رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الخامس والاخير بقلم هويدا زغلول
جوزي اتجوز سلايفي الاتنين
رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الخامس
جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الحلقه الاخيره
بقلم هويدا زغلول
وفي الوقت ده ابراهيم قالها
ابراهيم _ متقوليش أنا لا يمكن اعمل في شيماء
كده لا طبعا دي حبيبه عمري برضه انتي عايزني اعملها مشكله
صفاء _ اه ده اللي كنت خايفه منه بقولك
اي أنت لازم تطلق شيماء دلوقتي
ابراهيم _ لا طبعا هي عملت فيا اي علشان
اعمل فيها كده
صفاء _ قدامك حل من الاتنين يا تطلق شيماء
ونعيش أنا وانت في سعاده وهنا يا اما
هتصل بيها واقولها جوزك اتجوز مره واتنين
عليكي
ابراهيم _ هو انتي مالك يا صفاء ايه اللي حصلك اتغيرتي ليه كده
صفاء _ علشان عارفه ان انت طماعه وممكن دلوقتي تطلقني عشان خاطر الفلوس لا انا هخربها عليك وشيماء عمرها ما هتكمل معاك لما تعرف ان انت اتجوزت مره واثنين عليه
ابراهيم _ طيب ما ما انت لو عملتي كده هنخسر كل حاجه وهتخسرني الفلوس
صفاء _ بقولك ايه انا عايز زي ما احنا وناخد منها فلوس على قدنا ونبني الشقه ونجري على طول نسكن فيها يا اما كل واحد يروح لحاله بجد
ابراهيم _ ماشي يا صفاء بس بلاش موضوع
الطلاق ده ارجوكي
صفاء _ انا قولت كلامي وشوف بقي انت
عايز تعمل اي وبعدها مشيت من قدامه
وفي بيت هيام كنت وافقه في المطبخ
ودخلت وقالت ليا
هيام _ بقولك ايه يا شيماء ما تبعتي تجيبي كوزك ويعيش معاكي هنا عقبال بس انا ما يحصلي حاجه وبعد كده عايزه ترجعي مصر ترجعي
شيماء _ الف بعد الشر عليكي ربنا يديكي الصحه يا رب بس هو مش موافق يجي هنا بيقولي علشان خاطر شغل
هيام _ شغل ايه يا شيماء هو انتي عارفه انتي معاكي كام ولا البيت اللي انت قاعده فيه ده لو بعتيه هيجيبلك كام
شيماء _, انتي ما تعرفيش ابراهيم ابراهيم عمر ما هيوافق على الموضوع ده ان يجي هنا ويعيش بفلوس مش فلوسه
هيام _ خلاص احنا فيها خلي يجي وخليه يمسك اي حاجه من شغلي ويعرف ان هو بياخد مرتب
شيماء _ خلاص بس انا ينفع انزل مصر اسبوع بس وارجع على طول لانه مش هيوافق الكلام ده في التليفون لازم اروح واقنعه
هيام _ مع ان مش هقدر اعيش من غيرك والله بس روحي يا حبيبتي انا هحجز ليكي بكره طياره
وبعدها دخلت وكنت فرحانه اوي وقولت
مش هتصل ب ابراهيم هروح ليه عالطول
وفعلا سافرت وفي شقه ابراهيم كان
واقف هو وصفاء ودلال
دلال _ بقولك ايه انا مراتك برده زي ما هي ما مراتك ولازم تنزل شقتي وتقعد معايا
صفاء _ هو انتي ازاي كده يا دلال هو مش طايق يعيش معاكي عايزه تعيشي معاه غصب عنه
دلال _ عايزه اسمعها منك يا ابراهيم ايه مش عايزني
ابراهيم _ بس بقي حرام عليكم انا زهقت
من الحياه دي والله وفجاه
جرس الباب رن وراح ابراهيم فتح وكنت
انا
ابراهيم _ ايه ده معقول شيماء هو انتي ايه اللي جابك
شيماء _ اخص عليك يا ابراهيم ده انا افتكرت انك هتفرح انك شفتني تقولي كده برده اوعى اوعى كده عايزه ادخل الشنط تقيله ، وبعدها دخلت
لقيت سلايفي الاتنين وافقين
شيماء _ ايه ده ازيك يا دلال ازيك يا صفاء ايه مالكم اوعوا تقولوا ان انتم متخانقين وجايين علشان ابراهيم يحل ليكم المشكله
دلال _ اه اه عندك حق انتي عارفه صفاء
بقي يلا بينا يا صفاء
صفاء _ اي ده معقول يا دلال مش عايزه
تعرفيها انك تبقي مرات ابراهيم ولا اي
ابراهيم _ صفاء اي كلامك الغريب ده انزلي
تحت بقي مع دلال خديها يا دلال
صفاء _ مش نازله الا لما شيماي تعرف كل
حاجه
وبعدها بصيت ليه وقولت
شيماء _ بقي أنا مسافره علشان اقدر اكون مستقبلي انا وانت ارجع القي انك اتجوزت في شقتي ومين مرات اخوك عماد الله يرحمه
صفاء _ مش مراته عماد الاولي وبس والتانيه كمان مش انتي كنتي عارفه ان عماد متجوز اتنين هو انت مقولتش ليها يا ابراهيم انك طلقتها خلاص
ابراهيم _ اخرسي بقي مش عايز اسمع
صوتك خالص ادخلي جوا يا شيماء وانا
هقولك على كل حاجه _ وقرب منها
ومسك دراعها
شيماء _ اوعي كده سيب ايدي مش
عايزه اعرفك تاني بس اقولك المشكله
مش عندك المشكله عندي أنا بس والله يا ابراهيم ما هسيبك علي اللي انت عملته
كده وبعدها مشيت
دلال _ هو انتي ازاي كده حرام عليكي ليه
توجعي قلبها جرام عليكي
صفاء _ما هي كده كده كانت لازم تعرف خلاص بقى تعرف دلوقتي احسن
دلال _ وايه موضوع الطلاق ده يا ابراهيم هو انت فعلا طلقت شيماء امتى ده حصل
ابراهيم _ اخرجوا انتوا الاتنين بره انا مش عايز اشوف واحده فيكم هنا دلوقتي وبعدها
نزلوا واقعدو وصفاء قالت
صفاء _ هو انتي مكتوب ليكي مؤخر
كام احسنلك اطلقي دلوقتي من
ابراهيم وخدي قرشين وعيشي بيهم
صفاء_ياما قولت لعماد انك كنتي متجوزات ومعافيه وهو عمره ما صدقني دلوقتي اتاكدت ان انتي طماعه فعلا خدي فلوس عماد وبعدها
عايزه تخدي فلوس ابراهيم كمان
صفاء _ تصدقي يا بنت ان انا غلطانه ان انا عايزه اقف جنبك انا داخله انام ومش عايزه ازعاج
خلاص وبعدها دخلت وكلمت منصف
ممرض في مستشفي حكومه
منصف_ مين صفاء معقوله متصله بيا عشان ترجعي باقي حقي ولا ايه
صفاء_ حقي يا عبيط انت ده انا متصله بيك عشان اديك 50 الف جنيه ايه رايك
منصف _ ومن امتى الحدايه بتحدف كتاكيت مش خلاص خلصت من جوزك زي ما كنتش عايزه واخذت منه الفلوس اللي انتي عايزاها
صفاء _ اسكت هو انت ما تعرفش ان انا اتجوزت اخوه ومعه فلوس اكتر منه اديني بقى نفس الحاجه اللي اديتهالي ساعه عماد علشان خاطر احطهاله ولما يودع هو كمان هديك 50 الف جنيه
منصف _ انا مش هعمل الموضوع ده
تاني وانا هسال علي اخو جوزك ولو عرفت
ان حصله حاجه هبلغ عنك
صفاء _ معقول عايز تبلغ عن حب عمرك وبعدين يعني طب ما انا لما اروح في داهيه انت كمان هتروح في داهيه
منصف _ مش مهم ومش فارقه كتير واياك
اشوف رقمك عندي تاني سلام وقفل
السكه وبدأت صفاء تفتكر اللي حصل زمان
# فلاش باك
صفاء في اوضه منصف وهو كان قاعد
علي السرير وقال
منصف_ ما الاوضه موجوده اهي ما تيجي تعيشي معايا فيها بقى وسيبك من جوزك ده انا مش عارف بجد انا زي وافقت انك تعملي كده
صفاء $تعالى شوف الشقه اللي انا عايشه فيها وبعد كده اتكلم على الاوضه الزباله بتاعتك دي ما انا قولتلك هات الحاجه اللي عندك في المستشفى وبعدها لما يروح هتجوزك
منصف _ برده انت عايزه تعملي كده ف جوزك
صفاء قربت منه وقالت
صفاء _ انا عمري ما بعتبر حد غيرك جوزي بجد ما تعرفش بكون مخنوقه وانا معاه ازاي بجد عايزه اكون معاك بس مش عارف اكون كده لما
اخد قرشين محترمين منه تخيل كده هنجيب شقه وهتشتغل في عياده خاصه ليك
فكر في كلامي وبعدها فعلا أداها الحاجه
وعماد راح ومنصف كلامها في التلفون
منصف _ ايه صفاء خلاص كل حاجه تمام هنتجوز امتى بقى
صفاء _ لا جواز ايه انت اخرك هتاخد قرشين وتنساني من دماغك خالص
صفاء _ جواز اي بقي اصل انا جوزي كاتب وصيه
ان مينفعش اتجوز الا اخو
منصف _ كنت عارف انك طماعه وانانيه والله
انتي ازاي كده غوري مش عايز اسمع
صوتك تاني بس ابعتي ليا الفلوس
صفاء_ معلش مش هقدر ابعتلك الفلوس كلها اصل انا طلع نصيبي حاجه بسيطه قوي برده لازم يبقى معايا فلوس اعيش بيها ، وبعدها قفلت معاها
#رجوع
صفاء _ ماشي يا منصف والله ل اوريك
وبعدها أنا رجعت السعوديه وكنت زعلانه اوي
ودخلت عند هيام واقعد
هيام _ مالك يا شيماء في ايه هو تقولي ان جوزك ما وافقش يرجع معاكي
شيماء _ روحت لقيته اتجوز عليا سلايفي الاثنين انا بجد مش قادره اصدق وكمان طلقني
هيام _ معقول ازاي ده طلع واطي قوي
شيماء _ بجد مش قادره اصدق أنه
عمل فيا كده كان بياخد فلوسي كل
شهر وهو مطلقني
هيام _ ما ينفعش تزعلي نفسك يا شيماء خلاص احمدي ربنا انه كشفه ليكي على حقيقته
شيماء _ الموضوع صعب اوي بالنسبه
عليا معقول يعمل فيا كده
هيام _ علشان انسان طماع اتعود ياخد منك بس المفروض انتي كنتي تعرفي حاجه زي كده
انا مقصدتش حاجه حاجه والله بس كنتي
لازم تعرفي من اول ما خلاكي تيجي
هنا لوحدك وكان بياخد مرتبك
شيماء _ عندك حق أنا غلط
هيام _ واحمدي ربنا انه طلقك لان واحد اناني زي ده بعد ما عرف ان انتي معاكي فلوس كثيره كان ممكن
شيماء _ صحيح والله بحمد ربنا
هيام _ المهم ما توقفيش حياتك عليه وشوفي انتي عايز تعملي ايه واعملي وبعدها لقيتها مسكت قلبها اه مش قادره
الحقني مش قادره اخد نفسي
شيماء _ اي ده مالك فيكي اي وبعدها
اتصلت ب دكتور سامح
سامح _ ازيك يا شيماء عامله ايه انا كنت عايزه اتصل بيكي اطمن عليكي
شيماء _ ارجوك مش وقت وكلام ده تعالي بسرعه بيت مدام هي شكلها تعبان جدا ومش عارفه مالها
سامح _ حاضر جاي حلا وبعدها راح واخدنها علي المستشفي وخرج سامح وقال
سامح _ لازم تدخل عينه مركزه ما اعرفش ايه اللي حصل لها كده مره واحده
شيماء _ ارجوك اتصرف انا بجد مش هعرف اعيش من غيرها انا مليش غيرها دلوقتي
سامح _ متخافيش باذن الله هتكون كويسه
شيماء _ انا هرجع تاني ممرضه ولازم اكون الممرضه بتاعتها وفعلا كنت كل يوم معاها
وكنت خايفه عليها
وفي شقه دلال كانت صفاء قاعده
ودلال خرجت وقالت
دلال _ابراهيم عايزني انا اطلع اشوف عايز ايه
صفاء _ ايه ده معقول اتكلم ما كان عنده اكتئاب ومش راضي يرد على حد اطلعي اطلعي
دلال_ ماشي وبعدها طلعت والجرس رن
وفتحت صفاء
صفاء _ ايه ده منصف انت ايه اللي جابك هنا وعايز ايه
منصف _ جايب ليكي الحاجه اللي انتي عايزاها ايه مش كنتي مكلماني عليها
صفاء _ اه تمام ماشي هاتها
منصف _ بس انا مش هاخد 50 الف زي ما اتفقنا انا عرفت ان جوزك معاه فلوس كثيره جدا انا عايز مليون جنيه بعد جوزك ما يروح طبعا
صفاء _ مليون ايه يا ابو مليون هما 50 الف ما فيش غيرهم
منصف _ عارف ان أنتي طول عمرك معفنه وبعدين ايه الرقم الغريب اللي انت كلمتيني منه امبارح ده
صفاء _ هو انا كلمتك امبارح اصلا الكلام ده محصلش
منصف _ اهو خدي رقم اهو كلمتيني منه قولتي ضروري تجيب الحاجه بكره
واخد الموبيل وقالت
صفاء _ يا نهار ابيض ده رقم دلال هي عرفت منين بالموضوع ده وبعدها دخلت دلال
ومعاها الظابط
دلال _ اهم يا حضره الظابط اللي م
عملوا كده في جوزي انا سمعتك يا صفاء
وانتي بتتكلمي في التلفون
منصف _والله انا ماليا ذنبي احط الظابط هي اللي عملت كل حاجه وبعدها اتقبض عليهم
وطلعت دلال شقه ابراهيم
ابراهيم _ ارجوكي يا دلال انزلي انا مش قادر اتكلم في اي حاجه
دلال _ طلعني يا ابراهيم انا مش عايزه اعيش مع واحد زيك دقيقه واحده
ابراهيم _ حتي انتي كمان
دلال _ احمد ربنا انا انقذت حياتك وكده ما لكش عندي حاجه ثانيه طلقني لو سمحت
ابراهيم _ انا مش قادره افهم منك اي حاجه قصدك ايه
دلال _ مش وقته بس ارجوك طلقني
واعمل حاجه صح في حياتك وبعدها
نزلت وإبراهيم جالو اكتئاب بعد اللي حصل
وراح مصحه نفسيه ودلال فضلت عايشه
في شقتها وفي المستشفي فاقت هيام
هيام _ ايه يا بنتي الدموع دي كلها حرام عليكي انا ما بحبش النكد
سامح _ ما تعرفيش شيماء كانت خايفه عليك ازاي بجد بتحبك جدا
هيام _ معقول مع انك المفروض كنت تفرحي لو جرى ليا حاجه علشان تاخدي كل حاجه
شيماء _ تغور الفلوس والله ما عايزه
الا حنانك عليا
سامح _ طول عمرك بنت ناس يا شيماء
والله المهم هتروحي البيت وبرضه
هتفضلي تحت الملاحظه
وعدا كام شهر وبعدها اتقدم ليا سامح
وانا وافقه عليه بس رفض أن اخد فلوس هيام
وان بعد عمر طويل هنتبرع بيهم
وكنت مبسوطه معاه اوي لانه كان طيب ويستاهل أن احبه ونسيت مصر وعشت معاه
اي السعوديه
لقراءه وتحميل رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين كامله هنا 👇👇
يمكن للتواصل معنا عبر 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام
او الانضمام علي جروب الفيس بوك