أخر الاخبار

روايه التوام ورحله الحياة الفصل السابع والعشرين والثامن والعشرون بقلم ساره احمد

روايه التوام ورحله الحياة الفصل السابع والعشرين والثامن والعشرون بقلم ساره احمد 
روايه التوام ورحله الحياة الفصل السابع والعشرين والثامن والعشرون بقلم ساره احمد

روايه التوام ورحله الحياة 

روايه التوام ورحله الحياة بقلم ساره احمد 

التوام ورحله الحياة الفصل السابع والعشرين 

 #التوام_ورحله_الحياه

     🌳الفصل ٢٧🌳

تخرج الفتاتان ببريق النجوم ووهج الشموس كانت ضحي ترتدي فستان ابيض يبرق مثل ضي الشمس ينساب علي جسدها يبرز منحنياتها بشكل ساحر ويتوسطه حازم علي خصرها لونه ذهبي ساده لون الحذاء وشعرها مصفف علي هيئه كحكه علي جانب شعرها وهناك خصله متمرده تهرب من شعرها تزيدها انوثه خطفت انظار كل الحاضرين ظل نجم شارد في جمالها وشقاوتها...ام تقي فكانت تلبس فستان ابيض مشغول بخيوط الذهب ومنفوش وتلبس طرحه فقد فتنت بدر اكثر مما هو مفتون بيها وجري عليها وحاملها وصار يدور بيها ويصرخ بحبككك بعشقك يا حياتي... وتقي تضحك بفرحه غامره وهي تتشبث برقبته بقوه 


تقي:حاسب يا مجنون هتوقعني

بدر :مجنون بيكي يا قلبي...

لم ينتظر بدر حتي يتسلمها من امجد ابوها الذي كان متلهفه لي رؤيه مياده وكأنه عريس لي اول مره تخرج مياده بفستان دهبي مصنوع من الحرير وشعرها منسدل 

علي ظهرها بشكل ساحر فقد كانت مثل الحريه يتجمد امجد مكانه ويقول

امجد:يا الله كل الجمال ده انا حرمت نفسي منه سنين بس والله لا اعوضه وجري نحوها وحملها لي 

الكوشه وجلس بجانبها وايضا بدر سبقهم وفجأه تنطف الانوار وتشعل الالعاب الناريه وتخرج انطلق الالعاب فرق رقص نوبيه وهنا ينظر الجميع لي يصعقوا باختفاء نجم وضحي...

يضحك بدر بسخريه:والله نجم ده مجنون طول عمره عنده ربع ضارب....

تاج بضيق:طيب حسابه معاي بعدين

يرد امجد الاب:خف شويه عن البت والولد سبهم يفرحوا وخلينا نفرح ولا ايه يا مي وغمز لها فتخجل مياده....

الكل يرقص مع حبيبه....

تاج بحب:يارا انا بحبك ومش هسيبك ولو رفضتي تتجوزني هرمي نفسي وارميكي في النيل ها ايه ردك

يارا بسعاده وخجل:موافقه

يضمها تاج بحب وينسي نفسه فيجد شريف يجذبه من الخلف ويبعده عنها 

شريف:ايه يا عم هي سيبه ده انت مطلع عيني كل ما اقرب لي خطيبتي ...

تأتي هاديه وتسند راسها علي كتف شريف وتقول بدلال

هاديه:حد جايب في سيرتي

يتعصب تاج وينظر لها بحده

تاج:احترمي نفسك حبه يختي والا اجي املك ابوكي وامك هيوصلوا كمان شهر اصبري حبه....

هاديه بخجل:حاضر يا عمي انا رايحه عند عمتي سلام

يتعصب شريف:عجبك كده طيب مفيش جواز من يارا تعالي هنا وسحبها وماشي فيجري خلفه تاج بغض"ب خد هنا يا بتاع انت هات خطيبتي....ابو نجم وامه 

:الحمد لله شمل العيله اتلم من تاني والافراح رجعت من جديد وربنا كرمنا بحفدنا امجد الجميل وظلت تلعب معه وتمرح معه بسعاده وامجد يضحك لها

يتنهد الجد بحزن:بس الا جاي صعب اوي ربنا يستر...لم يسمعه احد.....

عند نجم وضحي علي يخيت في النيل

ضحي بزعل طفولي:انت اكيد مجنون ايه الا عملته ده انت بوظت فرحي كنت حبه ارقص وافرح مع اختي...

يقرب منها نجم ويضمها اليه بحب


نجم:انا بغير عليكي من الهوا التيار

اصلك حلوه اوي وبدر البدور وكان نفسي استمتع برؤيتك انا بس ده يزعلك

ضحي بدلادل:لا يا قلبي انا بحبك واتمني الكون كله يفضل لنا...بحبك

اوي اوي اوي...

وتطوق عنق نجم بحب

فيحملها نجم باشتياق...

نجم:ياه من اكتر من سنه وانا مستنيكي تكوني ليه ...

ضحي:انا لك بكل وجودي وكياني

ويقبلها نجم برقه وتتجاوب معه ضحي لكن فجأه يتالم نجم وينزل ضحي ويقع ارضا والدما:ء تسيل من جرحه الذي لم يشفي بعد فتصرخ ضحي نجممم

يتبع

روايه التوام ورحله الحياة الفصل الثامن والعشرين بقلم ساره احمد 

ما قبل الاخير
💎الفصل الثامن والعشرون💎
تنحني ضحي لي نجم وتستند الي صدره وهي تبكي وتحاول ان تجعل نجم يفيق..فظلت تضرب"ه علي وجنته  بي رقه وتهز فيه وهي تبكي ومتوتره لا تعرف ماذا تفعل
ضحي:نجم حبيبي انت كويس رد عليه حرام عليك....
فتركته وتركد الي  غرفه اليخت وتبحث عن علبه الاسعافات الاوليه فوجدتها واخذتها ونزعت عن نجم ملابسه التي فوق وقامت بتطهير الجرح وتضميضه جيدا بشاش والقطن فبدأ نجم يفتح عينه بعد ما نجح"ت في ايقاف النزيف...
تبتسم ضحي بفرحه وتضم نجم
ضحي:حبيبي انت بخير
يتالم نجم اه حسبي..
تبتعد ضحي وتمسح دموعها...
ضحي:انا اسفه يا حبيبي
يضحك نجم بشقاوه:هو انتي قليله الادب ازاي تقلعني كده وتستغلي اني نايم....انا راجل متجوز ومراتي ست صعبه اوي....
تضحك ضحي:طيب انا كنت بنقذك مش اكتر ام انت متنيل وتعبان ليه تعمل فيها شجيع السيما
نجم:اصلي بحبك ومدهول في حبك اعمل ايه
ضحي:تعمل خير وتسمع كلام الدكاتره وترتاح وبعدين ربنا يحلها
يتعصب نجم:كله من نق بدر عليه هو وابوكي زمنهم مقضينها الليله وانا بطه بلدي...
تضحك ضحي وتنام علي كتف نجم السليم وهي تنظر لي القمر
ضحي:حبيبي وجودنا معا بعض اهم حاجه وبكره الايام ادمنا كتير

يقبلها نجم برقه:اه زمان ابوكي اخد امك وسافر لي باريس زي ما كان مخطط وبدر اخد تقي وسافر لي السودان عشان يعدوا ذكره حبهم....وشريف وتاج وهاديه ادبسوا في امجد ناس لها حظ
تظل ضحي تضحك بسعاده ونجم مخنوق ومنزعج
عند تقي وبدر
تقي بسعاده:بجد انا فرحانه اوي يا قلبي اخيرا اجتمعنا من جديد كانت رحله صعبه اوي
يضمها بدر بحب:اخيرا يا حبي احنا معا بعض ومش هنفترق ابدا ان شاء الله بس ايه رايك في فكره اننا نسافر بسفينه مش فكره لذيذه

تقي بدلال:احلي فكره في الدنيا طول ما انا معا حبيبي
بدر بشقاوه:لا بقي بعد حبيبي ده لازم ندخل اوضتنا ويحملها ويدخل لي غرفتهم 
يقبلها بدر بشغف كبير فتهمس تقي بحب انا عوزه اجيب بنوته شبهك واسميها بدور بدر..عشان افضل انطق باسمك لي الابدا انا عوزه اخلف منك دسته عيال..
تقي تتحدث وبدر شارد مهموم
بدر:اه الا خايف منه حصل مش عارف هعمل ايه في الورطه دي يا ربنا ساعدني وبعد عن تقي وذهب لي السرير حتي يهرب منها وينام

تنزعج تقي وتذهب اليه وتجلس بجانبه وتسند راسها علي صدره 
تقي:مالك يا بدر اتغيرت ليه فين الشقاوه بتعتك هو انت كبرت ولا ايه.... اومال انا هخلف من مين
بدر بتوتر:لا ابدا انا تعبان وعوز انام تصبحي علي خير وادار ظهره لها وهو لا يعرف ماذا يفعل معها
تنزعج تقي وتنام وهي محتاره من تغيره هذا....

وبعد مرور اسبوع
يدخل نجم المستشفي ويخضع لي العلاج...وضحي لا تفارقه ام تقي فظلت تلح وتلح علي موضوع الانجاب وبدر يتهرب منها ولا يفتح معها اي حوار ودائم الانشغال في تأسيس شركته...وهذا ضايق تقي وزاد من حيرتها...

ام تاج فقد تقرب من يارا واستطاع كسب ثقتها قبل قلبها وتبقي ايام ويتزوجوا ام شريف ظل يستفز هاديه دائما ويتشاجروا علي اتفه الاسباب...ومياده وامجد يعشوا في سعاده وحب وكأنهم شباب

مرت الايام سريعا والاوضاع هناك المستقر وهناك من علي وشك فتح ابواب الجح"يم عليه
يدخل بدر من باب الشقه وهو مجهد من العمل لي يفاجئ بتقي تبكي...وهي ممسكه في يدها اختبار الحمل وسلبي
فيجري عليها..بدر ويضمها اليه
بدر:مش كفايه بكي يا تقي كل شهر وانتي علي الحال ده انا تعبت بقي
تخرج تقي من حضنه...
وتتحدث بضيق
تقي:انا مش عارفه ليه مش عوزني اخلف تاني هو انت بتكرهني رد عليه انا ملاحظه كل ما تيجي سيره الموضوع ده تتهرب مني
بدر بتوتر ونرفزه:لا يا تقي انا بحبك وخايف عليكي امجد لسه صغير ولسه مخلستيش دراسه 
يبقي الا حسن تقفلي علي الحوار ده...
تصرخ تقي فيه بوجع:لا يا بدر الموضوع مش كده انا اكتر واحده عارفك انت فيه سر جواك ومش عوز تقوله ليه انت حر بس موضوع الخلفه ده انا مش هقفله وهروح لي دكتوره عشان اعرف ليه السبب وتركته ودخلت لي 
غرفتها واغلقت الباب ظل بدر يدق عليها ويحاول ان يصالحها لكنه فشل...بدر اعمل ايه بس يارب ساعدني
ام عن نجم فقد جهز احلي مفاجاه لي ضحي بعد خروجه من المستشفي وتعفيه يأخذ ضحي في رحله لي حقول عباد الشمس التي تعشقها
ويقفوا في منتصف الحقول ويضموا بعض تغمض ضحي عيناها بشغف وحب تتمني ان لا تنتهي تلك اللحظه ونجم يسند جبينه الي جبينها ويغمض عيناه هو الاخر ويتنهد بحب وشوق كبير
ويضع يده علي خصرها يلمسه برقه تجعل ضحي في عالم اخر
نجم:انا بحبك اوي اكتر من حياتي انتي كل حاجه ليه بحبك ونفسي اجوزك واخلف منك قبل ما اشيخ
ضحي:حبيبي عمره ما ييشيخ هيفضل طول عمره شباب
نجم بتلهف:طيب مش كفايه شفوي بقي ونخليها تحريري فرح وعملت وتوسل وتوسلت لكي ادام الكليه كلها حتي تاج ويارا كان فرحهم امبارح ارحمي امي بقي ووفقي

ضحي بتفكير:اممممم
نجم:هو انتي لسه هتفكري وحملها نجم وجري بيها وهو يصرخ بحبكككك يا مجنناني...بعشقك ودخل بيها لي كوخ بيسط علي طرف الغريبي لي الحقل ووضعها علي سرير بسيط معلقه في الهواء علي هيئه ارجوحه وقبلها بشغف جعلها تنسي الدنيا وفجأه.... تتوجع ضحي بقدمها فيفهم نجم انها تحاول الهروب منه لكنه يقتحم حصونها وتسلم وتصبح زوجته بعد طول انتظار...

لقراءه الفصل الاخير من رواية التوام ورحله الحياة بقلم ساره احمد من هنا

لقراءه وتحميل رواية التوام ورحله الحياة كامله هنا 👇👇

يمكن للتواصل معنا عبر 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام 

  1. الانضمام
يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

  1.  الانضمام 


يتبع
تعليقات