أخر الاخبار

رواية التوأم ورحله الحياه الفصل الواحد والعشرون والثاني وعشرون بقلم ساره احمد

 رواية التوأم ورحله الحياه الفصل الواحد والعشرون والثاني وعشرون بقلم ساره احمد 
رواية التوأم ورحله الحياه الفصل الواحد والعشرون والثاني وعشرون بقلم ساره احمد

رواية التوأم ورحله الحياه الفصل الواحد والعشرون  بقلم ساره احمد 
رواية التوأم ورحله الحياه 

#التوأم_ورحله_الحياه

🎤الفصل الواحد والعشرون🎤

يصل نجم لي كليه العلوم ويدخل وهو يشطاط غضبا من ضحي وجنونها في استفزازه وجن اكثر حين راي ضحي تضحك من قلبها برقتها ودلالها الساحر وعيونها الشقيه وهي تنظر لي ذاك المعجب المجنون بيها وهو يقف علي سلالم الكليه وممسك جيتار ويعزف لها اغنيه تجمع حولهم جميع الطلاب وكانوا منبهرين من جمال صوت ذاك الشاب وكان يغني بانسجام كبير...

الشاب:حبيبتي حين انظر اليكي اسحر حبيبتي يا عشقي الكبير وقلبي السعيد حبيبتي لا تقولي لي بأني غريب حبيبتي اعطمني من شهد شفاتيكي حبيبتي قولي لي ماذا افعل حتي اصير كلمه حبا تخرج من شفتيكي حبيبتي قولي لي كيف يكون البعدك عنكي عذابي وقولي لي ما سر بهاكي حبيبتي ارسمي شمس ايامي ببسمه تحلو ازهاري حبيبتي احبك قالها وهو يقترب من ضحي ويجثو علي ركبته وفي فمه باقه من الزهور...

وهو مبتسم...ويرفع حاجبه باعجاب  والكل يصور ويحسد ضحي.... تقع عين ضحي علي النجم الذي يقف خلف الشاب وهو يزفر مثل البركان ووجه محمره مثل الثور الغاضب فتلمع عيون ضحي بلمكر وتبتسم بقبول وابنهار مصطنع حتي تشعل لهيب الغيره عند نجم...

ضحي:الله صوتك بجد اسيرني غني كمان اروني من نبع احساسك اصل انا محرومه من الاحساس الراقي ده ...

ينظر لها نجم بحده فترتجف ضحي خوفا منه 

وتهمس اه انا شكلي روح في ابو بلاش... انا احسن حاجه هروح اكلمه

ولم تكمل الباقي حتي وجدته

يجذب ذاك الشاب من الخلف ويلقي بيه بعيدا عن ضحي التي تضحك بنصره وفرحه في نجم لانها نجحت في استفزازه...

يلك"م نجم الشاب بقوه لكن الشاب يرد عليه برك"له في بطنه ويلك"مه بقوه وتنشأ مشاجر"ه قويه بين نجم وهذا الشاب الذي يشبه مصارع الثير"ان من جسده الذي يفوق نجم قوه وصلبه وضخمه لي درجه ان نجم اصبح ضئيل الحجم بنسبه اليه....

تقف ضحي وهي تشاهد نجم يعتص"ر ويبر"ح ضرب"ا من هذا الشاب فتشعر بوجع قلبها وتصرخ بفزع وغض"ب وتجري علي هذا الشاب وهي تصرخ علي الجميع ان يساعد نجم....

ضحي:يا ناس حد يساعدني الرجل هيم"وت في ايده...

حين سمع نجم صوتها اشتع"لت حماسته وابتسم بثقه وبدا في رك"ل هذا الثور  ولكم"ه بكل قوه وهو ينظر لي ضحي ويبتسم بتحدي فتغتاظ ضحي ولكنها كانت سعيده بقوه حبيبها...

وتركت الكليه وخرجت لي تجد نفسها في اسوء موقف

فقد وجدت نجم خلفها يحملها علي كتفه وهو مبتسم بش"ر ويتوعد لها....وضحي ترتجف خوفا منه وتهمس يارب استر شكلي هبقي المرحومه ضحي وانا لسه صغيره


يضحك نجم علي جنبها ويقول ساخرا

نجم:طالمه انتي مش قد استفزازي يبقي ليه تلعبي العبه دي...

تغتاظ ضحي من كلامه وتشت"عل عينها بله"يب العند والتحدي

وتقوم بعض نجم من كتفه فيصرخ ويتنزلها ارض وهو يقول

والله ما انا رحمك..

تنهض ضحي وتضحك وهي مستعده لي الهروب ام تبقي تمسكني وجرت فجري خلفها نجم

يتبع

الفصل 22 ع

رواية التوأم ورحله الحياه الفصل الثاني والعشرون  بقلم ساره احمد 

#التوأم_ورحله_الحياه

   💥الفصل الثاني والعشرون💥

يجري نجم خلف ضحي لكنه يفشل في اللحاق بيها ويقف يلتقت انفاسه وعينه تبحث عنها في كل مكان وهو يتوعد لها...وفي يسير عائد لي سيارته وتيتمتم بغض"ب وغيظ

نجم:والله العظيم ما انا سيبك يا بيت امجد...نهارك هيبقي طويل زي لسانك ودماغك المعوجه يا انا يا انتي النهارده وفتح باب سيارته وصعد فيها وهو مغتاظ بشده كل هذا تسمعه ضحي وقلبها يرتجف بداخلها..وتقول في نفسها...

ضحي:يارب استرها معاي ده انا غلبانه ومش اده ده مفتري ده خرش"م مص"ارع التيران اومال انا الكيوتي البسكوته هيعمل فيه ايه احسن حاجه عملتها اني استخبيت في عربيته مكان ميخطرش علي باله ياسلام علي ذكائي خمسه عليه...لكن فجأه تتوقف السياره ويفرمل نجم بقوه فتص'طدم ضحي بي ظهر كرسي القياده في جبهتها  وتضع يدها علي جبهتها موضع الصدمه وهي تتاوه بشده

ضحي اه يا راسي ايه الغباء ده هو انت ازاي معاك رخصه سواق..بارد 

وتجد من يجذبها لي خارج السياره من خصرها فجأه وهو مبتسم ويردد

نجم:تصدقي معرفش ازاي اخدتها زي ما انكتب عليه انتي يا مصيبه عمري والله ما انا رحمك 

تبلع ضحي ريقها بصعوبه وتحاول الفرار من قبضته لكنها تفشل ويقيدها نجم في السياره بعد ان ض'ربها علي ام راسها حتي تفقد الوعي...حتي يسيطر علي نوبات صريخها وسبها اليه...يضعها نجم داخل السياره ويقبلها علي وجنتها برقه ويملس علي شعرها بحب وينظر اليها بعيون تفيض بكل شوق وهيام

نجم:غصب عني الا عملته بس اعمل ايه في عندك ده بس انا هربيكي يا ضحي بس بحبي واهتمامي...

وصعد لي سيارته وانطلق


في مكان اخر

فريده بغضب:ازاي يا غبي منك ليه تقي تفلت منكم وناي يعرف كل تفاصيل الحكايه لا بقي فيه خ'يان

وسطينا وظلت تردد هذا بغ"ضب وش"ر ليس لهو مثيل وهي تسير ببطئ وكأنها ح'يه تختار فريستها

وعيونها تضوي بلئ'يم الي ان لاحظت توتر احدهم فخطر في بالها فكره تضلل بيها ناي عن مخطتها القادم...

فريده بمك"ر:بصوا يا رجاله ومتخفوش الا فات ما"ت واحنا ولاد اللحظه دي...احنا هنفذ الخطه دي كمان يومين وشرعت في شرح الخطه ودور كل شخص فيها وما هي بأكثر من طعم حتي تصطاد بيه جاسوس ناي ... يالها من داهيه.... كل هذا يسمعوا ناي من خلال كاميره زرعها في وكر فريده حتي يعرف مخططها...ويتصرف علي اساسه......يراقب ناي ويسمع كل هذا والشك سيده ومولي...

فيرجع براسه لي كرسي مكتبه وهو يعيد كلام فريده الذي يشك ويقلق منه ويعتقد بأنه طعم

ناي:اعمل ايه اخاف اسكت يبقي الا هتعمله ده كارثه بمعني الكلمه او اتصرف واكشف نفسي والا بيساعدني وساعتها مش هعرف امسك فريده لي الابدا عشان هي زي الت"عبان بيختفي في جحره

يارب ساعدني...وفجأه يتهلل وجه بفرحه...ويقول وجدتها بض"ربه واحده هنقذ تقي وبدر والكل وهقبض علي فريده واخلص من شري"ها لي الابدا ونهض  مهرولا والتقط جاكته ومفاتيحه وهاتفه وخرج مسرعا....يعزم علي تنفيذ ما خطر في باله...

في احدي الحدائق الهادئه تجلس يارا تفكر في ترتيب حياتها كيفيه التعامل مع وضعها الجديده 

يارا:سمحيني يارب علي كل ش"ري الا كنت فيه انا راضيه بمقدري والحمد لله علي كل حل...بس ازاي هرجع تاني لي الكليه وادرس المجال الا بحبه....لي يأتي صوت من خلفها يقول

انا اقولك ازاي يا حلوه...

تبتسم يارا بخجل وتلمع عينها ببريق الحب..ويتهلل وجهها باشراقه المحب....وتهمس برقه وحياء

يارا:تاج هو انت عرفت مكاني منين...؟

يجلس بجانبها تاج وهو ينظر لها بحب ومبتسم بسعاده...

تتوتر يارا من قربه رغم انها لا تري لكن بصيرتها تري تاج وتشعر بيه...فتزهر وجنتها مثل زهور الربيع من توترها...

فيبتسم تاج بسعاده لانه يعلم سبب توترها...فيقترب منها ويمسك يدها فترتجف يارا وتتوتر  وتسحب يدها بسرعه وتنهض من مكانها بربكه لي درجه انها كادت ان تتعثر فيلحقها تاج ويضمها اليه فتسند يارا علي صدره فيشعر بدقات قلبها السريعه ...فيبتعد عنها حتي تتنفس....ويسندها.....

تاج بود:متخفيش مني يا يارا انا بحبك ومستحيل اذيكي وعوز اتجوزك...

تدير يارا وجهها بعيدا عنه وتدمع عينها بحزن فكم تمنت ان تحب وتحب وتشعر بروعه الحب وان يكون لك شريك يخاف عليك ويدعمك في كل وقت لكن انها لا تصلح لي الجواز بسبب عجزها هذا ما كان يدور في عقلها وصممت علي الرفض لانها لا تقبل الشفقه او الاحسان من احد خصوص لو كان من يتمنه قلبها...

فتشعر بتاج يمسك يدها ويقبلها ويقول...

تاج:انا بحبك اوي يا يارا معرفش ازاي او امتي ربنا القي بحبك في قلبي والله بحبك وهكون سندك وانتي سندي...

تسحب يارا يدها منه بحده ودموعها تسيل

يارا:طلبك مرفوض انا مقبلش الشفقه من احد ومن فضلك ابعد عني وندهت علي المرافقه لها فاتت واخذت بيدها وانصرفت بسرعه من الحديقه...

تاج:والله ما انا مستسلم غير ام تكوني ليه حتي لو هفضل الدهر وراكي....انا بحبك وهثبت لكي ده


يصعد شريف لي شقته وهو حزين علي حال اخته شارد الفكر لا يري امامه لي يصطدم بي فتاه تهبط الدرجه وتلعن في نجم وضحي فيسقطه ارضا فيصبح شريف فو:قها وقد سقطوا من اعلي السلم لي اسفل..

الفتاه بوجع وضيق:اوعي من فوقي يا جبل البرود انت ايه اعمي مش بتشوف...كس"رت جسمي اصلها كانت نقصاك علي المسي

ينهض شريف وهو مغتاظ من لسانها الطويل ويجذبها من يدها

بحده

شريف:بصي انا الا فيه مكفيني فمش نقصك علي المسي ونقص طولت لسانك في غور احسن لكي ويدفعها بشده فتفقد توازنها وتسقط من اعلي الدرج تص'طدم راسها بلحائط وتسيل دمائ"ها وتفقد الوعي يجري علي شريف بفزع ينهار مش معدي هو انا كنت نقصك وحملها وصعد بيها لي شقته ويبدأ في اسعافها...


يدخل بدر من باب الشقه وهو حزين شارد مهموم لي يجد تقي ترضع امجد وهي تستقبله ببسمه 

تقي:اهلا يا حبيبي لي تختفي بسمتها حين تراه هكذا وتضع امجد في سريره وتجري عليه وتضمه بقلق مالك يا قلبي مهموم بقالك زمن خير..وكأن بدر ما صدق وارتمي في حض"نها وكأنه طفل رضيع يبكي بق'هر

بدر:انا تعبت يا تقي مش لقي شغل نجم محرم اي حد يشغلني وانا مكس"ور عشان مش عارف اصرف عليكي انتي وامجد ومش قادر اقوم بمسوليتي نحيتكم وده قت"لني....

تخرجه تقي من حضنه"ا ودموعها تسيل حزننا علي انكس"ار زوجها

فتمسح دموعه بحب وتوسيه

تقي:حبيبي كل ده مش مهم طول ما احنا مع بعض اكيد هنعدي الفتره دي ان شاء الله خير انا بحبك وده شى مش بيدك...فرجوا قريب.....

يضمها نجم اليه براحه وكانه هم وازاح عن صدره فينام في حض:نها.... فتضعه تقي علي الاريكه بلطف وحب وتغطيه وتقبله جبهته

تقي:انا لازم اشوف حل مع نجم ده

بعد فتره تفيق ضحي وهي تشعر بالم في راسها وتتأوه وحين تنظر حولها تشهق بفزع

يتبع

روايات سارة احمد 

لقراءه الفصل الثالث والعشرون من رواية التوام ورحله الحياة بقلم ساره احمد من هنا

لقراءه وتحميل رواية التوام ورحله الحياة كامله هنا 👇👇

يمكن للتواصل معنا عبر 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام 

  1. الانضمام
يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

  1.  الانضمام 



الفصل جميل فيه مشاعر حب راقيه فيه فصل كمان بليل

وشكرا لي دعكم❤ وكلامك الذي يفوق الوصف من الجمال والا جاي احلي 


تعليقات