حد يمشي كلامه عليه مهما كان


اسد ابتسم وقال..انتي حقيقي قريتوي شخصيتو صح وفعلا صرغام مبيحبش حد يناقشو ولا يجادلو ولا يمشي كلمتو عليه ومش بتحصل ابدا..بس لكل قاعده شو،اذ وضرغام رغم كل الي قولتيه لاكن بيقبل مني انا اي حاجه متخافيش شويه وهيكون هنا


عهد قعدت وقالت يارب يكون كلامك صحيح مش هارفه ليه انا مضايقه ومقبوضه ..اصل انا مش بحب اشيل ذمب اي حد


اسد ابتسم وقال..انتي طيبه قوي يا عهد ...يعني الصراحه احنا الي شايلين ذمبك يا ريت كنت اقدر اساعدك باي طريقه...هو انتي اهلك فين يا عهد


عهد ارتبكت جدا وملامحها انخطفت وقالت بتلعثم...انا..انا..اه..اهلي...مع..معنديش...ما..ماتو


اسد ضحك وقال...يعني ازاي مستنيه مني اصدقك بعد ما قطعتي كده زي العربيه الي من غير بنزين..بتكدبي ليه وايه الي خوفك لدرجادي 


عهد لسه هترد رجع ضرغام وكان بيتطوح جامد ومش قادر يقف على رجليه 


عهد شافتو واتنهدت واسد اول ما شافو جري عليه يسنده وقال..ضرغام مالك


عهد جريت عليه وسندتو معاه وقالت بغيظ...يعني هيكون مالو مش شايفو استغفر الله ..سكران 


اسد ضحك وقالها..هو فعلا استغفر الله سكران...بس هو ديما سكران وعمره ما اتطوح كده وبص لضرغام وقال...يا ضرغام رد عليا فيك ايه


بس اتفاجأو لما وقع من بين اديهم على الارض وعهد صرخت لما لقو وشو كلو د،م ورجليه وكل جسمو وكتفو بينز،ف بشده


بقلم ..زهرة الربيع

اسد اتسعت عنيه بزهول ونزل لمستواه بسرعه وحاول يكلمو وقال بصدمه ...ضرغام..ضرغام مالك مين عمل فيك كده ..مين


ضرغام بصلهم بتوهان وتعب شديد وقال...اس..اسام ..وكان عايز يكمل بس غاب عن الوعي 


اسد وقف والغضب سيطر عليه وقال بزعيق شديد....عوااااااااد...


عواد دخل بسىعه وقال امرك يا باشا وبص لضرغان وقال بخصه ايه ده ضرغام بتشا مالو


اسد قال بغضب رهيب ...هات الحرس وتعالي معايا ولسه هيطلع


عهد مسكت ايده وقالت برعب..انت رايح فين استني استهدى بالله و


بس اسد كان مش سايف قدامو زق ايدها وطلع وهيه جريت لحد الباب وبقت تناديه بس من غير فايده طلع هو وكل الحرس لاكن سامع ولا حاسس


عهد وقفت بخوف شديد وبصت لضرغام وهيه مرعوبه جسمو كلو بينز،ف ومفيش غيرها هيه والخدمات الي كانو نامو ... بصت لكتفو واتفاجأت انو مضروب بطعنه سكين شديده نزلت لمستواه بدموع وهيه مش عارفه هتعمل ايه


عند اسامه قال لشوق انو هيتجوزها ولسه هيطلع بغرور وثقه قالت بعصبيه..استني انت رايح فين...انت مش طلبت طلب وتستني تسمع الرد


اسامه بصلها وقال بثقه..انا بامر مش بطلب..وبعدين انا عارف اجابتك ...ومش مستني تشكريني


اسامه قال كده ولسه هيطلع شوق قالت بحزم...بس انا مستحيل اتجوزك 


اسامه بصلها بزهول ودهشه وضحك وقال.. نعم يا اما عيدي معلش علشان سمعي تقيل


شوق قالت بتحدي..مستحيل ات..ج...وزك...كده سمعت 


اسامه ضم اديه بغضب ولسه هيرد سمع صوت ضرب نار في شبابيك القصر والقزاز بيقع وصوت اسد بيقول بزعيق وغضب...اسامه...انزل يا جبااااااان وووووو


متنسوووش كومنتات ولايكات 😍🫶

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب

(  اضغط هنا )

للانضمام لقناة التلجرام.

اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين

#روايه_عهد_الاسود_البارت_التاسع

 اتجوزك..دا انت قد ابويا انت مش شايف فرق السن 

اسامه قال بزهول..ابوكي..يا ضنايا ..وكمل بغضب وقال...انا مش هتناقش معاكي و

بس قطع كلامو لما سمع صوت ضرب نار شديد في قزاز القصر وصوت اسد بيقول بزعيق..اسامه...اطلع يا جبان ...اسامه..انزل احسنلك


اسامه ضحك جامد لما سمع صوتو وقال..الظاهر ان انهارده يوم الاغبيه..هجيلك تاني با بنوتي القمرايه..علشان شكلي معرفتش اربيكي كويس


قال كده وخرج وشوق قعدت بيأس وقالت بدهشه..ده ايه كميه البرود الي عندو دي...ده انا حاسه الاوضه تلجت...اووووف ...وفضلت تبص للمكان وهيه بتحاول تلاقي طريقه تهرب بيها..


اسامه نزل وكانو الحراس مشتبكين مع رجاله ضرغام وبيمنعو اسد يدخل البيت واسد كان مصر وبيضرب الحرس لحد ما اسامه قال..بس انت وهو ..سيبوه وبص لاسد بسخريه وقال..حبيب خالو...يتفضل في اي وقت


اسد دخل ورفع سلاحو في وشه وقال بغضب...انا مش جاي اتفضل يا اسامه..انا جاي اقولك كلمتين وبس..مبقاش اسمي اسد لو ما بيتك في تربتك انهارده اتشهد يا اسامه


عند عهد كانت واقفه بحيره ودموع اسد سابها ومشي واخد معاه الحرس وضرغام كان بينز،ف وكان لازم تتصرف بصت للباب كان مفتوح ومفيش عليه حرس وسهل جدا تهرب بس اتنهدت واستعاذت بالله وجريت على اوض الخدم صحت واحده من الخدم اسمها هدى وجريو على ضرغام بقم يسندوه بالعافيه وحطوه على سريره 


عهد قعدت على السرير بتعب لانهم بالعافيه وصلوه و هدى كانت بتنهج وقالت..هنعمل ايه دلوقتي يا عهد


عهد بصت لضرغام وقالت بحزن مش عارفه يا هدى بس اكيد مش هنسيبو ينز،ف كده .وبقت تفكر شويه وقالت بقولك..ايه..دوري في الاوضه على اجنده نلاقي فيها رقم دكتور او حد نتصل بيه


هدى راحت وبقت تدور وعهد بقت تظبطلو المخده من ورا ضهره بس اتفاجأت لما مسك ايدها


بقلم..زهرة الربيع

عهد بصتلو بخوف وقالت..انت..انت كويس


ضرغام فتح عنيه بالعافيه وبقى يبصلها باستغراب وتوهان وتعب 


عهد قالت ..اطمن..انا معاك...هتقوم..وهتبقى تمام


ضرغام قال بتعب..اسد

عهد قالت بتوتر..هو..هو ...اسد..


ضرغام خاف اول ما ارتبكت كده وحاول يقعد بس اتألم جامد من كتفو وقال..اااااه


عهد عدلت قعدتو وقالت..اهدى شويه...متعملش مجهود..هنتصلك بالدكتور و


بس ضرغام قال بسرعه ..لا...لا مش عايز دكتور..محدش يتصل بحد


عهد قالت باستغراب..مينفعش..درا..دراعك..ببنز،ف


ضرغام قال بزعيق وتعب..بقولك مش عايز مبتفهميش


هدى اول ما زعق كده خرجت من الاوضه بخوف وقالت وهيه طالعه..لو احتجتني يا باشا انا بره ...وبقت تشاور لعهد علشان تعمل زيها


بس عهد وقفت مكانها بخوف رغم انها مرعوبه منو لاكن مقدرتش تعمل زي هدى مقدرتش تسيبو في الحاله دي لوحدو


ضرغام لما خد بالو من كده استغرب جدا واتنهد بضيق من نفسو علشان زعق لها قال بلهجه اهدى..احم..انا...انا مش هينفع اتصل بالدكتور..علشان هيسأل مين عمل وكده ..وبعدين انا متعود على كده متخافيش ..تقدري تنزلي تنامي


عهد قالت بخوف..لا..لا مش هسيبك


ضرغام رفع عنيه ليها باستغراب من وقفتها معاه رغم كل الي عملو واتلاقت عيونهم وكانت بنهم نظرات عميقه جميله جدا قطعتها عهد لما نزلت عنيها للارض بتوتر


ضرغام اتوتر وبعد عيونه وقال ... احم..هو..هو اسد فين


عهد قالت بتوتر..هو الصراحه..اسد مشي ..اخد..الحرس..ومشي


ضرغام اتسعت عنيه لما قالت انو اخد الحرس وقال بخوف...ليه..راح فين


عهد قالت...مش..مش عارفه..هو..هو سالك..مين..مين عمل..كده..وانت قولت..اس..اسامه و


بس قبل ما تخلص كلامها ضرغام طلع التلفون برعب واتصل على ابوه واول ما فتح قال...بابا...اسد عند اسامه...مش هتناقش معاك زي كل مره واقولك عمل ايه..بس هقولك كلمتين..اسد لو جرالو حاجه..هخربها..هخربها علي دماغو..ودماغ الكل وانت عارفني


ضرغام قال كده ومستناش رد وقفل السكه وهو مرعوب يكون اسامه اذاه


عند اسامه كان اسد مربوط في الكرسي وكان بيدور حواليه بسخريه وقال..مقولتليش يا اس..بما انك حلفت ان مهيبقاش اسمك اسد لو مقتلتنيش تحب تختار اسمك الجديد ولا اختارلك انا


اسد قال بغضب هو وبيحاول يفك نفسو..فكني يا اسامه..احسنلك...وديني لو ما فكتني ل


بس اسامه قاطعو لما قال بسرعه...محاسن..ايه رأيك في محاسن لايق عليك اوي..خلاص هسميك محاسن ...الرجاله ضحكو بس اسامه بصلهم بغضب وقال...اشششش...انا بس اضحك على ابن اختي محدش يضحك عليه


وبص لرجالتو وقال...العيال الي جابهم معاه فين


غسان قال...مربوطين في الجنينه يا باشا


اسامه قال..تمام..نرجع لموضعنا بقى يا..محاسن..عارف..رغم انك قمور زي والدتك لاكن غباء ابوك كلو فيك...هو كمان كان كده دي وراثه متقلقش وحتى امك الله يرحمها كانت جميله اه..لاكن فيها حتت غباء لاتحتمل..بدليل انها اتجوزت ابوك 


اسد قال بغضب..امي دي تبقى اختك..اختك الي كانت تحبك اكتر مني...بس انت ببساطه نسينها..معاك حق من ضمن عبطها انها كانت شيفاك انسان... يا خالي


اسامه بعد عيونه عنو وقلبو وجعو من كلامو وللحظه رق قلبو ليه بس حاول يتمالك نفسو ولسه هيكلمو تليفونه رن وكان والدو


اسامه رد وقال...نعم يا بابا


عبد الرحمن قال بغضب...اسامه...اسد فين


اسامه اتنهد وقال..هو بنفسو الي جاني وضرب نار على رجالتي وكان هيقتلني ..اظن مش هينفع اسيبو يخلص عليا علشان مخلش باتفاقي معاك


عبد الرحمن اتنهد وقال بغضب..اسد حفيدي..مش هقولك انو ابن اختك الي انت مش عامل حساب لتربتها ..ومش هقولك هعمل ايه لو حصلو حاجه يا اسامه


اسامه اتنهد وقال..اهدي اكيد مش هأذيه يا بابا ...بس لازم تكلمو وتعقلو وتفهمو ان الي حصل ده لو اتكررر مش هتعدي بالساهل كده


اسامه قفل مع ابوه وبص لاسد وقال باستفزاز..حبيبك..رن لجدك يتحايل عليه علشان اسيبك..وانا الصراحه ضعيف قدام الدموع خصوصا دموع القرايب..علشان كده هسيبك المرادي مع اني كنت اتمنى اديلك احلى واجب


اسد قال بغضب..بس انا مش هسيبك يا اسامه..ومش هنسى الي عملتو معايا ولا هنسى الي عملتو في اخوك


اسامه قال بغضب مكبوت..بس من غير ما تقول اخوك دي اصلي بقرف


اسد ضحك جامد وقال..معاك حق..هو موضوع يقرف صحيح واحد زي ضرغام حرام يتقال عليه اخو واحد واطي وجبان زيك..جبان لدرجه انك مش قادر تواجهو مره واحده ودايما تبعتلو الي يتكاترو عليه وفاكرها رجوله وجدعنه


اسامه اتنرفز وقال..لم لسانك ياض انت.. انا ساكتلك بالعافيه..وبص لغسان بطرف عينه


راح غسان ادالو منديل واسامه بصلو وابتسم بخبث


اسد كان بيزعق ويقول ..ساكتلي هتعمل ايه يعني..اكتر من انك رابطني ومهزأني قدان رجالتك و 


بس قطع كلامو لما اسامه حط المنديل على بقو وانفو كتم انفاسو بيه لثواني واسد ابيضت عنيه وغاب عن الوعي فورا


بقلم..زهرة الربيع

اسامه ابتسم بسخريه وقال..حطوه في العربيه ودوه لخالو.. ولسه هيطلع وقف من غير ما يبصلهم وقال..براحه عليه اوعو تجرالو حاجه..عمركم كلكم مش هيكفيني فيه ...قال كده وطلع بعصبيه على الاوضه


عند عهد كانت واقفه بدموع جمب ضرغام الي كان تعبان جدا وبينزف جامد قالت بدموع..ابس ايدك خلينا نطلبلك دكتور ..ارجوك ...انت..انت بت..بتنز،ف


ضرغام قال بالم شديد..مش هينفع...عواد..عواد راح معاهم 


عهد قالت ..ايوه راح بس ...انا..انا موجوده... قول ...انت.. عايز ايه


ضرغام قال بتعب...عايز...عايز اخيط الجرح 


عهد اتسعت عنيها ورجعت لورا برعب


ضرغام ابتسم بوجع لما خافت كده وقال..متخافيش..دي مش اول مره..الموضوع مش صعب ابدا


عهد قالت بخوف ودموع..ازاي...ازي عادي ..هتتوجع..جامد..


ضرغام بص للدموع الي في عنيها وحس بالذمب ناحيتها وقال ...هتوجع...بس انا استاهل يا عهد...لوسمحتي فيه علبه فيها ادوات عندك في الكمود هاتيها


عهد جريت جابتها وكان فيها ساش وقطن وادوت خياطه للجرح وابتدت تتبع تعليمات ضرغام وتجبلو كل الي هيحتاجو وابتدى يخيط الجرح بمساعده عهد وبايده السليمه لان الجرح في الايد الشمال ..


عهدا كانت لتساعده و بتترعش من الخوف بس مش قادره تسيبو


ضرغام بعد تعب شديد خلص وكان تعبان وبينهج وبيتألم جامد والعرق على جبينه وعيونه بتدمع من الالم


عهد نزلت دموعها على حالتو وقعدت جمبو ولفتلو الجرح بالقطن والشاش وجابت مناديل وحطت دراعها تحت دماغو وبقت تنشفلو عرقه وتحطلو ميه على وشو وتنشفها بتحازل تهديه وتخفف عنو


ضرغام كان مغمض عينه ومستمتع بقربها ولمساتها كان شبه في حضنها وكان مبهور بشجاعتها ووقفتها معاه فتح عنيه وجت عيونه على عيونها وكانو حمر من كتر البكا ووشها بريئ جدا بقى يمشي عيونه على ملامحها وعيونها وشفايفها الي زي الكرز واتوقف لحظات عند شفايفها وكان بيتمنى يدوقهم وقلبو بقى يدق بسرعه لمجرد الفكره


عهد قالت بدموع..لسه..بتوجعك


ضرغام قال بتوهان...جدا..موجوع اوي


عهد عيونها دمعو وقالت..ياريت...لو..اقدر..اعمل...حاجه..علشانك 


ضرغان بلع ريقه بتوتر من قربها وشكل شفايفها الي مجننو وتاه في كل تفاصيلها وقال...تقدري...فيه حاجه انا متاكد..انها هتفدني قوي


عهد استغربت وقالت ...قصدك ايه مش فاهمه


ضرغام مدايده السليمه ورا دماغها وبقى وشها قصاد وشه وعينها في عيونه وقال...اسف...بس حاسس هموت لو معملتش كده


عهد كانت مش فاهمه قصده ولسه هتتكلم قطع جملتها بشفايفو وباسها بقوه وعمق وهو مثبت دماعها بايده بقوه ومستمتع بشده بقربها


هنا دخلت الخدامه وهيه بتجري وبتقول...ضرغام بيه ...اسد بيه تحت مغمى عليه و


الخدامه وقفت بزهول وضرغام مكانش سامعها اصلا ولا عايز يبعد عنها بس عهد ضربتو بايدها على الجرح ووووووو


تفااااااعل كومنتات كتير ولايكات 😍🫶 وصلوا ل ٥٠٠٠ لايك 😍😍😍

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب

(  اضغط هنا )

للانضمام لقناة التلجرام.

اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين

#روايه_عهد_الاسود_البارت_العاشر

قطع جملتها بشفايفو وباسها بقوه وعمق وهو مثبت دماغها بايده بقوه ومستمتع بشده بقربها


هنا دخلت الخدامه وهيه بتجري وبتقول...ضرغام بيه ...اسد بيه تحت مغمى عليه و


الخدامه وقفت بزهول وهيه مش مصدقه الي شيفاه وضرغام مكانش سامعها اصلا ولا عايز يبعد عن عهد بس عهد ضربتو بايدها على الجرح علشان يسبها وفعلا صرخ بالم وسابها 


عهد بقت تبصلو بقرف وهيه مش مصدقه ان بعد الي عملتو معاه يبقى ده جزاتها وقالت بدموع...مفيش...مفيش ..فايده..وجريت بدموع وهيه مصدومه من الي عملو


ضرغام مسح علي وشو وشد شعره لورا بغضب من نفسو وهو مش مصدق ازاي ضعف وعمل كده بعد كل الي عملتو معاه بص للخدامه الي كانت واقفه وعنيها في الارض وقال بغضب...انتي واقفه ليه...عايزه ايه


الخدامه قالت بارتباك...اسد بيه..جابوه رجاله اسامه بيه وهو مش حاسس بحاجه


ضرغام اتنفض من مكانو ووقف بخوف واتألم جامد لانو وقف بسرعه وقال بتعب..ازاي يعني مالو..مغمى عليه


الخدامه قالت... معرفش عملو فيه ايه دخلوه ومشيو


ضرغام نزل بسرعه وهو ماسك كتفو بالم 


عند اسامه طلع اوضتو وهو متعصب ومش شايف قدامو قلع الجاكت ورماه بعصبيه وهو بيتكلم غي التليفون وقال...زي ما سمعتي اسد ...اسد التافهه جاي يضرب نار علي قصري...طبعا... ما ضرغام باشا مقويه عليا...بلفو تحت جناحو ونساه اني انا كمان خالو..اسمعي ياسيلا حالا تروحي الفيلا حالا


سيلا كانت قايمه من النوم وقالت بزهق...اهدي يا اسامه...انت مضايق ليه عملك حاجه اذاك يعني


اسامه سمع جملتها بدهشه وضحك بقوه وقال...مين...الي يأذيتي..اسد..ههههه..هو انا بكلم مين اصلا..قومي ياسيلا قومي با حببتي طسي وشك بشويه ميه خليكي تفوقي وتفهمي بتقولي ايه


سيلا اتنهدت بضيق وقالت..طب انت عايز مني ايه بالظبط... هاروح الفيلا ليه


اسامه حاوا يهدى وقال...اسمعيني كويس..بابا كلمني علشان اسد...وكان مضايق مش عارف ضرغام حكالو ايه بالظبط روحي وحاولي تجري معاه كلام وتفهمي هما ناوين على ايه... وبذات ضرغام


سيلا اتنهدت وقالت...يا اسامه ضرغام مش بيحكيلي اي حاجه وباخد منو الكلمه بالعافيه و 


اسامه قال بهدوء..اتصرفي يا سيلا...انا هقولك تعملي ايه...ده انتي تسحبي الكلمه من بوق الاسد..يلا بقى علشان حبيبك اسامه ...وكمل بطريقه وقحه وقال...البسييلو الانجري الاسود هيدلق دلق اسأليني انا


سيلا ضحكت بدلال وقالت..حاضر يا اسامه..امرك


اسامه قفل معاها وبص لشوق الي كانت بتسمعو بزهول شديد اسامه بصلها ورفع حاجبو وقال...بتبصيلي كده ليه


شوق قالت بدهشه..هو ضرغام ده ..مش اخوك...ازاي كده.يعني البنت دي واخدنها مقاوله ولا بالدور ولا حكايتكم ايه


بقلم...زهرة الربيع

اسامه ضحك بسخريه وقال...متسأليش كتير..علشان تعيشي اطول


شوق مفهمتش وقالت ..مش فاهمه قصدك ايه


اسامه قرب منها وقال بطريقه تخوف..قصدي كل ما تعرفي عني اكتر...كل ما حياتك هتبقى اقصر...فالاحسن تعملي هبله ولاتسمعي ولا تسألي


شوق اترعبت من تهديدو الواضح واسامه سابها ودخل الحمام يستحمى


عند عهد نزلت لما عرفت ان اسد مغمى عليه وكانت جمبو بتحاول تفوقو وقالت ..يا اسد رد عليا مالك...عملو فيك ايه


بس سكتت لما ضرغام نزل جري بسرعه على اسد عايز يطمن عليه بس داخ وتعب لان جرحو جديد وعهد جريت عليه لااراديا ولسه هتسندو وقفت مكانها لما افتكرت الي عملو 


ضرغام اتسند على سور السلم وبصلها بحرج من نفسو ونزل عيونه وراح لاسد الي كان مرمي على الكرسي ومش حاسس بحاجه


ضرغام قرب منو وبقى يفتش في جسمو يشوف اذا اذووه او ضربوه واتنهد براحه لما لقاه سليم وقال....الحمد لله


عهد كانت واقفه بتبصلو باستغراب شخصيتو غريبه وبتتحول في ثواني قطع شرودها لما قال من غير ما يبصلها...احم ممكن تجيبي برفان من اوضتي


عهد جريت بسرعه وراحت جابتلو علبه وبقى يفوق اسد بقلق وهو بيقول..اسد...فوق يا اسد..اسد سامعني


اسد اتململ بدوار وبقى يفتح عنيه ويقفلهم وهو بيقول بهرتله..انا اسمي اسد...انا ....مش ....محاسن


ضرغام رفع حواجبو باستغراب ودهشه وقال..محاسن...محاسن ازاي


عهد قالت باستغراب..محاسن مين اصلا


صرغام قال بعدم فهم..علمي علمك


ايد فتح عنيه اكتر من مره وركذهم على وش ضرغام وقال بتعب..ضرغام..انت كويس


ضرغام حط البرفان على الطاوله وقال بسخريه...كويس انك فاكر اني تعبان يا اسد باشا


اسد بصلو باستغراب وهو مش عارف ايه الي مزعلو بس فهم كل حاجه بسرعه لما شافو مخيط الجرح وغمض عنيه بغضب من نفسو لانو مهما كان مكانش يصح يسيبو لوحدو في الوقت الي محتاجلو فيه قال...ضرغام انا روحت اجبلك حقك واعاقبو و


ضرغام قطع كلامو لما ضحك باستهزاء وقال...روحت تعمل ايه...تجبلي حقي..من مين..من اسامه...وضحك تاني وقال...ويا ترى بقى جبتو ولا مرضيش يجي معاك


اسد نزل راسو بحرج وقال ..لا..مرضيش


عهد ضحكت لما قال كده واسد بصلها بغيظ وقال..بتضحكي على ايه انتي كمان..والله انا بس لولا انو اخد مني الرجاله وربطهم و


ضرغام قال بغضب..طبعا ..ودي تيجي تبقى مصيبه واحده فوق دماغي..لا..لازم ابقى مش ملاحق علشان اسد بيه يرتاح


ضرغام لما زعق اتألم ومسك كتفو واسد وقف وقال...متزعلش نفسك انا هرجعهم و


ضرغام قال بغضب اكبر....انت تخرس..تخرس خالص سامع


اسد هز راسو بالموافقه وهو مكسوف منو وضرغام لسه هيكلمو دخلت سيلا وجريت على ضرغام حضنتو وقالت...ضرغام حبيبي وحشتني ...بس شهقت بخضه مصتنعه وقالت...مين عمل فيك كده


عهد ودت وشها الناحيه التانيه وقالت بضيق..كويس اني اتطمنت عليك يا اسد عن اذنك هدخل انام


اسد هز راسو بالموافقه وابتسم لها وضرغام اتنهد بضيق من نفسو على الي عملو معاها وفضل باصص عليها وهيه بتبعد بشرود


سيلا قالت بضيق...هيه ازاي بتناديك اسد عادي كده..هيه مش دي البنت الركلام الي انت جبتها يا صرغام...معقوله لسه مملتش منها


عند اسامه طلع من الحمام بضيق شديد واترمي على السرير وهو بيتمنى ينام وينسى كل الي حصل معاه خصوصا ليالي وكلامها غمض عنيه بتعب


شوق بصتلو باستغراب من بروده بيعاملها كانها مش موجوده ابدا قالت بغضب..انت يا اخ..انا مش مصدقه كميية التناحه الي عندك


فتح عنيه بسرعه وزهول وقال..تنااحه


شوق قالت بتاكيد..ايوه تناحه..ازاي متجاهل وجودي كده تقدر تقولي بما انك نمت على السرير انا هنام فين..ولا هنام وانا واقفه كده


اسامه اتنهد ووقف قرب منها وقال بتعب وحده ...شوفي..انا حقيقي متمني جدا اعرفك حجمك هنا..واخليكي تعتذري طول الليل علي طوله لسانك..بس للاسف انهارده ...معنديش طاقه ابدا...فحقننا للدماء كده اتخمدي في اي داهيه وسبيني انام ومش هعيد كلامي تاني


قال كده وراح ينام وهو حقيقي مش قادر ينطق ولا بتناقش


شوق اتنهدت بضيق ونامت على كنبه في الاوضه وكانت مش مريحه خالص بس نامت عليها لانها خايفه تكلمو تاني


عند ضرغام بص لسيلا بغصب وقال..متتكلميش عنها كده...دي ...دي بتشتغل هنا عادي


اسد ابتسم بفرحه لما قال كده وقال..احم..طب انا اسيبكم تاخدو راحتكم وانا كمان هرتاح لاني تعبان


اسد لسه هيمشي ضرغام قال..ريح واتأكد ان بكره مش هيكون يوم عادي ابدا 


اسد فهم انو يقصد اسامه بس مرصيش يسألو قدام سيلا هز راسو ودخل يرتاح


وضرغام اتنهد وراح ينام وسيلا طلعت معاه وقف شويه قبل ما يدخل اوضته وهو بيبص على اوضه عهد ونفسو يروح يكلمها حاسس بضيق شديد من الي عملو معاها بس مقدرش يروح اها اتنهد ودخل اوضتو 


اما عهد دخلت استحمت واتوضت وصلت ونامت على السرير بتحاول تنام بعد يوم صعب بس افتكرت اللحظه الي كانت قريبه من ضرغام ونظرات عيونه الجميله ولما شدها عليه وباسها اتنهدت وابتسمت وهيه بتحط ايدها على شفايفها ..كل ما بتفتكر نظرات عيونه ليها والاعجاب الي فيهم بتحس بفرحه مش عارفه سببها


بس نفضت الافكار من دماغها باستغراب من نفسها وقالت ... ايه الي بفكر فيه ده..استغفر الله.. وحاولت تبعد اي افكار من دماغها وراحت في النوم


في صباح يوم جديد في بيت كبير جدا وحواليه اراضي زراعيه كان فيه راجل في سن الخمسين قاعد على الكرسي بغضب 


وواقف قدامو ظابط شرطه متوتر جدا والراجل بيزعق بغضب وبيقول ..انا مش فاهم حاجه من كلامك ده يعني ايه البت تختفي ومتعرفوش تلاقوها...ايه انشقت الارض وبلعتها 


الظابط قال بتوتر..يا حمدان باشا هنعمل ايه يعني دورنا عليها في كل مكان..وانت كمان مش راضي تسمع كلامي لازم ننشر صورتها ونحط مكافأه للي يلاقيها دي اسرع طريقه نلاقي بيها اي حد تايهه وحتى لو مخطوفه الخاطف هيجبها طمعا في المكافئه


حمدان قال بغضب ..يعني نجرس نفسنا وسط الناس ونقول انها هربت وكل الناس تشوفها في الاخبار معندكش طريقه تانبه


الظابط قال..يا عمده البنت غايبه من شهرين يعني لو ناويه ترجع كان رجعت مفيش طريقه تانيه


حمدان اتنهد وقال...اعمل الي تشوفه المهم ترجعها باي طريقه


الظابط هز راسو بالموافقه ومشي وحمدان اتنهد وقعد على الكرسي بغضب وجيه شب طويل وعريض وشكلو وسيم نسبيا وقال بغضب..ها عرفو حاجه عنها


حمدان هز راسو وقال..لا لسه


الشاب خبط ايده على سور البلكون وقال بغضب..هتكون راحت فين بنت الرفضي


حمدان وقف وقال..متخافش هنلاقيها وهتتجوزها...مش هتقدر تهرب مننا والفلوس المتلتله الي ورثاها مش هتروح لحد غيرك يا منصور لو حهد الدنيا على الي فيها 


منصور اتنهد بغضب وقال..تنا المهم عندي الاقيها..القيها وقتها بس هرتاح..وكمل بغضب رهيب ...وانا هعرف زين ازاي ادفعها تمن الحركه الواطيه دي بت الشهاوي


عهد قامت الصبح واتوضت وصلت ونزلت تشتغل في الفيلا وهيه مش عارفه هتواجهه الخدم ازاي بعد الي الخدامه هدى شافتو امبارح اتنهدت وحاولت تقوي ودخلت المطبخ وفعلا اول ما دخلت بقم يتهامسو عليها ويبصولها بضحك ونظرات استحقار


عهد اتنهدت وحاولت تتجاهل النظرات دي وبقت تجهز الفطار معاهم


ضرغام نزل بالعافيه وقعد على الطاوله الفطار واسد جيه قعد جمبو بحرج وقال..بقيت احسن يا ضرغام


ضرغام هز راسو بايوه بضيق


اسد اتنهد وقال يعني معقواه تفضل زعلان مني.. ما انت عارفني اهبل بقى ..انا اسف ..معاك حق كان لازم اقف جمبك واطمن عليك الاول حتى امشي


ضرغام بصلو باستغراب وقال..هو انت عبيط يا اسد..انت فاكر اني مضايق منك علشان مقعدتش معايا وانا تعبان...ليه هو انت امي..يا غبي انا خايف عليك تقدر تقولي لو اذاك امبارح ولا حد من رجالتو عملك حاجه كنت هعيش ازاي انا..يا اسد حرام عليك بقى انا نفسي تكبر وتشيل معايا وتبطل تهور


اسد اتنهد بحرج وقال..غصب عني مقدرتش اشوفه يعمل فيك كده واسكت


ضرغام اتنهد وقال..عارف وعارف كمان انك ضهري وحمايتي فمتخلنيش احس اني ضعيف بقى وتخوفني عليك كل شويه..


ضرغام قال كده وبقى يتصل بشخص 

اسد قال...بتكلم مين على الصبح كده


صرغام اتنهد وقال..بكلمو ..شوفت عمايلك وصلتني لفين يعني يكون غلطان وانا الي اكلمو ..لازم يسيب الرجاله الي معاه الفيلا لوحدها وهما ملهمش ذنب في كل ده


بقلم...زهرة الربيع

عند اسامه قام من النوم بيبص حواليه ملقاش شوق اتنهد بضيق ودخل ياخد دوش بلا مبالاه


اول ماطلع بينشف شعره سمع رنه تليفونه ابتسم بسخريه وصفر وقال ..لا معلش رن شويه مليش مزاج ارد


وفعلا سابو يرن لحد ما لبس هدومه واتشيك ورش بيرفن حتى مسك التليفون ورد قال...يا صباح المربي على الاسد الي اتربي


ضرغام قال بغيظ..صباح السخافه على الصبح..ابعت الرجاله ياسامه ومتزودش رصيد اخطائك اكتر من كده


اسامه ضحك بسخريه وقال..استني بس رجاله ايه دلوقتي مش لما تطمني على دراعك انا مشغول عليك يا جدع ...ان شاء الله سليمه


ضرغام قال بغضب مكتوم..بذمتك مش مكسوف من نفسك وانت بتبعت رجاله تضرب اخوك ويتكاترو عليه رجوله دي يعني


اسامه قال..اه اخويا ده الي قتل ابني..لا الصراحه مش مكسوف ابدا


ضرغام اتنهد بخنقه وقال..عايز ايه علشان تسبهم


اسامه قال بسخريه..مش عايز حاجه..هما ميهمونيش اصلا وهبعتهملك وكمل بوقاحه قاصد يستفزو وقال... بس الرجاله بتوعي محتاجنهم شويه اهو بيتسلو بيهم شباب بقى ومحروم...واه...ابقى سلملي على محاسن ...وضحك وقفل


ضرغام وقف بغضب وضرب التليفون في الحيط وقال..يلعن ابو سفالتك واااااااطي ووقف وهو بينهج من الغضب


اسد قال بقلق..هو قلك ايه بس اهدى..


ضرغام اتنهد وحاول يهدى وبص لاسد وقال باستغراب..وايه حكايه محاسن دي كمان..محاسن مين


اسد اتوتر ولسه هيرد سمعو صوت صراخ عهد من المطبخ وبتصرخ جامد


ضرغام اتسعت عنيه وقال..ده صوت عهد وجري هو واسد على المطبخ


اما اسامه نزل وهو بيصفر وقابلو غسان وقال...صباح الخير يا باشا


اسامه قال بجديه..اسمعني كويس هتجيب طقم جلاليب محترم وتلبسوهم لرجالة ضرغام وتبعتوهم على بيتو وتقولو...الدور الي جاي عليك


غسان قال بخوف اقول لضرغام باشا كده

اسامه بصلو وقال..لا...ابعت مصطفى ..انت محتاجلك


غسان قال بقلق ...بس يا باشا


اسامه بصلو بحده وقال...بس ايه..هيخاف...لو هيخاف انت عارف هتعمل معاه ايه..مفيش مكان للجبنا وسطنا


غسان قال ..امرك يا باشا


اسامه قال ...يلا روح... وبص على الكرسي وكانت شوق مربوطه وبقها محطوط عليه لزق قرب منها وقال بهمس...عارفه انا بموت في الستات بانواعهم...بس الستات الاغبيه دول... قلب القلب من جوه ووووو ده تاني فصل النهارده مافيش متابعه منك يا جميله قصص المجد 

2000 لايك و1000 كومنت وانزل بارت تانى اول م يكملو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب

(  اضغط هنا )

للانضمام لقناة التلجرام.

اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين

#روايه_عهد_الاسود_البارت_ال11

قرب منها وهيه مربوطه وهمس لها ..عارفه انا بحب الستات بانواعهم..بس الستات الاغبيه دول قلب القلب من جوه..اه والله


شوق بقت تحاول تفك نفسها وتهمهم عيزاه يفكها 

اسامه قال ببرود..عيزاني افكك


شوق هزت راسها بايوه بسرعه..


سامه شد الزق بقوه وحط صباعو على شفايفها وميل لمستواها وبص لعيونها جامد وقال وهو بيمرر صباعو على شفايفها...الشفايف دول حرام يتخبو ..ومرر عيونه على جسمها وقال .والجسم ده حرام يتربط ...بس فجأه مسك فكها بقوه وقال بغضب .بس الدماغ الفاضيه دي عايزه الحرق بجاز وسخ..وحتى حق الجاز خساره فيها


عند ضرغام جري بسرعه على المطبخ لما سمع صوت عهد واتفاجأ بيها حاطه ايدها تحت الميه وبتبكي وايدها محروقه 


ضرغام اتخض وجري مسك ايدها وقال بلهفه..مالك جرالك ايه


الخدم بقم يبصولهم ويتودودو خصوصا ان ضرغام عمره ما اهتم لوجع حد ابدا ولا شافوه ابدا في المطبخ


اسد كمان قرب منها وقال..عهد ..ايه الي حصل احنا لازم نشوف دكتور


ضرغام قال بسرعه... فعلا انا هتصل بالدكتوره و


بس عهد قالت بسرعه والم...مفيش داعي. انا تمام...ده حرق بسيط معرفش ازاي مخدتش بالي


هدى الخدامه قالت بسخريه وضحك..الي واخد عقلك..وبقم يضحكو كلهم


ضرغان بصلهم بحده نظره مرعبه الخدم سكتو وكل واحد راح لشغلو بخوف


عهد شدت ايدها من ايده وقالت ..بعد اذنك يا اسد بيه هرتاح انهارده


اسد قال بسرعه..اه طبعا طبعا ياعهد


عهد جريت على اوضتها وهيه مضايقه ومتوتره من قرب ضرغام ومن نظرات الخدم 


ضرغام اتتهد وطلع من المطبخ ولسه هيروح وراها اسد جري ناحيه السلم وقال..هروح احطلها مرهم حروق وهجيلك على طول


ضرغام وقف مكانو واتنهد بخنقه ..قعد وحط اديه على دماغو وهو بيفتكر نظرات عهد والدموع الي في عنيها..واسد ولهفتو عليها قال بخنقه..في ايه يا ضرغام مالك ومالها..ايه حكايتك بالظبط...يا ترى خايف على اسد ولا خايف على نفسك..


اتنهد ولسه هيمشي سيلا نزلت وقالت ...صباح الخير يا بيبي .ايه بقيت احسن


ضرغام قال بضيق..تمام

سيلا قالت...تمام يا قلبي انا همشي بقى صحيح امبارح معرفتش انام في حضنك علشان دراعك بس هنعوضها وقربت عليه باستو من خده ولسه هتطلع اتفاجأت بعربيات اسامه ومصطفى الراجل بتاعو نزل ونزل رجاله ضرغام ولابسين جلاليب نص كم قصيره وشكلهم عره


ضرغام ضم اديه بغضب رهيب من المنظر وفضل باصص لمصطفى بطريقه تخوف


مصطفى اتقدم عليه وهو مرعوب وخايف وقال بتوتر...صباح الخير يا باشا..اسامه بيه بيقول لحضرتك..هو يعني الي بيقول...رجالتكم اهم...واحم...وبيقولك..الدور عليك 


ضرغام غمض عنيه بعصبيه تكفي الكون وفي ثواني طلع السلاح وضرب مصطفى رصاصه في رجلو


بقلم...زهرة الربيع

مصطفى وقع على الارض من كتر الألم وضرغام نزل لمستواه وقال بغضب رهيب...قولو مستنيك...اممم...وساعتها هيلبسك حاجه اجمل من كده بكتير ...ها..هتقولو ايه يا شاطر


مصطفى قال برعب والم رهيب..حاضر هقولو..هقولو والله


ضرغام وقف وحط سلاحو في جيبو وقال .ممتاز يلا روح 


مصطفى بقى يقوم ويقع بالم رهيب 

وصالح السواق بتاع اسامه جري عليه وسندو وطلع بيه 


سيلا كانت واقفه بزهول ورعب من الموقف وقالت بارتباك..طب..احم..هتعمل معاه ايه دلوقتي هتكلم بباك


ضرغام بصلها بحده وغضب واصلا كان على اخره وقال..اطلعي ياسيلا...امشي دلوقتي


سيلا كانت عايزه تعرف هتتصرف ازاي علشان تنبه اسامه قالت بتوتر..بس...


لاكن ضرغام قاطعها و قال بزعيق ..قولت روحي دلوقتييييي


سيلا اترعبت وقالت ..تمام...تمام ..اجيلك وقت تاني ...وجريت بسرعه من قدامو


ضرغام لف حوالين رجالتو بغضب وخنقه ووقف قصاد عواد دراعو اليمين وقال بغضب ..طيب اعمل فيك ايه....ماشي ورا اسد....رايح قصر اسامه برجليك وواخد الرجاله كلهم معاك...وبصلهم من فوق لتحت بغضب وقال ولا رجاله ايه بقى بعد الي انا شايفو ده..عاجبكم منظركم ده مش مكسوفين وانتو واقفين قدامي كده...يلا يا اختي انتي وهيه على شغلكم يلا يا حلوه منك ليها..وابقو فكروني اجبلكم طرح علشان نكمل الستر


الرجاله مشيو بحرج من قدامو وضرغام شد شعره لوورا بعصبيه وغضب واتصل على رقم وقال ...الو بوليس النجده عايز اعمل بلاغ


وسمعهم شويه وقال ...في مين...في اسامه الثابت...خاطف بنت وعايز يغتصبها...لازم تلحقوها 


وسمعو شويه وقال..انا ضرغام الثابت..اخوه..بس البنت صعبانه عليا ومش هينفع اسكت


صرغام قفل معاهم واتصل على رقم وقال..مدام ليالي انا ضرغام ...استهدي بالله وسمعيني..انا عايز مصلحتك..انتي مش عايزه تتطلقي من اسامه..عندي ليكي خبر بمليون جنيه


عند اسامه كان قاعد جمب شوق وهيه متربطه وبتبكي قال ...وبعدين بقى يا حياتي مش كده...انا قلبي رهيف ومش بستحمل الدموع


شوق قالت بدموع..انت عايز ايه..ارجوك سبني في حالي...يا بيه حرام عليك انا الي فيا مكفيني انا مش هعمل الي انت عايزه لو هتقتلني


اسامه ضحك وقال..انتي عبيطه قوي ياشوق ..انا لو عايز اقتلك كنت قتلتك من زمان...ولو عايز اخد منك حاجه هخدها غصب عن الي خلفوكي وانتي شوفتي بنفسك اني رحمتك وسبتك بمزاجي


شوق قالت بلهفه..طب كتر خيرك عايز ايه بقي سبني امشي


ايامه قال..انتي عارفه انا عايز ايه...قولتلك هتجوزك وخلاص المأذون انهارده هيجي ..حاولتي تهربي ليه بقى


شوق قالت بغضب..وانا قولتلك اني مش موافقه ..مش عايزه اتجوزك


اسامه ضحك وقال..والله انا كنت فاكرك بتهزري...وشاور عليها باستحقار وقال...انتي..مش موافقه عليا انا..لتكوني صدقتي نفسك يا بت..انا هتجوزك للمتعه مش اكتر يعني يومين وهطلقك..انا اصلا ميشرفنيش اتجوز ركلام زيك


اسامه لسه همشي شوق قالت بغضب..انت لو شاكك مجرد شك اني ركلام مكنتش هتتجوزني...انت عارف اني مكدبتش عليك


اسامه بصلها بسخريه وقال..لا..مش عارف..بس باخدك على قد عقلك..عايزه حلال..تمام هاخدك بالحلال هتفرق ايه..ما انا كده كده هطلقك 


شوق اتنرفزت ولسه هترد دخل السواق وهو ساند مصطفى وكان بينز،ف من رجلو وقال...اسامه باشا...وصلنا الرجاله


اسامه قرب منهم وابتسم وقال...تمام...برافو عليكم...اطربني..قلك ايه..مستحيل اخويا ميكونش بعتلي رساله


مصطفى قال وهو بينهج من كتر لالم...مقالش ياباشا مقالش


اسامه ضحك وقال..تمام يا مصطفى انا متوقع هيكون قال ايه على العموم دخلو على المكتب يا صالح الدكتور مستنيه جوه


صالح اخد مصطفى على المكتب واسامه اتنهد وابتسم وقال...لسه ياما هتشوف يا ضرغام


اسامه لسه هيروح لشوق جاتلو رساله من سيلا مكتوب فيها..اخوك هيتجنن من الحركه الي عملتها وطردني قبل ما اعرف ناوي على ايه...خد بالك شكلو ميبشرش بالخير ابدا


اسامه قرى الرساله وضحك وقال..هو لسه شاف حاجه


عند عهد كانت قاعده مع اسد وحطلها مرهم على ايدها الي انحرقت وقال...مالك يا عهد...حاسس انك شارده كده ومش زي عادتك


عهد اتنهدت وقالت...اسد انت ...انت مش وعدتني ان خالك هيعاملني زي الخدم وبس مش كده


اسد قال ....ايوه ...حصل غير كده..هو ضايقك تاني


عهد لسه هترد ضرغام خبط على الباب وكان مفتوح قال...احم...اخبار ايدك ايه


عهد ودت وشها الناحيه التانيه وقالت بتوتر...تم...تما..تمام


اسد بصلها باستغراب لما اتلعثمت وقال..اهدي فيه ايه هو بيطمن عليكي بس


ضرغام قال ...ممكن تسبنا دقيقه واحده يا اسد معلش


اسد بصلو شويه وضرغام فهمو وقال...هنتكلم بس...عايز اقولها كلمتين..بعد اذنك يعني


اسد هز راسو ومشي وعهد كانت بتبصلو بخوف وبتتمنى ميمشيش


اول ما طلع ضرغام دخل وقفل الباب وعهد رجعت لورا بخوف وقالت....انت..انت قف..قفلت..الباب..ليه


ضرغام ابتسم وشدها عليه خبطت في صدره وقال بابتسامه..جيت اعتذر وحيات عيونك الي مشوفتش في جمالهم..اني اول مره اعملها واعتذر لحد...بس ...بس حاسس اني غلطت معاكي ..صحيح انا جبتك علشان اتسلي مش اكتر..لاكن الي عملتيه معايا محدش عملو وقفتي جنبي ومرضتيش تسبيني...وانا ضايقتك في الاخر...بس صدقيني مقدرتش امنع نفسي ابدا...مش عارف ايه الي بيجرالي قدامك


عهد كان قلبها هيطلع من بين ضلوعها ارتباك رهيب ومش قادره ترفع عيونها فيه حاولت تنطق مقدرتش وقلبها بيدق بسرعه


ضرغام ابتسم كانت زي العصفوره بين اديه جميله ورقيقه وبريئه قوي قال بهمس...قولي انك مسمحاني بقى..لاني مش ضامن نفسي اكتر من كده وخايف اضايقك تاني 


عهد رفعت عنيها فيه بزهول وضرغام ماصدق انها بصتلو وفضل مركذ في عيونها ولونهم الجميل وقال..سبحان الي خلقك يا عهد بشوف القمر في عيونك


عهد نزلت عيونها بكسوف شديد وقالت....طب..ممكن..تسبني...ارجوك ..خليك ..خليك بعيد انت وبتكلمني


ضرغام ابتسم وقربها عليه اكتر وقال...ليه


عهد قالت بتوتر..علشان كده...كده غلط...انت..انت مينفعش تقربلي..قولتلك..حرام


ضرغام سابها وقال بابتسامه ... ماشي...بس انا حابب تبطلي تتوتري كده قدامي نفسي تكلميني طبيعي زي ما بتكلمي اسد


عهد ضحكت بخفه وقالت...حاضر ...هحا..هحاول 


ضرغام ابتسم وقال...يبقى اتفقنا...وبص لايدها وقال .تحبي اوديكي دكتور


عهد قالت..لا انا تمام..بقيت احسن....احم..هدى شافتنا...و..وكنت مكسوفه منها...وكانو..

.كانو بيتكلمو علينا..ومخدتش بالي ..الزيت انكب على ايدي


ضرغام قال بحزن..انا حقيقي اسف اني حطيتك في الموقف ده بس انا هصلح الي عملتو ومش هخليكي تتواجهي معاهم ابدا هتشتغلي هنا فوق ترتبي الاوض والملفات الي في المكتب ولو احتاجتك تشتغلي معايا اصلي بخلص شغل الشركه هنا في المكتب البي في الفيلا..مش هتروحي تشتغلي في المطبخ تاني


عهد فرحت لانها كانت مكسوفه من نظرات الخدم وقالت..شكرا بجد


ضرغام ابتسم ولسه هيطلع بصلها وقال...صحيح يا عمد طريقه لبسك وكلامك وادبك..بيقولو انك مكنتيش في المكان الي جبتك منو ده طول عمرك ..كنتي ساكنه فين قبل كده


هنا عهد اتوترت وبقت تفرك اديها وقالت بتلعثم...انا..انا.. ..احم..كنت..كنت..كان عندنا بيت..و..و


ضرغام قال بسرعه...اهدي شويه فيه ايه..براحتك لو مش حابه تحكي..وكمل بابتسامه تجنن ..على العموم...ممنون جدا للظروف الي جمعتنا..احم..قصدي الي جابتك هنا ..عن اذنك


عهد بصت لطيفه باتسامة وهيه طايره من السعاده وقلبها بيدق مش مصدقه كل الي قالهولها وقفت قدام المرايه بثقه وفرحه وهيه حاسه انها اجمل بنت على الارض


ضرغام طلع وهو بيفتكر جمالها وعيونها وتوترها بين اديه اتمنى لو قدر يضمها بكل قوتو ويشبع منها ومش عارف ايه المشاعر دي كلها الي بتتحرك ناحيتها فضل ماشي وابتسامتو وفرحتو واضحه جدا


اسد بصلو بضيق وقال..خير...فرحان كده ليه كنتو بتقولو ايه كل ده


ضرغام ابتسم وقال..ولا حاجه...كنت بقولها انها هتشتغل هنا ومش هضايقها ابدا..كمان هشغلها معايه في المكتب.تمام كده مرضي


اسد اتضايق جدا وقال وهو بيحاول ميبينش...غريبه مش دي البنت الي كنت رافض وجودها بينا


ضرغام بصلو باستغراب وقال..عادي اقتنعت بكلامك...حاسس اني كنت ظالمها..وبعدين فيه ايه..مالك...حاسك مش على بعضك


اسد قال بضيق..ابدا...مفيش


ضرغام ابتسم بلامبالاه ولسه هيطلع اوضتو اسد قال...ضرغام...انا قررت اخطب عهد..عايز اتجوزها


بقلم...زهرة الربيع

ضرغام اتسعت عنيه لما كانو ههيطلعو من مكانهم وبصلو بصدمه وزهول


عند اسامه قرب من شوق ومسكها من دراعها وقال بغضب قومي..هحبسك في الاوضه لحد المؤذون ما يجي بالليل


شوق بقت تزقو بكل قوتها وتقول..مش عايزه قولتلك مش عايزه ابعد عني


اسامه ضربها قلم قوب وقعها على الارض ومسكها من شعرها وبقى يجرها بقوه وهو بيقول...اخرسي وامشي معايا....يلاااااا


شوق بقت تضربو وتزقو وهو ماسكها مزن شعرها ومجرجرها على السلم وهنا دخب البوليس وواحد من الظباط قال ...اسامه الثابت سيب البنت


اسامه بص للظباط باستغراب وشوق وقعت على السلم ودموعها بتنزل بفرحه وشفايفها بتنز،ف وفي ثواني الصحافه ملت المكان وبقت تصور شوق واسامه


اسامه وقف مكانو بزهول وهو مش فاهم حاجه وقال بغضب..فيه ايه..بس انت وهو محدش يصور... قولت بس يا حيوا،نات


الظابط قال...اسامه بيه مطلوب القبض على حضرتك بتهمه الخطف ومحاولة الاغتصاب


اسامه قال باستغراب وزعيق..خطف مين.. فيه ايه..البنت دي خطبتي وبالليل هنتجوز


شوق جريت عليهم وقالت بدموع..لا مش خطبتو هو خطفني وحاول يعتدي عليا ارجوكم طلعوني من هنا


اسامه بصلها بغضب رهيب ولسه هيرد دخلت ليالي وقالت..وانا عايزه اثبت حاله..والي حصل ده كلو يتعمل بيه تقرير وانا اول شاهده عليه ووووووو

متابعه عشان الفصل الجديد كمان ساعه قصص المجد 

تفااااااعل كومنتات ولايكات 😍🫶

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب

(  اضغط هنا )

للانضمام لقناة التلجرام.

اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين

#روايه_عهد_الاسود_البارت_ال12

ايوه يا حضرت الظابط خطفني واعتدي علي..قصدي كان هيعتدي عليا انا مش خطبتو ولا حاجه ياريت تخلوه يسبني في حالي

اسامه بصلها بغضب رهيب ولسه هيرد دخلت ليالي وقالت..وانا عايزه اثبت حاله..والي حصل ده كلو يتعمل بيه تقرير وانا اول شاهده عليه 


هنا اسامه وقف بزهول وضحك بشك وغمض عنيه وفتحهم وبص للظابط وقال...ضرغام الثابت..هو الي بلغ مظبوط


الظابط قال..ايوه هو ..اتفضل معانا


اسامه ضحك وقال..اتفصل متفضلش ليه وبص لليالي بسخريه وقال...اتفضلي يا هانم مش عايزه تثبتى حاله..يلا اتفضلي معانا


ليالي بصتلو بانتصار وقالت...اكيد هاجي يا اسامه..معقوله افوت منظر زي ده 


اسامه مشي بغضب وطلع على البوكس وهو متكلبش والصحافه صورتو واخدو شروق علشان يا خدو اقوالها ..ليالي ركبت في عربيتها واخدت الصحافه معاها علشان يكملو تصوير


عند ضرغام اتجمد مكانو لما اسد قلو عايز يتجوز عهد بصلو بصدمه وقال..عهد...عايز تتجوزها ازاي يعني


اسد ضحك وقال..اتجوزها ازاي يعني ايه..زي ما كل الناس بتتجوز..بحبها وعايز اتجوزها


ضرغام قال بزهول...بت ايه...بتحبها..ههه.. انت بتكلم جد ولا ايه


اسد قال..فيه حد يهزر في حاجه زي دي


ضرغام قال بغضب..انت اكيد اتجننت احنا نعرف دي مين اصلا ولا ايه حكايتها علشان تتجوزها


في الوقت ده عهد كانت مبسوطه من كلامها مع ضرغام كانت طايره من السعاده وفكرت تطلع ترتبلو المكتب بتاعه وتساعده .وفعلا طلعت بس وقفت في زاويه لما لتت ضرغام متعصب جدا 


ضرغام كان الغضب عاميه قرب من اسد وقال...انت اهبل ولا ايه..دي بنت جبناها من الشارع...ويا ريتها من الشارع كمان من بيت دعاره..انت ضامن كانت مع كام واحد قبلك


عهد حضت ايدها عل قلبها ودموعها بقت تنزل بحزن شديد...كانت فاكره انو غيرر نظرتو ليها ..وفعلا بيحترمها زي ما قال رجعت لورا بدموع وقلبها حرفيا اتكسر ورجعت على اوضتها ودموعها مغرقه خدودها 


بقلم...زهرة الربيع

اسد حط اديه في جيوبه وقال بضيق..بلاش الكلام ده يا ضرغام انا واثق غي عهد ومتأكد انها نضيفه..دي مش بتسيب فرض يعني احسن مني ومنك


ضرغام ضحك بسخريه وقال..ماشي همشي معاك وهفترض ان كلامك صح..وبالنسبه لسنها بقى مش شايف انها عجزت شويه


اسد ضحك وقال...انا عرف انها لسه صغيره..علشان كده هعمل خطوبه..وهستناها تكمل تعليمها وبعد كده نبقى نتجوز


ضرغام بص بعيد و قال بتوتر..مستحيل..لا..لا طبعا مستحيل 


اسد قرب منو بشك وقال..ليه يعني..انا بقوولك كل حسباتك دي مش في دماغي والنسبه لسنها انا هستناها وكمل قاصد ينبهه..وبعدين انا عمري ٢٥ سنه يعني الفرق بنا مش كبير قوي..ولو استنيتها سنتين تلاته مش مشكله


ضرغام حس بوجع جواه من تلميحه فعلا هو اكبر من عهد بعمر...اتنهد وهو مش عارف ليه اتعصب عليه كده في النهايه هو حر في اختياره قال بقله حيله...براحتك يا اسد ..دي حياتك وانت حر فيها


ضرغام لسه هيمشي وقفو وقال..لا ما انا عايزك معايا يعني مثلا تفاتحها في الموضوع وتاخد لي رايها وتكلم جدي كمان


ضرغام بلع ريقه بحزن وقال...انت..انت قولتلها حاجه يعني...هيه..هيه كمان...بتحبك


اسد ابتسم بثقه وقال...انا مقولتلهاش حاجه بس متأكد انها هيه كمان بتحبني ...اصلا واضح من كلامها معايا


ضرغام اخد نفس بخنقه وهو بيجاهد علشان ميبينش غضبه وحزنه وقال...مبروك ...وطلع بسرعه على اوضتو 


عند اسامه كان قاعد قدام الظابط وبيتحقق معاه واتعملو محضر واخدوه على الحجز طبعا تعتبر حالة تلبس وشوق اقرت انو فعلا خاطفها 


اسامه كان قاعد في الحجز والغضب مالي قلبو وبيهز رجلو بتوتر وجاتلو ليالي وبصتلو باستهزاء وقالت..تؤ..تؤ..حالتك صعبه قوي يا اسامه معقوله تتحبس في خطف واغت،صاب..يعني يوصل بيك الحال تفرض نفسك على واحده زي الي بره دي لا وهيه الي مترضاش بيك ...تؤ...تؤ..والله الدنيا دواره


اسامه وقف وقرب منها وكان الي يفصلهم القضبان الحديد بتاعة الحجز بصلها وابتسم بسخريه وقال...زي ما انتي وصل بيكي الحال تسمعي للي قتل ابنك علشان بس تطلقي مني...حاجه مؤسفه فعلا


ليالي حاولت تحبس دموعها وقالت..انت الي وصلتنا لكده...انت يا اسامه...وعلى فكره الصحافه الي بره دول كلهم معايا وبكره فضحتك تبقى بجلاجل..وانا عارفه ان اكتر حاجه تهمك هيه الصوره المزيفه بالاحترام الوهمي الي راسها قدام الناس..فلو عايز الموضوع ينتهي هنا تطلقني يا اسامه وانا هخرجك بكل سهوله


اسامه بصلها وضحك بغضب ووجع وقال ...تخرجيني...شوفي يا ليالي انتي عشرة ١١ سنه جواز يعني عيب لما تفتكري اني عاجز ومحتاجك تخرجيني... انا اعرف كويس اخرج من هنا وانتي براحتك افضحيني واعملي الي عيزاه متفرقش معايا...عارفه ليه لان الخوف الي زرعتو في قلوب البشر يخليهم يسمعو وينسو في نفس اللحظه يعني فضايحك دي ولا تحركلي جفن حتى


ليالي قالت بضيق..اممم..يعني مش هتطلق


اسامه ابتسم بسخريه وقال..لا..هطلق..لان معاكي حق مش هينفع افرض نفسي عليكي...واخد نفس عميق وقال...انتي طالق يا ليالي طالق ياحب العمر...طالق ...والدموع اتجمعت في عنيه وقال...اتمنى اوي تكوني مبسوطه ...يا ريت دلوقتي ترتاحي بما انك نجحتي وهديتي بيتنا.. مبروك


ليالي حرفيا كانت رجليها مش شيلاها ...مكانتش مصدقه انو نطقها...كانت متخيله انو مش هيستسلم بسهوله...نزلت دموعها وبصتلو وسط دموعها وقالت...اكيد....اكيد مبسوطه ..وطلعت جري وهيه خايفه تبكي قدامو 


اسامه غمض عنيه بالم وسند جبينه على الحديد واتنهد وهو بيحترق من جواه بس انتبهه على صوت واحد بيضحك وقال...ايه اجواء الحب الضايع ده...يا اعم اقعدلك في حته


امك عشقاهم سته..قالها اسامه باستفزاز شديد


الراجل اتقدم عليه بغضب رهيب وقال ...قولت ايه يلا وفتح مطوه طلعها من الشراب وقال ... عيد الي قولتو يا حيلتها 


اسامه قرب عليه اكتر وقال باستفزاز اكبر...قولت امك..عشقاهم سته..وانا السابع 


عند ضرغام طلع اوضتو وهو هيموت من الغضب مسح على وشو باديه وهو هيتجنن وقال...انا...انا مضايق ليه..ما يولعو...يولعو مليش دعوه....واتنهد بيأس ودموعه في عيونه وهو بيفتكر عهد وقربها منو والحظات الي جمعتهم وكان قريب منها مش قادر يتخطى اقل التفاصيل الي بنهم اتنهد وقعد وقال بدموع...معقوله توافق...معقول ترضى ... ومترضاش ليه...معاه حق...هو صغير ومن سنها ...انا ..انا بس خيالي سرح بيا شويه..في حاجه مستحيله ...مجرد احساي وهتخطاه...اكيد هتخطاه 


عند اسامه كان ماسك الراجل الي شت،مه من هدومه ومبوظلو وشو من كتر الضرب وبينزلو لتحت ويرفعو وهو مش بيقاوم من كتر التعب وبيقول...عيد يلا مش سامع...يلاااااا


الراجل قال وهو بينهج وتعبان قوي....امي..امي عشقاهم سته ...

اسامه قال ....تؤ...تؤ..سبعه...امم.. س..ب...عه


الراجل قال بتعب شديد...سبعه...تمنيه حضرتك والله انا اصلا مش عارف انا ابن مين فيهم ..بس ابوس ايدك سبني همووووت


اسامه رماه بقوه عند الحيط وقع على اتنين تاني مضروبين جدا

اسامه نفض اديه بقرف وقال...منتوش قد الخناق لزمتو ايه بس تتخانقو...قوم يلا نضفلي التخته دي خليني انام


الراجل كان تعبان جدا بس اسامه قال بغصب..قولت قووووم

الراجل قام بسرعه وبقى ينضفه وجيه العسكري وبص للي في الحجز وكانو مضروبين جامد قال..الله الله....انت لحقت


اسامه بصلو وقال...ايه فيه حاجه انت كمان


العسكري قال..لا مفيش يا اخويا ..تعالي عايزينك

اسامه طلع مع العسكري ودخلو المكتب دفعو وهو بيدخلو


اسامه بص للعسكري بحده ولسه هيتقدم عليه سمع صوت يعرفو كويس بيقول بحده...اسامه


اسامه بلع ريقه بارتباك وبيبص كان عبد الرحمن الثابت ابوه


اسامه قرب منو وقال...احم...بابا..ازي حضرتك ولسه هيقرب يحضنو عبد الرحمن رجع خطوه وبص للظابط وقال..فيه حاجه تاني حضرتك ...ولا اقدر اخدو معايا


الظابط قال..لا مفيش يقدر يمضي ومشي 


اسامه اتفاجأ ومضى وطلع مع ابوه وهو بيبص في كل مكان على شروق ومش شايفها


عبد الرحمن كان ماشي بعصبيه وقال من غير ما يقف...متتعبش نفسك..مشيت..راحت لحال سبيلها


اسامه وقف وقال بغضب..ايه..مشيت..بعد ما دخلتني التخشيبه سبتها تمشي ببساطه


عبد الرحمن بصلو بحده وقال..التخشيبه دي كنت هتدخلها لو مكنتش انا جيت...لولا اني اترجيتها علشان تتنازل عن المحضر ...وقالت انها اتخانقت معاك وعلشان كده قالت انك خاطفها..كان زمانك عفنت في الحبس...فالاحسن ليك حاليا ..صوتك ده مسمعوش خالص


اسامه مشي وراه وقال بعصبيه..انت عرفت ازاي..انت لسه مراقبني


عبد الرحمن مبصلوش وركب العربيه واسامه ركب جمبو وقال...رد عليا يا بابا عرفت ازاي ..


عبد الرحمن.........

اسامه قال بغضب...يبقى لسه مراقبني و

عبد الرحمن قاطعو وقال..ايوه مراقبك..مراقبك واعرف كل حاجه...اعرف انك بعت بلطجيه يضربو اخوك الوحيد وضربوه بالسكين...واعرف انو بلغ عنك...يارب تكون دلوقتي مبسوط


اسامه قال بغضب ..ضرغام مش اخويا تمام..مش اخويا...من وقت ما قتل ابني وخرب بيتي مقاش اخويا..وانت ..انت مينفعش تجبرني اسامحو يابابا ...لو حد قتلني او قتلو هو ...او حرمك من انك تشوف واحد فينا هتسيبو في حااو...هتسامحو... رد عليا يا بابا هتسامح


عبد الرحمن نزل راسو في الارض بحزن ولسه هيرد اسامه قال بوجع..مكنتش هتسامح ابدا..ولا انا هقدر اسامحه..انا علشانك وعلشان موجعش قلبك زي ما قلبي اتوجع سبتو عايش...اكتر من كده مش هقدم تنازلات وهيفضل عدوي ليوم الدين 


اسامه قال كده بمنتهى الغضب والألم واتنهد وقال .. انا طلقت ليالي .بتقول عني جبان مقدرتش احمي ابننا ولا اخد حقو..ومعاها حق..انا فعلا جبان


عبد الرحمن ...اتنهد بوجع على ابنو وقال...بس انت كنت رافض ..ايه الي حصل..انا مستحيل اصدق انك خفت من الهيصه الهبله الي عملوها دي


اسامه قال بضيق .اكيد لا...بس ليالي اتفقت مع ضرغام علشان تتطلق اتفقت معاه علشان تخلص مني انا...تخيل بقت تكرهني قد ايه...تخيل قد ايه انا بقيت عبئ على حياتها ...كده كفايه قوي..انا كرامتي فوق كل شئ


عبد ارحمن اتنهد بحزن وقال..انا ..انا يبني مش عارف اقولك ايه


اسامه قال بغضب رهيب...متقوليش انا يابابا ...روح لابنك وقلو ان اسامه خلاص اخر حاجه كانت ممكن تهديه راحت والبركه فيه..وقلو بستناني..يستناني ويعمل حسابو المرادي مش زي كل مره


قال كده وشاور للسواق انو يقف ونزل وبقى بتمشي على البحر بدموع وخنقه فك الكرفتا بعنف وبقى يستنشق اكبر كميه هوا حاسس بخنقه ووجع شديد


عند اسد كان قاعد في الصالون وعهد جابتلو القهوه وهيه مش بتتكلم وهتموت من الكلام الي ضرغام قالو 


اسد بصلها باستغراب ومسك ايدها وقال...خير يا عهد..مالك


عهد سحبت ايدها بسرعه وقالت..مفيش..تعبانه شويه


اسد قال ..تحبي اجبلك دكتور

عهد قالت بحزن..لا ..انا كويسه

اسد لسه هيرد صرغام نزل وبقى يبصلهم وهما سوا واتنهد بضيق وراح ناحيه المكتب وهو مضايق


اسد قال بسرعه...ضرغام استنى ...عايزك


ضرغام وقف بضيق واسد قرب منو وقال بصوت واطي ..هتكلمها زي ما اتفقنا ...وانبي كلمها دلوقتي


ضرغام اتنهد وقال...مش تفكر شويه يا اسد و


اسد قال بسرعه..انا فكرت..فكرت كويس...ومش عايز غيرها علشان خاطري يا خالو بقى


ضرغام ابتسم على كلمه خالو وحط ايده على شعراسد وقال...ماشي...هكلمها..وراح على المكتب وقال وهو ماشي ..عهد تعالي على المكتب عايزك ومشي وهو مخنوق حرفيا


بقلم...زهرة الربيع

عهد اتنهدت بضيق شديد منو هيه متعرفش عايزها ليه ولا تعرف بمشاعر اسد اصلا ..مسمعتش من حوارهم غير بعض الاهانات من ضرغام بلعت ريقها بتوتر. وراحت وراه على المكتب


في المزرعه عند حمدان دخل الفيلا بتاعتو وكانت فيه ست قاعده على كرسي بعجل قرب منها وقال بغضب..انتي السبب..معرفتيش تربي بنتك...لو كنتي ربتيها كويس مكانتش هربت وخطت راسنا في الطين


الست بصتلو بسخريه وقالت...بنتي مش بنتك يا حمدان علشان تقول انها جابتلك العار وانا وابوها الله يرحمو ربناها كويس قوي..بس غلطتي الوحيده معاها اني جبتلها جوز ام طماع وواطي زيك


حمدان ضربها قلم قوي وقال ...اخرسي ..يا زباله انا هوريلك ولسه هيضربها دخل منصور ابنو والظابط معاه وقال...نشرنا الصور يا باشا ..من بكره كل الناس هتعرف مكانها 

منصور ضم اديه بغضب وبص بنظره شر وقال...وساعتها محدش هينجدها مني


الام نزلت دموعها وقالت في نفسها...ربنا يحميكي يا عهد وميعرفوش يلاقوكي ابدا يا بنتي 


في المكان المشبوه الي شوق بتشتغل فيه كانت بترقص على المسرح زي العاده واتفاجأت بباب المكان اتخلع ودخلو رجاله كتير جدا ومعاهم سلاح 


شوق بقت تبص بخوف وخوفها كان في محله طلع اسامه من وسط الرجاله ومعاه مأذون جايبو بالغصب وزقو على الكرسي وبص لشوق بنظره ترعب وقال...عروستي ...كده يا غداره اتحبس نص ساعه بحالها متجيش تزوريني...طب حتى حتته عيش بنوتيلا .. طب بزمتك ده ينفع يا شيخنا


شوق قربت منهم بخوف والشيخ وقف وقال بتوتر..يا ابني الي انت بتعملو ده حرام ولا يجوز... ربنا يهديك


اسامه بصلو بنظره مرعبه وطلع السلاح ووجهو عليه وقال بسخربه

..انا جايبك هنا علشان تقولي لا يجوز..ده كلام برضو يا عزوز...وبصلو بطريقه تخوف وشد اجزاء الس.لاح وقال...اكتب الكتاب حالا وووووو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب

(  اضغط هنا )

للانضمام لقناة التلجرام.

اضغط هنا )
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين

من الفصل الثالث عشر لفصل العشرين من هنا

تعليقات