أخر الاخبار

روايه غلطه دفعت تمنها حياتي كامله بقلم هويدا زغلول

 روايه غلطه دفعت تمنها حياتي كامله بقلم هويدا زغلول 

روايه غلطه دفعت تمنها حياتي كامله بقلم هويدا زغلول


روايه غلطه دفعت تمنها حياتي بقلم هويدا زغلول 

رواية غلطه دفعت تمنها حياتي 

غلطه دفعت تمنها حياتي الحلقه الاولي 

بقلم هويدا زغلول

مي قاعده مع اختها صباح في شقتها وصباح قالت


صباح _ حرام عليكي ازاي عايزني أطلق من جوزي انا فعلا غلط زمان بس دلوقتي والله بقيت بحبه 


مي _ واللي بتحبه تخونه برضه ها قولتي 

اي قدامك حل من الاتنين يا تطلقي من جوزك 

وانا اتجوزوا يا اما هروح واوريي الفديو ده


وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا 

صباح متجوزه وعايشه مع اختي لأن جوزي 

مسافر السعوديه وبابا وماما راحوا وفي يوم كنت بكلم جوزي 

زياد في التلفون وقولت 


صباح _, بقولك اي أنا زهقت من قاعده 

البيت بصراحه انا عايزه انزل اشتغل 


زياد _ عايزه الناس تقول عليا اي 

خليت مراتي تنزل تشتغل وانا مسافر 

علشان تصرف علي نفسها 


صباح _ ناس مين انا في حالي ومليش 

دعوه بحد خالص وبعدين انا مش باخد 

رايك أنا بقولك قرار 


زياد _, بلاش طريقه كلامك دي انتي 

عارفه ان بحبك ومش برفض ليكي طلب 

يبقي بلاش الأسلوب ده 


صباح _ يعني أنزل الشغل بكره بصراحه 

انا كنت مكلمه صاحبتي اسماء 

علي شغل وهي جابت ليا 


زياد _, برحتك يا صباح بس عايزك .تخدي 

بالك من نفسك انتي مش بتعرفي تعملي 

اي حاجه لوحدك 


صباح _, ربنا يخليك ليا يا حبيبي ، وقفلت 

السكه مع زياد ولقيت مي دخلت 


مي _ بقولك اي أنا هبعت اجيب 

اكل من برا ومش معايا فلوس معاكي 


صباح _ بقولك اي يا مي امسكي 

ايدك شويه مينفعش كده الفلوس اللي كان 

سيبها ليا زياد قربت تخلص 


مي _ انا سمعاكي بتقولي ليه انك 

نازله شغل يعني هيكون معاكي 

فلوس وبصراحه بقي أنا مليش في الاكل .البيتي 

خالص 


صباح _ ماشي يا ستي خدي من الشنطه 

بتاعتي فلوس ، وتاني يوم 

روحت الشغل مع اسماء ودخلنا مكتب 

امجد مدير الحسابات واسماء قالت 


اسماء _ ازيك يا امجد عامل اي احب 

اعرفك زميلتنا صباح هتكون معانا هنا 

في المكتب ، وأمجد قام وقف وسلم 

وقال 


امجد _ صباح الخير ازيك يا انسه صباح انشاء 

الله تكوني مبسوطه معانا هنا وفضل ماسك 

ايدي


صباح _ مدام صباح مش انسه و انشاء الله بس ممكن ايدي بعد اذنك يلا بينا يا اسماء 


اسماء _ طيب ادخلي المكتب وانا جايه وراكي 

وبعدها خرجت واسماء قالت 

اي عينك مالها 


امجد _ دي حلوه اوي وبعدين جايبه لينا 

مدام انا ناقص عقد 


اسماء _ جوزها مسافر ومش بتحبه 

هو انا هجبلك اي حد والسلام ولا اي 


امجد _ ابوه بقي هو ده الشغل ولا بلاش 

المهم عارفه هتعملؤ اي طبعا 


اسماء _ عيب عليك بس انا عايزه 

اغير الموبيل بتاعي ولا خساره فيا 


امجد _ الموضوع يمشي وهعملك اللي 

انتي عايزه والله ، وبعدها خرجت اسماء 

وراحت اقعد جمبي 


صباح _ ده باين عليه عينه زايغه انتي 

شغاله معاه ازاي ده 


اسماء _ مين ده استاذ امجد ده الادب كله 

والله انا اول مره اشوفه بيسلم علي 

حد ب ايدو حاسه كده انه 


صباح _ أنه اي 


اسماء _ ولا بلاش انتي نكد بصراحه 

الواد حاسه معجب بيكي 


صباح _ اي كلامك ده انا ست متجوزه 

ومحترمه 


اسماء _ هو أنا قولتك روحي كلمي انا بقولك 

علي اللي حساه بس انما لو عمل معاكي 

اي حركه كده ولا كده معندكيش الا 

اللي في رجلك 


صباح _ تمام ماشي فهمني 

في الشغل بقي 


وعدا شهر وبصراحه مكنتش بشوف 

حاجه من امجد غبي نظارات وقلبت 

معايا انا كمان بنظرات وفي يوم كنت 

في مكتبه بمضي علي ورق 

ولقيته جد معايا مش زي كل مره وقولت 


صباح _ استاذ امجد هو فيه حاجه شكلك 

متغير ليه كده 


امجد _ مافيش حاجه مخنوق شويه 

شكرا ل اهتمامك ، وبعدها خرجت 

وروحت البيت وكنت قاعده عالسفره 

مع مي ومي قالت 


مي _ اي يا بنتي عامله اكلمك مش .بتردي 

ليه بقولك زياد كلمني كذه مره انهارده 

وبيقولي أنه كلمك مش بترضي 


صباح $ هبقي أكلمه قبل ما انام 


مي _هو انتي فيكي اي شكلك متغير 


صباح_ مالك يا مي بقيتي بتتكلمي كتير ليه 

انا داخله انام وبعدها دخلت علشان انام 

ولقيت امجد بعد رساله 


امجد _ انا اسف ان كلمتك بالطريقه الوحشه 

الصبح بس كنت مخنوق 


صباح _ ابدا مافيش مشكله انا .كنت عايزه .اطمن عليك 


امجد _ مش بحب اكتب كتير اي رايك 

نتكلم فديو 😲😲


صباح _ اي فديو طيب ثواني وبعدها قامت 

لبست طرحه ورنت عليه 


امجد _ هههههه هو انتي قاعده في البيت .بطرحه ولا لبستيها علشان بكلمك بس 


صباح _ لا عادي يعني المهم انت اخبارك اي 


امجد _، مش عارف اقولك اي بصراحه انا 

بحب اوي 


وهو أول لما قالي كده لقيت وشي غير وقولت 


صباح _ ده كويس ما تروح بقي تتقدم 

ليها 


امجد _ للاسف مينفعش ده حب من 

طرف واحد هي متعرفش ولا بتحبني اساسا 


صباح _ اي معقول طيب واي اللي جابرك علي كده 


امجد _ القلب وما يريد ياصباح بجد نفسي

اقولها ان بحبها بس خايف من رد فعلها 


صباح _ مينفعش تفضل معلق نفسك 

يا تقولها وتشوف هتقولك اي يا اما 

تنساها 


امجد _ طيب بحبك يا صباح وعايز اعرف 

ردك دلوقتى وهو أول لما قالي كده 

قفلت السكه ولقيت مي داخله 


مي _ بقولك أنا نازله اي ده هو انتي 

لبسها طرحه علي البيجامه ليه 


صباح _ مش فيه باب والمفروض 

تخطبي وبعدين كنت عايزه اصلي 


مي _تصلي ؟ حرما مقدما طيب انا نازله 

وبعدها خرجت وقلعت الطرحه ووقفت 

قدام المرايا وقولت 


صباح _ خايفه تكبري يا صباح ومش 

تجربي الحب انا حاسه برضه .بحاجخ غريبه 

من ناحيه امجد بس عارفه أنه مينفعش 

وفي الوقت ده لقيت امجد بيرن فديو تاني 

فتحت بسرعه وقال 


امجد _ الله اي القمر ده شكلك من غير 

طرحه حلو اوي 


صباح _ اي ده انا نسيت اللبسها


امجد _ انا متصل اقولك اعتبرني ولا قولت .حاجه 

بس ارجوكي اوعي متجيش الشغل 

انا مقدرش اعدي يوم من غير ما اشوفك 


صباح _ طيب ممكن نخلي كلامنا بعدين 

انا مش قادره اتكلم دلوقتي 


امجد _ برحتك يا صباح يا احلي صباح في الدنيا 

وقفل وقال آل نسيت تلبس الطرحه ال 


وتاني يوم راحت صباح الشركه من غير 

طرحه وغيرت استايل لبسها واسماء قالت

 

.اسماء _ اش اش اي القمر 

ده انتي اي اللي حصلك 


صباح _ اي رايك مش كده احسن 


اسماء _ طبعا احسن بس ليه الطرحه 

كنتي ممكن شوفتي استايل ليها احسن 


صباح _ مش عارفه عملت كده ازاي 

وليه ولقيت امجد دخل مكتبنا وقال 


امجد _ صباح ال وسكت شويه وقال 

اي اللي انتي عامله ده 


اسماء _ فيها أي يا مستر 

خليها تعيش سنها 


امجد _ انتي حره اعملي اللي انتي عايزه 

بعد اذنكم وبعدها خرج وانا قولت 


صباح _ هو فيه اي بالظبط مالز 


اسماء _ مش عارفه بقولك اي أنا داخله 

اعمل حاجه في البوفيه اشربها 

هعملط معايا نسكافيه ، وبعدها خرجت 

وأما روحت مكتب امجد 


صباح _ هو فيه اي أنا كنت فاكره ان شكلي هيعجبك


امجد _ عايز شكلك ده ليا أنا مش 

لحد تاني مش عايز حد يشوف شعرك 


صباح _ انا اسفه والله واوعدك ان انا مش هقلعها تاني 


امجد _ صباح انا بحبك وبخاف عليك وربنا يعلم نفسي نكون انا وانتي في البيت واحد قريب


صباح _انا هبعت لزياد واخليه يطلقني بجد انا كمان حبيتك 


امجد _ مش وقته الكلام ده اصبري شويه 

وهقولك تعملي كده أمتي 


صباح _ ماشي بعد اذنك وبعدها خرجت 


امجد _ خلاص شكلها وقعت ، وانا 

رجعت مكتبي ولقيت زياد عامل يرن عليا 

ورديت 


صباح _ خير يا زياد فيه اي نازل رن رن 


زياد_ هو فيه اي بالظبط بتصل بيكي 

كتير مش بتردي عليا ليه 


صباح _ مش فاضيه يا زياد الشغل

وها رديت اهو عايز اي بقي 


زياد _ دي طريقه كلام ده انتي 

وحشتني اوي 


صباح _، وانت بس انا ورايا شغل 

والمفروض انك انت كمان مسافر .علشان 

تشوف شغلك ركز بقي 

في شغلك شويه 


زياد _ حاضر يا صباح وبعدها قفل السكه د


صباح _ بقيت زنان اوي وفضلت عالطول 

مع امجد كل شويه نخرج بجد حسيت أن اسعد 

واحده في حياتي معاه وفي يوم روحت 

البيت وكان الموبيل علي السرير 

وانا كنت باخد شاور وهو رن كذه مره 

ولما دخلت رديت وقولت 


صباح _ معلش يا حبيبي كنت في الحمام 

مش اخدت بالي من الموبيل 


امجد _ انا كنت هجيلك عند البيت بصراحه 

خوفت عليكي اوي 


صباح _ معقول قد كده بتخاف عليا 


امجد _ المهم قوليلي بتعملي اي


صباح _ كنت خارجه من الحمام ولسه 

هليس يا دوب لابسه البورنس بس 


امجد _ لازم اكلمك فديو دلوقتي 


صباح _ اي الكلام ده لا مينفعش طبعا 


امجد _ عندك حق طيب معلش معايا ويت 

وقفل 


صباح _ هو زعل ولا اي وفضلت 

ارن عليه مكنش ويت ولا بيرد المهم اتصورت 

كام صوره وبعتهم ليه وقولت 


صباح _ ربنا يعلم انا بثق فيك ازاي هو انا ليا 

غيرك وهو شاف الصور ومش رد عليها 


وفي الوقت ده دخلت مي 


مي _ هي اي الحكايه بالظبط على طول قاعده في الاوضه قاعد لوحدك فيه اي مالك 


صباح _ هيكون ماني يعني عادي كنت بره ولسه راجع باخد شاور وزي ما شايفه لسه هلبس


مي _طيب عايزه اتكلم معاكي في حوار نسيت تكلمني النهارده وبيقول انك متغيره وعايز يعرف

فيه اي 


صباح _ بقولك ايه انا مش فايقه ل زياد كبري دماغك اقولك بلاش تردي عليه لما يتصل 


مي _والله انا حاسه ان في حاجه كبيره كمان

وانتي مش عايزه تقولي عليها 


صباح _ اخرجي برا يا مي ، وتاني يوم 

روحت الشركه وكان أمجد في مكتبه 

ودخلت وقولت 


صباح _ ازيك يا امجد عامل اي أنا طول 

الليل مش عارفه انام علشان انت زعلان مني 


امجد _انا مش زعلان دي حريه شخصيه 

برحتك يا صباح 


صباح _ خلاص بقي بلاش طريقه الكلام دي 

ارجوك 


امجد _ قولتك مافيش حاجه خالص انتي .

عامله اي 


صباح _ مش كويسه لانك زعلان مني 

وفي الوقت ده لقيت مي بترن 


صباح _ دقيقه واحده بس اشوف فيه اي 

الو ايوه يا مي 


مي _ زياد رجع وعايز وسألني علي عنوان 

الشركه هو جاي انا قولت اعرفك 


صباح _ اي طيب ماشي وبعدها قفلت 


امجد _ مالك يا صباح شكلك اتغير ليه كده


صباح _زياد رجع من السفر انا خايفه يقولي اقعدي من الشغل بجد انا مش هقدر يوم واحد يعدي عليا من غير ما اشوفك 


امجد_ بقولك يا صباح اوعي تعملي كده انا مش هقدر انا كمان يعدي عليا يوم من غير ما اشوفك انت ما تعرفيش انا حبيبتي قد ايه  

في الوقت ده دخلت اسماء


اسماء _ الحلقي صباح زياد بره هو رجع من السفر امتى


امجد _ اخرجي يا صباح وشويه وانا جاي وراكي

وبعدها خرجت 


زياد_ حبيبتي يا صباح ما تعرفيش انتي وحشتيني قد ايه انا جاي من السفر علشان حسيت انك مش كويسه الفتره دي


صباح _ حمد لله على سلامتك يا زياد وانت كمان وحشتني وبعدها خرج امجد وقال 


امجد_ ازيك يا استاذ زياد اول ايه اسماء قالتلي ان حضرتك موجود هنا قلت لازم اخرج واسلم على حضرتك


زياد _ اهلا بحضرتك طيب هتيجي معايا ولا عايزه تكملي شغل 


امجد _ ازاي لا طبعا روحي مع جوزك يا مدام 

صباح وبعدها روحنا واول لما دخلنا زياد قال 


زياد _ هو انا ليه حاسس انك مضايقه أن 

جيت 


صباح _ علشان انت انسان فاضي جاي 

وبتقولي اصل لقيتك مخنوقه جيت اطمن 

السعر دن ببلاش 


زياد _ انا غلطان حقك عليا حسيت انك وحشتني 

فجيت 


صباح _ اسمعني يا حبيبي نفسي 

يكون عندنا شقه اكبر عربيه زهقت .من العيشه 

دي


زياد _ تمام أنا جاي مع صاحب الشركه 

عندو مؤتمر في مصر والسفر 

علي حسابه بس مكنش ينفع اسيبه 

وانا استأذنت منه لانك وحشاني 


صباح _ وانت كمان والله انا خايفه علي مصلحتك 


زياد _ طيب انا ماشي عايزه حاجه 


صباح _ عايزك كويس يا حبيبي 

خد بالك من نفسك قيل ما ترجع السعوديه 

لازم اشوفك 


زياد _ باذن الله وبعدها مشي وانا 

كلمت امجد 


امجد _ حبيبتي طمنيني عليكي 


صباح _ لما اجي هفهمك انا رجعه الشركه 


امجد _ لا انا عايزك في موضوع مهم 

هبعتلك عنوان شقتي نتقابل هنا 


غلطه دفعت تمنها حياتي الحلقه الثانيه

بقلم هويدا زغلول

وفي الوقت ده انا قولت ليه 


صباح _ لا بيت اي أنا مش هقدر اجي البيت 


امجد _ تاني يا صباح انتي مش بتحرمي ده انا 

لسه متكلم معاكي الصبح 


صباح _ خلاص خلاص بالله عليك ما تزعل ابعتلي 

العنوان وبعدها روحت شقته فتح ليا 


امجد _ كنت عارف انك هتيجي ادخلي وبعدها 

دخلت وكنت مرعوبه 


صباح _ بجد انا خايفه اوي حد يشوفني 

هنا


امجد _ هو فيه حد يعرفك بقولك اي 

جوزك فين صحيح 


صباح _ ده جاي شغل. مكنش ينفع يقعد 

مشي عالطول 


امجد _ متعرفيش أنا بحبك ازاي غرت عليكي 

اوي اول لما جه واخدك من الشغل 


صباح _ وانا والله بحبك اوي يا امجد اول مره 

احس ان قلبي متعلق بحد كده 


امجد _ طيب تعالي معايا جوا وبعدها 

دخلوا الاوضه 


وفي شقتي مي كانت داخله ومش لقيتنا 

كلمتني كان فوني مقفول كلمت زياد 


مي _ انتو فين انت مصدقت انك جيت 

اخد صباح وخرجت ولا اي ههههه 


زياد _يا بنتي انا جاي القاهره في شغل وما اعرفش صباح فين رني عليها شوفيها فين


مي _ يبقى نزلت تجيب طلبات وجايه طيب ايه هتيجي تاني قبل ما تسافر ولا خلاص كده


زياد _ هشوف والله واقول لك يا مي بس عايزك تخلي بالك من صباح شكلها مش عاجبني خالص


مي _ بس كده انت تؤمر يا زياد وبعدين حد

يجي من غير ما يجيب هديه معاه برضه 


زياد _ والله السفر جه فجاه بس عندك 

حق أنا لازم اجيب ليكم هدايه وبعدها 

انا دخلت ومي قالت 


مي _ اهي صباح جت اهي خلاص شوف 

هتعمل اي وابقي قولي ، وقفلت السكه 

وإنا قربت عليها وقولت 


صباح _ هو انتي كنت بتكلمي زياد هو في ايه مش كل شويه تتصلي بيه


مي _ايه طريقه كلامك دي يا صباح وبعدين انا 

كنت بحسبكم مع بعض مالك فيكي اي 


صباح _ما فيش بس انا كده كده هطلب الطلاق من زياد ومش عايزاكي كل شويه تكلمي


مي _ايه الهبل ده ليه هو عمل ايه عشان تطلقي


صباح _ انا حره ومش عايزه كلام بقي وبعدها 

دخلت الاوضه ولقيت امجد بيرن عليا 


امجد _ اخص عليكي يا صباح معقول تمشي 

بسرعه كده ، وبعدها أما عيط وقولت 


صباح _ مش قادره اصدق اللي انا عملته 

ده معقول انا اخون جوزي ، ولقيته 

اتعصب وقال 


امجد _ مش جوزك أنا اللي هكون جوزك 

انتي مش بتحبي ولا عمرك هتحبي 


صباح _ ارجوك اوعي تبعد عني يا امجد 


امجد _ معقول يا قلبي فيه حد يقدر يبعد 

عن حبيبه ، وعدا كام يوم وفي يوم 

كنت رايحه المكتب ولقيت اسماء بتقولي 


اسماء _رايحه فين يا صباح 


صباح _ايه طريقه كلامك دي داخله عند امجد المكتب في حاجه ولا ايه


اسماء _, يا خرابي عليك يا امجد انت كل حاجه كده انا فيها هو ما اتصلش بيكي وقالك انك انتي مرفوده


صباح _ ايه الكلام الاهبل اللي انتي بتقوليه ده ازاي يعني


اسماء _ والله يا بنتي لقيته النهارده بيقولي ان انت مش جايه الشغل تاني وجاب مكانك واحده جديده وفي الوقت ده خرجت منار من مكتب 

امجد وقالت


منار _ انا اتفقت على كل حاجه مع استاذ امجد وباذن الله اصبت في شغل القديم وهاجي بكره باي باي يا اسماء 


اسماء _ مع السلامه يا حبيبتي تنوري الشركه

وبعدها مشيت وانا زعقت وقولت


صباح _ ايه الهبل ده انا مش فاهمه اي حاجه

وبعدها لقيت امجد خارج وبيقولي 


امجد _ في ايه صوتكم عادي ليه وانتي ايه اللي جابك هنا اسماء مقالتش ليكي ان انتي مرفوده 


قربت منه وقولت 


صباح _ امجد انت اكيد بتهزر مش كده انا لحد امبارح بالليل كنا عمالين نتكلم مع بعض


اسماء _ طيب انا هروح اعمل نسكافيه يا استاذ امجد وبعدها مشيت 


امجد _ بقولك اي بصراحه كده فكرت وقولت لنفسي انت ايه اللي يربطك بواحده زيتي دي واحده عملت كده وهي متجوزه مش يمكن لما انت تتجوزها تعمل كده تاني


صباح _ بس انت عارف ان انا بحبك


امجد _ الحب مش كل حاجه احنا نمشي مع بنات اه انما يوم ما نتجوز نتجوز الخام اللي عمرها ما عرفت حتى قبلنا


صباح _ اه يا واطي ربنا ما هتعرف انا هعمل فيك ايه


امجد _ بقولك ايه يا شاطره بلاش طريقه كلامك دي انتي ما تعرفيش انا اللي ممكن اعمل معاكي ايه انا وصلت لايميل جوزك ممكن ابعث له فيديو وانت موجوده في شقتي وبتعملي معايا بس انا كنت مصور الكلام ده


صباح _ منك لله يا بعيد 


امجد _ امشي يا صباح واحسنلك تنسي كل حاجه علشان ما اعملش ليكي مشاكل

وبعدها مشيت وروحت البيت ولقيت مي قاعده 

واول لما شافتني قامت 


مي _ ايه ده في ايه مالك راجعه بدري وبعدين شكلك عامل ليه كده


صباح _ ارجوكي أنا مش عايزه اي كلام خالص 

وبعدها دخلت الاوضه وفضلت اسبوع 

في اوضتي مش بكلم حد وكان زياد 

كل يوم يكلمني ومش برد وفي يوم 

رديت عليه 


زياد _ والله يا صباح مش هطول معاكي بس طمنيني عليك بس مي بتقولي ان انتي مخنوقه ما تعرفش مالك 


صباح _ محتاجه ليك جنب يا زياد يا ريت تنزل

وهو كان فرحان وقالي 


زياد _ معقول الكلام ده ليا انا انت بتقولي ليا ان انتي محتاجاني تعرفي يا صباح انا عمري ما سمعت منك كلمه حلوه


صباح _ حقك عليا يا زياد والله العظيم انا عارفه ان انا غلطت في حقك ياريت تسامحني 


زياد _ يسامحك يا حب عمري ربنا يخليك ليا وما يحرمني منك ابدا اول ما تيجي فرصه أن اجيلك زياره هاجيلك والله 


صباح _ ياريت يا حبيبي وبعدها قفل وانا قومت 

اصلي ومش بقيت بخرج من الشقه خالص 

وفي يوم دخلت مي وقالت 


مي _ هو انتي هتفضلي عايشه لوحدك كده يا بنتي انا معاكي في الشقه اتكلمي معايا ده انا اختك الوحيده


صباح _ معلش انا ان شاء الله هبقى كويسه بس بجد انا مخنوقه دلوقتي


مي _ طيب ما تقوليلي مالك


صباح _ مش هقدر اتكلم في حاجه بس كل اللي هقدر اقوله ليكي ان انا غلطت بحقي زياد قوي بجد هو انسان كويس وانا ما كنتش شايفه ده 


مي _ كلنا بنغلط يا صباح بس المهم ان احنا نتعلم الغلط وما نكرروش تاني وبعدين زياد 

بيحبك اوي والله ياريت انتي كمان تحبي 


صباح _ اكيد ده اللي هيحصل 

و زياد الراجل اللي كان شغال معاه راح 

وهو كام خايف اوي ومش عارف 

هيعمل اي وفي يوم راح للمحامي وقالو 


زياد _مساء الخير يا فندم انا راجع مصر وكنت عايز اعرف هتعوز مني حاجه ولا لا قبل ما امشي


المحامي _هتمشي تروح فين يا زياد مش في وصيه لازم تتفتح الاول


زياد _ معلش هو انا مالي ومالي الوصيه وبعدين الورثه مش هيكملوا في شركه ثاني وانا سمعت الكلام ده أنهم هيقفولها 


المحامي _ بدر بيه كتبلك جزء من الوصيه ومش هينفع اني اقولك عليها الا لما الكل يتجمع 


زياد _ كتبلي انا طب كتبلي ليه


المحامي _ والله ليه دي بتاعته هو بس انا شايف ان انت كنت انسان امين وكنت ذراعه اليمين وتستاهل انك تاخذ نصيبك 


زياد _ الحمد لله والله ما تعرفش انا كنت خايف ازاي لاني كنت عارف ان انا مش هلاقي شغل

وبعدها عدا شهر وانا كنت في الشقه ولقيت 

الباب بيخبط وفتحت 


صباح _ ايوه مين حضرتك وعايز ايه


السواق _انا سواق بدر بيقل شغال عنده جوز حضرتك زياد هو نزل مصر بس مش هينفع يجيلك هنا وقالي ان اجيب حضرتك واختك 

ليه 


صباح _ وانا اضمن منين الكلام ده وبعدها 

طلع السواق موبايله واتصل ب زياد 


المحامي _ الو يا استاذ زياد انا بقول المدام وهي مش راضيه تتحرك انا مع حضرتك تقولها


 اخد الموبيل وقولت 


صباح _ هو في ايه يا زياد بالظبط ومين ده


زياد _حبيبتي لما تيجي هفهمك على كل حاجه هاتي مي وتعالي معاا بس ما تخافيش

وفعلا لبسنا وروحنا واول لما دخلنا الفيلا 

لقينها كبيره اوي 


مي _الله يا بت يا صباح شايف الفيلا حلوه ازاي


صباح_بيتنا احلى بلاش تبصي لفوق علشان ما تتعبيش يا مي


مي _ هو حتى الحلم حرام يا شيخه خليكي متفائله شويه وبعدها نزل زياد من الدور

اللي فوق وجريت عليه وقولت 


صباح _وحشتيني قوي يا زياد عامل اي يا حبيبي


زياد _ بخير والله ازيك يا مي عامله اي 


مي فضلت تبص للفيلا وتقول 


مي _ والله يا زياد كنت كويسه قوي قبل ما اشوف الفيلا دي ما اعرفش ايه اللي حصلي بجد تجنن 


زياد _ يعني ذوقي حلو كنت خايف انه مش يعجبكم انا هنا فب مصر بقالي كام يوم .بس قولت مش هبعت ليكم الا لما اخلص الفيلا 


صباح _ انا مش فاهمه اي حاجه هو ايه علاقتنا بالفيلا اصلا 


زياد _ بعتنا ياقلبي ولا بمعني اصح بتاعتك 

انتي لأن انا ناوي اكتبها ب اسمك 

وانا فرحت اوي وقولت ليه 


صباح _ طيب ازاي بس 


زياد _ هبقي اقولك علي كل حاجه بعيد 

مالك يا مي شكلك عامل كده ليه انا 

قولت انك هتفرحي لما تعرفي 


مي بزعل _ ومين اللي قالك ان انا مش فرحانه ربنا يخليك ليها الفيلا حلوه قوي


صباح _ والله انا مش عايزه اي حاجه من الدنيا الا وجودك في حياتي يا زياد وبعدها طلعنا اوضتنا 

ومي كمان وبعدها زياد قالي 


زياد _ معلش يا حبيبتي هسيبك شويه علشان خاطر لازم انزل اشوف موضوع الشركه اللي بفتحها هنا


صباح _ وانا هاخد مي واروح الشقه اجيب بس شويه حاجات منها


زياد _ براحتك يا حبيبتي بس خلي السواق معاكم

وبعدها نزل زياد

وانا روحت الشقه ودخلت اوضتي ولقيت رقم غريب بيرن عليا 


صباح _ الو ايوه مين معايا


امجد _معقول نسيت صوتي قد كده كرهتيني في اللي عملته بس انا مش عارف انساكي 


صباح _ هو انت اتجننت صح انت ازاي تتصل بيها تاني 


امجد _ وحشتيني قوي يا صباح ونفسي اشوفك


صباح _ بقولك اي انساني احسن وربنا لو ما بعت 

عني متعرفش أنا هعمل فيك اي وبعدها 

قفلت السكه في وشه لقيته بعت 

ليا صورتي وبيقولي


امجد _ فاكره الصوره دي كانت امتى بالظبط

هههههه وبجد كنت خايفه يعمل اي 

حاجه انا فعلا حبيت زياد ومش عايزه ابعد 

عنه وفي الوقت ده لقيت مي 

داخله قولت ليها 


صباح_تعالي يا مي مش عارفه ليه بقيت حاسه ان شكلك متضايق هو في حاجه حصلت


مي _ اسمعي يا صباح انتي لازم تطلقي من زياد 


صباح _ليه يا مي هو عملك حاجه

في اي 


مي _ مش هو اللي عمل انتي اللي عملتي انتي انسانه مش كويسه وما تستاهليش واحد زي ده


صباح _ هو فيه اي بالظبط فهمني ، ولقيتها 

طلعت الفديو اللي كان في شقه امجد وقالت 


مي _ ازاي اضرب بصي في وشي وتقولي ليه بحبك وانتي خونتي ، وانا اول لما شوفت 

الفديو قومت وقفت وقولت ليها 


صباح _ هو الفيديو ده وصلك ازاي مين اللي بعته ليكي 


مي _حبيب القلب اللي اسمه امجد اصل انا اول ما شفتك مخنوقه ومتضايقه ورجعتي من الشغل وصلتله وعرفت منه انتي كنت بتعملي ايه معاه علشان كده رماكي يا رخصيه 


صباح _ والله انا عارفه ان غلط ونمت علي 

اللي عملته ارجوكي امسحي الفديو ده


مي _ قولتلك مش همسح الفيديو الا لما تطلقي


صباح _ حرام عليكي ازاي عايزني أطلق من جوزي انا فعلا غلط زمان بس دلوقتي والله بقيت بحبه 


مي _ واللي بتحبه تخونه برضه ها قولتي 

اي قدامك حل من الاتنين يا تطلقي من جوزك 

وانا اتجوزوا يا اما هروح واوريي الفديو ده

وبعدها مسكت الموبيل وقالت 


مي _ خلاص نبعد الفديو بقي ل زياد ونشوف 

رده وفعلا فتحت الواتس وبعدها حصل 


غلطه دفعت تمنها حياتي الحلقه الاخيره 

بقلم هويدا زغلول

وفي الوقت ده مسكت الموبيل من أيدها 

وقولت ليها بمدوع 


صباح_ طيب اقولوا أنا عايزه اطلق ليه 


مي _قوليلي ليه الحقيقه انك مش بتحبي وانهارده يا صباح وبعدها رجعنا الفيلا ولقيت 

زياد واقف فرحان وبيقولي 


زياد _اتاخرتوا ليه انا بقالي ساعه قاعد مستنيكم ليكم مفاجاه عندي حلوه قوي احنا

 مسافرين


مي _ بجد يا زياد ما تعرفش اني بجد انا بحبك ازاي انت احن اخ في الدنيا انت مش جوز اختي انت اخويا


زياد _ والله وانتي يا مي ما تعرفيش انتي غاليه عندي ازاي مالك يا صباح فيكي ايه


وانا كنت بحاول اقولها بس مش عارفه 


مي _ فيكي حاجه يا صباح اصل شكلك متغير


صباح _طلقني يا زياد انا مش عايزه اعيش معاك

واتفاجات لما لقيتها بتقولي 


مي _ هو انتي ايه يا شيخه يعملك ايه تاني عشان تحبيه حرام عليك من اللي انتي بتعمليه فيه ده


زياد _استني انتي يا مي في ايه يا صباح عملتلك ايه عشان عايزه تطلقي


صباح _معملتش ليا اي حاجه

 بس انا مش بحبك


زياد _بعد كل اللي بعمله معاكي ده ده انا مش بتمنى اي حاجه في الدنيا غير ان ربنا يكرمني عشان اسعدك 


مي _ اتكلم معاها ملوش لازمه انا لو منك تطلقها بجد انا مش طايقاكي واوعي تفتكري اني هرجع عايش معاكي

 تاني بعد اللي حصل ده ، والغريبه أنه رد عليها 

وقال 


زياد _اوعي تقولي كده يا مي على فكره قلبنا مش بايدينا وهي عندها حق هي مش عارفه تحبني تكمل معايا ليه انتي طالق يا صباح


مي _امشي اطلعي بره انا مش طايقه اشوف وشك


زياد _ بره فين يا مي الفيلا دي بتاعتها انا مسافر يا صباح مش هرجع تاني مصر ، وبعدها مشي 

ومش قالت 


مي _ زياد زياد استني رايح فين 


صباح _ اللي كنت مخططه دي عمره ما هيحصل زياد عمره ما هيتجوزك لو كنت انا غلطت زياد عمره ما هيغلط 


مي _ اخرسي بقى لان انا مش طايقه اسمع صوتك خالص 


صباح _ اللي كنت خايفه منه خلاص اهو حصل مبقاش عندي حاجه في الدنيا خاف عليها امشي اطلعي بره يا مي ومش عايزه تشوفي وشك هنا ثاني


مي _ هو انتي بتقولي ايه طيب ما انا ممكن اروح واقول ل زياد على كل حاجه


صباح _ ما بقاش فارق كتير امشي اطلعي بره مش عايزه اشوفك تاني وبعدها خرجت وكلمت 

امجد 


امجد _ خير يا مي عايزه ايه مش اديتك الفيديوهات اللي كانت معايا بس اوعي 

تعملي بيها حاجه 


مي _ انا متصله بس اعرفك ان اللي هيشوفها زياد واوعدك ان ما حدش ثاني هيشوفها بس انا عايزه الغي وشك مش عايزه وشك يبان خالص


امجد _ انتي اكيد اتجننتي لا طبعا اوعي 

تعملي الحركه دي 


مي _ بقولك ايه انا خلاص شكلي كده خسرت كل حاجه ومش هسكت الا لما اروح واعرف زياد بكل حاجه واتجوز زياد 


امجد _ انتي فاهمه لو الفيديو ده هو شافه هيعمل فيا ايه لا طبعا زياد عارفني 


مي _يحصل اللي يحصل يا امجد انا مش هسكت الا متجوز زياد واخد الفيلا بتاعتها وبعدها كلمت 

زياد وقالت ليه 


مي _ الو ازيك يا زياد عامل ايه على فكره انا سبت ليها الفيلا بعد ما انت ما مشيت على طول انا لا يمكن اقعد معاها الشخصيه دي


زياد _ ملوش لازمه يا مي دي برده اختك مش ذنبها ان هي مش عارفه تحبني


مي _ انا لازم اقابلك دلوقتي حالا عندي كلام مهم لازم تعرفه 


زياد _ معلش يا مي مش هقدر خليها يوم ثاني


مي _ مافيش يوم تاني بقولك لازم اشوفك 

هي مش من حقها الفيلا ، وفي الوقت 

ده جه واحد راكب موتوسيكل واخد الموبيل 

من علي ودنها ينهار ابيض


وبعدها اللي اخد الموبيل كلم امجد 


الراجل _ ازيك يا امجد بيه عامل ايه الموبايل معايا وكله تمام 


امجد _ حلو قوي الكلام ده هاتلي الموبايل بقى وتعالى ليا على المكتب وليك الحلاوه 


وبعدها أنا كنت قاعده عامله اعيط ولقيت 

مي داخله تقولي 


مي _ حلوه قوي الشغل اللي انتي عملتيه ده هو انتي فاكره ان الحاجه على الموبايل وبس انا شايلاها في اماكن ثانيه يا حبيبتي ، وانا قومت 

وقفت وقولت 


صباح _ وطي صوتك وانتي بتتكلمي معايا موبايل ايه اللي انتي جايه تتكلمي عليه


مي _ اعملي عبيطه يعني مش انتي اللي خليتي حد ياخد الموبايل مني


صباح _ ابدا والله ما عملتش كده وكويس ان هو راح وانا واثقه ان انتي معكيش حاجه


مي _ طيب قعديني معاكي في الفيلا هنا طيب


صباح _ بعد ما خليتي زياد يروح مني لا طبعا امشي اطلعي بره 


مي _ من امتى يا صباح وانت بتحبي زياد انت طول عمرك بتكرهيه ومتجوزاه اصلا غصب عنك


صباح_ وحبيته وانت استكثرتي عليا كده اختي بدل ما تقف جنبي وتقول ليا خلاص اللي انتي عملتيه ده غلطه ولا يمكن ترجعيلها ثاني بتساعدني ان انا اعمل حاجه غلط افرضي 

ان كان زياد مشاني من البيت كنت 

هعمل اي دلوقتي 


مي _طيب خلاص انا انا غلطت حقك عليا قعديني معاكي بقى


صباح _ بجد مش هعرف يا مي ابص في وشك تاني امشي اطلعي بره لو سمحت 

واتحولت مي بعصبيه وقالت 


مي _ والله ما هتعرفي انا هعمل فيكي ايه يا صباح وهتشوفي اني هجيب الفيديوهات تاني وهروح وديها لزياد ، وبعدها راحت مكتب امجد 


امجد _ كويس انك جيتي والله كنت لسه هكلمك علشان خاطر تيجيلي خدي موبايلك اهو اصل احنا ما بنقبلش الحرام 


مي _ كنت واثقه ان انت اللي عملت كده طب اتنين فيديوهات عشان خاطري


امجد _ بجد انتي عارفه ان انا حسيت ان انا انسان خسيس قوي مش عشان بعمل حاجه غلط عشان سلمتك اختك 


مي _ بقولك اي احنا اخوات حرين في بعض 

ملكش دعوه انت 


امجد _تعرفي اول يوم جيتي في المكتب هنا وفضلتي تتكلمي وعايزه تعرفي صباح مالها انا كنت فاكرك بتحبيها جدا بس طلع من جواكي كره وغل ليها 


وبدأت صباح تفتكر يوم ما راحت مكتب امجد 


                 #فلاش باك 


امجد _ مساء الخير يا استاذه اسماء قالتلي انك اخت صباح وعايزاني خير في ايه


مي _ هو انا عايزه اعرف هو ايه اللي حصل بالظبط هو حضرتك رفدت صباح اصل حالتها النفسيه وحشه جدا هو في حاجه حصلت هنا في الشغل


امجد _ واضح ان انتي بتحبيها بقى ولا هي اللي بعتاكي ليا تعملي الحوار ده


مي _ والله صباح ما تعرفش ان انا هنا بس انا حابه اعرف هو ايه اللي حصل بالظبط 


امجد _ واضح ان انتي اذكى منها بكتير وشكلك حلو جدا مافيش اختك وهمتني ب اسم الحب

لحد ما جوزها رجع وبعدين قالتلي لا انا مش هطلقك 


مي _ انت بتقولي ايه لا يمكن صباح تعمل الكلام اللي انت بتقول عليه ده


امجد _ طيب ولو انا وريتك بنفسك بقى ساعتها هتقولي ايه وبعدها وراها الصور اللي كنت بعتها 

ليه وبعدها الفديو 


مي _ انا مش مصدقه ان انا شايفاه بعنايه ده معقول دي صباح 


امجد _ واكتر من كده كمان تفضل الفيديو الوحيد اللي صورته لها لما حسيت ان هي نويه 

تغدر 


مي _ ارجوك اوعى تعمل حاجه بالفيديو ده على فكره الصباح غلبانه جدا 


امجد _ كل اللي انا عايزه منها انها تبعد عني خالص وتنساني وملهاش علاقه بيا


مي _اوعدك انا هخليها تعمل كده بس انا عايزها الفيديو ده ممكن وبعدها اخدت الفديو 


                         #رجوع 


امجد _ ولما اخذت الفيديو قولت لا يمكن تعمل حاجه عشان اختها فيه انما اللي انتي عايزه تعمليه ده لا يمكن يحصل ابدا


مي _ انا لسه متجوز زياد والحاجه الوحيده اللي تخليني اجوزه هو الفيديو ده ارجوك اديه ليا وانا هخفي شكلك خالص


امجد _ هو ايه اللي حصل دلوقتي اشمعنا يعني انت عايزه تتجوزي زياد اليومين دول ما كان قدامك على طول 


مي _ اظن ده شيء يخصنا ولو انت مش ادتني الفيديو انا هروح واقول لزياد على كل حاجه وهخليه ويجي ويتخانق معاك 


امجد _ومن ناحيتي انا هقوله صباح دي اشرف من الشرف انا عمري ما شوفت عليها حاجه واختها غيرانه منها وعايزاها انها تبهدل حياتها 

غوري بقي من هنا وبعدها مشيت ودخلت اسماء 


اسماء _ ليه عملت كده مع ان عمري ما كان قلبك عامل كده من ناحيه واحده


امجد _ صباح باين عليها غلبانه وانا استغليت نقطه ضعفها هي بجد كانت مخنوقه جدا ومحتاجه اي حد يخش حياتها 


اسماء _بقولك ايه يا امجد الغلط غلط والصح صح انا شغاله معاك قد ايه عمرك شوفت شعري


امجد _ عندك حق بس بتعملي حاجات كثيره غلط تخيلي بقى ان هي عملت حاجه واحده غلط بس هي من جواها كويس 


اسماء _طيب هو انت ناوي تعمل ايه دلوقتي


امجد _ حاولي تعرفي مكان صباح انا لازم اروح واشوفها وفعلا عرف مكاني ولقيته 

جاي ودخل اقعد وانا نزلت قابلته 

ولقيته بيقولي 


امجد _ ايوه كده بقى انا فهمت الفوله كلها


صباح _هو انت عايز مني ايه تاني هو انت ليك عين تيجي هنا بعد اللي انت عملته امشي اطلع بره مش طايق اشوف وشك


امجد _ طيب ممكن تقعدي يا صباح انا عايزه اتكلم معاكي شويه والله العظيم انا مش عايزلك مشاكل على فكره انا اللي اخذت موبايل اختك علشان ما تروحش توري الحاجه لزياد


صباح _ لا والله كثر خيرك انا مش عارفه اشكرك ازاي مين اللي ادها الحاجه من الاول 


امجد _ انا والله العظيم انا حقك عليا وانا اسف اوعدك ان انا هخرج من حياتك ومش هتشوفيني ثاني


صباح _ بعد ايه بعد حياتي خلاص ما راحت انا بجد حبيت زياد وبدات ان انا احس بيهم ولما اتغيرت بعد عني 


امجد _ انتي لازم ترجعي ليكي كده 

بجد لو بتحبي 


صباح _هعمل ايه وخايفه يعرف الحقيقه اكيد مش هيسكت


امجد _ عايزه اقولك ان ربنا قبل توبتك انا عمري ما كنت كده كنت واحد مش شايف الا نفسه وبس بس انا دلوقتي بجد عايز احلك مشكلتك 

وفي الوقت ده دخلت مي وقالت 


مي _ الله الله حلو قوي اللي بيحصل ده مش كده راسمين الدور مع بعض انتي وهو


صباح _هو انتي ايه اللي حصلك انتي بجد ازاي بقيتي وحشه كده


مي _ انا بقيت وحشه انا هبقي وحشه 

ومش هسيب الفيلا تروح مني 

والفلوس اللي مع زياد مهما أن حصل وقربت 

عليا وكانت عايزه تعمل فيا حاجه لولا مسكها 

امجد 


مي _ سيب ايدي ما هو انا مش عارفه اقول لزياد الحقيقه واخذ الفيلا فانا هاخدها بطريقتي


امجد _ اهدي بس مينفعش كده وبعدها 

طلب ليها مستشفي والدكتور قال 


الدكتور _ للاسف لازم تفضل هنا هي 

مبقتش في وعيها ومش عارف لو خرجت 

ممكن تعمل اي 


امجد _ يعني هي فعلا مبقتش طبيعه 

صح يا دكتور 


الدكتور _ للاسف اه وانا واثق انها لو فضلت 

هنا هتكون احسن 


صباح _ ارجوك يا دكتور طب انا عايزه اخش اطمن عليها ومش هطول والله


الدكتور _ للاسف هي اخذت حقنه مهدئه ونايمه مش هينفع تشوفيها وكان أمجد جه ليه 

تلفون وبعد شويه علشان يرد عليه 

وبعدها جه وقالي 


امجد _ يلا بينا يا صباح احنا لازم نمشي دلوقتي


صباح _ امشي فين واسيب اختي انا لا يمكن اعمل كده 


امجد _ هرجعك ليها تاني يلا بينا وبعدها اخذني ووداني المطار وقالي انا عرفت ان زياد مسافر دلوقتي ادخلي ليه واتكلمي معايا 


صباح _ انا خايفه قوي يا امجد


امجد _ اخلصي مافيش وقت وبعدها دخلت 

وفعلا لحقت زياد واول لما شافني قالي 


زياد _ ايه ده صباح انتي ايه اللي جابك هنا ومالك شكلك عامل ليه كده


صباح _ عايزاك تسامحني يا حبيبي بجد انا غلطت في حقك والله العظيم انا اسفه والله العظيم انا بحبك جدا 


زياد _ ما بقاش ينفع يا صباح خلاص


صباح _ ارجوك تديني فرصه ثانيه بجد انت لو بعدت عني انا ممكن يجرالي حاجه ارجوك 

خليك جمبي 


زياد _ هو في ايه بالظبط انتي من امتى وانت كده


صباح _لما حبيتك بجد انا حبيتك قوي 

وعايزك جمبي وبعدها حضني وخرج معايا 

بس من بعدها امجد مشي وباع شركته

وسافر وفضلت مي في المستشفي

وكنت بروح اطمن عليها وبقيت 

عالطول بصلي وبعدي ربنا يغفرلي ذنبي 


وبكده تكون خلصت قصتنا وانتظرونا في قصه جديده

تعليقات