أخر الاخبار

رواية فارس الحي الشعبي الفصل الخامس عشر بقلم اميره اسامه

 رواية فارس الحي الشعبي الفصل الخامس عشر بقلم اميره اسامه 

رواية فارس الحي الشعبي الفصل الخامس عشر بقلم اميره اسامه


 فارس الحي الشعبي الفصل الخامس عشر بقلم اميره اسامه 

رواية فارس الحي الشعبي الفصل الخامس عشر 

#فارس الحي الشعبي

البارت الخامس عشر..

وصل فارس.وكله يقين انه هيكسب المعركه وخطته هتجنح.. لكن مش عارف ايه اللي مستخبيله.. فالسفريه دي... اللي هيفوق كل توقاعته.

فارس... شباب يلا عالفندق..نرتاح ساعتين من المشوار ده..وانت يازين...زي ما اتفقنا التعامل بتاعك هيبقي من بعيد لبعيد.. چون مينفعش يشوفك معانا وإلا هيشك لو شافك انت كنت اعد فالنايت كلاپ وانت بعيد عننا .

زين... تمام يا فارس... انا هسبقكم انا الوقت لوحدي عالفندق..

فارس... تمام وانت يا ادهم انت وعمر. مع الرجاله وورايا وباقي الرجاله معايا فالعرييه.. يلا ياشباب.. 

مشي فارس ومعاه اتنين من الحرس اللي شغالين معاه ووراه عربيه تانيه فيها عمر وادهم مع اتنين تانيين من رجالت فارس..وكأنهم رجالته كلهم..

وراحو عالفندق...اللي هيتم فيه عرض الازياء.

بعد وقت من الراحه... فارس اتصل علي چون..

فارس... مرحبا سيد چون..

چون.. مرحبا مستر فارس.. حمدالله عالسلامه

فارس... انا وصلت امريكا..عملت ايه في اتفاقنا.

چون... عارف انك وصلت بلغتني معلومات وصلكم..والاتفاق تم.. وفريد.. بقي حر..وتم تبرئته وصدر قرار امبارح انه هيتم.. رفع الحجز عن جميع ممتلكاته واكيد القرار اتنفذ وكمان اترفع قرار منعه من السفر..بس انا معرفش مكانه..

فارس... قلق فالاول انه عرف انه جه امريكا.. بس محبش يبين..

فارس.. طيب تمام 

چون... حابب تتأكد بنفسك من قرار التبرئه بتاعته اتطمن ولينا كلام تاني.

فارس... تمام هتأكد من كل حاجه بنفسي.. وبكره عندي العرض بتاعي اول ما يخلص هتلاقيني عندك عشان نكمل اتفاقنا..

چون... طيب وفريد.. هتلاقييه ازاي.. مش انت عايز ترحع بيه.

فارس... انا مكلف رجاله من وانا في مصر بتدور عليه في كل ولايات امريكا عشان ممكن يكون حد ساعده يخرج من الولايه اللي هو فييها ومتقلقش هلاقيه ومش هسافر غير وهو معايا..

چون..انت المفروض ترجع امته..

فارس... بعد بكره بليل الطياره بتاعتي..

چون...واتفاقي معاك...

فارس...قولتلك اني هجيلك بكره عشان تمم اتفاقنا..

چون..  تمام مستر. فارس..سلام.

فارس.. سلام...

عمر. وادهم...ايه الاخبار...

فارس. بيقول انه كله تمام واترفعع الحجز عن ممتلكان فريد حتي قرار منعه من السفر..

عمر... طيب حلو جدا مالك انت بقي حسك مش مبسوط.

فارس... لا مبسوط طبعا..بس حاسس بحاجه غريبه ولازم نحط احتمالات الشك والقلق لحد ما نخلص..خصوصا ان چون طلعت عارف اني وصلت.

ادهم...وايه المشكله..

فارس... معناها انه مراقبنا.. وخايف اللي مراقبنا يكون شاف زين وعرف انه معانا ..

ادهم... هو طبيعي يكون مراقب كل اللي انت بتعمله واكيد عايز يأمن نفسه ويتأكد انك هتنفز اتفاقك زي ما هو نفز اتفاقه .ويمكن مشافشناش واحنا مع زين..

فارس... يارب يكون اللي بتقوله صح.. بس مظنش والاهم من كل ده ان مينفعش نقول يمكن لازم.. نفرض احتمال انه عرف انه معانا..

عمر... انا لسه مكلم زين فالاوضه بتاعته وتمام متقلقش..

فارس... ربنا يستر عايزك تبلغ عمر يا ادهم بكل ده عشان يخلي باله اكتر.. وعايزك ديما انت وعمر والرجاله عينكم علي زين.. احنا مش بنلعب مع حد سهل من المعلومات اللي جمعتها عن چون انه شخص مش سهل وشغله الوسخ ميتعدش.. 

عمر انت هتقلقنا ليه

فارس... احنا دخلنا اللعبه ياعمر... واظن مفيش وقت خلاص للقلق..

عمر..ربنا هيسترها ان شاء الله.

فارس... سيبكم بقي الوقت من چون مؤقتا يلا عشان ورانا شغل لازم ننزل نشوف كل حاجه تمام ولا لا.. ونتمم علي كل الشغل اللي هيتعرض بكره...

ادهم... هكلم زين بسرعه.. وهنزل وراكم..

فارس... تمام متتأخرش..واكد علي زين انه يبتدي في مراقبه التليفون بتاع چون عايزه ميعملش حاجه غير انه يراقب كل تليفونات چون.. الرجاله اللي انا اتفقت معاهم بخصوص مراڨبه التليفون ظبطو كل حاجه مفضلش غير ان زين يوصل الجهاز اللي معاه.. وقوله لو دخلت الحمام تاخد اللاب معاك مش عايز مكالمه تفوتنا..عشان نعرف بيفكر في ايه.

ادهم... تمام...

نزل فارس وعمر والرجاله يشوفو الشغل..

اما ادهم.. كلم زين وحكاله كل حاجه..

زين.. ربنا يسترها خير ان شاء الله.

ادهم... المهم القوت زي مافارس بيقولك.. متسبش.. اي مكتلمه تجيله..

زين.. متقلقش.. هقفل معاك..واوصل الجاز واديني اعدله.

ادهم... تمام انا نازلهم الوقت.. واي وقت تحس ان في حاجه مش مظبوطه.. كلم اي حد فينا بسرعه.

زين.. تمام.يلا سلام.

ادهم... سلام.

       ــــــــــــــــــــــــــــــــ

نروح في مصر عند ابطالنا....

صحيت فريده الصبح  او بالاصح هي منامتش اصلا من كتر ماهي خايفه طول الوقت اعده عالسرير ومش عارفه تنام عشان فارس طبعا مكلمهاش كالعاده ولا عارفه تنام عشان ريم مش بتدخلها الاوضه لبست وجهزت عشان تروح تستلم الشغل في معادها...وحاولت تتصل كتير بفارس بس الموبايل كان طول الوقت مقفول افتكرت انه فالطياره.. ونزلت وراحت استلمت شغلها وابتدي تفهم من عدنان شويه حجات ومن نهله السكرتيره خطيبه عدنان مؤقتا حبيتها جدا وابتدت تقولها علي حجات كتير وفريده .. تسجل وراها في ورق عشان متنساش اي معلومه.. وخلصت يومها وروحت وطبعا معاها رجالت فارس اللي سايبهم معاها... وطول الوقت بتحاول تشوف الموبايل فتح ولا لا..وصلت البيت وخدت شاور وكل ماتحاول مففول بعد فتره ابتدي يرن وبردو مفيش رد طول الوقت.......

رحمه.. اعده طول الوقت ساكته وباين عليها القلق..

ريم... مامي انا جعانه الاكل خلص..

رحمه..............

ريم...مامي...

رحمه.........

ريم.... مامييييييييي

رحمه.. انتبهت... ايه ياريم في ايه..

ريم.. في ايه ايه انا بكلمك وانتي ولا هنا مالك يامامي..

رحمه... مفيش ياحبيبتي هو مينفعش يعني اسرح شويه..

ريم... سرحانه في ايه يارحوم فالجو صح😉😉

رحمه... بنت احترمي نفسك.. كنتي عايزه ايه..

ريم... انا جعانه..

رحمه... الاكل فاضل عليه شويه صغيرين اول ما يخلص هناكل..فين فريده...

فريده... انا هنا يامامي في حاجه.

رحمه... لا يا حبيبتي بسأل عليكي بس..

فريده... مالك يامامي حساكي مش مظبوطه بابي كويس..

رحمه.. اه ياحبيبتي بخير انا كويسه وبابي كويس.

فريده... امال مالك..

رحمه...ولا حاجه ياحبيبتي..بفكر بس في بابي وفي اللي حصلنا..

فريده... خير يامامي انا حاسه ان كل ده هيخلص قريب ولله.. وحياتنا هترجع طبيعيه..

رحمه... فريده ممكن اسألك سؤال.

فريده... طبعا يامامي اتفضلي

رحمه... انتي ناويه علي ايه بعد ما الاحنا فيه ده يخلص وكل حاجه ترجع طبيعيه..

فريده... تقصدي ايه يامامي.. فريده فهمت السؤال بس حبت تتوه.

رحمه... انتي فاهمه سؤالي يافريده.. اقصد يعني هتكملي مع فارس.. ولا هتسبيه..وتكملي اتفاقك.

فريده...😳😳😳اتفاق ايه..

رحمه... فريده. متفضليش تجاوبي علي سرالي بسؤال انتي فاهمه انا اقصد ايه.. انتي مش بردو اتفاقتي مع فارس انك توافقي عالجواز لحد مابابي يرجع ويثبت برائته.

فريده... باحراج . حضرتك عرفتي ازاي..

رحمه... فارس اللي حكالي يافريده..

فريده... وليه حكاله..

رحمه... فارس.. رجال محترم ومن الرجاله القليله اللي تعرف الاصول والرجوله والجدعنه.. فارس.. لو كان وحش.. كان معرفنيش بالاتفاق ده ولو كان جه ولمسك في يوم من الايام محدش كان هيقدر ينطق معاه خصوصا انك بقيتي مراته قدام كل الناس واعلك واهله..ومكنش حد هيعرف بالاتفاق ده..بس ممكن اعرف ليه طلبتي منه ده..

فريده...عشان مكنتش حابه اظلمه او مكنتش حابه.. انه يعمل معايا حاجه لمجرد الشفقه..كنت عيزاه يعيش حياته طبيعيه بعد ما يساعدنا فالموقف الاحنا فيه.. وكنت عيزاه يسيبني بعدها ويكمل حياته مع الانسانه اللي يختارها عشان حبها.. مش عشان مجرد حد شاف انه محتاج المساعده..

رحمه... وانتي شايفه يافريده.. انه عمل كده بس عشان يساعدك يعني انتي شايفه ايه من وجهه نظرك اللي حصل زياده من يوم ما فارس اتجوزك ماهو هو فارس. اللي كان بيحميكي قبل الجواز.. وهو برده بعد الجواز يعني مفيش حاجه زادت..

فريده... حضرتك تقصدي ايه..

رحمه..يعني اللي اقصده.. انه معملش حاجه زياده بعد ما اتجوزك يعني من رأيي لو حابب يساعدك لمجرد شفقه زي ما بتقولي مكنش ليه لازمه الجواز..

فريده.. انتي مضايقه انب اتجوزته.

رحمه...انتي بردو مش فهماني.. اللي عايزه افهمهولك يافريده ان مش معني ان فارس شاف حد محتاج مساعدته انه كل اللي يقع في طريقه هيتجوزها ..ممكن يساعد اي حد من غير جواز بس هو اتجوزك يافريده وانتي بالذات بردو مش خاسه ان الحوار خرج من نقطه الشفقه دي..

فريده.. حضرتك تقصدي انه اتجوزني عشان عايز يتجوزني يغني..

رحمه... مش بس كده يافريده.. فارس بيحبك 

فريده..😳

رحمه... ايوه بيحبك يافريده.. ويمكن يكون حبك من اول مره شافك فيها فارس ساعدك وساعدنا عشان هو حبك بجد مش بس عشان شاف حد محتاج مساعده زي ما بتقولي..

فريده... وايه اللي عرف حضرتك..

رحمه... فارس يافريده.. اللي عرفني بكل حاجه..عرفني اد ايه بيحبك وعرفني انه مش عايز فالدنيا غيرك وفضلت فريده تحكيلها عن كل حاجه كانت بتحصل بينها وبين فارس من وراها مكالمتها معاه اتفاقها معاه حتي المقابله اللي قابلتهالو بره وعرفتها ان والدها اتكلم معاه وقتها وانه طلبها منه وهو وافق وان كل خطوه كان بيغملها كانن هي ووالدها عندهم علم بيها عرفتها لما كان ممشي وراها ادهم لما راحت تعمل انترڤيو ولما زين لحقها مكنتش صدفه عرفتها انه عارف صاحب الشركه اللي بتشتغل فيها..وطلب منه انه يتعامل معاها علي انها واحده عاديه وان لو تستحق الشغل شغلها عشان تبقي اشتغلت بمجهودها وخبرتها مش عشانه.. 

رحمه.وتقريبا يافريده.. الراجل اللي يعمل كل حاجه ويعرف اهل مراته كل تفصيله يبقي راجل محترم ويتشال فوق الراس.. فارس لو وحش مش هيعمل عشانك وعشانا كل ده.لو وحش بجد مش هيقول اتفاقه معاكي.. ويوم ما يقرب منك محدش هيقوله حاجه..بس هو عرفنا والتزم بالاتفاق معاكي ومعانا.. 

فريده.... اعده ساكته.. وبس في دنوع نازله من عنيها وهي بتسمع كلام والدتها...

رحمه... حبتيه يافريده ولا لسه بردو..

فريده... اترمت في حضنها وهي منهاره... انا من يوم ماجيت يامامي مصر وشوفت فارس وانا حبيته انا عمري ماحبيت حد في حياتي زيه هو اول راجل احبه بجد بعد بابي انا لما شرطت علي فارس الشرط ده كنت خايفه يكون مجرد شفقه مش اكتر مكنتش عايزه اخرج خسرانه واضيع نفسي وفنفس الوقت مكنتش عايزه ابوظله حياته مجرد جوازه اتحسبت عليه لمجرد انه بيساعدنا مش اكتر.. بس انا بعد فتره اتأكدت من كل تصرفاته انه بيحبني بس كنت عيزاه يحبني اكتر كنت عيزاه يحس بحبي اكتر مكنتش عايزه اي حاجه تحصل تخليه يبعد عني.. لحد ما قالي امبارح ولاول مره لما استأذنت من حضرتك وطلعتله..عرفني انه بيحبني وقالهالي يامامي كنت نفسي اقوله وانا كمان بحبك بس معرفتش انا اول مره اتحط فالموقف ده يمكن اتحطيت فيه قبل كده مع صحابي لما كنت في امريكا.. بس مكنتش بتحرج اني اقولهم لا او حتي ارد عليهم لاني مكنتش بحسهم.. بس مع فارس لساني سكت معرفتش اوصفله اد ايه بحبه...واضايقت جدا لما قالهالي وانا كان ردي عليه طيب واتفاقنا.. هو فهمني غلط فكر اني اضايقت لما قالي بحبك... وعشان كده فكرته باتفاقنا.. بس كان نفسي يقولي مش هنفزه عشان اقوله اني بحبه بس سكت وضايقته..

رحمه...  فريده... حبيبتي اهدي.. وكل الكلام ده لما فارس يرجع لازم تقوليهوله.. بنفسك... وتفرحيه بيه زي ما هو فرحك..تحسسيه انك بتحبيه بجد..اتفقنا يا فريده.خصوصا ان..ان..

فريده... ان ايه يامامي..

رحمه... ان فارس... رايح يرجع بابي يافريده...ويثبت برائته..عشان لما سألك قبل كده... نفسك في ايه... قولتيله بابي يرجع ويكون وسطنا ويرجعله حقه.. وهو راح يحققلك امنيتك.. قابل چون هنا وهو تقريبا مراقبه من يوم ماوصل مصر وكان هيخبطك وعمل خطه ووصله بيها

فريده.... يدموع... انتي بتقولي ايه يامامي..فارس. راح يعمل كده عشاني...يعني مش رايح شغل..

رحمه... لا فعلا عنده شغل بس هو كان قالي ان الشغل ده ادامه شهر لسه... والمعاد اتقدم بس هو من الاول كان رايح عشان فريد ..

فريده... ازاي ميقوليش يامامي .. ازاي تبقو عارفين وانا لا.. وازاي اصلا فارس.. يروح يقف قصاد چون وهو ميعرفش حاجه عنه ولا يعرف ان ده بني ادم قذر ازاي انتو اصلا توافقو تسيبوع يعرض حياته هو واخوه وابن عمه وصاحب عمره للخطر الناس دي رايحه وهما مش عارفين بيلعبو مع مين..

رحمه... كل ده انا قولته لفارس... وهو اعترض علي كل كلامي .وفارس من فتره اعد يعرف كل كبيره وصغيره عن چون وفي ناس من امريكا بتساعده .. انا مكنتش متوقعه ان فارس يعرف كم الناس دي ولا كنت اعرف اصله انه واصل بالريقه دي ومحبوب كده...

فريده... انا هقوم اكلمه... فارس لازم يرجع..

رحمه... انتي مش مبسوطه انه هيساعد بباكي..

فريده... هبقي مبسوطه لو فارس رايح يرجعه وهو عارف كل الاعيب چون ويعرف ازاي يتصرف معاه لاكن فارس ميعرفش انه واحد قذر وميعرفش انه بيلعب مع واحد مستوي ذكائه معدي اي تفكير ممكن احنا نفكره...

ومسكت فريده... الموبايل... واتصلت مرات كتير لحد مايفصل مكنش بيرد.....وجربت كتير من عند ريم تتصل علي عمر مش بترد...... وفضلت تحاول كتير...لحد ما رجعت تعيط تاني...

فريده... محدش فيهم بيرد يامامي...اكيد حصلهم حاجه..

رحمه... وابتدت تقلق بش محبتش تقلقها.. فريده... هما وصلو انهرده.. وافتكر زي مابتقولي ان واحد بذكاء چون اكيد مش هيعمل اي حاجه بالسرعه دي وهما يدوب وصلو اكيد مشغولين فالعرض هما قالو انه بعد مايوصلو بيوم يعني بكره...

فريده... انا بردو قلبي مقبوض......

ورن تليفون رحمه ... فجأه....ده فريد...

فريده... بخضه ... طب ردي بسرعه يامامي..

رحمه... الووو ايوه يافريد...

فريد... خير يا حبيبتي مالك اهدي انا كويس..

رحمه... بجد يافريد.. طيب شوفت فارس او اطمنت عليه.

احنا بنتصل بيه هو وعمر مش بيردو..

فريد... لا متقلقيش ..هما بخير لسه فارس مكلمني مفيش ربع ساعه.. وكنا بنتفق علي حجات نعملها... وكان بيبلغني ان چون نفز وبرائتي ظهرت واترفع قرار الحجز عن كل ممتلكاتي حتي قرار منع السفر اترفع... وفارس عمل مكالمات واتأكد بنفسه انه كله تمام .والورق اتثبت قانوني اني معملتش كده..

رحمه..... بفرحه... بجد يافريد . طب احلف..

فريده.. ايه يامامي قولي فارس في حاجه.

رحمه... بابي بيقول ان چون نفز اللي فارس طلبه منه واترفع الحجز عن كل ممتلكات بابي واترفع قرار منعه بالسفر..

فريده.... الحمد لله طيب فارس كويس....

رحمه... متقلقيش ياحبيتي بيقول لسه مكلمه من ربع ساعه اكيد بيشوف شغله..

فريد....رحمه... هي عرفت حاجه .

رحمه... ايوه يافريد .. عرفت كل حاجه..

فريد... ليه كده يارجمه ليه قولتلها..

رحمه..  كان لازم تعرف يافريد ..وتقدر حبه ليها وصل لدرجه انه ممكن يأذي نفسه عشانها..

رحمه... المهم. اتفقتو علي ايه...

فريد... لا مش وقته انا بس قولت افرحكم... وهروح اعمل اللي فارس قاللي عليه...

رحمه... طيب اي وقت تقدر تتكلم كلمنا متسبناش كده..

فريده.. حاضر ياحبيبتي..

رحمه... مع السلامه..

فريده... مع السلامه..

رحمه... يلا يافريده.. عشان ناكل..

قامت فريده.. وهي بتمسح دموعها معلش يامامي مليش نفس انا هدخل ارتاح في اوضتي...

رحمه... فريده... انتي مكلتيش حاجه من امبارح من ساعت ما اتغديتي مع فارس ..

فريده... لما احزع هاكل بعد اذنك....ودخل فريده الاوضه وقفلت علي نفسها...وانهارت من العياط مش قادره تصدق كل الكلام اللي مامتها قالته عن حبه ليها ولا علي اتفاقه مع  والدها ووالدتها وازاي حط نفسه وسط النار عشانها فضلت تعيط وتجرب  كتير وسط دموعها واخيرا جالها الرد....

فارس.... الوووو

فريده... بعياط... ليه مقولتليش انك قابلت چون هنا . ليه مقولتليش انك اتفقت معاه تقابله هناك كمان وليه مقولتليش انك بتعمل كل ده عشاني...

فارس.... حبيبي ممكن تبطلي عياط شويه...وممكن افهم اصلا بتعيطي ليه... انتي مش كان نفسك بابي يرجع وانا ياستي حبيت احققلك امنيه بتتمنيها..

فريده... حتي لو الامنيه دي هتأذيك ؟

فارس.... حتي لو فيها روحي يافريده..

فريده... عشان خاطري متقولش كده.

فارس... طيب انتي مش مبسوطه يعني المفروض اني رايح احققلك امنيتك بتعيطي ليه الوقت..

فريده.. لا مش مبسوطه... اكيد نفسي بابي يرجع وسطنا بس مش علي حساب حياتك... فارس... انا بحبك..

فارس....  انتي قولتي ايه...

فريده... بعياط ومش عارفه توقف خلاص... قولت اني بحبك وكان نفسي اقولهالك من قبل مانتجوز بس مكنتش بعرف يمكن اكون مش جريئه في اني اعبرلك عن حبي بس انا حبيتك ومش عايزه فالدنيا دي راجل غيرك ارجعلي عشان خاطري...

فارس.... فريده.. لو بتحبيني بجد بلاش تعيطي. وتوجعيلي قلبي.. انتي عارفه رغم انك الوقت خلتيني بقيت طاير فالسما.. عشان اخيرا سمعتها منك .بس زعلان اني مش ادامك وانتي بتقوليها..

فريده... اوعدني انك هترجعلي كويس.. وانا هقولهالك كل دقيقه...

فارس... اوعدك يااحلي فريده في عمري كله... بس ممكن طلب من بنتي الصغنونه...

فريده..وهي بتمسح دموعها بضهر ايديها زي الاطفال..اطلب.

فارس... ممكن تمسحي دموعك وتدخلي تاخدي شاور وتهدي شويه ومتفكريش في اي حاجه وحشه... وتقومي تاكلي...

فريده.. حاضر بس عشان خاطري كلمني تاني ولما اكلمك ترد عليا.. 

فارس... ولله انا مش سامع الموبايل من الدوشه عشان انا تحت فالقاعه اللي هيتعمل فيها عرض الازياء بنظبط حجات بسيطه قبل العرض. اول ما اطلع الاوضه هكلمك.. ولا موحشكيش حضني...

فريده... بابتسامه خجل...بطل قلت ادب..

فارس... علي فكره انتي اللي دماغك وحشه انا بقول حضني عشان انيم بنوتي الصغيؤه فيه..

فريده... علي فكره انا منكتش من امبارح خالص ونزلت الشغل انهرده ومطبقه من امبارح مش عارفه انام..

فارس... نزلتي من غير ماتقوليلي🤨🤨🤨

فريده... انا كلمتك كتير تليفونك مقفول من بدري ولما بقي يرن مكنتش بترد..

فارس..  حقك عليا ياعمري..وهخلص واطلع واول ما اطلع اوعدك هكلمك لحد ماتروحي فالنوم...تمام كده..

فريده... تمام..

فارس... يلا ياقلبي قومي خدي شاور دافي كده واهدي شويه جوزك اسددد .🤨

فريده... بضحك.. بحبك يافارس...

فارس... انا بقول تقفلي بدل ما المكالمه تطور..

فريده... بضحك.. لا خلاص هقفل..سلام.

فارس.... بابتسامه... وفرحه باينه علي وشه..سلام ياحبيبي .

خرجت فريده ورحمه كانت حضرت الاكل وريم معاها.. وفجأه لقو فريده جت واعدت معاهم عالسفره وحالها اتبدل 360درجه...وابتدت تاكل وعلي وشها ابتسامه سعاده..

رحمه..  ما كنا مش هناكل ايه اللي غير الحال..

ريم... اكيد الموز كلمها..

فريده.. اتلمي وملكيش دعوه..

رحمه.. كلمتي فارس..

فريده..وهي بتهز دماغها ورا بعض بسعاده...

رحمه... واضح انك مبسوطه من المكالمه..

فريده... اوي.. بس هحكيلك بعدين مش عايزه البت الرخمه دي تسمع..

ريم... كده يا ديدا انا حبيبتك.

فريدا... لا مش هقولك بردو.

ريم... طب قوليلي عمر كويس اصلو بردو مش بيرد..

رحمه... وانتي بتكلمي عمر ليه ان شاء الله.🤔🤔🤔🤔

ريم... انا بكلمك عمر..محصلش... مين قال كده.. دي فريده هي اللي كانت بتكلمه.. علي فكره عشان تطمن علي فارس انما انا ولا عمري اعملها...

فريده... بضحك... لا بتعملها يامامي..

ريم... بتبعيني ياديدا..

رحمه... ماشي ياست ريم.. لما نشوف ابه حكايتك انتي كمان.

ريم.. انتي بتعملي معايا كده ليه ياست انتي امال لو مكنتش بنتك حبيبتك..

رحمه..  اتربي يابنت واتكلمي عدل وبعدين هو انا يكرهك ماانا بحبك علي فكره..

ريم... بجد بتحبيني طب هاتي بوسه..

رحمه.. ماشي يابكاشه عموما هوعرفيني صح..

ريم... اوعدك..بس لما نبقي لوحدنا مش عايزين الاعداء🙄

فريده... ولله ماشي ياست ريم عموما انا عارفه كل حاجه اصلا..

وخلصو اكل وضحك وكلام وهزار....ونزلو البنات يأعدو شويه مع ياسمين...

فريده... وريم... ازي حضرتك ياطنط نجوي..

نجوي الحمد لله يابنات.. ادخلوو.

فريده.. ياسمين صاحيه...

نجوي... اه في اوضتها ومستنياكم وسمر معاها جوه..

فريده... طيب بعد اذنك..

نجوي... اتفضلو ياحبيبتي هعملكم العصير واجبهلكم..

فريده.. تسلم ايدك ياطنط...

ريم... اساعدك في حاجه ياطنط..

نجوي . تسلمي ياريم يلا حبيبتي ادخلو للبنات..

ريم... انا جيييييييت. البنات صوتو..

فريده... ضريتها علي راسها 

.. ياشيخه طيب خبطي علي طول زي القطر كده..

سمر... وربنا قطعت الخلف بسبب اختك..

ياسمين... انا قلبي وقف منك لله.. نخلص من ادهم تطلعيلنا انتي

ريم..بضحكككك. تعيشو وتاخدو غيرها..

سمر....ملكيش دعوه بادهم يابت..

ريم....ايوه الحب ياسيدي 

ياسمين.. اخويا وانا حره فيه..

سمر... ماشي هقوله لما يجي ووريني بقي شكلك بالمقالب اللي هيعملها فيكي...

ياسمين... لا وعلي ايه ده انتي روحي روحي روحي...

كل ..ضحك....وقضو وقت مع بعض ريم... هي فين سما مطلعتش ليه..

فريده... ايوه صح هي فين..

فجأه ..  الباب اتفتح.. انا جيييييييييت .

الكل صوت وريم من خضتها وقعت من فوق السرير..

سمر .. وياسمين.. احسن احسن..

ربنا جاب حقنا وفضلو يضحكو ويهزرو ويتكلمو مع بعض..

اما عند فارس.... فكان طاير بعد ما قفل مع فريده... وخلص كل تجهيزات الشغل.. وطلعو ينامو لانهم يعتبرو مناموش من ساعت ما صلو... 

ادهم... انا مش قادر هدخل انام...

عمر ...وانا كمان مش قادر فصلت..

فارس.... يلا ادخلو هنصحي بدري بكره يومنا طويل جدا هيبتدي بعرض ازاياء وهيختم بچون ومعرف هتختم علي ايه..

فارس... قبل ما تنامو امنو كل حاجه وانا هدخل اطمن علي زين..وانام..

دخل فارس... وكلم زين..

زين.. بصوت ناعس.. الووو 

فارس... الله يخربيتك انت نايم..

زين.. لا ولله مش نايم.. بس هموت وانام وابن الجزمه ده مجالوش ولا تليفون لحد الوقت مهم..

فارس... خلاص روح نام بكره عندنا يوم طويل المهم سيبك كل حاجه متوصله وسجل .. وبكره تراجع اي تليفون جاله واتسجل..

زين... تمام...

فارس... امن الباب وكله تمام واي وقت تحس بحاجه مش مريحاك كلمني.. 

زين... طيب طيب.. يلا سلام...

فارس.. سلام..  وخلص معاه....فارس وكلم فريده..قبل ما ينام.. كانت طلعت الشقه هي وريم..

فضل يكلمها شويه... لحد ما راحت فالنوم هي وهو وتقريبا بعد او ل عشر دقايق الاتنين كانو محتاجين ينامو جدا..

وخلص اليوم علي ابطالنا من غير اي جديد...وجه اليوم الموعود..للعرض.. كانو واقفين طول الوقت وطبعا معروف يوم زي ده مش بياعدو من كتر التحضيرات والتتميم عالشغل.. وبعد فتره كبيره جه معاد العرض... وفضل العرض حوالي ساعه ونص.... وانتهي العرض وكالعاده الماس كلها مانت مبهوره والكل كان بيتكلم عن جمال العرض وكان عرض ناجح جدا وبعد تهناني ومباركات ...طلعو الشباب اوضتهم وابتدو يجهزو عشان مقابله چون والوقت اللي هما بيستنوه اللقاء الحاسمممممم... 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على

استنوني بكره مع اقوي بارت😍😍😍 

تعليقات