أخر الاخبار

روايه التوام ورحله الحياه الفصل الخامس بقلم ساره احمد

 روايه التوام ورحله الحياه الفصل الخامس بقلم ساره احمد 
روايه التوام ورحله الحياه الفصل الخامس بقلم ساره احمد

روايه التوام ورحله الحياه الفصل الخامس 

 التوام ورحله الحياه بقلم ساره احمد 

#التوأم_ورحله_الحياه

        🕯الفصل الخامس🕯

يفقد  نجم  قدرته علي السيطره علي جمام امره ولم يعد يتحمل اكثر ما تفعله ضحي التي تستمتع بتعذيبه واستفزازه  وتلمع عيناها بمكر شديد..

وابتسمت بي انتصار وتصيح قائله لي نفسها

ضحي:ايواه كده لازم اخليك تولع لحد ما تعترف صبرك بس يا نجم...


وبدون مقدمات يسحبها نجم من شريف ويقف  امامه وعيونه تشتعل بشرا"ر الغض"ب والغيره

وضحي سعيده  لي درجه الجنون...


شريف بضيق:ازاي تتجرأ وتخدها مني ...

كلامه استفز نجم وجذبه من ربطه عنقه بي غضب  وغل 

نجم:والله لو ما غورت من وشي لي اخليك تمشي بقفاك...واياك تنسي ان دي مراتي وخط جحيمي والا يعيده هنصف"ه

يبلع شريف ريقه بصعوبه من شدت التوتر

شريف:ماشي يا عم انا هخلع سلام

ويمشي شريف وتضحك ضحي في سرها... لكنها تتحكم في نفسها وتدعي البرود.....

ضحي:ممكن افهم ايه الا عملت ده وازاي تتجرأ وتسحبني كده زي البيهي"مه من علي المسرح وبشكل الهمجي دي ....وكمان تكمل سحبي بعد شريف ما ماشي وتركبني العربيه من غير ولا كلمه....

يتعصب نجم ويقرب منها بشكل كبير....فيدق قلبها بشده وكأنه في سباق لي العدو.....وتتوتر 

ضحي بتلعثم:ممكن تبعد عني احسن لك....

فيغتاظ نجم ويتقرب اكثر لحد ما التصق بيها وطوقها من خصرها وقربها اليه وابتسم بمشاكسه


نجم:وان مبعدتش هتعملي ايه..؟

تعجز ضحي عن النطق مش شدت قربه منها وبسمته لها الساحره... التي سلبتها قلبها....

ضحي:يلا لهوااااي دي قلبي فاضله شويه ويخرج مني لا اجمدي شويه...هذا ما كان يدور في بالها....

نجم بمك'ر:لا لا ده انتي مش معاي خلص....

ضحي بشرود: بتقول ايه...

يضحك نجم عليها ساخره ويرد بي تهكم قائلا

نجم:لا ده انتي فعلا مش معاي خلص..

تغتاظ ضحي من ضحكه وتدفعه بقوه تبعده عنها....

ضحي بغيظ:هو انت بتضحك عليه ليه....وبعدين انا فوزت وانت غيرت عليه....يبقي تنفذ شرطي...

يجلس نجم علي الكرسي ويضع الجاكت علي السرير ويضع قدم فوق الاخر  وينظر لي ضحي بكل غرور...

نجم:ومين قال اني غيرت عليكي 

سبق وقلت انك ولا تفرقي اي حاجه معاي وانتي الا خسرتي واستعدي عشان تبقي ام اطفالي...والليله هنفذ ده بس هخرج كلها ربع ساعه وهرجع تاني تكوني جاهزه وغمز لها سلام يا فراشتي الجميله وتركها في صدمتها وخرج....

تقف ضحي وهي مبرقه مش عارفه ترد.....

ضحي بفزع:يا نهار ابيض ده هينفذ كلامه وشكله كان بيتكلم بجد لا يالهووواااي وده مستحيل يحصل انا لازم اشوف حل وبعدين ده غشاش ده كان هيط'ق من الغيره والغض"ب بس طالمه لسه معناد طيب صبرك يا نجم يا مغرور....

وخطرت في بالها فكره مجنونه 

بقلم ساره احمد

في السودان....

تدخل تقي لي بيتها وهي في قمه الغض"ب والضيق...وتجلس علي الاريكه وهي تشتع"ل غض"با

تقي:بقي كده يا بدر بتخ"وني واحنا لسه في اول شهر من جوازنا انا لازم اطلقه منك

و بكت بحرقه وظلت تتحدث بي ندم ووجع قائله


تقي: بقي ده الا ضحيت باهلي وسمعتي عشانه...يبقي ده جزاتي... فيدخل بدر وهو غاض"ب من تقي...

بدر:انتي ازاي يا هانم تسمحي لي نفسك تسيبي العشي  الا معزومين عليه وتمشي كده من غيري ما تقولي ليه هو انا مش مالي عينك...

تنظر اليه بعتاب  وتبكي ولا ترد عليه.....

يتعصب بدر من سكتها فيجذبها من يدها بحده

بدر بغض"ب:بقولك ردي عليه 

تقي بالم وبكي:حاسب انت بتوجعني.....

يتركها بدر ويضغط علي يده بعصبيه طيب اديني سيبتك ردي عليه.....

تقي بدموع:طلقني يا خا"ين....

بدر بصدمه:ايه ......


في اسوان...

يرجع نجم لي بيته ويصعد لي غرفته ويدخل ويبحث عن ضحي فيجدها في الشرفه وهي تضحك بدلال ودلع ....وهي تتحدث عبر الهاتف

ضحي:بقولك يا حبيبي مستحيل اخليه يلمسني.... ده انا مللك انت وبس.....

لا يشعر نجم بنفسه الا وهو ينقض عليها ويصف"عها بقوه  فيختل  توزنها وتسقط من الشرفه فيصرخ نجم بفزع ضحيييي

لقراءه الفصل السادس من رواية التوام ورحله الحياة بقلم ساره احمد من هنا

لقراءه وتحميل رواية التوام ورحله الحياة كامله هنا 👇👇

يمكن للتواصل معنا عبر 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام 

  1. الانضمام
يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

  1.  الانضمام 

يتبع 


#ساره_احمد 

تعليقات